Jump to content

smar2

Super Membru
  • Posts

    1,508
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    NRW, D
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    BMW F650gs
  • Numar Moto
    GL-65-...

Recent Profile Visitors

2,201 profile views

smar2's Achievements

  1. Unde exista informatii de genul asta? Sau cum ai dat de urma lui Herr Loll?
  2. Daca nu ai niste termeni de comparatie, statistici ceva, e greu de spus daca sunt mai predispuse sau nu la autoaprindere astea electrice fata de cele pe combustibili clasici. Iar cateva filmulete gasite pe net nu demonstreaza absolut nimic. De pilda, daca ar fi sa ma iau din informatii la prima mana, singura masina care a luat foc de care stiu eu personal a fost un Mitsubishi Pajero benzina aproape nou ( sub 5000 km si mai putin de un an vechime). A luat foc spontan si neprovocat in fata garajului si in 2 minute era torță. Prietenul asta al meu caruia i s-a intamplat faza abia se mutase in Dubai si isi luase masina asta de cateva luni. Postase si poze cu epava, si filmulete din timpul incendiului si din ce am vazut acolo, pot spune ca Pajero ala ardea mult mai spectaculos decat Springu' de mai sus. Inseamna asta ca Mitsubishi fac masini proaste? Sau ca 4x4-urile pe benzina sunt predispuse la autoaprindere? Trend-ul asta cu electricele care iau foc in meme-uri si filmulete imi aduce aminte de primele zile ale Loganului ala vechi din 2004-2005. Circulau pe net 2-3 poze cu niste Logan-uri cu puntea spate rupta sau cu roti rupte din planetare (evident, fara nici un context), iar haterii incepusera cu texte ca Dacia tot Dacie, ca sicriu pe roti, ca mai bine iei un Golf 4 SH de banii aia, stiti genul presupun... Cativa ani mai tarziu s-a dovedit ca erau destul de fiabile pana la urma, si ca 2-3 cazuri izolate (dar intens popularizate) au generat impresii gresite in mintea credulilor. Cam asa si cu electricele astea cu autoaprindere... Pana nu avem niste statistici cu cate electrice se autoaprind ( defalcat pe model, tip de baterie, etc) si cate masini cu combustibil lichid iau foc (tot asa, detaliat), e greu sa tragem concluzii.
  3. Desi s-a mai povestit pe aici, hai sa iti spun experienta personala cu un BMW F650GS (din 2000). L-am luat in 2007 si inca il mai am (ca unica motocicleta), ca dovada ca cel putin in cazul meu s-a achitat excelent de indatoriri. Am facut vreo 100k km cu el prin oras, pe afara si pe forestiere mai mult sau mai putin sparte. Eu avand 1.90m i-am pus niste linkage-uri la suspensia spate si l-am mai inaltat cu 5cm, si i-am pus arcuri progresive pe fata, altminteri e stock. Mi-ar fi placut mai mult un Dakar, dar era mai scump si nu aveam bani cand l-am luat. Prin oras e foarte practic, te strecori lejer prin orice trafic fiind manevrabil, destul de ingust si avand o pozitie comoda si inalta. ABS-ul e foarte util, chiar daca sunt puristi care zic ca iti strica skill-ul. Eu am facut vreo 10 ani naveta Militari-Victoriei si Militari-Pipera zilnic daca nu era ud sau zapada pe jos, inclusiv la -5 grade iarna. In afara orasului e confortabil pana pe la 110-120 km/h, nu vibreaza excesiv iar saua si pozitia sunt foarte comode pentru genul asta de monocilindru dual-sport. I-am dat si 150-160km/h pe autostrada dar extrem de