Sari la conținut

sfaturi enduro sau cross pt incepator.


Darco
 Share

Postări Recomandate

Va salut pe toti. Ideea e in felul urmator, luna urmatoare intentionez sa imi cumpar un moto 125-250 de cmc, initial m-am gandit la un cross care sa il duc la sat la bunici si sa merg in weekenduri sa ma car cu el, dar acum ar fii si varianta unui enduro sau cross inmatriculat cu care sa ma pot plimba si prin oras si chiar merge in weekenduri pe el la sat dar problema e daca unul de genul s-ar descurca bine si in padure, adica nu as vrea sa fac compromisul asta decat daca da moto-ul respectiv s-ar descurca f bine si in padure (satul bunicilor este intr-o zona muntoasa, sunt trasee grele zic eu).

Bugetul e pana intr-o mie de euro.

Am gasit un suzuki rm de 125 inmatriculat, iar la capitoulu neinmatriculate am gasit destule variante, honda cr125, honda xlr 125 si mai multe care nu imi vin acum in minte.

Astept sfaturile voastre, multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E topic dedicat:

/index.php?/topic/696457-enduro-vs-cross-ca-prima-motocicleta/

 

Parerea mea: cu cat motociceta e mai usoara, cu atat e mai usor de mers in off-road, dar mai greu de mers pe asfalt. La un motor gen RM125, care nu poate sa aiba mai mult de 90 kg, te sufla in decor primul camion ce trece pe langa tine. Daca iei un enduro mai greu, gen 120-130kg, e un pic mai bine pe asfalt, dar mai solicitant in off-road.

 

Si eu am inceput cu un motor pe care ma urcam ca sa merg 40 km dus si 40 km intors pana la pista, asa ca stiu ce spun cu suflatul de pe sosea. Ma obosea mai mult asfaltul decat off-road-ul in sine, si aveam sub fund 120 Kg de fier, nu numai 90. Si acum am remorca, mobra mult mai usoara dar transportabila numai pe remorca. Compromis care sa te satisfaca si pe asfalt si in off-road nu exista.

 

Uite una care indeplineste conditiile tale:

 

http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-husqvarna-350%20te-din-1994-546569.html

 

Te mai costa cam 200-250 euro inmatricularea.

(nu am nici o legatura cu anuntul, dar mi s-a parut interesant).

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si alta chestie, recomandati-mi si mie va rog motociclete care sa nu fie foarte scumpe de intretinut, care sa fie fiabile. si care e diferenta intre 2timpi si 4timpi?

mircea am citit topicul ala dar tot am nelamuriri, sunt interesat si de marcile si modelele care sunt mai "bune" , e bine ce mi-ai aratat tu doar ca eu sunt din Caras-Severin, deci in cealalta parte a tarii. dar de ex cu husqvarna aia cum m-as descurca pe asfalt, avand si cauciucurile alea de offroad.

Editat de Darco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 timpi = hard enduro. foarte usoara fata, la viteze mai mari de 60-70 km/h ai voblaj mare in ghidon, foarte instabila. Dar e o incantare pe urcari, pe albii de rau, au un puseu de putere extraordinar (eu sunt fan 2T)

4 timpi - normala, motocicleta cu cuplu mare. Cam grea pentru hard-enduro, vii obosit din tura, dar mai usor de pilotat la viteze mari.

 

Eu am avut o Husqvarna TE610 cu care mergeam si pe asfalt si pe off-road, adica fix aceiasi greutate (130 kg), si pe asfalt duduiau cauciucurile alea de ziceai ca treceam cu tancul. Extrem de zgomotoase. Plus ca se tocesc mult mai repede pe asfalt. Dar, fara ele nu ai off-road.

Iar pe off-road eram mereu ultimul, ca era prea grea pentru asa ceva, veneam mereu cu febra musculara si adormeam cu capul in farfurie, in timp ce ceilalti se distrau.

 

De-aia nu exista compromisul perfect. Vrei hard-enduro? Iei ceva dedicat, mergi cu platforma dupa tine si te distrezi. Vrei rally-raid? Iei mobre gen aceasta Husqvarna, si te distrezi de minune la soft-enduro (drumori forestiere, macadam, etc). La hard-enduro sau viteza pe asfalt o sa cam suferi, dar face fata la ambele.

