Sari la conținut

Renuntare la senzorul de temperatura a aerului din airbox..


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

aici se reinventeaza roata si se descopera gaura de la covrig :)

 

"Baietii" au dat-o-n belea... Beletristica!... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 164
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu e normal cand, dupa zeci de pagini, "subiectul" este demult "istorie" pe forumurile consacrate in tarile cu traditie moto. ;)

Nu stiu ce este pe alte forumuri, mie imi place acest forum romanesc si dezbaterile de aici..sunt si aici baieti isteti ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ca romanii sunt baieti isteti... si nici cu bibliografia nu stau rau, repet:

 

...Domnilor, deja batem apa in piua...

Concluzia e simpla si se impune de la sine:

In cazul motoarelor BMW si nu numai... concepute de fabricant sa functioneze cu un amestec foarte sarac...

acesta se poate imbogati rezonabil, sau chiar foarte bine prin doua solutii:

1.Solutia "transanta" adusa in discutie de Luigi, fara sensor de temperatura... 0 lei investitie...

Sau...

2. Din varii motive, apropitarul lasa senzorul in pace si pacaleste ECU cu un resistor de 2 centi...

ca si cum motorul ar merge la temperaturi "mai nordice"...

 

QED ! ;)

 

New balls, please!

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan, de curiozitate..ai vazut vre-o data in ce AFR merge un boxer de la bmw?Chiar sunt curios la ce valoare sau gandit sa produca putere fara detonatie.

Sa nu spui te rog ca merge in 14.7 stoic, ca nu are cum de cat pe relanti si tps costant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as lua in calcul si o alta varianta_daca aerul este mai dens, adica mai rece, contine mai multe molecule de oxigen, arderea este mai buna, crestere de putere si un consum bun de combustibil. Racirea aerului care intra in ar fi o solutie, stim ce diferenta este cand circuli cu o motocicleta vara, dimineata la 10 grd C, si la pranz, la 35 grd C.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pentru auto sa inventat de mult intercooler-ul.La moto inca nu este implementat de cat la cele preparate cu turbo.

..stiu prietene..la un motor clasic ar fi este nevoie de o mica modificare, o priza de aer coborata ..sa dau exemplu la kaw 12 :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai bine folosim NOS? Ca este rece rau!

Iar daca tot ai adus in discutie ZX12, vezi ca airbox-ul acestui motor este cadrul...care este foarte fierbinte..deci incalzeste aerul..deci randament scazut.

Na acum eu sunt rau:)

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan, de curiozitate..ai vazut vre-o data in ce AFR merge un boxer de la bmw?Chiar sunt curios la ce valoare sau gandit sa produca putere fara detonatie.

Sa nu spui te rog ca merge in 14.7 stoic, ca nu are cum de cat pe relanti si tps costant.

 

Mai intai tin sa precizez ca la motoarele moderne valorile AFR variaza foarte mult in functie de turatie, temperatura si inaltime. (presiunea atmosferica).

In al doilea rand, nu numai la motoarele BMW boxer valorile sunt foarte scazute din fabrica... Si cele injectie

in linie lucreaza foarte sarac.

Eu nu am mai vazut de ani buni bujii sa lucreze maro-roscat... In cel mai bun caz, doar cap de esapamente gri-alb sau "cimentii"...

Caramiziu nu, in ultimii 10-15 ani!

 

Cea mai recenta masuratoare am vazut-o la masina mea, un BMW 320 Ci cu 6 cilindri.

La turatii decente oscila intre 14,2 si 15,8.

Daca m-ai intrebat pe mine, eu mi-as dori la motor o valoarea apropiata de 16:1. ;)

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai tin sa precizez ca la motoarele moderne valorile AFR variaza foarte mult in functie de turatie, temperatura si inaltime. (presiunea atmosferica).

In al doilea rand, nu numai la motoarele BMW boxer valorile sunt foarte scazute din fabrica... Si cele injectie

in linie lucreaza foarte sarac.

