Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Problema este comuna la K1200LT 1999-2004: cind se merge in gaz constant si vrei sa accelerezi uneori motorul nu trage liniar, senzatia este ca si cum ar astupa cineva admisia si nu mai poate trage aer, ca sa accelerezi trebuie sa tragi mai tare de gaz, nu are acel raspuns conform cu mansonul acceleratiei. Facea asa indeosebi in perioadele calde. Nu i-am dat importanta dar cautand pe net mi-au cazut ochii pe niste forumuri din America si am sesizat ca si altii se plang de asta. Rezolvarea este simpla la modelul meu, pur si simplu scoti mufa de la senzor care se afla in airbox! La mobrele cu anii mai noi se taie un anumit fir maron sau se scoate senzorul de cat code plug (ce-o fi aia?).. Pur si simplu fara acel senzor motocicleta merge senzational, trage perfect in toate regimurile de turatie, diferenta este colosala! Am fost curios daca imi creste consumul de benzina si am constatat perplex ca acesta a ramas acelasi, nu s-a modificat nimic. Pe forumuri se spune sa folosesti doar benzina premium deoarece altfel ar putea aparea detonatii care pot cauza motorului, nu am sesizat nimic, eu merg cu 95. In mare am inteles ce se petrece cu acel senzor, intrebarile pentru cei meseriasi (Cesar/Tng/Jagi, ETC) sunt urmatoarele: -Intersant ca desi aceeasi motorizare echipeaza versiunile RS si GT (pina in 2005) nu am vazut ca se intampla la fel si cu acestea, versiunile de pe ele avand 131 cp fata de 98 la LT exista alta mapare si de aici poate fi diferenta? -Se poate merge si iarna asa? Pina acum am acelasi consum de benzina desi numai cald nu e, nu da cu fum negru, etc. -Ce se intampla cu acel senzor cuplat, de ce apare acea gatuire in mers? -Se poate ca hartile injectiei sa fie prost calculate pentru un regim cald de mers? Aici intrebarea este ipotetica, de ce BMW nu a remediat problema? -Daca motorul merge mai bine fara acel senzor de ce l-au mai pus? -Ce se intampla la o japoneza daca decuplezi acel senzor? PS: In filmul de mai jos de la minutul 8.22 incolo este descris perfect fenomenul cit si procedura de eliminare a senzorului.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 -Ce se intampla la o japoneza daca decuplezi acel senzor? la diapazoane, din ce stiu, in general iti dea error la diagnoza (nu stiu sigur si daca in bord). dupa care trece intr-un failsafe value. estimeaza temperatura ca fiind o valoare arbitrara. e o smecherie legata de asta pt tuning - in cazul in care faci modificari majore la filtru poti sa compensezi cu mai multa benzina fraierind senzorul cu un potentiometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Eroare pe diagnoza imi apare si mie, dar ma intrebam daca motorul merge la fel sau mai bine sau mai prost la japoneze fara acel senzor. Logica imi spune ca ar trebui sa mearga mai prost, altfel ce sens ar avea sa pui ceva ce nu merge si dauneaza, dar se parea ca la BMW lucrurile au o logica inversa, aparte, cel putin la anii aia, din 99 pina in 2004 cind au scos varianta de 118 cp, care nu stiu sa fi avut probleme.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Eroare pe diagnoza imi apare si mie, dar ma intrebam daca motorul merge la fel sau mai bine sau mai prost la japoneze fara acel senzor. Logica imi spune ca ar trebui sa mearga mai prost, altfel ce sens ar avea sa pui ceva ce nu merge si dauneaza, dar se parea ca la BMW lucrurile au o logica inversa, aparte, cel putin la anii aia, din 99 pina in 2004 cind au scos varianta de 118 cp, care nu stiu sa fi avut probleme.. n-are legatura asa mare cu mai bine sau mai prost, cum simti tu.. practic ala ia temperatura aerului ca sa estimeze cantitatea de o2 care o baga. in functie de asta baga mai multa sau mai putina benzina. in mare e pt poluare / consum treaba. » Post actualizat in 03 Nov 2014 18:02 intrebarile pentru cei meseriasi (Cesar/Tng/Jagi, ETC) sunt errr. nu-s in categorie sorry de offtopic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Salut, Senzorul/traductorul la care te referi, este un senzor de temperatura a aerului, se monteaza in colectorul de admisie si are diverse denumiri IAT (Intake Air Temperature) ATS(Air Temperature Senzor) etc. Are rolul de a masura temperatura aerului care intra in cilindrii motorului. Semnalul de la acest senzor se transmite la ECU, care in functie de valoare citita si comparata cu un set de valori din memorie comanda un amestec carburant pentru o pornire mai usoara in perioada rece, parctic imbogatit. In plus in acesta combinatie