Sari la conținut

Functioneaza greu ambreiajul la GSX-R K2


RobertCtin
 Share

Postări Recomandate

Si eu simteam la fel la GSXR 1000 pe care l-am avut,pe drumuri virajate de munte unde schimbam mult ajungeam sa imi amorteasca mana din cauza ambreiajului si era curatat si gresat periodic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Aceeasi problema o am si eu, cu actionarea greoaie a manetei de ambreiaj. Am motorul de 10.000 km si niciodata nu a mers atat de usor ca la alte motoare ale amicilor mei insa problemele s-au agravat dupa ce am schimbat kitul de ambreiaj.

 

Initial am luat placile de presiune, cele metalice si arcuri TRW. Ulterior am aflat ca arcurile comandate erau mai dure cu 20% fata de stock. Dupa 2 saptamani in care ambreiajul mergea foarte greu, am reusit sa rup cablul de ambreiaj oem. Eu ma obisnuisem cu maneta asa, dar oricine incerca motorul meu, pe loc, toti apucau ambreiajul cu 2 maini ca sa il poata actiona.

 

Am luat cablu de ambreiaj nou, problema aceeasi. Am cumparat arcuri ambreiaj originale suzuki. O diferenta infima. apoi m-am apucat sa desfac si sa gresez piesa idicata de TNG. Am constatat ca imi lipsesc 2 bile din ea. Curatat, gresat , pus la loc....S-a ameliorat destul de mult ...dar tot greu se actioneaza. Acum pot schimba si cu 3 degete...dar tot obosesc. Cu 4 e acceptabil.

 

Intre timp am comandat un alt cablu ambreiaj, OEM. Am constatat ca, cu cel actual, cu capacul in aer, arcul mic din capac nu reuseste sa traga innapoi maneta de ambreiaj. Nu stiu cat de usor se misca in manson cablul original...dar acum desi e curat...se misca destul de greu innainte si innapoi.

 

Urmeaza sa inlocuiesc cablul, sa caut cele 2 bilute lipsa din melc...si apoi sa vad daca devine usor de actionat sau nu. E frustrant sa am tot sistemul nou si sa mearga foarte greu actionarea lui.

 

PS: IN interiorul melcului din capac am observat pe cilindrul din mijloc multe proeminente, ca o razatoare de morcovi. Fiecare gaura de la bila are proeminente in fata si in spate. Bilele intra la fix in locasul lor...si tot ansamblul se misca usor. NU imi dau seama daca cilindrul trebuie sa aibe proemientele alea sau nu.

 

PS2: Ambreiajul cupleaza si decupleaza cum trebuie, stiu sa il reglez. Problema e doar forta foarte mare de actionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat placi frictiune plus arcuri trw. Le-am montat si la inceput nu mi s-a parut diferenta prea mare fata de cele vechi. La demontare am observat ca placile vechi de frictiune erau ok. Totusi, le-am inlocuit. Doar arcurile au fost uzate.

 

Apoi la 2 saptamani distanta am luat si placile metalice. Cele vechi erau albastrite. Erau groase de 3mm dar albastrite. Dupa ce am montat placile metalice, ambreiajul s-a intarit si mai mult.

 

La momentul respectiv am considerat ca e normal, avand arcuri trw mai dure. Cu timpul a devenit suparator spre enervant de dur.

Dupa alte 2 saptamani s-a rupt cablul de ambreiaj la vreo 20 cm de maneta. Inlocuit cu unul aftermarket la 62 lei. Cablul e curat , il pot impinge prin camasa cu 2 degete, nu se simte frecare dar parca merge usor greu.

Astazi am cumparat cele 2 bile de 3,15mm care imi lipseau din melc. O sa le montez si vad daca s-a mai ameliorat putin.

» Post actualizat in 05 Sep 2016 10:30

Ps: toate piesele au fost cumparate noi, montatw corect si au deja in jur de 5000 km. Din care 500 pe circuit.