 

P.S. In aceiasi categorie cu Husqvarna intra si Suzuki DR350 sau Honda XR 250-400. Numai inmatriculate sau inmatriculabile sa gasesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inteleg, asa ma gandeam si eu ca nu exista un compromis intre cele 2 chiar atat de bun.

oricum fiind incepator nu e vorba de hard cross, ci doar asa de niste plimbari pe trasee montane, de padure.

deci ceea ce caut eu trebuie sa fie buna pt ele si sa fie buna si la mers prin oras, eventual pt drumuri nu foarte lungi pana in 100 de km.

am vazut un post aici cu yamaha tw, imi pare interesanta motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daia e topic sa vb deschis, nu prin pm-uri

da am facut oferta pe pm. la 800 euro sa te miri si tu,

pentru cel interesat rm de 125 o sa te fete mai repede ca dr de 350.

daca tot te intereseaza o sa vb la pret dar mai jos de 800 nu il las. mai bine ma distrez cu el.

 

ooo ...am uitat .... o aprilia pegaso de 600 sau 650,yamaha xt600,350,tt600, e mai buna pentru incepatori ca un rm de 125

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut un post aici cu yamaha tw, imi pare interesanta motocicleta.

E un choper mai endurizat. Suspensii fragile si care au o cursa maxima de 15 cm si pe fata si pe spate (un enduro are cursa de 30 cm). Racire pe aer. Roti de 14 pe spate si 18 pe fata, total inadecvate enduro-ului. Frana spatre pe saboti. Cauciucuri fara crampoane.

 

Pana la urma, tu stii ce vrei? Cross clar nu vrei, ala nu e de mers nici pe munti nici prin oras. Si nici nu e inmatriculabil, nu stiu cum a reusit cineva sa inmatriculeze un RM125.

 

Eu zic sa citesti cat mai multe topicuri din sectiunea "Enduro si motocross" si sa vezi ce mobre mai au oamenii, ce fac cu ele si unde te regasesti tu.

 

P.S. Eu la un astfel de enduro ma refer:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cross clar nu vrei, ala nu e de mers nici pe munti nici prin oras.

dar? crossul credeam ca e ala fara far , semnalizari, oglinzi care nu il poti inmatricula, care e de mers cu el offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cross si enduro sunt identice la exterior, dar difera constructia.

Cross = motocicleta de folosit strict pe circuit, la sarituri. Enduro = motocicleta folosita pe terenuri variate, de la strada la trasee off-road.

 

Amortizoarele la un cross sunt mult mai tari decat la enduro, ca sa faca fata sariturilor. Daca iesi cu crossul in padure, dupa 2-3 ore te dor mainile de la vibratiile ghidonului si faci bataturi in palma

Ambreiajul la cross e tip on-off. Daca vrei sa pleci din panta cu un cross, iti va veni foarte greu sa patinezi ambreiajul ca sa faci roata sa se invarta cu viteza mica, ea va tinde ori sa stea pe loc, ori sa se invarta dintr-o data cu viteza foarte mare si sa derapeze.

Motorul la un cross e mult mai compresat, de obicei are doar un segment pe piston, in timp ce enduro are 2 segmenti. Asta inseamna ca-i schimbi uleiul mult mai des (dupa 10 ore de mers faci schimbul), iar motorul e mult mai brutal.

Cross-ul nu are ambielajul asa de greu ca un enduro. Asta se traduce, de obicei, prin greutate mai mica cu cel putin 10 kg fata de un enduro, dar cu vibratii mult mai mari.

 

Per total, cu un cross cam injuri prin padure, pe cand cu un enduro te distrezi. Iar pe asfalt e imposibil de mers cu un cross.

 

Tu, daca vrei enduro pana in 1000 euro si inmatriculabil, incearca totusi unul din alea recomandate mai sus: Suzuki DR350, Husqvarna TE350-410-610, Honda XR250-400-600, Yamaha TT 350, KTM LC4 350-400-600. Chiar si un KTM EXC daca gasesti vreunul in banii astia, desi greu de crezut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce treaba are stabilitatea la viteza si voblajul cu tipul motorului (2t sau 4 t ? ) astea sunt subiecte care tin strict de ciclistica si in oarecare masura de greutatea motoretei.

Principala problema in a merge cu un enduroi prin oras/strada sunt cauciucurile - cauciucurile cu masele se vor distruge foarte rapid si vor avea o aderenta execrabila pe asfalt / asfalt umed. Cauciucuri dual sport merg pe oriunde dar daca vrei sa mergi in teren mai mult te chinui. Sa nu mai vorbim de presiunea in roti care trebuie ajustata de fiecare data.

imediat dupa cauciucuri vine reglajul suspensiilor - care nu e cel mai fericit pe strada daca vii din teren -i sa stai sa il schimbi de fiecare data e chin. Varianta de mobra cu set de troti pt supermoto va sari clar din buget.

