Sari la conținut

Alegere intre f 650 gs, caponord 1000 si 1150 gs


Postări Recomandate

Dar pt iesit din tara vreau altceva ca na .. E bagaje multe. Dar sfaturile intra bine la cap si int-un sfarsit oi lua eu o decizie.

 

 

 

Pai poate ar trebui sa lucrezi un pic la capitolul asta. Poti vedea foarte multe motociclete, incarcate de bagaje, de nici nu mai vezi ce culoare are mobra de cate bagaje are pe ea. Cu siguranta si-au luat prea multe bagaje. In realitate iti trebuie foarte putine lucruri, poate mai multa disciplina si mai multe skill-uri.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- de ce mai bine 1100 in loc de 1150. Din citite e mai fiabil motoru de 1150 . Sau poate e alt motiv?

 

Tehnic nu e mare diferenta intre ele si nici ca fiabilitate nu cred (normal, ma gandesc ca iei macar un 1997/98). Incepand cu modelele 2000 (poate chiar '99) s-a facut trecerea de la 1100 la 1150.

Insa ai sanse mai mari ca la bugetul tau sa gaesti un 1100 mai bun, posibil chiar cu km mai putini, sa aiba ABS, coburi etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu exceptia F650-ului nici una dintre motocicletele din acest topic nu au legatura cu mai mult de un macadam cu piatra bine tasata.

A menționat la un moment dat, deși nu de la început, KTM 950.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nici chiar 950/990. Enduro faci cu un asemenea dinozaur numai fara bagaje si pe suprafete tari. Compar cu enduro-ul turistic pe care il fac eu prin Timis si judetele vecine, la care 150 de kg la gol mi se par cosmar. Este insa genul de exploatare pe care nu o vei intalni niciodata la o tura pana in tarile nordice si inapoi.

» Post actualizat in 08 Jan 2015 15:52

Da, @Eru, ai dreptate ;). Sunt pe telefon si scriu/editez mai greu.

» Post actualizat in 08 Jan 2015 15:58

950/990 va fi super fun pe macadam si sosele execrabila, atata timp cat timp sta la verticala. Spre deosebire de mamutii Strom, Vara cu care vei merge pe off ca cu un taur intr-un magazin de portelane. Capo si 1100/1150, asa, printre cele doua situatii de mai sus. As vrea sa vad un 1150 in padure, dupa o ploaie lejera,de vara. Mi-am vazut sfarsitul cu un ST750 in situatia asta. Nu vreau sa iau in calcul un cardan de 15-20 de kg. Sa nu mai spun cum mananca un motor de minim 200 kg gumele on/off.

» Post actualizat in 08 Jan 2015 16:11

Stiu ca parerile mele sunt usor radicale, dar pentru mine enduro-turism inseamna sa iau o harta a unui judet, sa caut puncte de interes bizare, gen baraje montane, cascade, cai ferate si halte abandonate, conace parasite, toate in locuri uitate de viata si sa caut sa le bifez pe toate in aceesi tura fara sa ma cramponez sau sa ma impiedice greutatea sau tehnica "de lupta". M-a tentat in 2013 un 990 fiindca vroiam sa imi iau si sotia cu mine. Nu are nici o treaba motocicleta in cauza cu ce fac eu. As fi distrus 6000 de euro in maxim 2 sezoane. Daca mergi 80% pe asfalt (indiferent de calitate) si vrei sa mai iesi si pe un macadam pietruit, just for fun sau de dragul explorarii unor trasee off arhicunoscute (cam cum era TA inainte de asfaltare) atunci 950/990 este the shit din lista de mai sus. Pentru touring pe sosele, de la nordice impecabile pana la cosmaruri romanesti, gen Petrosani-Obarsia (clar nu cel mai bun exemplu, dar primul ce imi vine in minte) toate din acest topic merg f ok. Inclusiv pe macadam batut aka drum de piatra tasata.

