Sari la conținut

Functioneaza greu ambreiajul la GSX-R K2


RobertCtin
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Sunt mai nou in ale motociclismului, cu mobra cumparata in luna iunie si permisul din luna iulie.

Am un Suzuki GSX-R 600 k2 si o problema destul de mare (dureroasa) cu ambreiajul.

Spun dureroasa pentru ca mi s-a intamplat de mai multe ori, dupa o iesire prin oras, semafoare, schimbat treptele de multe ori intr-un interval scurt de timp, plecari de pe loc - in principiu folosirea ambreiajului excesiv, ajung sa am dureri ale antebratului stang si asta pentru ca maneta de ambreiaj functioneaza destul de greu la mine, in conditiile in care este nevoie sa-l apas cu toate 4 degetele, cu 2 degete abia pot sa-l clintesc.

Am mai mers cu cateva mobre si parca ei nu il aveau asa de tare.

 

Am nevoie de un sfat/idee, ce as putea sa-i fac astfel incat sa fie mai moale?

 

Multumesc anticipat tuturor celor ce se gandesc sa raspunda la topic.

 

O zi cat mai frumoasa! Fara incidente..

 

Cu respect,

 

Robert Constantin

 

Attach: poza cu mobra mea.

post-86391-0-12642400-1412072638_thumb.jpg

post-86391-0-90081400-1412073034_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de Reply.

 

Cineva mi-a recomandat sa bag niste lichid de frana cu seringa pe conducta.

O sa incerc sa-l fac si din reglaj, sa vedem ce reusesc.

Ideea e ca am manete custom pe ea (rizoma) si la alti prieteni care au manete identice cu ale mele, dar alta mobra merge super usor ambreiajul.

Chiar am facut o tura cu un 636 (2006), ambreiajul era super lejer si din momentul ala mi-am dat seama ca am eu o problema cu al meu.

 

O sa incerc cu ceva lichid/ulei pe conducta + reglaje.

 

Multumesc inc-odata pt info.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei daca maneta de ambreaj e foarte tare ceva nu e in regula. Cand zic asta nu ma refer neaparat la probleme grave. Poate fi si de la o reglare necorespunzatoare a cablului. Daca nu stii sa faci reglarea cum trebuie dute la un service ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut la un prieten niste manele custom care se actionau foarte usor.

 

:crack:

 

ON: Eu mi-am curatat cablu cu mult spray de curatat lant, "frecat" cablu in camasa pana a iesit lichid curat si dupaia l-am uns cu ulei de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum ceva vreme si eu ma aflam in aceeasi situatie....am rupt 2 cabluri de ambreiaj...dar problema se rezolva destul de usor...si etapele sunt asa:

 

1. Da carena stanga jos, o sa vezi capacul in care intra cablul de ambreiaj si senzorul de viteza....capac ce acopera pinionul de atac

 

Acolo unde intra cablul de ambreiaj in capac exista si un filet....pariu ca acel filet este desurubat aproape de tot, 10-12 linii de filet iesit.

 

2. Da acel capac jos, desfa piulita de siguranta de la filetul cablului de ambreiaj si incepi sa infiletezi...in timp ce infiletezi uita-te in interiorul capacului si ai sa vezi un arc care era foarte tensionat inainte cum incepe sa se detensioneze...nu stiu daca acel arc trebuie detensionat de tot, am vazut pe net motorete unde filetul era introdus de tot in capac, nu stiu daca asa e bine...oricum nu lasa si tu arcu sa se detensioneze de tot...sa fie in putina tensiune...

3. Monteaza capacul la loc

4. Dupa ce ai pus toate suruburile cum trebuie, la fata capacului in cercul acela metalic o sa vezi un capac de cauciuc...scoate-l cu o surubelnita cu cap plat....inauntru o sa vezi o piulita de siguranta ce sta pe un filet...desfa acea piulita, apoi cu o surubelnita cu cap plat infileteaza acel filet pana se opreste....cand s-a oprit desfa-l putin, un sfert de tura...strange piulita de siguranta la loc si pune capacul de cauciuc...

5. Regleaza cablul din filetul de sus de la maneta...unde trebuie sa aiba un joc...adica cand pui degetele pe el si intampini rezistenta capatul manetei trebuie sa fie departat de filetul de unde reglezi tensiunea il el cam cat sa intre o moneda de 50 bani cu cantul......

 

Daca am gresit cu ceva in instructiuni rog sa fiu corectat de cei mai avizati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ashtray

 

Multumesc frumos pt toate info..

Va trebui sa scot la imprimanta tot ce mi-ai scris si sa o iau pas cu pas :D

Mi-am propus ca iarna asta sa invat si ceva mecanica la motociclete, am de gand sa o desfac singurel insa totodata si sub indrumarea unui prieten de-al meu care are moto de vreo 5-6 ani.