intra si ECT un alt senzor Engine Coolant Temperature(lichid de racire), adica ECU determină starea rece a motorului prin compararea valorilor obținute de la ECT și IAT, dacă între cele doua există o diferenta de pana la 8 grd. C, ECU inregistrează un motor rece. In prima faza de pornire, ECU "vede" sorry, citeste un motor rece si amestecul este imbogatit, dupa ce temperatura lichidului creste, diferenta este mai mare de 8 grd C si ECU nu-l mai considera un motor rece ! Nu stiu cum iti porneste la rece fara IAT ??, dar la cald ar trebui sa ai mari influente fara acest senzor, repet rol important este cand motorul este rece.. ECT nu este un senzor care are lagatura cu noxele...cel de noxe, este senzorul O2 sau sonda Lambda, se afla in colectorul de evacuare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 n-are legatura asa mare cu mai bine sau mai prost, cum simti tu.. practic ala ia temperatura aerului ca sa estimeze cantitatea de o2 care o baga. in functie de asta baga mai multa sau mai putina benzina. in mare e pt poluare / consum treaba. Mi s-a mai spus ca este pt.poluare, stiu ca citeste motorul ca fiind rece si amestecul este mai bogat, cert este ca fara el motorul merge foarte bine. Nu stiu cum iti porneste la rece fara IAT Pai imi smulge cheia din mana, vorba aia sofereasca! Porneste la sfert, indifertent ca afara sunt 35 sau 3 grade.. Pina la urma IAT are sau nu legatura cu normele de poluare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Nu, chiar tu ai spus referitor la consum ca nu ai inregistrat cresteri, daca aveai un consum marit, atunci amestecul ar fi fost imbogatit pe tot ciclul de functionare al motorului, mai multe hidrocarburi in gaze, etc .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 In momentul in care ai scos mufa senzorului ECU da o valoare presetata ptr ca motorul sa functioneze pana ajungi la primul service. Probabil ca a aparut o problema la acel senzor/instalatie etc si ECU primeste alte valori decat cele reale... » Post actualizat in 03 Nov 2014 19:06apropo, cu diagnoza conectata IAT-ul ce temperatura iti arata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Salut, Senzorul/traductorul la care te referi, este un senzor de temperatura a aerului, se monteaza in colectorul de admisie si are diverse denumiri IAT (Intake Air Temperature) ATS(Air Temperature Senzor) etc. Are rolul de a masura temperatura aerului care intra in cilindrii motorului. Semnalul de la acest senzor se transmite la ECU, care in functie de valoare citita si comparata cu un set de valori din memorie comanda un amestec carburant pentru o pornire mai usoara in perioada rece, parctic imbogatit. In plus in acesta combinatie intra si ECT un alt senzor Engine Coolant Temperature(lichid de racire), adica ECU determină starea rece a motorului prin compararea valorilor obținute de la ECT și IAT, dacă între cele doua există o diferenta de pana la 8 grd. C, ECU inregistrează un motor rece. In prima faza de pornire, ECU "vede" sorry, citeste un motor rece si amestecul este imbogatit, dupa ce temperatura lichidului creste, diferenta este mai mare de 8 grd C si ECU nu-l mai considera un motor rece ! Nu stiu cum iti porneste la rece fara IAT ??, dar la cald ar trebui sa ai mari influente fara acest senzor, repet rol important este cand motorul este rece.. ECT nu este un senzor care are lagatura cu noxele...cel de noxe, este senzorul O2 sau sonda Lambda, se afla in colectorul de evacuare ! Foarte bine spus. cu o mica mentiune..nu este nici o comparatie intre IAT si ECT..la prima pornire valorile sunt egale..aceasi temperatura va avea si aerul si lichidul de racire.in garaj la 0 grade sa zicem. De fapt senzori de temperaturaa aerului,a lichidului de racire,al presiuni admosferice,etc etc..fac corectii peste hartile de benzina in asa fel in cat sa se pastreze cerintele motorului. Pornire la rece,pornire la cald,poluare.etc etc Daca este declarat defect,sau nu exista ecu va lua in calcul o valoare fixa si nu va mai face corectie.." limp mod" Editat Noiembrie 3, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 In momentul in care ai scos mufa senzorului ECU da o valoare presetata ptr ca motorul sa functioneze pana ajungi la primul service. Probabil ca a aparut o problema la acel senzor/instalatie etc si ECU primeste alte valori decat cele reale... ceea ce inseamna ca la bord va avea o lampa de avarie management motor/MIL, etc...dar nu ne-a spus nimic in legatura cu aceasta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 apropo, cu diagnoza conectata IAT-ul ce temperatura iti arata? Uite ca nu m-am gandit sa vad valorile, nu m-a interesat..cind o sa am ocazia o sa vad si cu si fara mufa. ceea ce inseamna ca la bord va avea o lampa de avarie management motor/MIL, etc...dar nu ne-a spus nimic in legatura cu aceasta ? La modelul meu (an 2000) nu am niciun bec in genul FI ca la Suzuki sau japoneze. Cert este ca nu am niciun bec aprins.. Oricum, este exclus sa fie o problema la mine cu acel senzor, din moment ce aceasta rezolvare este cunoscuta si brevetata pe forumurile din America Simt ca v-am dat de lucru.