rar, cand fugeam de ploaie in Germania (poate 50-100 de km de mers la viteza asta in total). Am mers mult si cu pasagera si n-am avut probleme sa mi se para lesinat, dar nici eu nu sunt genul sa apreciez mersul smuls cu acceleratii brutale si depasiri in extremis. Singur am mers si cate 1000km/zi sau chiar mai mult, desi in mod clar nu e facut pentru asa ceva si dupa 3 zile in care faci 3000km, iti mai trebuie 3 zile sa iti treaca durerile de muschi si oase. Pe forestiere am mers prin sudul Fagarasului cam tot ce e forestier pe acolo, inclusiv cu pasagera, inclusiv forestiere care urca pana la gol alpin, Transalpina (cand era neasfaltata de la Novaci pana la Sebes), de la Polovraci la Petrimanu si apoi la vale spre Ciungetu, pe langa Pecineagu, prin Iezer, inclusiv coborare spre Domnesti pe culmile de acolo, si multe altele. Ce vreau sa spun e ca daca exista drum, indiferent cat de prost, iti faci treaba cu ea, mai ales daca are niste cauciucuri decente. Ce-i drept am mers in general cand era cat de cat uscat; am mai nimerit zone cu noroi de 20cm sau paraiase care curgeau pe drum, dar de regula nu porneam la drum daca stiam ca a plouat torential cu o zi inainte. Eu am avut in perioada cat am stat in Bucuresti Metzeler Enduro3 Sahara pe spate si Tourance pe fata, care mi s-au parut un compromis bun intre asfalt (80-90% din timp), si forestierele ocazionale. Ultimul set de Metzeler m-a dezamagit grav, capatand fisuri longitudinale pe lateralul cauciucului dupa doar un an; cand m-am uitat mai atent, erau facute in China... Acum am Continental ContiTrailAttack 3, pentru ca nu mai ies pe forestiere decat cu bicicleta. Aici in Germania sunt mai restrictivi astia in privinta mobrelor prin padure, insa iti faci bine damblaua si cu un MTB electric.
  4. Sa intelegem ca din 2019 incoace nu a aparut nici un procesor mai performant decat asta? Presupun ca e o eroare undeva... de cateva zeci de ani ecranele au 16 milioane de culori sau mai mult. Si ce vrea autorul sa zica prin "ecran pe tot afisajul"? Asta e formulare de analfabet functional...
  5. 160 ăia sunt intr-o tara ipotetica, ca n-am mai mers cu 160 de vreo 18 ani, de cand voiam sa vad cat prinde Loganul meu de atunci. Si am observat ca la viteza aia consumul instantaneu era de 12-15 l/100km. De aici si calculele. Probabil ca si Loganul meu MCV de acum tot atat ar consuma la viteza respectiva, ca are acelasi motor de 1.6. Cat despre viteze, chiar daca nu avem in general limita de viteza pe autostrazi, arareori depasesc 110-120km/h. Iar cu motocicleta chiar mai putin.
  6. Depinde... La 90 km/h masina mea consuma cam 5.5-6l/100km... Cu plinul facut imi estimeaza vreo 7-800km autonomie. Daca ma bazez pe asta si merg cu 160 km/h, dupa 3-400 km raman in pana prostului. Evident ca daca mai verific din cand in cand pe computerul de bord se mai ajusteaza autonomia ramasa. Dar presupun ca asa e si la electrice, nu cred ca sare brusc de la (600-380) km la 0 km. Si ceva on-topic, consecintele medicale ale condusului de EV, gasite la o cunostinta conspirationista de pe FB. Luati de va cruciti :))) https://www.tiktok.com/@minelbisa/video/7277386075482492165 sau, daca nu merge, linkul de pe FB: https://www.facebook.com/corneliu.popescu.90/videos/285819057522050
  7. smar2