Eu nu am mai vazut de ani buni bujii sa lucreze maro-roscat... In cel mai bun caz, doar cap de esapamente gri-alb sau "cimentii"...

Caramiziu nu, in ultimii 10-15 ani!

 

Cea mai recenta masuratoare am vazut-o la masina mea, un BMW 320 Ci cu 6 cilindri.

La turatii decente oscila intre 14,2 si 15,8.

Daca m-ai intrebat pe mine, eu mi-as dori la motor o valoarea apropiata de 16:1. ;)

topesti pistoane la 16,1

 

Eu as lua in calcul si o alta varianta_daca aerul este mai dens, adica mai rece, contine mai multe molecule de oxigen, arderea este mai buna, crestere de putere si un consum bun de combustibil. Racirea aerului care intra in ar fi o solutie, stim ce diferenta este cand circuli cu o motocicleta vara, dimineata la 10 grd C, si la pranz, la 35 grd C.

pune-i un mic frigider in fata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai bine folosim NOS? Ca este rece rau!

Iar daca tot ai adus in discutie ZX12, vezi ca airbox-ul acestui motor este cadrul...care este foarte fierbinte..deci incalzeste aerul..deci randament scazut.

Na acum eu sunt rau:)

 

pana la cadru este priza, care este marita incepand cu 2003 cu cativa cm in fata, mai sunt tubulaturile de directionare pentru aer, si in final cadru unde se fixeaza filtrele...trebuie sa recunosti ca priza la kaw 12 are un plus de valoare pentru factorul putere, nu esti rau...esti bine intentionat :hug: vrei sa pui mana pe kaw-ul meu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca m-ai intrebat pe mine, eu mi-as dori la motor o valoarea apropiata de 16:1. ;)

Sper ca "traduceti" corect emoticonul... Ca o sarja impotriva "verzilor" si la adresa alb-albastrilor bavarezi...

care au incins motoarele in extremis, bla, bla...

 

Eu nu am mai vazut de ani buni bujii sa lucreze maro-roscat... In cel mai bun caz, doar cap de esapamente gri-alb sau "cimentii"...

Caramiziu nu, in ultimii 10-15 ani!

Cred ca o valoare "utopica" lambda cam pe la 14 ar realiza fenomenul...

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pentru cei priceputi in electronica gasiti aici principiul de functionare de la booster plug, poate ajuta..bine, ei acolo se lauda ca sunt singurii/unicii care au descoperit gaura din Kurtos..sunt afon in ale electronicii, dar din ce vad cam tot de inserarea unei rezistente vorbesc si aia acolo, imi pare ca yo4hgx este cel mai aproape de adevar..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liviu, respecta adevarul istoric... Despre inserarea unei rezistente eu am vorbit primul. Am dat si o schita.

 

yo4hgx, aminteste-ti ca inca de la pagina 1 a acestui topic fac vorbire despre stoichiometrie...

Degeaba explic mistoul si valoarea emoticonului...

unui "expert" care nu stie ca termistorul chiar face parte din sensorul de temperatura...

care trebuie pacalit (era sa scriu "bobinat" dar cred ca intelegeai mot-a-mot...) de un resistor...

Din nefericire pentru tine... eu nu am nicio sansa de a deveni bucatar...

dar nici tu... domn sau motociclist.

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt singurii/unicii care au descoperit gaura din Kurtos..sunt afon in ale electronicii, dar din ce vad cam tot de inserarea unei rezistente vorbesc si aia acolo, imi pare ca yo4hgx este cel mai aproape de adevar..

 

sunt singurii/unicii/primii o laie. si mno, dadusem link la un jeg care face exact asta pt ( e drept, alta mobra ) multitudine de setup-uri mai devrem prin topic.

» Post actualizat in 11 Nov 2014 21:52

dar nici tu... domn sau motociclist.

 

acu' mneah... o oglinda pe langa, gasim?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

sunt singurii/unicii/primii o laie. si mno, dadusem link la un jeg care face exact asta pt ( e drept, alta mobra ) multitudine de setup-uri mai devrem prin topic.

