Dan Nastase Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 aici se reinventeaza roata si se descopera gaura de la covrig "Baietii" au dat-o-n belea... Beletristica!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Nu e normal cand, dupa zeci de pagini, "subiectul" este demult "istorie" pe forumurile consacrate in tarile cu traditie moto. Nu stiu ce este pe alte forumuri, mie imi place acest forum romanesc si dezbaterile de aici..sunt si aici baieti isteti .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Tocmai ca romanii sunt baieti isteti... si nici cu bibliografia nu stau rau, repet: ...Domnilor, deja batem apa in piua... Concluzia e simpla si se impune de la sine: In cazul motoarelor BMW si nu numai... concepute de fabricant sa functioneze cu un amestec foarte sarac... acesta se poate imbogati rezonabil, sau chiar foarte bine prin doua solutii: 1.Solutia "transanta" adusa in discutie de Luigi, fara sensor de temperatura... 0 lei investitie... Sau... 2. Din varii motive, apropitarul lasa senzorul in pace si pacaleste ECU cu un resistor de 2 centi... ca si cum motorul ar merge la temperaturi "mai nordice"... QED ! New balls, please! Editat Noiembrie 11, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Dan, de curiozitate..ai vazut vre-o data in ce AFR merge un boxer de la bmw?Chiar sunt curios la ce valoare sau gandit sa produca putere fara detonatie. Sa nu spui te rog ca merge in 14.7 stoic, ca nu are cum de cat pe relanti si tps costant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 l.u.v - cand bagi 911-le in motor, iti da ceva date si pt adaptation value sau ceva similar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Eu as lua in calcul si o alta varianta_daca aerul este mai dens, adica mai rece, contine mai multe molecule de oxigen, arderea este mai buna, crestere de putere si un consum bun de combustibil. Racirea aerului care intra in ar fi o solutie, stim ce diferenta este cand circuli cu o motocicleta vara, dimineata la 10 grd C, si la pranz, la 35 grd C. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Pai pentru auto sa inventat de mult intercooler-ul.La moto inca nu este implementat de cat la cele preparate cu turbo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Pai pentru auto sa inventat de mult intercooler-ul.La moto inca nu este implementat de cat la cele preparate cu turbo. ..stiu prietene..la un motor clasic ar fi este nevoie de o mica modificare, o priza de aer coborata ..sa dau exemplu la kaw 12 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Nu mai bine folosim NOS? Ca este rece rau! Iar daca tot ai adus in discutie ZX12, vezi ca airbox-ul acestui motor este cadrul...care este foarte fierbinte..deci incalzeste aerul..deci randament scazut. Na acum eu sunt rau:) Editat Noiembrie 11, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Dan, de curiozitate..ai vazut vre-o data in ce AFR merge un boxer de la bmw?Chiar sunt curios la ce valoare sau gandit sa produca putere fara detonatie. Sa nu spui te rog ca merge in 14.7 stoic, ca nu are cum de cat pe relanti si tps costant. Mai intai tin sa precizez ca la motoarele moderne valorile AFR variaza foarte mult in functie de turatie, temperatura si inaltime. (presiunea atmosferica). In al doilea rand, nu numai la motoarele BMW boxer valorile sunt foarte scazute din fabrica... Si cele injectie in linie lucreaza foarte sarac. Eu nu am mai vazut de ani buni bujii sa lucreze maro-roscat... In cel mai bun caz, doar cap de esapamente gri-alb sau "cimentii"... Caramiziu nu, in ultimii 10-15 ani! Cea mai recenta masuratoare am vazut-o la masina mea, un BMW 320 Ci cu 6 cilindri. La turatii decente oscila intre 14,2 si 15,8. Daca m-ai intrebat pe mine, eu mi-as dori la motor o valoarea apropiata de 16:1. Editat Noiembrie 11, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Mai intai tin sa precizez ca la motoarele moderne valorile AFR variaza foarte mult in functie de turatie, temperatura si inaltime. (presiunea atmosferica). In al doilea rand, nu numai la motoarele BMW boxer valorile sunt foarte scazute din fabrica... Si cele injectie in linie lucreaza foarte sarac. Eu nu am mai vazut de