Sari la conținut

Accident Azuga 24.05.2014


motanul12
 Share

Postări Recomandate

Prea multe nu ar mai fi de zis ...

Dacă venea tiru din faţă era nasoală treaba.

Pe de altă parte e clar că marcajele astea rutiere sunt crimă .... şi în oraş sunt la fel de periculoase. Eu sunt super atent cu ele.

Totodată, sunt de acord că ar trebui şi studiat.

WotRU2Me are dreptate.

E drept că nu înveţi să mergi pe moto stând în sufragerie şi citind cărţi , dar nici să nu profiţi de experienţa altora nu mi se pare o mare afacere.

Eu zic să nu te laşi de moto ... De altfel, nici nu cred că o vei face :)

Toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul asta e bun, mai ales la masini, dar eu sunt de parere ca intai ar fi bine sa inveti sa mergi fara el si neaparat sa exerzi limita franelor undeva fara trafic, adica sa ajungi sa "simti" frana inainte sa se blocheze (ai grija sa nu cazi)

Ca incepator, NICIODATA nu franezi in curba/aplecat, mai ales cu fata... dupa ceva mii de km, cand ajungi sa cunosti limitele franarii la mobra ta, poti frana dar f USOR in curba, cu fata aproape deloc, si nu la viteza si NICIODATA PE UD.

In rest, asculta ce zic cei mai vechi, dar filreaza sfaturile, ca sunt tot felul de cizme pe mobra care dau sfaturi si ei dau cu ele de pamant in fiecare sezon... si teoria e buna, atat sfaturi cat si carti, dar daca nu le pui in practica (km) degeaba le dobandesti.

 

PS: mergi incet, cu mobra ta nu ai ce demonstra (nici macar tie) in materie de viteza sau sportivitate pe asfalt in curbe, daca vrei sa te dixtrezi misto si cauti ceva senzatii mai tari, iesi cu ea la namoale :D

 

PPS: serpetinele/curbele sunt apogeul motociclismului, mai ales ala pe strada, cum sa zici ca nu intelegi de ce se da lumea pe curbe? :))) Placerea pe curbe e la toate mobrele, chopper, enduro-touring, naked si sport (si as aduga chiar si conservele), la unele(chopper, dual sport) esti mai limitat in anumite chestii pe curbe. Eu cand am inceput sa tocesc la greu scarite si material din tobele la choppere in curbe, am zis ca e timpul pt altceva si-am trecut la naked... si crede-ma eram "choppers forever!" dar curbele astea nenorocite m-au facut sa schimb categoria si sa inteleg altfel motociclismul, sa-l apreciez la intregul lui...de la SS/SBK la enduro la nemoale la touring la naked si supermoto, la clasice si la choppere, choppere la care m-as intoarce doar daca as avea si un naked langa ea, si atunci foarte greu...pt ca nu sunt facute pt ce vreau eu, cel putin in perioada asta e vietii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai putina experienta si mult orgoliu, 2 probleme fundamentale pentru un neo motociclist. Evident, trebuie sa mai capeti experienta si sa mai lasi de la tine ... daca nu uite unde ajungi. Bine ca ai simt de raspundere si auto critica, ai mai multa grija de tine pe viitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Deci problema cam asta ar fi, ca inainte de a intra in curba, nu franez destul de tare din timp, ca o consecinta nu schimb cu viteza corespunzatoare, dau drumul usor la ambreiaj si de abia atunci sa intru usor in curba lin cu tractiunea de la motor/in viteza corespunzatoare, fara sa franez, trag de ambreiaj si sa ma aplec tare. Cam asa se abordeaza un viraj pe plaoie nu? Si cred ca asa e ideal si pe uscat de efectuat, dar acolo avand alta tractiune ni se permit mai multe... drept dovada ca nu am cazut deloc pe uscat. Stiu unde am gresit: ca nu am aplicat metoda de mai sus, ca am depasit acele masini si nu am tinut cont de toate limitarile impuse de mersul pe ploaie (viteza mult mai mica, distanta dubla de franare fata de uscat, fara aplecari si micari bruste in curbe, distante mai mari fata de cei din fata/spate etc).

Nu inteleg de ce tot aduci in discutie ambreiajul.... daca tu tragi ambreiajul in curba ( decuplezi tractiunea ) esti cam pa... cu tot aplecatul ... lasa ambreiajul in pace , curbele se iau cu acceleratie si aplecare (ideal counter-steering ) ... chiar si pe ploaie . Necesita experienta dar asa se face corect . Lasa ambreiajul in pace in curbe!

