Sari la conținut

adaptare releu incarcare


Postări Recomandate

Ce am postat e copiat de pe un topic mai vechi unde useru ThuderByte a explicat modul de masurare al alternatorului, releului si bateriei.

 

 

Intrebare, bateria in ce stare este, poti avea valorile astea pe care le specifici si din cauza unei baterii defecte, vechi, uzata si care sa nu mai fie in parametri.

Am avut aceiasi problema la o motoreta, s-a rezolvat prin rebobinarea alternatorului, se pare ca electricianul a facut treaba buna, sper sa nu-l laud degeaba.

Ultima ta grija e garnitura, e posibil sa ramana intreaga sau sa nu ramana, poti da comanda inainte de o garnitura si apoi sa te apuci de desfacut capacul la alternator.

Oricum din ce vad, nici un releu din alea trei la numar nu par in regula, asta daca e de la releu...

Bobinele de la stator ar trebui sa le vezi si cu ochiul liber, poti urmari daca e sarit lacul de pe sarma de cupru......si posibil sa fie si mai inchise la culoare( negricioase), dar te poate duce in eroare si uleiul....

Salutari si spor la treaba.

bateria e noua ,topilte cu intretinere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

da ! am mai spus-o . la ralanti imi indica 10 si ceva 11 si creste la 20 si ceva la turatie , in toate combinatiile e aceeasi tensiune!

In ture ala ar trebui sa se duca in 70-80 de volti si nu 20, chiar si daca ai 10-11 la relanti in ture tot ar trebui sa se duca la 50 macar ... eu am impresie ca nu masori ceva bine pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 20 lei garnitura eu zic sa demontezi capacul. Daca ar fi in scurt bobinele statorului s-ar simtit capacul mult mai cald incalzit decat celalalt de la ambreiaj. De obicei cand o bobina e in scurt nu mai ai masuratori egale. In cazul de fata s-ar putea sa-ti fie demagnetizata volanta. Se intampla, rar, dar poate si tu esti un caz. Ca sa-ti dai seama cat de cat de magnetizarea buna a rotorului, acesta ar trebui sa traga capacul tare spre motor cand incerci sa-l fixezi la loc. Totusi iti trebuie experienta sa poti compara cazurile intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai poate testa si cu un fierbator de apa..., cu instalatia de pom de craciun, cu fierul de calcat, cu aspiratorul...



Pentru 20 lei garnitura eu zic sa demontezi capacul. Daca ar fi in scurt bobinele statorului s-ar simtit capacul mult mai cald incalzit decat celalalt de la ambreiaj. De obicei cand o bobina e in scurt nu mai ai masuratori egale. In cazul de fata s-ar putea sa-ti fie demagnetizata volanta. Se intampla, rar, dar poate si tu esti un caz. Ca sa-ti dai seama cat de cat de magnetizarea buna a rotorului, acesta ar trebui sa traga capacul tare spre motor cand incerci sa-l fixezi la loc. Totusi iti trebuie experienta sa poti compara cazurile intre ele.

 

El nici macar nu a specificat cu ce aparat a efectuat masuratoarea, daca l-a comutat pe AC. ... si tu iti pui probleme de demagnetizat magnetii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unu de cbr f2 imi incarca 13 si ceva si cu faru pornit dar nu ajunge la 14

La ce turatie? S-ar putea sa fie asta combinatie castigatoarea, daca ai voltajul asta la un rpm rezonabil de mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am vazut niciodata incarcare de masina sau de moto care sa ajunga la 14V. De obicei e 13 si ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ! am mai spus-o . la ralanti imi indica 10 si ceva 11 si creste la 20 si ceva la turatie , in toate combinatiile e aceeasi tensiune!

Ok, nu am gasit sa scrii explicit daca era cu releu decuplat, asa ca am mai intrebat odata.

Ca sa fie doar 20V in turatie (= de exemplu 5000rpm?), trebuie sa ai o problema mare la alternator. Sa ma corecteaza cineva mai bine informat, dar voltajul nu ar trebuie sa creste linear proportional cu turatie? Daca ai 10V la 1000rpm, la 5000rmp trebuie sa fie in jur de 50V. Ceva nu se aduna.

