Sari la conținut

Biciclist lovit pe trecere de un motociclist


OfficialBizkit
 Share

Postări Recomandate

si in cazul asta bicicleta nu avea ce sa caute pe mijlocul drumului.ei sunt obligati sa mearga pe partea dreapta langa bordura.de ce sa fie vina motociclistului pt acrosare din spate daca ala nu avea ce sa caute acolo.

Discutam dpdv.legal. Legal esti de vina pentru orice accident pe care il produci lovind din spate. Topicul accidente are primordial un rol didactic, indiferent cat esti de experimentat, tot mai ai ceva de invatat. "Culpabilizarile" la fel nu trebuie privite ca pe ceva personal. Analizam toate ipotezele,iar culpa e culpa ipotetica pe topicul asta, se bazeaza pe informatii diverse.Uneori aceastea converg cat sa ne facem o idee, dar acelea sunt cazuri particulare.

 

Locul biciclistilor este la bordura, dar noi trebuie sa ne asteptam ca mai ales in locurile aglomerate, intersectii, zone mascate de autovehicole parcate bara la bara sa apara oricand in fata noastra mai spre bordura sau nu. Si sa ne pastram rezerve de timp sa-i putem evita in siguranta. Timpul si viteza sunt marimi invers proportionale intr-o ecuatie clasica S=VxT . Ne place sau nu, fizica e fizica.

Sper sa se refaca amandoi pentru a usura consecintele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca accidentul s-a petrecut pe sensul de mers al motociclistului iar biciclistul venea din sens opus inseamna ca l-a lovit din fata. Deci dispare vinovatia pentru acrosare din spate.

 

Pe de alta parte, daca mobra s-a dus taras chiar si 100m dupa frana... e cam mult.

 

Sanatate tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o chestie pe care mulți nu o ințeleg sau, pur și simplu, o ignoră: când urci în șa sau la volan, îți asumi o răspundere. Mare!!!

Față de tine (persoana ta) și față de terți (transportați cu tine pe/în vehicul sau coparticipanți la trafic).

În consecință, acționezi în așa fel încât să nu provoci daune, ce atâta discuție. Belești ochii sau, dacă nu vrei/poți/știi, belești...

 

Că pietonul a sărit pe trecere fără să se asigure, că a traversat prin loc nepermis, că ”nu m-a văzut” sau că ”nu l-am văzut” astea nu mai au importanță după ce s-a petrecut dezastrul...

Nu cred că e ușor să treci peste un incident pe care l-ai provocat (cu sau fără vină) în care semeni ai tăi au fost răniți și, în cazul nefericit, au murit.

...doar dacă ești inconștient...

 

Am văzut ieri seară în trafic o duduie la volan... cu un copil de 3-4 ani ținut în față, copilul cu mâinile pe volan!!! Sunt convins că în mintea ei și-a spus: nu se poate întâmpla nimic, sunt atentă!

Văd că, în Timișoara cel puțin, săptămânal este prins câte un retardat fără permis, circulând cu mașină/motor neînmatriculat sau cu număr fals, cu alcool la bord.

Bezmetici pe două roți sunt peste tot, crapă pe rând de la începutul anului într-un șir interminabil, vinovați sau nu. Unii, din păcate, cad victime nevinovate.

 

Și toate astea pentru că nu se respectă reguli, pornind de la cele de bun simț și terminând cu cele formale, stabilite prin lege.

 

Măi fraților, regulile nu se respectă pentru că nu se veghează la respectarea lor! Trebuie impuse cu forța, altfel selecția naturală își va cere tributul, implacabil, over and over. O face de la începutul timpului și o va face până la sfârșitul lui, cu toate speciile.

 

Noi putem, doar, prin modul în care ne adaptăm, să facem tot posibilul încât să evităm întâlnirea cu ea.

 

Iar dintre cei care pică victimă, vinovați sau nu, mulți nu citesc forumuri, nu le pasă de așa ceva. Ei sunt ”speciali”.

Editat de blorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba despre frica de moarte sau schilodire. Mintea lor e limitată, pur și simplu nu le transmite mesaje de pericol.

 

Dacă măcar ar afla despre cazuri ca ale lui Mircea Vrăjitoru - motociclist profesionist, titrat, accidentat pe circuit, în condiții de securitate - care face eforturi mari să se recupereze, puțin câte puțin, după doi ani de la accident sau Zoli Kolumban, în stare critică după șapte ani de la accident, cu șanse foarte mici de recuperare, poate ar trage ceva învățăminte.

Ride fast, die young e o chestie absolut penibilă... Din păcate unii chiar cred în așa ceva. Până la die poate interveni o stare de legumă forever, cu o familie distrusă alături...

 

Dar ei sunt zmei pe roți, se cred feriți de orice belele, pentru că, pur și simplu, nu realizează pericolul la care se expun.

 

Faptul că, în inconștiența lor, ei mă expun și pe mine la pericole mă neliniștește și, în același timp, mă enervează. De asta îmi doresc fermitate maximă în aplicarea legii.

 

Dacă ar fi verificate în trafic TOATE vehiculele, indiferent de numărul de roți, și împărțite amenzi celor în neregulă, riscul la care sunt expuși ceilalți (pornind de la premisa că de persoana proprie nu le pasă) scade.

Dacă, găsit fiind la volan fără permis / băut / cu vehicul neînmatriculat / cu viteză peste cea legală, etc. ești luat pe sus și băgat în arest până la prezentarea imediată în fața judecătorului (vezi Serbia, de exemplu), de asemenea, riscul - ca și consecință - scade.