» Post actualizat in 08 Jan 2015 16:32

 

 

 

Ca sa se si inteleaga ceva din toata "dizertatia" de mai sus:

Parerea mea este ca tu cauti un motor adventure-turism, nu enduro-turism. Adv-turism - adica 80/85 % sosele de toate felurile iar restul drumuri neasfaltate, dar toate numai cu terasament de piatra (cum era TA inainte de asfaltare). Toate motocicletele mari despre care ai intrebat tu + celelalte adaugate de noi fac treaba asta. Mai usor sau mai greu. Nu ai insa nici o garantie ca un drum ce incepe cu terasament de piatra nu va fi distrus la mijloc, dupa x km, de TAF-uri si te vei ingropa serios in namol. In asemenea situatie exceptionala 950/990 se va descurca cel mai bine. Urmat de 1100/50 si Capo (roti spitate - avantaj in off). Dar te vei chinui cu balenele. Cu restul motoarelor, gen Strom, Tdm, Vara, toate cu jenti turnate va trebui sa mergi f prudent pe macadam. Merg daca este neaparat nevoie, dar nu vad nimic cu adevarat fun in asta. Daca din intplare ajungi si in namol sau iarba (slabe sanse) nu as vrea sa fiu acolo decat cu un 950/990 cu caramele 50/50, gen Tkc, D908, D606, E07, Karoo, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

Eu consider ca am exploatat acest motor intr-un regim normal. Adica vara la plimbare si iarna l-am tinut intr-un garaj. Dupa 13 ani de cand a fost fabricat nu cred ca are mai multa rugina ca un alt motor de aceeasi varsta. La primele modele erau intradevar niste cuple de plastic la furtunele de benzina, care se rupeau, dar au sesizat problema si le-au schimbat cu cele metalice.

In fine, indiferent de alegerea ta, sa te bucuri de mobra.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta perfecta nu exista.

Vezi mai bine singur ce model ti se potriveste.

Am inceput cu Aprilia Pegaso,am trecut la Hornet si acum m-am intors la f650GS.

Consuma foarte putin, intra pe drumuri proaste cu doua persoane si nu-mi pierd carnetul in fiecare km.

Nu fuge de loc dar nu ma deranjeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Raul asa e mai mult adv touring cu max 20% off.

0

colac peste pupaza am mai facut ceva cautari dar cea mai buna solutie e: in martie trag o fuga in interes de serv pana in Anglia iar acolo am un amic ( vorbit si aranjat azi ) care e nebun dupa genul asta de motorete. are in garaj bmw gs 50 , 1100 gs, 1150 gs, 1200 gs, triumph tiger 900 1998, tiger 955i 2006, tiger 1050 2011, ktm 1050 adv :) . cam mare garaju da acolo se permite :D... deci concluzia e ca o sa birjaresc o parte din ele si o sa vad ce impresii raman.

 

fun fact : motoru preferat a lui din lotul de mai sus......... hold on to your shorts.......... tiger 955i :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are in garaj bmw gs 50 , 1100 gs, 1150 gs, 1200 gs, triumph tiger 900 1998, tiger 955i 2006, tiger 1050 2011, ktm 1050 adv :) .

 

fun fact : motoru preferat a lui din lotul de mai sus......... hold on to your shorts.......... tiger 955i :eek:

 

Daca ar fi avut 1190 in loc de 1050 cred ca altfel stateau lucrurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai eu nu am mai avut rabdare sa citesc tot ca e mult ...dar imi exprim si eu parerea.

Incer prin a spune ca am avut dragstar si eu...si choppere vreo 3 ...Cand treci de pe el pe orice enduro tourin e din start altceva. Asa ca intre dragstar 650 si bmw f650gs e din start o diferenta uriasa la capitotul turing cu bagaj.

Pe de alta parte am fost in tura de 6 tari anul asta eu cu 1150gsa si un prieten fix cu dragstar650. Amandoi am ajuns pana acolo si innapoi. :) deci concluzia o tragi tu.

 

Ce as recomanda eu:

Capo: eu am citit destule chestii faine despre el in review uri -- si pareri. Dar cei care le au pt mai mult timp nu zic ca's asa de bune pe cat se scrie.

@MirceaB -- stiu ca postasem intr un post al tau in care ziceai ca ai avut ceva probleme cu releul de incarcare la Capo si de asemenea te plangeai ca iti consuma evident mai mult decat un bmw r1150gs al unui prieten.

concluzia: nu cred ca e motocicleta proasta si cred ca daca te vei ocupa de ea isi va face treaba si vei fii departe rau fata de unde esti acum

 

DL100: m am dat cu unul si e bestial pe asfalt. Eu as zice ca trage prea tare pentru placul meu -- sincer. Consuma putin -- se vede ca e facut cu grija. Nu imi place -- nu mi l as lua ...dar daca ar fii sa faci o alegere bazata pur pe argumente tehnice cred ca e de departe cea mai buna alegere.