Stiu, de aia am si spus ca au descoperit gaura din Kurtos..

 

PS; Daca cineva vrea sa incerce vreun montaj electronic de proba pot face incercari pe mobra mea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti place tie asfaltu'..

 

place. sunt bipolar... imi tre' mobra pt pacific highway in primavara, o rezolv la fata locului si mobra pt alpi in vara... nu e chiar sporty un lt dar se preteaza ;P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei priceputi in electronica gasiti aici principiul de functionare de la booster plug, poate ajuta..bine, ei acolo se lauda ca sunt singurii/unicii care au descoperit gaura din Kurtos..sunt afon in ale electronicii, dar din ce vad cam tot de inserarea unei rezistente vorbesc si aia acolo, imi pare ca yo4hgx este cel mai aproape de adevar..

 

Nu stiu daca ei sunt primii sau singurii care au descoperit gaura din covrig dar cu siguranta ideea lor este pe cat de simpla pe atat de ingenioasa. Si eu cand am descoperit "apa calda", adica ideea cu "rezistenta mincinoasa" mi-am pus problema nelinearitatii variatiilor de rezistenta a termistorului (senzorul IAT). Din cate am inteles, tipul a studiat senzorii IAT de pe marcile principale de motociclete si a calculat sau determinat empiric valoarea unor rezistoare fixe si un termistor suplimentar in combinatie serie/paralel care, inseriate cu termistorul original sa minta ECU cu o valoare constanta a rezistentei simulate functie de temperatura. Cum ziceam, simplu si ingenios.

 

Ca sa poti realiza un montaj asemanator ai nevoie de caracteristicile senzorului IAT de pe motorul tau, adica tabelul cu variatiile rezistentei pur rezistive a termistorului functie de temperatura dupa care gasit un termistor a carui rezistenta variabila cuplata serie/paralel (dupa necesitati) cu alt rezistor fix sa "minta" ECU cu o valoare constanta, din cate am observat cca 20gr.C mai putin.

 

Vino cu informatiile necesare si sunt convins ca cineva cu mai mult timp liber si mai multa disponibiltate decat mine (spre exemplu, "dedant68") va face calculele necesare si iti va oferi varianta de "compromis ideal" pentru motorul tau.

 

Mi-a facut placere discutia si exercitiul de imaginatie... cu toate bruiajele cu iz de elegie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din varii motive, motociclistul lasa senzorul in pace si pacaleste ECU cu un resistor de 2 centi...

ca si cum motorul ar merge la temperaturi "mai nordice"...

 

QED ! ;)

 

New balls, please!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, ti-am mai spus-o si o repet, fa un serviciu la toata lumea dar in special tie insuti si abtine-te de la comentarii in domenii in care nu te pricepi. Daca n-ai altceva mai bun de facut, scrie o poezie... sau memoriile dar lasa-ne naibii in pace cu elucubratiile tale pseudo-tehnice.

 

 

Si inca ceva, un "domn" nu "corecteaza" citatele, mai ales cand se auto-citeaza!

 

 

 

Este vorba de stoichiometrie (se stie ca BMW face pentru public moto care functioneaza cu amestec sarac)

motiv pentru care motorul se cam incinge, bujiile sunt cam perlate sau cam albe, rareori gri deschis,

apare surgingul etc.

Un baiat destept pacaleste ECU cu un tiristor de 50 de centi... ca si cum motorul ar merge la temperaturi 'mai nordice'...

Din aceasta discutie, un incepator intelege asa:

1. Cu senzor de temperatura sau fara... un 'bombeu' te aduce acasa.

2. Ceea ce a aflat l.u.v :

'Toti' beamvistii din State si nu numai... folosesc o 'inventie' brevetata in Belgia

denumita ACCELERATOR MODULE care imbunatateste mersul cu sau fara senzor.

Cu este cam 50 euro, fara cam 35... cel putin asa era acum 2 ani cand mi-am comandat-o si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...