Jump to content

smar2

Super Membru
  • Content Count

    1,131
  • Joined

  • Last visited

About smar2

  • Rank
    Avansat

Contact Methods

  • Yahoo
    avenger4t

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    BMW F650gs
  • Numar Moto
    GL-65-...

Recent Profile Visitors

1,060 profile views
  1. Doua postari sub post-ul link-uit de tine este si descrierea instalarii, pas cu pas. (A se ignora partea cu reprogramarea chip-ului din cablul OBD, nu e necesara) Tutorial cu folosirea propriu-zisa a ISTA-D, gasesti pe youtube destule, dar oricum, poti sa te joci si singur pe acolo, ca nu are prea multe meniuri si optiuni, adica iti dai seama repede cum e organizat programul. Iar de stricat nu ai ce strica, cel mai "grav" lucru pe care-l poti face e sa ii stergi erorile, inainte sa-ti notezi ce erori avea in memorie. La mine senzorul de volanta facea figuri, pentru ca fiind magnetic a atras niste pilitura de fier de la pinionul de la electromotor (care pinion era pe final de viata), si fiind "invelit" in pilitura, nu mai detecta mereu trecerea volantei pe langa el. La mine s-a rezolvat prin curatarea cu grija a piliturii depuse, senzorul in sine era inca foarte bun.
  2. Vezi ca pusesem pe aici (cred ca am facut si topic nou, daca nu ma insel) cum sa iti faci tester cu un cablu OBD de 50 de lei si un laptop. Cu softul de diagnoza oficial BMW (ISTA-D). Ulterior si-au facut mai multi colegi cu BMW-uri diagnoze de-astea. Poti cauta "ista-d" ca gasesti postarile cu pricina. Apoi poti citi singur ce erori sunt inregistrate. Asa... cateva idei... - daca "ezitarile" de care zici sunt insotite de scurte caderi la zero ale acului de turatie, poate fi senzorul de la volanta. - daca ezitarile apar doar cand accelerezi de la ralanti, poate fi de la tps. la mine era uzat in primii 1-2 milimetri de la pozitia de ralanti. Cu multimetrul vedeam ca creste rezistenta TPS aparent continuu, dar pe diagnoza aveam erori, si apoi la o verificare foarte atenta, era un punct prin care trecea si nu mai scotea nimic la iesire. Probabil era un punct exfoliat pe grafitul din interior.
  3. Se mai desface piulita aia, dar e destul de improbabil. Eu am patit-o doar o data, la vreun an dupa ce o stransesem la cuplu (dar fara Loctite). A sarit piulita in mers si s-a intepenit sub capacul de plastic (care s-a si fisurat in proces). Pinionul a alunecat de pe caneluri, si cam aia a fost. S-a rezolvat dupa un drum pana acasa sa-mi iau cheia sa restrang piulita, noroc ca eram in oras. Si daca tot scriu pe aici, am facut acum cateva saptamani in premiera procedura de schimbare a simeringurilor de la pompa de apa, fara demontarea capacului de ambreiaj. Cea descrisa in urma cu cateva post-uri. Operatiunea a decurs extrem simplu si natural, asa ca si la urmatoarea schimbare a simeringurilor probabil tot metoda asta o s-o aplic, mai ales ca nici uzura pe ax nu aparuse inca. Imi pare rau doar ca nu mi-a venit ideea (sau sa o citesc pe undeva) mai devreme.
  4. Ma bucur ca ti-a iesit operatiunea. Eu eram in cautari pe ebay de simeringuri cu 2 buze sub arculet, in ideea ca una din ele sa pice pe o portiune neafectata de ax. Dar cred ca e mai simplu sa iau modele cu offset diferit al buzei (la aceleasi dimensiuni in rest), si sa vad care se potriveste mai bine pe ax. De care simeringuri ai luat tu? Standard (din NBR...), din Viton (FPM, FKM), din EPDM? M-am uitat pe fisele tehnice pentru NBR si Viton, si nu se impaca cu apa peste 80"C sau cu abur. Din fise, as zice ca pentru simeringul de apa ar trebui din EPDM (care se impaca cu apa fierbinte, abur, solutii, dar nu si cu uleiurile). Ziceam de simeringuri cu 2 buze, cum ar fi asta: https://www.123bearing.eu/seal-CK-10X26X7-FPM.php. Asta e din Viton (pana la 200"C, uleiuri, solventi, etc, fara abur), deci ar merge inspre motor, spre baia de ulei. Ma gandesc ca mai multe buze implica rezistenta mai mare in timp, fixeaza mai bine axul pompei de apa, desi in general la simeringul de antigel e problema. Simering din EPDM nu prea am vazut chiar peste tot, sunt mai rare, dar la 123bearing.eu vad ca au: https://www.123bearing.eu/seal-OAS-10X26X7-EPDM.php A... si inca o chestie... in nici un document de specificatii nu e trecut offset-ul buzei de etansare fata de marginea simeringului, sa stiu sigur ca nu pica pe portiunea deja uzata a axului. E la ghici.