Treaba cu dilatatul furtunelor de frana ... la cum zici ca mergi tu, nu prea are treaba , dilatarea si lipsa eficientei franelor din aceasta cauza apare la un mers super sportiv/agresiv . Ori tu nu ai nici motocicleta super agresiva ... Te pierzi in detalii inutile pt tine si modelul tau de moto. Inginerii aia care au construit motorul si au pus furtunele alea de frana pe motocicleta ta, le-au testat , le-au calculat mult mai mult decat ti-ar spune un "cunoscator" roman, prieten motociclist etc ... Eu mizez pe experienta producatorului decat pe sfaturile prietenilor...

Vezi ca exista pe net Manualul Motociclistului - e basic-ul, ABC-ul motociclistului. Ti-l recomand cu incredere asa ca supliment ajutator, experienta e pe primul loc . :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e vb de gp-uri sau dot 20xx, da cand stii ca ai gume vechi si jumate duse, tu o arzi asa?

Gumele nu sunt vechi, din ce stiam eu niste gume sunt bune aproximativ 5 ani. Si nici partea cu ele jumatate duse nu o inteleg... Producatorii aia pun un marcaj minim cu un scop: pana acolo (inclusiv si acolo) poti circula fara nici o problema, te poti baza pe cauciucuri.

Cauciucurile sunt ok, ele nu au avut nici un rol in produrecea accidentului (in cel mai 'fericit' caz unul f mic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gumele nu sunt vechi, din ce stiam eu niste gume sunt bune aproximativ 5 ani. Si nici partea cu ele jumatate duse nu o inteleg... Producatorii aia pun un marcaj minim cu un scop: pana acolo (inclusiv si acolo) poti circula fara nici o problema, te poti baza pe cauciucuri.

Cauciucurile sunt ok, ele nu au avut nici un rol in produrecea accidentului (in cel mai 'fericit' caz unul f mic).

ai inceput cu o atitudine buna, vad ca o schimbi usor usor,

 

cauciucurile nu ofera aceasi aderenta pe toata durata lor de viata, ai aderenta maxima de la 3-4% pana la 50-60% dupa care incepe sa scada, cand ai ajuns la markeri deja aderenta (mai ales pe ploaie) e mult mai scazuta fata de un cauciuc nou.

 

iar 5 ani poate e ok la masini, la motociclete 2-3 ani e multisor

 

in nici un caz nu spun ca de vina au fost cauciucurile, de vina esti tu si e foarte bine ca realizezi lucrul asta, acum poti sa incepi sa respecti motocicleta si sa inveti sa o folosesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am remarcat pana atunci: eu franam f tarziu inainte de curba, de cele mai multe ori fix inainte sa iau virajul, uneori chiar in viraj, mai schimbam si viteza in viraj deoarece intram prea tare. Asta am zis sa o corectez ca nu e bine, pe asfalt uscat a mers greseala asta (asfalt uscat si curat de obicei). Ambele sfaturi pe care mi le-am dat mie, pe ambele le-am incalcat.

Inainte de intrarea in azuga, e o portiune de drum drept. Nerespectand distanta fata de masinile din fata, (alta prostie, mai ales pe ploaie), 2 la numar, imi aruncau noroi pe viziera. Aceasta situatie nu a fost tocmai placuta, si in loc sa reduc viteza si sa-mi las o distanta mai mare fata de masini, le-am depasit. Se mergea oricum tare, cand am revenit din depasire va dati seama ca aveam viteza mult prea mare pentru conditiile de trafic. Nici curba nu cred ca am estimat-o corect, a fost mai stransa decat am crezut. Am franat fata brusc, mi-a intrat ABS-ul, am calcat dunga delimitatoare de benzi si acolo mi-a fugit roata fata si am cazut, pe partea dreapta, am intrat pe contra sens si m-am oprit in margine, in pietris.

10334471_1600804013478715_69077751315308

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Michelin Anakee1 dupa 3 sezoane era crapat si copt si nu se uzase de tot mai avea carne pe laterale suficient ptr 2 sezoane. Zic din proprie experienta ca tocmai le-am schimbat anu trecut.

Acu ca ai cazut fa cum am facut eu dupa ce am cazut din cauza lor si nu mai fa niciodata rabat la caucucuri schimba-le ca pe sosete si cumpara cele mai bune caucucuri. Ele fac diferenta chiar daca zici ca mergi usor se gaseste o situatie cand ai nev de aderenta buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...