rares_04cpl Postat Mai 25, 2014 Autor Share Postat Mai 25, 2014 Ce am postat e copiat de pe un topic mai vechi unde useru ThuderByte a explicat modul de masurare al alternatorului, releului si bateriei. Intrebare, bateria in ce stare este, poti avea valorile astea pe care le specifici si din cauza unei baterii defecte, vechi, uzata si care sa nu mai fie in parametri. Am avut aceiasi problema la o motoreta, s-a rezolvat prin rebobinarea alternatorului, se pare ca electricianul a facut treaba buna, sper sa nu-l laud degeaba. Ultima ta grija e garnitura, e posibil sa ramana intreaga sau sa nu ramana, poti da comanda inainte de o garnitura si apoi sa te apuci de desfacut capacul la alternator. Oricum din ce vad, nici un releu din alea trei la numar nu par in regula, asta daca e de la releu... Bobinele de la stator ar trebui sa le vezi si cu ochiul liber, poti urmari daca e sarit lacul de pe sarma de cupru......si posibil sa fie si mai inchise la culoare( negricioase), dar te poate duce in eroare si uleiul.... Salutari si spor la treaba. bateria e noua ,topilte cu intretinere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 25, 2014 Share Postat Mai 25, 2014 So, ai verificat voltajul intre firele galbene fara sa fie releu conectat la ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 25, 2014 Autor Share Postat Mai 25, 2014 da ! am mai spus-o . la ralanti imi indica 10 si ceva 11 si creste la 20 si ceva la turatie , in toate combinatiile e aceeasi tensiune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 25, 2014 Share Postat Mai 25, 2014 da ! am mai spus-o . la ralanti imi indica 10 si ceva 11 si creste la 20 si ceva la turatie , in toate combinatiile e aceeasi tensiune! In ture ala ar trebui sa se duca in 70-80 de volti si nu 20, chiar si daca ai 10-11 la relanti in ture tot ar trebui sa se duca la 50 macar ... eu am impresie ca nu masori ceva bine pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 25, 2014 Share Postat Mai 25, 2014 Sau aparatul minte? Ar trebui încercat şi cu un bec de far, normal e să-l aprindă foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 25, 2014 Share Postat Mai 25, 2014 Sau aparatul minte? Ar trebui încercat şi cu un bec de far, normal e să-l aprindă foarte bine. Un bec de far il arde imediat ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 25, 2014 Share Postat Mai 25, 2014 Cu un bec din casa atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Un bec de far il arde imediat ... Daca e bun alternator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
extremeseby Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Pentru 20 lei garnitura eu zic sa demontezi capacul. Daca ar fi in scurt bobinele statorului s-ar simtit capacul mult mai cald incalzit decat celalalt de la ambreiaj. De obicei cand o bobina e in scurt nu mai ai masuratori egale. In cazul de fata s-ar putea sa-ti fie demagnetizata volanta. Se intampla, rar, dar poate si tu esti un caz. Ca sa-ti dai seama cat de cat de magnetizarea buna a rotorului, acesta ar trebui sa traga capacul tare spre motor cand incerci sa-l fixezi la loc. Totusi iti trebuie experienta sa poti compara cazurile intre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Mai poate testa si cu un fierbator de apa..., cu instalatia de pom de craciun, cu fierul de calcat, cu aspiratorul... Pentru 20 lei garnitura eu zic sa demontezi capacul. Daca ar fi in scurt bobinele statorului s-ar simtit capacul mult mai cald incalzit decat celalalt de la ambreiaj. De obicei cand o bobina e in scurt nu mai ai masuratori egale. In cazul de fata s-ar putea sa-ti fie demagnetizata volanta. Se intampla, rar, dar poate si tu esti un caz. Ca sa-ti dai seama cat de cat de magnetizarea buna a rotorului, acesta ar trebui sa traga capacul tare spre motor cand incerci sa-l fixezi la loc. Totusi iti trebuie experienta sa poti compara cazurile intre ele. El nici macar nu a specificat cu ce aparat a efectuat masuratoarea, daca l-a comutat pe AC. ... si tu iti pui probleme de demagnetizat magnetii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 unu de cbr f2 imi incarca 13 si ceva si cu faru pornit dar nu ajunge la 14 La ce turatie? S-ar putea sa fie asta combinatie castigatoarea, daca ai voltajul asta la un rpm rezonabil de mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Eu n-am vazut niciodata incarcare de masina sau de moto care sa ajunga la 14V. De obicei e 13 si ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 da ! am mai spus-o . la ralanti imi indica 10 si ceva 11 si creste la 20 si ceva la turatie , in toate combinatiile e aceeasi tensiune! Ok, nu am gasit sa scrii explicit daca era cu releu decuplat, asa ca am mai intrebat odata. Ca sa fie doar 20V in turatie (= de exemplu 5000rpm?), trebuie sa ai o problema mare la alternator. Sa ma corecteaza cineva mai bine informat, dar voltajul nu ar trebuie sa creste linear proportional cu turatie? Daca ai 10V la 1000rpm, la 5000rmp trebuie sa fie in jur de 50V. Ceva nu se aduna. Eu n-am vazut niciodata incarcare de masina sau de moto care sa ajunga la 14V. De obicei e 13 si ceva. Eu am vazut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 26, 2014 Autor Share Postat Mai 26, 2014 de mers , merge , am facut aproximativ 300 de km si nu da semne de descarcare bateria , deci incarca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Eu n-am vazut niciodata incarcare de masina sau de moto care sa ajunga la 14V. De obicei e 13 si ceva. Asa o fii, cum zici . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 (editat) Asa o fii, cum zici . Cam mult, in plus n-am nici o garantie ca dracia improvizata de tine in bord e calibrata corect. 14,4V e mult. 13,5 - 13,8V e tensiunea de incarcare a unei baterii de 12V. Am masurat si eu zilele trecute vreo 14,2 Mult. Advantages 13,8 -14,1 V Maximum service life; battery stays cool; charge temperature can exceed 30°C (86°F). 14,4 - 14,7V Higher and more consistent capacity readings; less sulfation. Disadvantages 13,8 -14,1 V Slow charge time; capacity readings may be inconsistent and declining with each cycle. Sulfation may occur without equalizing charge. 14,4 - 14,7V Subject to corrosion and gassing. Needs constant water. Not suitable for charging at high room temperatures, causing severe overcharge. Editat Mai 26, 2014 de Mikulas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 Deci intre 14.1 si 14.4 ne tebuie (ideal ar fi co o compensare de temperatura). Mai jos nu e bine pe termeni lung. Am avut o masina care incarca 13,2 , baterie tinea un an. Eram mai tanar si nu stiam pe atunci de ce. Hai si eu ca vad ca e un trend Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 Ultima mea masina incarca 13,8 si avea pe ea bateria originala din 2002. Stiu 100% ca era modelul original pentru ca tipul ala de baterie, respectiv Panasonic de tip AGM, s-a fabricat exclusiv pt modelul respectiv de masina in anii 1998-2003. Modelel ulterioare nu aveau acest tip de baterie si nici nu era vanduta nicaieri ca "spare part". Hai si eu ca vad ca e un trend "Ceasul" ala indica orice numai cu precizie nu... Ai un 13,8 daca pui un aparat competent de masura pe bornele bateriei. Chiar din unghiul in care ai facut poza as putea spune ca si acel voltmetru de bord arata sub 14. Cand citesti aparate cu ac indicator trebuie sa-ti situezi privirea perpendicular pe cadranul indicator. Daca te uiti din alt unghi, din lateral.. introduci erori de citire grosolane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 Ma asteptam sa-mi critici voltmetru made in Italy Aparatul meu competent Fluke indica un pic peste 14V. Ultima mea masina incarca 13,8 Bine, e si o tensiune medie. Alternatorul redresat / releu incarcare la masini genereaza o componenta AC pe tensiunea. Adevarul despre maximele iti da un osciloscop. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 27, 2014 Autor Share Postat Mai 27, 2014 mnda , am desfacut azi statorulsi are pe doua dintre bobine depus ceva negru ,deci e stricat , acum caut pe cineva sa vad daca merge rebobinat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 mnda , am desfacut azi statorulsi are pe doua dintre bobine depus ceva negru ,deci e stricat , acum caut pe cineva sa vad daca merge rebobinat urca o poza. eu am rebobinat statorul la a 916. a avut 2 si unul l-am sacrificat pt stiinta. doar ca nu am mai avut timp sa-l montez si sa-l testez., ca trebuie sa-l si lacuiesc. vezi ca nu prea mai gasesti bobinatori dornici de lucrat la piese mici. eu am fost la vreo 3 si au strambat din nas. asa ca am facut-o singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 27, 2014 Autor Share Postat Mai 27, 2014 acum lo dus taicamio la un nene care cica se ocupa , pun poza mai deseara , sper sa se poata rezolva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 poti pune si cu 6 fire , are 2 + rosii, il legi pe cel subtire la un plus care trece prin contactul cu cheie. Provizoriu pt proba il poti lega ambele +uri la baterie, dar numai provizoriu, pt ca ala subtire consuma putin. Daca are 5 sau 6 fire este recomandat sa izolezi radiatorul de masa/cadru, eu am pus suruburi de plastic si garnituri de cauciuc. Am pus cu 6 fire yamaha in loc de 5 fire cum era original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Mai 27, 2014 Autor Share Postat Mai 27, 2014 cam in halu asta arata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 /index.php?/topic/702653-dezmembrez-yamaha-xtz660-1991/&do=findComment&comment=3553846 al meu e mai frumos ... il vand ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.