 

Oricum, treaba asta cu ambreiajul devenise deja suparatoare, am indurat toata vara, insa duminica(acum 2 zile) a atins apogeul... iesind la o parada de vreo 60-70 de motociclisti prin toata constanta, am stat la semafoare, am mers usor in coloana, am folosit ambreiajul excesiv.. dupa o ora si jumatate de parada, ma durea mana de-mi venea sa urlu de durere.

 

Multumesc inc-odata pentru info.

Oricare alte info sunt binevenite.

 

O zi cat mai frumoasa in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic intai sa arunci o privire la acel fel....uite in poza asta filetul nu se vede deloc, fix langa firele galbene....daca acel arc din interior e deja tensionat cand mai tragi si tu de el devine si mai tensionat deci mai greu de actionat..

 

2011-07-01_16-48-04_516.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este chiar asa!

Arcul din interior este un nimic fata de parghia creata si forta aplicate de maneta.Acela este un arc de revenire a cablului si a mecanismului..atat!

Adevarata rezistenta este data de arcurile placi de presiune din ambreiaj.

Mecanismul de actionare pe baza de melc,are careva canale care circula niste bile.Daca acel sistem este gripat, murdar, si negresat atunci se creaza o rezistenta marita,daca se mai adauga si cablul neuns sau gripat,o sa faci un antebrat ca Papai!

Camasa cablului cat este de infiletata sau nu nu are nici o relevanta,acea distanta este data de cat de lung este cablul,ce intinzatoare are etc..

Tu stii ca si tie ti-am spus acelasi lucru cand ai avut problema...dar tu asociezi degriparea sistemului tau,pentru ca ai intins camasa si ai avut cursa mai mare.. cu rezolvarea problemei.

Revin.

Demontat sistemul cu atentie sa nu se piarda bilele,curatat,gresat.Dupa care se refleaza free play la placa de presiune..si reglat cablu freeplay maneta.

 

Zic si eu..

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta ajunge pana la capat, dar trebuie ceva forta. Si decupleaza undeva pe la 40 % din cursa, putin mai sus decat middle.

Ideea e ca este asa de cand am cumparat moto si nu prea m-am preocupat sa vad ce are, dar dupa cum ziceam, acum 2 zile mi s-a pus pata rau de tot.

 

Ambreiajul nu are probleme, nu patineaza, nu scartaie.. nimic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca mi-ai zis, dar pe langa degriparea sistemului am mai detensionat si arcul, nu merge ca la un 2010 dar s-a mai redus din forta necesara apasarii..

Ai avut in mana acel arc?

Crede-ma nu are nici o treaba,este putin mai dur de cat un arc de pix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta ajunge pana la capat, dar trebuie ceva forta. Si decupleaza undeva pe la 40 % din cursa, putin mai sus decat middle.

Ideea e ca este asa de cand am cumparat moto si nu prea m-am preocupat sa vad ce are, dar dupa cum ziceam, acum 2 zile mi s-a pus pata rau de tot.

 

Ambreiajul nu are probleme, nu patineaza, nu scartaie.. nimic..

Cursa libera (free-play) e la inceputul cursei manetei.

 

Cand apuci maneta, trebuie sa mearga putin in gol, abia apoi sa intampine rezistanta, abia atunci incepe comprimarea arcurilor.

 

Vezi imaginea atasata si tutorialul asta, dintre multe altele:

 

post-42927-0-24141600-1412090289_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci slabeste piulita de siguranta de la maneta si strange surubul, vezi daca reusesti sa obtii o cursa libera de 1 cm la capatul manetei.

1.Nu are nici o piulita de siguranta la maneta!

2 Chiar daca are cursa libera la maneta poate sa nu fie cursa libera la comanda ambreiajului.

3.Stiu ca vrei sa ajuti,(nu ma intelege gresit) dar este bine sa vii cu argumente convingatoare si in completarea celor deja spuse.

4.Jocul la maneta nu are nici o legatura cu problema in sine (adica merge greu comanda ambreiajului)

Despre asta este vorba(vezi poza)

 

PS. In semnatura am vazut ca ai SV..ar fi trebuit sa stii despre ce vorbesc. :hug:

post-15340-0-04513800-1412098941_thumb.jpg

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, e greseala mea, acum am vazut ca GSXR-ul are reglajul diferit al manetei, dar principiul e acelasi.

 

Ma gandeam sa inceapa verificarile de acolo, abia apoi comanda (da, stiu piesa).

 

Nu cred ca un cablu, cat de uscat ar fi, poate sa opuna o rezistenta atat de mare la actionarea manetei, mai degraba e o problema interna.

 

Si mai mult ca sigur cablul ala are acoperire de teflon.

Editat de Gnraloo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc frumos pentru toate informatiile transmise.

Cu siguranta ma vor ajuta.. abia astept sa ma apuc de ea s-o bibilesc..

Ah, si daca tot v-am prins aici, recomandati-mi va rog un producator de placute de frana, chiar nu stiu ce sa cumpar si sunt pe terminate cele de pe fata.

 

Multumesc inc-odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...