E cea mai ieftina ...consuma putin, trage bestial, ai loc pe ea. te duce pe drumuri rele fara griji -- nu iti e rusine oriunde ai fii cu ea... pari hotarat ce sa mai :)

 

Honda Varadero 1000 injectie -- stiu ca ai zis nu!

Cred despre ea ca nu are sanse in fata DL ului... dar am vrut sa o amintesc

 

Yamaha SUper Tenere 750

Te ai gandit la asa ceva? stiu ca e veche ca dracu dar cred ca una intretinuta -- si sa o pui la punct bine te scoate la cca 2000e.

Poti oricand sa ii pui un motor dp TDM e direct swap. E mare, capabila in off -- mai mult decat orice amintit pana acum. O vad iarasi ca pe o varianta buna.

 

BMW R1150GS/GSA

Eu pe asta o am -- si nu vreau sa o laud doar pt ca o am eu dar chiar cred ca e altceva.

Consider doar ca nu's scumpe degeaba. Intretinerea la ele -- daca faci totul cum trebuie si cand trebuie nu e scumpa, mai ales daca esti genul DYI. Cand faci un schimb de ulei ii faci jocul la supape si reglaj la corpuri de injectie. Schimbu cureau de la alternator la 60k. ai schimbat rulmentul de la cardan preventiv -- si eu as zice cam asta e.

O consider cea mai buna pt touring si carat bagaje de pana acum.

PS: pe 3000k cu pasager si bagaje pana in Muntenegru si innapoi pe drumuri de munte destul am scos 5.6 consum mediu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La banii care vrei sa dai poti lua un TDM 900 super si chiar e un motor pe cinste, si eu am stat pe ganduri luni de zile si pana la urma tot la TDM am ajuns si chiar nu regret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saluti a tutti!

Pot sa ma bag si eu in seama? Sa dau si eu un sfat sau o indicatie?

Dupa cum se vede, eu am o capra. De juma de an, dupa ce mi-am rupt oasele cu o trotineta. Inca sunt sceptic cu privire la ea dar vreau sa spun ca, inca din prima zi m-am simtit ok pe ea. Daca nu m-ar fi stresat releul de incarcare, puteam sa zic ca am gasit mobra perfecta la 3000 de euroi. In cei aprox. 3000km pe care i-am parcurs pe ea, pot sa spun ca nu m-a dezamagit.... poate doar consumul. Daca mergi ma aspru, ia cam 6,5l%. Eu eram obisnuit cu o medie de 4,3. In fine, daca vrei sa ai o moto aproape completa, recomand bmw 1200gs. Am cativa prieteni care ma enerveaza cu asa ceva. Dar e chestie de gust si mai ales de bani.Eu de-aia nu mi-am luat gs. Am o problema psihica cu motorul boxer dar mai ales cu pretul mobrei.

Dar, precum amicul MirceaB, nu pot decat sa spun ca cAprilia e totusi o solutie mult maiieftina si, daca ai noroc de una bine intretinuta, faci fata cu brio la aproape toate tipurile de drumuri, mai putin forestiere. Punctul forte al ei zic ca e comoditatea pozitiei, saua confortabila si calutii suficienti cand e vorba de depasiri. A, sa nu uit franele Brembo si ABS-ul.Partea negativa, dupa cum spuneam, e cea electrica, foarte prost conceputa, dar daca ai noroc, poate prinzi una ca Mircea.

Oricum, succes in orice ai alege! Sa ne vedem cu bine pe soselele patriei si nu numai! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca la bugetul pe care il ai si la tura propusa, din cele enumerate, cel mai bine se incadreaza aprilia.

650 e buna, daca esti pana in 1.70 si pleci la o asa tura de unul singur - de preferinta dakar.

1150 e grea si probabil depaseste bine bugetul tau (fara a lua in calcul mofturile cu cardanul - se poate si fara)

aprilia are putere suficienta, ai gume tubeless, e ieftina si inteleg destul de fiabila.

 

PS. in locul tau as lua o africana, sunt cateva f. bine intretinute la vanzare...

nu stiu daca mai e valabil anuntul, insa cu asa ceva nu vei avea probleme(exceptand frigul si carburatia :D):

http://www.bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-honda-africa%20twin-din-1997-586651.html

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...