  5. Multumesc pentru sfaturi. Intrebam daca curge ulei in ideea ca la scoaterea primului simering poate il deranjez/intep cumva pe cel de ulei si trebuie sa il schimb si pe acesta. Stiu ca apare ceva uzura si pe ax (la cate pompe am schimbat pana acum la motorul meu), dar ma gandesc sa bag simeringul cu 0,5-1mm mai in interior, cat sa nu astupe weep-hole-ul, dar buza simeringului sa calce pe o sectiune fresh a axului. Oricum, daca ma tine carpeala asta cateva mii de km inainte sa schimb pompa cum se cuvine, sunt mai mult decat multumit. Stiu ca pe interior are pinion de plastic, asa ca intentionez sa lucrez cu maxima atentie cand scot pinul care tine "morisca".
  6. A inceput sa imi curga din nou antigel pe la weep-hole-ul de sub pompa de apa semn ca simeringul dinspre antigel e pe moarte. Cum nu sunt in tara si nici nu vreau sa dau o caruta de bani la vreun service si mi-e incomod sa dau jos capacul de ambreiaj, ma gandeam sa schimb simeringul cum l-am schimbat pe cel de la schimbatorul de viteze. Adica extragandu-l pe cel vechi cu holzsuruburi, dupa ce scot pinul care tine "morisca" pompei. Cautand pe google poze cu simeringurile asa cum se vad sub "morisca" pompei de apa, am dat peste un clip youtube, in care un polonez schimba simeringurile (ambele) cam cum aveam si eu in cap sa o fac. Pun aici clipul respectiv. A mai facut cineva operatiunea prin aceeasi metoda? Se poate face operatiunea fara sa scurg intai uleiul? In mod normal stiu ca nu e foarte mult ulei in baie, deci ma gandesc ca nu ar trebui sa curga pe acolo daca scot si simeringul de ulei, dar daca a facut careva operatiunea asa poate imi da ceva sfaturi sau idei...
  7. pff... aveam eu si cablu de date si handsfree, de la un R310 (antena coada de rechin), dar mi-e ca le-am aruncat... caut cand mai ajung prin tara.
  8. Cand merge inainte, drona se inclina destul de serios in fata, stabilizarea lui "6" nu ajuta sa tina imaginea orizontala, asa ca vei filma pamantul. Daca mergi inapoi, vei filma (stabilizat, ce-i drept) cerul. Deci gimbalul e musai, oricat de stabilizat ar filma gopro-ul.
  9. Ei? Ai facut proba cu agregatul? Functioneaza? Sau se invart in gol rotile motoare in interiorul senilei? Vad ca ai mai facut ceva asemanator acum cativa ani: https://forum.4tuning.ro/473-atv/342192-constructie-vehicul-senile.html Ce s-a ales de prima senilata?
  10. Din cate observ, antrenarea senilelor se face doar prin frecarea cauciucurilor primei axe de interiorul senilei. Daca intra apa, gheata, noroi, zapada pe acolo nu o sa derapeze cauciucurile in interiorul senilei?
  11. Oferta de sarbatori. Pretul motorului scade la 200 de euro. Dupa 2 ianuarie 2019, pretul revine la 250 de euro.
  12. http://www.vremeanoua.ro/un-elev-de-liceu-a-zburat-cu-motocicleta-si-acum-este-in-stare-grava-la-spital-video
  13. Pe cartea verde apare SRB, cu un asterisc. Iar mai jos, o nota explicativa care spune ca nu sunt asigurate zonele care nu se afla sub autoritatea guvernului sarb. Cu alte cuvinte, Kosovo e no-man's land, din punct de vedere al cartii verzi. @petre81: faci o confuzie, majoritatea kosovarilor sunt musulmani, nu islamisti. Sunt chestii diferite. Daca vrei sa fii credibil, incearca sa fii mai putin tendentios
×
×
  • Create New...