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Un ex de cum arata aceste harti e corectie Luigi,daca cei care au scos acel senzor recomanda benzina cu cifra octanica mai mare ,inseamna ca fara el amestecul se saraceste putin ceea ce este bine pentru motor pentru ca produce mai multa putere,dar este mai poluant si se apropie si de punctul de detonatie,,de aceea BMW si alti producatori au pus tot felul de senzori sa pastreze nivelul de hidrocarburi cat mai mic, sa fuga de detonatie, DAR asta nu inseamnca ca este si cel mai bine din punct de vedere al peformantei! Ce aiurea suna ce am scris .dar cred ca s-a inteles esentialul Editat Noiembrie 3, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Uite ca nu m-am gandit sa vad valorile, nu m-a interesat..cind o sa am ocazia o sa vad si cu si fara mufa. La modelul meu (an 2000) nu am niciun bec in genul FI ca la Suzuki sau japoneze. Cert este ca nu am niciun bec aprins.. Oricum, este exclus sa fie o problema la mine cu acel senzor, din moment ce aceasta rezolvare este cunoscuta si brevetata pe forumurile din America Simt ca v-am dat de lucru.. La diagnoza IAT nu arata o temperatura, el primeste de la ECU o tensiune de 5 V, aceasta se modifica datorita modificarii rezistentei senzorului, se modifica tensiunea de 5V, ECU citeste modificarile si le transforma intr-o comanda pentru amesteC/daca este cazul...practic ori nu este alimentat cu tensiune sau termistorul nu mai variaza/se modifica cu temperatura...se poate verifica cu un ohmetru, incalzindul- in curent de aer si citind rezistenta(se compara cu valori din tabel) Fiind un motor cu injectie controlat de ECU, trebuie sa ai la bord o lampa de management motor, cred ca este desenat un mic motor pe ea ! . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 La BMW modelele mai vechi din cate imi amintesc pe bord nu ai decat avarie la sistemul ABS....in secolul XXI diagnoza iti arata transformat voltajul direct in grade celsius etc...in cele mai multe cazuri oricum.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Un ex de cum arata aceste harti e corectie Luigi,daca cei care au scos acel senzor recomanda benzina cu cifra octanica mai mare ,inseamna ca fara el amestecul se saraceste putin ceea ce este bine pentru motor pentru ca produce mai multa putere,dar este mai poluant si se apropie si de punctul de detonatie,,de aceea BMW si alti producatori au pus tot felul de senzori sa pastreze nivelul de hidrocarburi cat mai mic, sa fuga de detonatie, DAR asta nu inseamnca ca este si cel mai bine din punct de vedere al peformantei! Ce aiurea suna ce am scris .dar cred ca s-a inteles esentialul Exact..se observa foarte bine corelatia intre ECT si IAT.. lipsa lui IAT se va vedea la temperaturi sub 0 grd C » Post actualizat in 03 Nov 2014 19:40 La BMW modelele mai vechi din cate imi amintesc pe bord nu ai decat avarie la sistemul ABS....in secolul XXI diagnoza iti arata transformat voltajul direct in grade celsius etc...in cele mai multe cazuri oricum.... Si daca la diagnoza iti arata temp aerului ce concluzie tragi daca nu o compari cu ceva etalon ....tot la verificarea de baza a IAT ajungi, modul in care rezistenta se modifica cu temperatura..corelatia intre temp si rezistenta ohmica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 o2 intra in ciorba mereu? parca avea rol doar cand ai tii gazul constant sau accelerezi / decelerezi usor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Exact..se observa foarte bine corelatia intre ECT si IAT.. lipsa lui IAT se va vedea la temperaturi sub 0 grd C Ce anume se va vedea sub o grade, detaliaza..nu porneste, merge prost, etc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Cei mai importanti pentru noxe sunt MAS(Mass Air Flow) masoara cantitatea de aer care intra in cilindrii si TPS( Throttle Position Senzor), pozitia clapetei de admisie..in functie de valorile transmise, ECU stabileste timpul de injectie( cat timp injectorul va fi deschis pentru ca benzina pulverizata sa ajunga in cilindrii). Unul dintre cei doi daca functioneaza eronat, ECU citeste diferit, iar cand sun valori peste limita, intra pe ECU intra pe SAFE , dar si aici consumul creste..alte implicatii ! » Post actualizat in 03 Nov 2014 19:53Ce anume se va vedea sub o grade, detaliaza..nu porneste, merge prost, etc? Pornire mai grea si un mers dificil al motorului pana la incalzirea acestuia.....presupun dupa functia pe care o are in sistem. Undeva se va vedea rolul senzorului..nu se poate totul sa fie perfect..o sa ne spui peste 3 sap, intram sub 0 grd c !