ani buni bujii sa lucreze maro-roscat... In cel mai bun caz, doar cap de esapamente gri-alb sau "cimentii"... Caramiziu nu, in ultimii 10-15 ani! Cea mai recenta masuratoare am vazut-o la masina mea, un BMW 320 Ci cu 6 cilindri. La turatii decente oscila intre 14,2 si 15,8. Daca m-ai intrebat pe mine, eu mi-as dori la motor o valoarea apropiata de 16:1. topesti pistoane la 16,1 Eu as lua in calcul si o alta varianta_daca aerul este mai dens, adica mai rece, contine mai multe molecule de oxigen, arderea este mai buna, crestere de putere si un consum bun de combustibil. Racirea aerului care intra in ar fi o solutie, stim ce diferenta este cand circuli cu o motocicleta vara, dimineata la 10 grd C, si la pranz, la 35 grd C. pune-i un mic frigider in fata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Nu mai bine folosim NOS? Ca este rece rau! Iar daca tot ai adus in discutie ZX12, vezi ca airbox-ul acestui motor este cadrul...care este foarte fierbinte..deci incalzeste aerul..deci randament scazut. Na acum eu sunt rau:) pana la cadru este priza, care este marita incepand cu 2003 cu cativa cm in fata, mai sunt tubulaturile de directionare pentru aer, si in final cadru unde se fixeaza filtrele...trebuie sa recunosti ca priza la kaw 12 are un plus de valoare pentru factorul putere, nu esti rau...esti bine intentionat vrei sa pui mana pe kaw-ul meu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Inseamna ca Bmw a pus la loc de cinste nock senzor in managementul injectiei ca alftel multe motoare se crapau la 15.8 AFR. Editat Noiembrie 11, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Daca m-ai intrebat pe mine, eu mi-as dori la motor o valoarea apropiata de 16:1. Sper ca "traduceti" corect emoticonul... Ca o sarja impotriva "verzilor" si la adresa alb-albastrilor bavarezi... care au incins motoarele in extremis, bla, bla... Eu nu am mai vazut de ani buni bujii sa lucreze maro-roscat... In cel mai bun caz, doar cap de esapamente gri-alb sau "cimentii"... Caramiziu nu, in ultimii 10-15 ani! Cred ca o valoare "utopica" lambda cam pe la 14 ar realiza fenomenul... Editat Noiembrie 11, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Bla, bla, bla... ai dat rapid un google si ai realizat greseala? Sincer acum, daca nu intelegi anumite fenomene sau nu iti sunt familiare anumite notiuni nu ar fi mai bine sa te abtii sa comentezi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 11, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 11, 2014 Pentru cei priceputi in electronica gasiti aici principiul de functionare de la booster plug, poate ajuta..bine, ei acolo se lauda ca sunt singurii/unicii care au descoperit gaura din Kurtos..sunt afon in ale electronicii, dar din ce vad cam tot de inserarea unei rezistente vorbesc si aia acolo, imi pare ca yo4hgx este cel mai aproape de adevar.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 (editat) Liviu, respecta adevarul istoric... Despre inserarea unei rezistente eu am vorbit primul. Am dat si o schita. yo4hgx, aminteste-ti ca inca de la pagina 1 a acestui topic fac vorbire despre stoichiometrie... Degeaba explic mistoul si valoarea emoticonului... unui "expert" care nu stie ca termistorul chiar face parte din sensorul de temperatura... care trebuie pacalit (era sa scriu "bobinat" dar cred ca intelegeai mot-a-mot...) de un resistor... Din nefericire pentru tine... eu nu am nicio sansa de a deveni bucatar... dar nici tu... domn sau motociclist. Editat Noiembrie 11, 2014 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 sunt singurii/unicii care au descoperit gaura din Kurtos..sunt afon in ale electronicii, dar din ce vad cam tot de inserarea unei rezistente vorbesc si aia acolo, imi pare ca yo4hgx este cel mai aproape de adevar.. sunt singurii/unicii/primii o laie. si mno, dadusem link la un jeg care face exact asta pt ( e drept, alta mobra ) multitudine de setup-uri mai devrem prin topic. » Post actualizat in 11 Nov 2014 21:52 dar nici tu... domn sau motociclist. acu' mneah... o oglinda pe langa, gasim? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 11, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 11, 2014 sunt singurii/unicii/primii o laie. si mno, dadusem link la un jeg care face exact asta pt ( e drept, alta mobra ) multitudine de setup-uri mai devrem prin topic. Stiu, de aia am si spus ca au descoperit gaura din Kurtos.. PS; Daca cineva vrea sa incerce vreun montaj electronic de proba pot face incercari pe mobra mea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 PS; Daca cineva vrea sa incerce vreun montaj electronic de proba pot face incercari pe mobra mea.. eu as vrea. la anu'. in vara. prin alpi. mi-o dai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 11, 2014 Autor Admin Share Postat Noiembrie 11, 2014 Nu-ti place tie asfaltu'.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Nu-ti place tie asfaltu'.. place. sunt bipolar... imi tre' mobra pt pacific highway in primavara, o rezolv la fata locului si mobra pt alpi in vara... nu e chiar sporty un lt dar se preteaza ;P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 Pentru cei priceputi in electronica gasiti aici principiul de functionare de la booster plug, poate ajuta..bine, ei acolo se lauda ca sunt singurii/unicii care au descoperit gaura din Kurtos..sunt afon in ale electronicii, dar din ce vad cam tot de inserarea unei rezistente vorbesc si aia acolo, imi pare ca yo4hgx este cel mai aproape de adevar.. Nu stiu daca ei sunt primii sau singurii care au descoperit gaura din covrig dar cu siguranta ideea lor este pe cat de simpla pe atat de ingenioasa. Si eu cand am descoperit "apa calda", adica ideea cu "rezistenta mincinoasa" mi-am pus problema nelinearitatii variatiilor de rezistenta a termistorului (senzorul IAT). Din cate am inteles, tipul a studiat senzorii IAT de pe marcile principale de motociclete si a calculat sau determinat empiric valoarea unor rezistoare fixe si un termistor suplimentar in combinatie serie/paralel care, inseriate cu termistorul original sa minta ECU cu o valoare constanta a rezistentei simulate functie de temperatura. Cum ziceam, simplu si ingenios. Ca sa poti realiza un montaj asemanator ai nevoie de caracteristicile senzorului IAT de pe motorul tau, adica tabelul cu variatiile rezistentei pur rezistive a termistorului functie de temperatura dupa care gasit un termistor a carui rezistenta variabila cuplata serie/paralel (dupa necesitati) cu alt rezistor fix sa "minta" ECU cu o valoare constanta, din cate am observat cca 20gr.C mai putin. Vino cu informatiile necesare si sunt convins ca cineva cu mai mult timp liber si mai multa disponibiltate decat mine (spre exemplu, "dedant68") va face calculele necesare si iti va oferi varianta de "compromis ideal" pentru motorul tau. Mi-a facut placere discutia si exercitiul de imaginatie... cu toate bruiajele cu iz de elegie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 Din varii motive, motociclistul lasa senzorul in pace si pacaleste ECU cu un resistor de 2 centi... ca si cum motorul ar merge la temperaturi "mai nordice"... QED ! New balls, please! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 Dane, ti-am mai spus-o si o repet, fa un serviciu la toata lumea dar in special tie insuti si abtine-te de la comentarii in domenii in care nu te pricepi. Daca n-ai altceva mai bun de facut, scrie o poezie... sau memoriile dar lasa-ne naibii in pace cu elucubratiile tale pseudo-tehnice. Si inca ceva, un "domn" nu "corecteaza" citatele, mai ales cand se auto-citeaza! Este vorba de stoichiometrie (se stie ca BMW face pentru public moto care functioneaza cu amestec sarac) motiv pentru care motorul se cam incinge, bujiile sunt cam perlate sau cam albe, rareori gri deschis, apare surgingul etc. Un baiat destept pacaleste ECU cu un tiristor de 50 de centi... ca si cum motorul ar merge la temperaturi 'mai nordice'... Din aceasta discutie, un incepator intelege asa: 1. Cu senzor de temperatura sau fara... un 'bombeu' te aduce acasa. 2. Ceea ce a aflat l.u.v : 'Toti' beamvistii din State si nu numai... folosesc o 'inventie' brevetata in Belgia denumita ACCELERATOR MODULE care imbunatateste mersul cu sau fara senzor. Cu este cam 50 euro, fara cam 35... cel putin asa era acum 2 ani cand mi-am comandat-o si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.