 

Eu n-am vazut niciodata incarcare de masina sau de moto care sa ajunga la 14V. De obicei e 13 si ceva.

Eu am vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am vazut niciodata incarcare de masina sau de moto care sa ajunga la 14V. De obicei e 13 si ceva.

Asa o fii, cum zici .

post-39145-0-30086800-1401105069_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa o fii, cum zici .

 

Cam mult, in plus n-am nici o garantie ca dracia improvizata de tine in bord e calibrata corect. 14,4V e mult.

13,5 - 13,8V e tensiunea de incarcare a unei baterii de 12V.

 

Am masurat si eu zilele trecute vreo 14,2 :)

Mult.

 

 

Advantages

 

13,8 -14,1 V Maximum service life; battery stays cool; charge temperature can exceed 30°C (86°F).

14,4 - 14,7V Higher and more consistent capacity readings; less sulfation.

 

Disadvantages

13,8 -14,1 V Slow charge time; capacity readings may be inconsistent and declining with each cycle. Sulfation may occur without equalizing charge.

14,4 - 14,7V Subject to corrosion and gassing. Needs constant water. Not suitable for charging at high room temperatures, causing severe overcharge.

Editat de Mikulas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci intre 14.1 si 14.4 ne tebuie (ideal ar fi co o compensare de temperatura).

Mai jos nu e bine pe termeni lung. Am avut o masina care incarca 13,2 , baterie tinea un an. Eram mai tanar si nu stiam pe atunci de ce.



Hai si eu ca vad ca e un trend

post-46304-0-26281900-1401173578_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima mea masina incarca 13,8 si avea pe ea bateria originala din 2002. :) Stiu 100% ca era modelul original pentru ca tipul ala de baterie, respectiv Panasonic de tip AGM, s-a fabricat exclusiv pt modelul respectiv de masina in anii 1998-2003. Modelel ulterioare nu aveau acest tip de baterie si nici nu era vanduta nicaieri ca "spare part".




Hai si eu ca vad ca e un trend

 

"Ceasul" ala indica orice numai cu precizie nu... :D

Ai un 13,8 daca pui un aparat competent de masura pe bornele bateriei.



Chiar din unghiul in care ai facut poza as putea spune ca si acel voltmetru de bord arata sub 14.

Cand citesti aparate cu ac indicator trebuie sa-ti situezi privirea perpendicular pe cadranul indicator. Daca te uiti din alt unghi, din lateral.. introduci erori de citire grosolane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma asteptam sa-mi critici voltmetru made in Italy :)

Aparatul meu competent Fluke indica un pic peste 14V.



Ultima mea masina incarca 13,8

Bine, e si o tensiune medie. Alternatorul redresat / releu incarcare la masini genereaza o componenta AC pe tensiunea. Adevarul despre maximele iti da un osciloscop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mnda , am desfacut azi statorulsi are pe doua dintre bobine depus ceva negru ,deci e stricat , acum caut pe cineva sa vad daca merge rebobinat

urca o poza. eu am rebobinat statorul la a 916. a avut 2 si unul l-am sacrificat pt stiinta. :D doar ca nu am mai avut timp sa-l montez si sa-l testez., ca trebuie sa-l si lacuiesc.

 

vezi ca nu prea mai gasesti bobinatori dornici de lucrat la piese mici. eu am fost la vreo 3 si au strambat din nas. asa ca am facut-o singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti pune si cu 6 fire , are 2 + rosii, il legi pe cel subtire la un plus care trece prin contactul cu cheie. Provizoriu pt proba il poti lega ambele +uri la baterie, dar numai provizoriu, pt ca ala subtire consuma putin.

Daca are 5 sau 6 fire este recomandat sa izolezi radiatorul de masa/cadru, eu am pus suruburi de plastic si garnituri de cauciuc. Am pus cu 6 fire yamaha in loc de 5 fire cum era original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...