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Este vorba de stoichiometrie (se stie ca BMW face pentru public moto care functioneaza cu amestec sarac) motiv pentru care motorul se cam incinge, bujiile sunt cam perlate sau cam albe, rareori gri deschis, apare surgingul etc. Un baiat destept pacaleste ECU cu un tiristor de 50 de centi... ca si cum motorul ar merge la temperaturi 'mai nordice'... Din aceasta discutie, un incepator intelege asa: 1. Cu senzor de temperatura sau fara... un 'bombeu' te aduce acasa. 2. Ceea ce a aflat l.u.v : 'Toti' beamvistii din State si nu numai... folosesc o 'inventie' brevetata in Belgia denumita ACCELERATOR MODULE care imbunatateste mersul cu sau fara senzor. Cu este cam 50 euro, fara cam 35... cel putin asa era acum 2 ani cand mi-am comandat-o si eu. Editat Noiembrie 3, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 (editat) Luigi,daca cei care au scos acel senzor recomanda benzina cu cifra octanica mai mare ,inseamna ca fara el amestecul se saraceste putin ceea ce este bine pentru motor pentru ca produce mai multa putere,dar este mai poluant si se apropie si de punctul de detonatie,,de aceea BMW si alti producatori au pus tot felul de senzori sa pastreze nivelul de hidrocarburi cat mai mic, sa fuga de detonatie, DAR asta nu inseamnca ca este si cel mai bine din punct de vedere al peformantei! Ce anume se va vedea sub o grade, detaliaza..nu porneste, merge prost, etc? din benzina recomandata cu cifra octanica mai mare rezulta ca temperatura de "sensor fail" e o temperatura care ar fi mai mare decat normala / media etc... ceea ce insemana ca pe masura ce scade temperatura, te departezi de ce crede ecu si motorul o sa mearga mai sarac decat e planificat. Editat Noiembrie 3, 2014 de b374 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Dar in final ce rezolvi daca folosesti o benzina cu cifra octanica mai mare, pretul pe litru este mai mare, poate consumi mai putin, dar la buget cum se simte....o alta analiza economica ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 'Toti' beamvistii din State si nu numai... folosesc o 'inventie' brevetata in Belgia denumita ACCELERATOR MODULE care imbunatateste mersul cu sau fara senzor. Am dat demult de produsul lui Mark, deasemenea de Booster Plug si alte alea, care costa de la 50 la 150 euro..dar am dat si de alte relatari care au facut exact ceea ce am facut si eu cu exact aceleasi rezultate dar costuri=o..am deconectat IAT.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 n-are legatura asa mare cu mai bine sau mai prost, cum simti tu.. practic ala ia temperatura aerului ca sa estimeze cantitatea de o2 care o baga. in functie de asta baga mai multa sau mai putina benzina. in mare e pt poluare / consum treaba. » Post actualizat in 03 Nov 2014 18:02 errr. nu-s in categorie sorry de offtopic potentiometrul de care zici este pt eliminarea senzorului de oxigen, care este pe evacuare, nu pe admisie , deci off cum ai zis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 3, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 3, 2014 Dar in final ce rezolvi daca folosesti o benzina cu cifra octanica mai mare, pretul pe litru este mai mare, poate consumi mai putin, dar la buget cum se simte....o alta analiza economica ! Eu nu folosesc decit benzina 95 si nu am auzit nicio detonatie pe accelerare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 3, 2014 Share Postat Noiembrie 3, 2014 Ce am gasit pe un forum de bmw-isti... The Power Controller ( Booster Plug , Accelerator) is for Open loop control...(air box temperature adjustments) (throttle movement up and down)The AF-XIED is for closed loop mode (o2 sensor adjustments) (steady state throttle Acum intrebare...ai sonda Lambda in colectorul de evacuare/ senzor O2? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.