Acum tu stii exact ce vrei sa faci . Sunt solutii de compromis, suficient de usoare pt mers prin padure da si pe strada daca nu ai pretentiii de facut lucruri marete.

 

Daca bugetul e 1000 Euro - din lista de mai sus dr 350 pare singura varianta. E foarte raspandita pe la noi si ai sanse sa iei una ok. Restul sunt fie rare (greu cu piesele) fie sunt sanse sa le gasesti intr-o stare care va necesita multe investitii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, inteleg. ma gandeam eu ca nu prea am cum sa gasesc ceva cu care sa le impac pe amandoua. cred ca pana la urma imi iau ceva mai vechi la cateva sute de euro, eventual si fara acte pt padure si imi caut altceva de strada, imi plac mult nakedurile, m-am uitat la cb500 si gsf 500. voi ce mai imi recomandati din categoria asta? eventual si ceva cu motor putin mai mic. bugetul de 1000 de e nu e batut in cuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, inteleg. ma gandeam eu ca nu prea am cum sa gasesc ceva cu care sa le impac pe amandoua. cred ca pana la urma imi iau ceva mai vechi la cateva sute de euro, eventual si fara acte pt padure si imi caut altceva de strada, imi plac mult nakedurile, m-am uitat la cb500 si gsf 500. voi ce mai imi recomandati din categoria asta? eventual si ceva cu motor putin mai mic. bugetul de 1000 de e nu e batut in cuie.

Eu zic sa mai stai sa te mai gandesti putin ca ai ajuns de la cross la naked-uri si prevad ca te vei pricopsi cu un RR :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar? crossul credeam ca e ala fara far , semnalizari, oglinzi care nu il poti inmatricula, care e de mers cu el offroad.

 

In principiu toate vin echipate cu far . Este un minim necesar in cazul in care o ratacesti prin noapte . Ca sunt unii care le dau jos , este alta poveste . Evita costuri suplimentare .

 

mersi frumos.

dar lamuriti-ma si pe mine va rog: care e diferenta intre cross si enduro? ca nu mai inteleg nimic.

 

Pe larg , vorbind , clasificarea ar fi :

- cross - motociclete simple ( fara prea multe pretentii la plastice ) , in 2 sau 4 timpi , concepute sa fie cat mai usoare si cat mai rezistente la socuri , tavaleli , etc . In marea lor majoritate , motorul se poate exploata un anumit nr de ore dupa care necesita interventii mecanice ( schimburi de pistoane , segmenti , etc ) .

- enduro - motociclete concepute astfel incat sa poti face trasee lungi pe asfalt dar si trasee usoare de offroad ( ex. drumuri forestiere ) . Au greutate mai mare decat cele de cross , daca nu cumva chiar dublu . Ofera un comfort sporit la drum lung . Mecanic , sunt cu mult mai fiabile decat crosurile , necesitand doar intretinerea uzuala ( schimburi de ulei , kit de lant , etc ) .

 

rr ma gandesc ca e sport, nu imi plac alea :)

 

RR este o aluzie la sportive :) .

 

Ramane sa te decizi ce vei face cu motocicleta . Daca ai trasee de hard enduro sau vrei sa intri pe te miri ce coclauri , atunci ai nevoie de o capra cat mai usoara . Daca vrei sa mergi si pe asfalt in ture mai lungi si prin coclauri , atunci iti iei enduro .

 

Bafta .

Incerc sa-ti dau si cateva exemple :

 

cross : si

 

enduro : si

 

Diferentele sunt vizibile si este destul de usor de inteles ce se poate si ce nu se poate face cu ele . Acum , fiecare gen mai are si exceptiile sale , astfel ca nu trebuie sa te miri cand o sa dai bot in bot cu vreun endurist in padure pe te miri unde . :)

P.S : o poza care mie imi place enorm : .

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu bagati oamenii in ceata.

 

1. Cross-urile NU au far, NU sunt inmatriculabile din cauza lipsei sistemului de lumini.

2. Enduro se intind de la gama hard-enduro (KTM EXC porneste de la 100kg la gol) la gama enduro-touring & adventure (KTM Adventure 990 are pe la 240-250 kg gol). In functie de ce vrei sa faci cu el, il alegi pe ala care ti se potriveste. Normal ca scazand greutatea e din ce in ce mai orientat spre off si mai putin spre asfalt.