 

Și atunci nu mai facem apel la bun-simț și cei șapte ani de acasă. Nu mai e nevoie. Frica de repercusiuni e cea mai eficientă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba despre frica de moarte sau schilodire. Mintea lor e limitată, pur și simplu nu le transmite mesaje de pericol.

 

Dacă măcar ar afla despre cazuri ca ale lui Mircea Vrăjitoru - motociclist profesionist, titrat, accidentat pe circuit, în condiții de securitate - care face eforturi mari să se recupereze, puțin câte puțin, după doi ani de la accident sau Zoli Kolumban, în stare critică după șapte ani de la accident, cu șanse foarte mici de recuperare, poate ar trage ceva învățăminte.

Ride fast, die young e o chestie absolut penibilă... Din păcate unii chiar cred în așa ceva. Până la die poate interveni o stare de legumă forever, cu o familie distrusă alături...

 

Dar ei sunt zmei pe roți, se cred feriți de orice belele, pentru că, pur și simplu, nu realizează pericolul la care se expun.

 

Faptul că, în inconștiența lor, ei mă expun și pe mine la pericole mă neliniștește și, în același timp, mă enervează. De asta îmi doresc fermitate maximă în aplicarea legii.

 

Dacă ar fi verificate în trafic TOATE vehiculele, indiferent de numărul de roți, și împărțite amenzi celor în neregulă, riscul la care sunt expuși ceilalți (pornind de la premisa că de persoana proprie nu le pasă) scade.

Dacă, găsit fiind la volan fără permis / băut / cu vehicul neînmatriculat / cu viteză peste cea legală, etc. ești luat pe sus și băgat în arest până la prezentarea imediată în fața judecătorului (vezi Serbia, de exemplu), de asemenea, riscul - ca și consecință - scade.

 

Și atunci nu mai facem apel la bun-simț și cei șapte ani de acasă. Nu mai e nevoie. Frica de repercusiuni e cea mai eficientă.

Ma bucur ca sunt si motociclisti dispusi la un demers de logica aplicata, in preziua marsului de la Sanzieni. Aceleasi fapte, in aceleasi circumstante nu pot decat sa duca la aceleasi concluzii. Cu toata reactia mea de pe topicul cu Sanzienii, personal nu individualizez un grup anume, deoarece exista o anumita intrepatrundere intre tipologiile inconstiente.

 

Indiferent de specia moto, ai dreptate, mansarda conteaza! Filosofia "Ride fast, die young " nu e de fapt filosofie ci doar neputinta, intelectuala si culturala deopotriva, deoarece termenii se interpotenteaza. Daca s-ar interzice utilizarea speedurilor alt undeva decat pe sosele, ar folosi alte motoare (inclusiv choppere) in acelasi scop. Adica competitia sterila si grandomania de cartier sau nebunia trasului aiurea de gaz.

 

Ai dreptate si in final cand afirmi ca doar asprimea legii va rezolva pana la urma situatia asta, ce ajunge incet incet intolerabila. Nu mi se pare de loc nedrept ca excesul de viteza sa fie tratat in caz de accident ca si alcolul, adica indiferent de context, vina integrala a faptuitorului.

 

Daca ne intoarcem "on topic" cazul asta devine tot mai confuz. Cum adica, o bicicleta si o motocicleta venind din sensuri opuse nu au avut loc sa treaca una pe langa alta ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noutati.

Riderul este Americanu', ptr cine il cunoaste, Accidentul a fost produs din vina biciclistului care vene din sens opus vrind sa faca stinga ia taiat calea motociclistului astfel impactul cu biciclistul a fost cu motoreta deja culcata.Biciclistul era om in virsta de 64 de ani si dupa spusele medicilor de la Spitalul Bagdazar suferea de : Parkinson, Aritmie cardiaca si aproape surd.

Riderului nu i sa intimplat mai nimic grav si asta ptr ca nu avea viteza.

Pneul pe spate nu este pingea .Ieri am stat cu el de vorba si merge in continuare cu fierul ceea ce e bine.

Editat de pedros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi biciclisti trec PE bicicleta trecerea de pietoni. Eu am ramas masca atunci cand am vazut un tata care trecere pe bicicleta si copilul dupa el. Desi erau echipati cu casca,genunchere si alte cele...treceau fix cum nu trebuie. Mai grav este ca asa primeste copilul educatie si asa va trece si el.

Sanatate maxima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Analizand logic, daca nu traversa vinovatul accidentului cu bicicleta pe trecere, nu era nicio problema, 99,9% nu se intampla nimic. ADICA NU AVEA CE CAUTA ACOLO, deci nu era niciun accident. Daca incepem cu labareli si presupunem ca daca era o mama cu un copil pe trecere si asa mai departe, o dam pe langa. Vorbim strict de caz. Biciclistul este participant in trafic, deci nu are voie pe trecere, cum nu ai voie sa treci cu masina si nici cu motocicleta pe zebra (ca sa intorci sau ma rog, sa o utilizezi de parca ai fi pieton) ca asa te taie capu. Eventual iei o amenda frumusica. Ca a avut viteza.. fara probe/demonstratii/masuratori etc nimeni nu poate sa-l invinuiasca pe motociclist pentru ca e ilogic, fiecare percepe altfel treaba cu viteza. Daca mergi cu 50 la ora si esti in treapta intai la decuplaj cu o toba "sport", o baba zice ca ai avut minim 200 la ora, cum a facut si Badea de altfel. :))

 

Moral vorbind, mda, probabil trebuia ca motociclistul sa incetineasca vazand ca urmeaza o trecere de pietoni, dar nimeni nu e perfect si nu poate sa anticipe absolut orice.

 

P.S: N-am citit postarile, doar mi-am spus parerea.

Editat de AfXv237
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...