    Accidente 2023

    Cand am facut eu scoala, nu se mergea cu instructor in carca. Am inceput cu un TW125, apoi cu ceva capre de 250 si 500 sau 650 (in Bucuresti). Ca sa nu mai spun ca am dat examenul (la Galati) pe un scuter de 125, de imi era frica sa nu strang din greseala "ambreiajul" (adica frana fata) :))) Alte vremuri... In orice caz, fie ca esti sau nu cu instructor mi se pare de bun simt sa asiguri niste conditii minime de cazut in relativa siguranta in poligon. Dupa cum si mobrele de scoala cred ca ar trebui sa aiba de pilda crashbar-uri, sa nu iti striveasca piciorul daca pici ca prostul, de pe loc. Si multe altele... Ca pana la urma e scoala, nu filmare pentru Jackass. @Lup69 Ai vazut cumva cum arata poligoanele pe aici prin Jermania? Eu n-am vazut, dar am asa o vaga senzatie ca sunt contruite dupa niste normative cat de cat gandite. Nu ca in Ro, unde orice suprafata cu ceva beton sau asfalt pe ea se poate considera poligon.
  8. smar2

    Accidente 2023

    Oare exista normative privind poligoanele auto-moto? Gen distante minime de la asfalt pana la obstacole? Sau zone cu pietris/nisip, bariere din gard viu, etc, in caz ca se emotioneaza cursantul si nu mai invarte de volan/ghidon sau uita sa actioneze frana?
  9. Ce mai tare m-a amuzat treaba cu "de rezervă, au existat două autoturisme pline cu bătăuși, un Volvo și o Dacia Logan". Cred ca pana si interlopii din Mizil si Faurei au masini mai de soi pentru "interventii". :)))
  10. Tigrisorul ala a fost facut la bord? Aveti dotari serioase pe nava in cazul asta... Pai si cum ramane cu "No smoking. Safety First."? Sau aia e valabila doar la petroliere? :))
  11. Iata si doua preparate (cat de cat) pascale, facute in premiera de unul singur: Cozonac: Si doar cateva poze din timpul prepararii, ca numai de poze nu imi ardea: Mi-e lene sa scriu acum toata povestea, dar daca vrea cineva reteta si procedura, pot sa o descriu intr-o postare viitoare. Drob (eronat): Ingrediente: 500g ficatei pui, 500g piept curcan, 400g ciuperci, o legatura marar, o legatura patrunjel, o legatura ceapa verde, o legatura de schnittlauch / chives (o iarba cu gust intre ceapa si usturoi), 3 oua fierte, 4 oua crude, 2-3 catei de usturoi. Am tocat marunt verdeturile si ouale fierte, partea alba din ceapa am si calit-o usor. Am aruncat ficatul de pui (tinut in apa cat am tocat verdeturile) si pieptul de curcan (taiat fasii) intr-un wok cu foarte putin ulei la foc mediu, impreuna cu cateva foi de dafin, o lingurita de boabe de piper colorat si 2 catei de usturoi tocat. Am asteptat sa se duca toata apa, apoi le-am scos pe un fund si le-am taiat cat de marunt am putut (ca nu am masina de tocat). In timpul asta am pus in wok ciupercile taiate si ele marunt, tot la fel, pana s-a dus apa. Am amestecat toate ingredientele intr-un bol mare impreuna cu 4 oua crude, sare si piper. Ei bine, aici am facut o eroare capitala, si anume ca nu am pus o foaie de copt in tava, ci doar am uns-o cu unt, inainte sa pun mixul in tava. Asa ca dupa ce a stat la cuptor drobul vreo ora la 175 grade, mi-a fost imposibil sa il scot din tava intr-o bucata... Noroc ca nu am invitati de Paste, asa ca nu ma deranjeaza foarte tare cum arata, important este ca e deosebit de bun. Cred ca data viitoare voi pune 5 oua crude, sa fie o idee mai legat. Si evident, hartie de copt !!!
  12. Ma determini sa-mi fac cont de Telegram :)) Ce patriarh e basistul... Si niste funk. Cu rusine trebuie sa recunosc ca nu auzisem de ei pana de curand. O chimie intre ei si un groove, ceva incredibil. Gets you movin'...
×
×
  • Create New...