 

Apropos, pentru initiator, e o varianta sa incerci un enduro-touring ca pentru inceput, si nu un nacked. O Yamaha XT sau un Suzuki DR 650, de exemplu, te duce pe asfalt fara probleme, si cand vrei o tura mai de off, pe forestiere mergi fara probleme. Apoi te decizi daca mergi in continuare si pe un hard-enduro ca a doua mobra (eu asa am facut) sau te multumesti cu soft-enduro.



P.S. Domnul Arthur, in prima poza e prezentata o Honda CRF R, care e cross, iar a doua are o Honda CRF X, care e enduro. Uita-te un pic la radiatoare, la cross sunt mai mici, la enduro sunt mai lungi, ca sa raceasca si cand motocicleta se deplaseaza la viteza mica, in padure. De asemenea, a doua motocicleta are far, care se regaseste doar pe enduro. Si are si un fir de la vitezometru ce coboara pe amortizorul drept, deci are si bord. ATENTIE LA DETALII.

 

A cincea poze e excelenta :hug: . ALA E ENDUROOOOOOOOO!

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu bagati oamenii in ceata.

 

1. Cross-urile NU au far, NU sunt inmatriculabile din cauza lipsei sistemului de lumini.

2. Enduro se intind de la gama hard-enduro (KTM EXC porneste de la 100kg la gol) la gama enduro-touring & adventure (KTM Adventure 990 are pe la 240-250 kg gol). In functie de ce vrei sa faci cu el, il alegi pe ala care ti se potriveste. Normal ca scazand greutatea e din ce in ce mai orientat spre off si mai putin spre asfalt.

 

Apropos, pentru initiator, e o varianta sa incerci un enduro-touring ca pentru inceput, si nu un nacked. O Yamaha XT sau un Suzuki DR 650, de exemplu, te duce pe asfalt fara probleme, si cand vrei o tura mai de off, pe forestiere mergi fara probleme. Apoi te decizi daca mergi in continuare si pe un hard-enduro ca a doua mobra (eu asa am facut) sau te multumesti cu soft-enduro.

 

P.S. Domnul Arthur, in prima poza e prezentata o Honda CRF R, care e cross, iar a doua are o Honda CRF X, care e enduro. Uita-te un pic la radiatoare, la cross sunt mai mici, la enduro sunt mai lungi, ca sa raceasca si cand motocicleta se deplaseaza la viteza mica, in padure. De asemenea, a doua motocicleta are far, care se regaseste doar pe enduro. Si are si un fir de la vitezometru ce coboara pe amortizorul drept, deci are si bord. ATENTIE LA DETALII.

 

A cincea poze e excelenta :hug: . ALA E ENDUROOOOOOOOO!

 

Am incercat doar sa trasez in linii mari diferentele intre cele doua categorii ca sa poata initiatorul sa-si faca o idee :) si toate astea au fost din punctul meu de vedere . Eu unul sunt adeptul cultului enduro - touring :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideal ar fi sa alegi o motocicleta care sa nu te coste intretinerea prea mult

pentru care sa gasesti piese usor si sa fie si ieftine.

n fel de "Opel" al motocicletelor

Kawasaki KLR - este aparent cea mai populara motocicleta dual sport la Americani (o varianta modificata este foilosita de U.S. Military conf. wikipedia )

http://www.youtube.com/watch?v=Zibj7KnjClk

 

 

 

 

 

800px-thumbnail.jpg



Eu am Yamaha TW :

Pro

  1. Sunt multumit ca este usoara si o poti ridica fara probleme (115 Kg, la gol), cazaturile sunt inevitabile.
  2. Ca incepator, sunt multumit ca are accea plecare de pe loc lenta, iertatoare. Mai am un honda Xl600r Paris Dakar, cu asta, la primul contact am facut "Welly" am plecat pe o roata, avea mai multa putere decat am fost instare sa gestionez ca incepator, si este mai grea.
  3. Consum mic (merg 200 Km cu 5 litri)
  4. Ajung foarte usor cu picioarele jos, (saua joasa).

Cons.

post-32735-0-21229800-1389120358_thumb.jpg

Editat de abhorrer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am luat kawasaki niciodata in considerare pt ca am o idee preconceputa ca nu sunt fiabile, nu stiu de ce :).

nu vreau eu sa fac hard enduro, pur si simplu plimbari prin padure (e o zona montana)

m-am gandit si eu la tw, imi place mult si aspectul si roata spate. dar cum ma descurc cu 125`ul ala la mersul inafara orasului, la un drum de 100 de km de exemplu. ma refer ca nu mi-ar place sa incurc traficul sau sa nu am destula putere incat sa mai fac si o depasire la 90-100.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...