rares_04cpl Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Buna . In urma topicului facut la cumparari am primit mai multe oferte de relee cu 5 mufe dar care nu sunt de gs. Ar functiona corect un releu cu 5 fire de hornet adaptat la gs 500 ? V-as ruga sa raspundeti doar in cunostiinta de cauza si cu argumente , multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 5 mufe? 5 fire poate. Al tau nu tot 5 fire are? Asa vad in manual. 3 faze (Y, galben), plus (Rosu) si pamantarea (B/W, negru/alb). Se poate adapta in cazul asta, trebuie sa renunti la mufa sau sa faci niste fire intermediare, depinde cu ce releu te alegi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 22, 2014 Autor Share Postat Mai 22, 2014 5 fire da . ii pot adapta mufele de la releul meu vechi . Mi-e frica sa nu se strice instalatia electrica sau altceva , daca le mufez bine n-o sa se intample nimic rau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Salut,da se potriveste fara doar si poate,numai ordinea firelor trebuie respectata si in plus sunt atatea topicuri cu releele astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 eu am un gsxr 600 / 2001 si am intampinat marea problema , am cumparat mobra fara releu de incarcare si cu diverse surse....prin AXXA e vreo 80 de lei unul de atv care merge perfect dar nu are garantie...si in final i-am pus unul de yamaha , am bagat papuci direct in releu (am eliminat mufa) si merge perfect.... atentie mare la firul rosu si cel negru,restul nu conteaza. succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 22, 2014 Autor Share Postat Mai 22, 2014 eu nu stiu exact daca asta e problema ,pe aparat imi indica 12 la ralanti si urca la 13 daca o turez ,tind sa cred ca releul e de vina , sper sa n-am probleme cu rotorul , nu l-am desfacut inca pentru ca daca o sa o fac mai mult ca sigur o sa am nevoie de garnitura noua asa ca incerc prima data cu schimbatu de releu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 vezi k e pe net un filmuletz ...cum sa verifici releul cu aparatu de masura... e foarte simplu , am vazut si la elctricianu meu dar nu-mi aduc aminte sa i-ti spun exact asa k mai bine informeazate si verifica inainte sa te apuci de cumparat k banuiesc k nu ai bani de aruncat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Delo Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 13V turata e putin, trebuie sa fie intr 13,8-14,4V. Generatorul (alternator) il verifici simplu: pui instrumentul pe curent alternativ si masori fiecare fir galben fata de masa, trebuie sa ai tensiunu egale, daca nu e asa pot fi diodele din releu sau generatorul, merita masurat si fara releu asa testezi doar bobinele generatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Alternatorul se testeaza musai fara releu, s-a explicat procedura aici pe forum de cel putin 20 de ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 23, 2014 Autor Share Postat Mai 23, 2014 nu pui un link daca tot s-a explicat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 (editat) Nu pun, prefer sa te las pe tine sa cauti, vei avea mai mult de castigat daca inveti sa cauti decat daca ti se da totul mura in gura. Forumul are si functie de search si pe langa asta mai exista un topic PINNED de 58 de pagini in care se discuta despre baterii si incarcare. Editat Mai 23, 2014 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Procedura de verificare de releu Si de alternator e si explicat in manual de reparatie de GS500, cu desene cu tot. Eu nu am GS dar ieri, ca sa-ti raspund la intrebare, in 10 minute il am gasit, descarcat, deschis, si studiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 am verificat cele 3 fire si in toate combinatiile imi da 10 v . e bine sau nu e bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Daca as avea globul de cristal la mine ca sa vad in el cum si ce ai fi verificat ti-as fi putut da un raspuns dar din pacate nu-l am. Poate ai noroc si il are altcineva la indemana si-ti va raspunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Cam 18 la ralanti şi 80 turat, în gol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 deci , am citit pe undeva pe aici ca trebe masurate firele galbene alea 3 puse cate doua intre ele si masurate , asa am facut si mi-o dat 10 v curent alternativ in toate combinatiile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Dacă dă 10V în gol pare demagnetizat. Încearcă şi cu un bec de far, poate aparatul minte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 cele 3 fire puse cate doua intre ele imi dau 10 v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Daca ai masurat alternatorul in gol, fara releu cuplat si cu multimetrul setat pe voltmetru de curent alternativ si-ti arata doar 10V, e prea putin , ceva e in neregula, cel mai probabil spire in scurt in stator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 (editat) Masoara izolatia fata de masa,ar trebui sa fie infinit,cu motorul pornit zero fata de masa si cel putin 18v intre conexiuni in alternativ cu releul