» Post actualizat in 05 Sep 2016 10:32

Ps2 : dupa inlocuirea cablului de ambreiaj a urmat inlocuirea arcurilor trw cu unele originale suzuki. Dupa schimb aproape ca nu s-a simtit nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intalnit placi de frictiune TRW cu grosime mult prea mare si din cauza asta stack-ul de placi+discuri avea cota prea mare si a fost imposibil de montat. Solutia a fost ca doua sau trei placi din kitul de ambreiaj sa ramana dintre cele uzate pentru ca intreg teancul sa nu fie peste cota standard a ambreiajului nou.

La tine e posibil sa fie cumul de factori: grosimea placilor, mecanismul de actionare tip melc, arcuri.

Daca nu iti e greu sa demontezi din nou ambreiajul, masoara toate componentele si foloseste ca referinta cotele din manual pentru urmatoarele:

- Placi de frictiune: grosimea masurata a tuturor placilor montate sa nu fie mai mare decat cea standard indicata de manual.

- Discuri: aceleasi masuratori si verificari precum la placi

- Arcuri: verifica inaltimea arcurilor sa nu depaseasca cota standard - aici e foarte sensibila treaba. Daca arcurile sunt mai lungi decat standard va trebui sa cumperi arcurile potrivite.

 

Cel mai simplu ar fi daca problema ta e doar din cauza bilelor lipsa si ai scapat de necaz :)

Spor la treaba!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu noutati.

 

Placile de frictiune noi erau extrem de apropiate de cele vechi. Nu mai tin minte acum , dar undeva peste jumatate fata de cotele din manual (masurate cu sublerul).

 

Placile metalice, aceeasi situatie. Arcurile au fost comandate pe original. Nu le-am mai verificat.

 

Am pus cele 2 bile lipsa, am scos de tot cablul de ambreiaj, curatat cu spray de frane, cat am putut, apoi turnat din greu ulei de mecanisme fine.

 

Citisem mai sus si spunea cineva ca arcul de la melc are duritatea unui arc de pix. La mine opune ceva rezistenta. Poate fi tras mecanismul cu un deget, dar se simte destul de dur.

 

Cu cablul montat si capacul in mana, apas maneta si arcul acela reuseste sa traga innapoi jumate din maneta. Sa simtit o mica ameliorare.

 

Am pus totul la loc, refacut jocuri , lasat dilet cam 5 mm la reglajul de sus si de jos si acum e mai bine. Pot sal actionez si cu 2 degete. poate nu as putea face 100 de schimbari doar cu 2 degete dar ca test merge. Maine ies in oras sa fac comparatie cu alte 3 gsxr-uri din grupul meu de prieteni apropiati.

 

Pana acum cred ca 2 lucruri au dus la agravarea problemei cu forta de apasare. Primul lucru ar fi cele 2 bile lipsa. Al doilea lucru ar fi faptul ca am facut anul asta aproape 10.000 km, am umblat de cateva ori in zona dar niciodata nu am demontat complet si gresat mecanismul. Capacul era plin de spray de lant. Mecanismul are o garnitura de cauciuc...dar cu timpul a intrat in interior destul spray de lant lipicios si plin de praf.

 

Multumesc de ajutor. In 1 saptamana ar trebui sa ajunga si cablul de ambreiaj original. Pentru linistea mea il voi schimba si pe acela si voi reveni cu informatii , daca sunt 100% multumit de rezultat, sau nu.

» Post actualizat in 05 Sep 2016 19:27

Ps: Un lucru pe care il sesizez acum, ambreiajul e mai usor de actionat si in acelasi timp daca il apas complet si ii dau drumul brusc, revine maneta la loc foarte rapid, chiar cu zgomot. Semn ca interventiile mele au ajutat. Ramane de vazut cum se va comporta dupa ce se aduna dun nou mizerie in zona

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Astazi am inlocuit si cablul aftermarket cu cel original Suzuki. Diferenta intre ele este insesizabila. Ca si concluzie finala, problema la mine a fost datorata bilelor lipsa din melcul ce actioneaza ambreiajul. De verificat si de alti posesori de gsxr cu probleme la actionarea greoaie a manetei de ambreiaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...