decuplat. Editat Mai 24, 2014 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 Daca ai masurat alternatorul in gol, fara releu cuplat si cu multimetrul setat pe voltmetru de curent alternativ si-ti arata doar 10V, e prea putin , ceva e in neregula, cel mai probabil spire in scurt in stator. creste pana la 20 si ceva la turatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 "Scoate mufa de la generator(aia cu 3 fire galbene, sau 3 la fel) si masoara, cu motorul pornit la relanti si aparatul pe curent alternativ, intre fire (1 cu 2, 1 cu 3, 2 cu 3) si ar trebui sa ai in jur de 17-25V, nu conteaza exact cat, atata timp cat toate combinatiile dau cam acelasi curent fara fluctuatii mari(ex 21-20.5-21.5) daca astea sunt ok, curata mufa o pui la loc si treci mai departe. La iesirea din releu fara sa scoti mufa din el pui aparatul, de data asta pe curent continuu si masori ca si cum ai masura la baterie(la relanti si in ture, cu sau fara far); daca iti da intre 13 si 14-14.5v inseamna ca problema e undeva pe traseu gen mufe, sigurante, etc; daca nu se incadreaza in valori normale de incarcare schimba releul." De la ThuderByte citire....., de pe un topic mai vechi, parca lu unu pe aici ii era lene sa caute.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 24, 2014 Autor Share Postat Mai 24, 2014 "Scoate mufa de la generator(aia cu 3 fire galbene, sau 3 la fel) si masoara, cu motorul pornit la relanti si aparatul pe curent alternativ, intre fire (1 cu 2, 1 cu 3, 2 cu 3) si ar trebui sa ai in jur de 17-25V, nu conteaza exact cat, atata timp cat toate combinatiile dau cam acelasi curent fara fluctuatii mari(ex 21-20.5-21.5) daca astea sunt ok, curata mufa o pui la loc si treci mai departe. La iesirea din releu fara sa scoti mufa din el pui aparatul, de data asta pe curent continuu si masori ca si cum ai masura la baterie(la relanti si in ture, cu sau fara far); daca iti da intre 13 si 14-14.5v inseamna ca problema e undeva pe traseu gen mufe, sigurante, etc; daca nu se incadreaza in valori normale de incarcare schimba releul." De la ThuderByte citire....., de pe un topic mai vechi, parca lu unu pe aici ii era lene sa caute.... sar' na , mi-o dat valori egale dar mai mici decat cele date de tine , acuma nici nu stiu ce sa mai cred , am 3 relee , unu de cbr f2 imi incarca 13 si ceva si cu faru pornit dar nu ajunge la 14 , celelalte doua is de suzuki si nu trec de 12 cu faru pornit , cu el oprit si motoru turat ajung la 13 cu greu , oare se vad cu ochiu liber problemele la bobinele de la stator? ca nu prea am chef sa-i fac alta garnitura la capac degeaba . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 sar' na , mi-o dat valori egale dar mai mici decat cele date de tine , acuma nici nu stiu ce sa mai cred , am 3 relee , unu de cbr f2 imi incarca 13 si ceva si cu faru pornit dar nu ajunge la 14 , celelalte doua is de suzuki si nu trec de 12 cu faru pornit , cu el oprit si motoru turat ajung la 13 cu greu , oare se vad cu ochiu liber problemele la bobinele de la stator? ca nu prea am chef sa-i fac alta garnitura la capac degeaba . Ce am postat e copiat de pe un topic mai vechi unde useru ThuderByte a explicat modul de masurare al alternatorului, releului si bateriei. Intrebare, bateria in ce stare este, poti avea valorile astea pe care le specifici si din cauza unei baterii defecte, vechi, uzata si care sa nu mai fie in parametri. Am avut aceiasi problema la o motoreta, s-a rezolvat prin rebobinarea alternatorului, se pare ca electricianul a facut treaba buna, sper sa nu-l laud degeaba. Ultima ta grija e garnitura, e posibil sa ramana intreaga sau sa nu ramana, poti da comanda inainte de o garnitura si apoi sa te apuci de desfacut capacul la alternator. Oricum din ce vad, nici un releu din alea trei la numar nu par in regula, asta daca e de la releu... Bobinele de la stator ar trebui sa le vezi si cu ochiul liber, poti urmari daca e sarit lacul de pe sarma de cupru......si posibil sa fie si mai inchise la culoare( negricioase), dar te poate duce in eroare si uleiul.... Salutari si spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 25, 2014 Share Postat Mai 25, 2014 Nu mi-a luat mai mult de 3 minute sa gasesc asta: "Posted 09 August 2010 - 04:42 PM Ca sa masori corect bobinele statorului trebuie sa fie deconectate de "releul" de incarcare.Se fac cam 2 tipuri de masuratori: -rezistenta lor care trebuie sa aiba valoare mica, si sa fie cam aceiasi pentru oricare 2 bobine, si rezistenta catre masa care trebuie sa fie infinita; masurarile astea se fac cu motorul oprit; daca rezultatul e ok se trece la masurarea tensiunii generate- cu motorul pornit ( si releul deconectat), cu un voltmetru de curent alternativ ( multimetru pus ce V ~ ) se masoara tensiunea intre firele (galbene de obicei) care ies din alternator; intre oricare 2 fire trebuie sa ai o tensiune de genul 20Vca si 70-80Vca in functie de turatia motorului.Daca masuratorile astea sunt OK problema este la "releul" de incarcare. " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.