clodel Postat Ianuarie 13, 2015 Share Postat Ianuarie 13, 2015 Salutare tuturor. Recent am intrat in posesia unui VN1600 classic din 2005( foarte multumit pana acum) insa are tobe stok iar sunetul e minim asa ca m-am hotarat sa imi achizitionez o pereche de COBRA USA Speedster Longs. Modelul fiind pe injectie ar trebui sa aibe sonda lambda, am luat manualul de pe net si nu gasesc nimic despre ea, Problema mea este: daca-mi iau tobele ce alte demersuri mai sunt necesare pt o functionare corecta? As dori sa stiu tot ce am si ce trebuie facut inainte sa-mi cumpar tobele pt ca nu sunt prea ieftine (parerea mea) Multumesct mult ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 13, 2015 Share Postat Ianuarie 13, 2015 (editat) Salut, in primul rand motocicleta ta nu are sonda Lambda. Se pare ca ai avea sistemul de injectie DFI cu corpuri cu clapete de 36 mm la fel ca si cel folosit pe VN 1500 Nomad. Ca sa obtii o liniaritate a acceleratiei cat mai aproapia de cea data de dotarea cu evacuarile originale, dar si ca sa obtii o curba de cuplu/putere optima pentru evacuarea Custom pe care intentionezi sa o montezi o sa ai nevoie de un Power Commander , un filtru de aer mai putin restrictiv (K&N)si de un test pe dyno ca sa introduci o setare cat mai buna pentru noile tobe. Singurii care te pot ajuta cu un test pe un Dyno sunt reprezentanta Kawasaki, care au asa ceva. Daca nu faci acest upgrade la sistemul de injectie, motocicleta ta o sa isi piarda din cuplu in ture joase, acceleratia nu o sa mai fie liniara(o sa fie on/off), puterea motorului nu va creste iar motorul va avea de suferit. Sa nu crezi pe cei ce spun ca senzorii de pe motocicleta o sa compenseze modificarile aduse de noua configuratie, oamenii aia nu stiu ce vorbesc... Ca idee, eu am montat EXACT aceleasi evacuari pe DragStar 1100 (model pe carburatie) si pana nu am rejettat carburatoarele motocicleta nu a functionat corespunzator. Editat Ianuarie 13, 2015 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
expresul Postat Ianuarie 13, 2015 Share Postat Ianuarie 13, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 Salut, Modificari in sistemul de evacuare fata de cel initial, vor genera valuri de presiune de gaze care ajung la supapa de evacuare si pot modifica fluxul de aer prin tragerea aerului in cilindru sau reduce fluxul de aer. Un sistem de evacuare bine proiectat(cel din fabrica), reduce la minimum aceste valuri de presiune. Sistemul de injectie de carburant nu este afectat in mod direct de sistemul de evacuare, dar cantitatea de aer intra in motor fiind schimbata, atunci se modifica si cantitatea de benzina. Mai mult aer= de mai mult combustibil, dar in cazul în care sistemul nu poate cunoaste cantitatea de aer in evacuare, pentru ca sonda Lambda nu exista, nu se poate controla aer din evacuare pentru a calcula amestecul de carburant. Deci, harta din ECU(map) trebuie să fie modificata pentru a asigura un amestec adecvat. Daca fac o paralela intre un motor cu carburator și un motor cu injectie, ambele reacționeaza la o schimbare in evacuare intr-un mod identic. Diferenta este in modul in care se va rezolva situatia. La un motor cu carburator, se se modifica circuitul de benzina pentru a compensa schimbarile in fluxul de aer, iar la un sistem de injectie de combustibil se fac modificari in harta ECU pentru a compensa schimbarile in fluxul de aer la diferite viteze ale motorului. Senzorii MAP, IAT nu pot compensa schimbarile, motorul va functiona necorespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 (editat) Salut, Modificari in sistemul de evacuare fata de cel initial, vor genera valuri de presiune de gaze care ajung la supapa de evacuare si pot modifica fluxul de aer prin tragerea aerului in cilindru sau reduce fluxul de aer. Un sistem de evacuare bine proiectat(cel din fabrica), reduce la minimum aceste valuri de presiune. Asta cu tragerea aerului din cilindru si reduce fluxul de aer....eeee foarte tare!.Uneori ar fi bine pentru tine sa te opresti la ceea ce stii bine,electrica si electronica,si sa lasi putin mecanica pana o intelegi corect,asa vei culege informatiile de pe net doar pe cele care sunt corecte. Este un sfat prietenesc! Pentru initiatorul topicului: Daca moto tau are sonda, atunci tobele dedicate modelului vor fi prevazute cu orificiu de montare.Daca nu au orificiu, se poate suda unul,mai greu cu titanul.. Daca moto nu are sonda, o sa montezi tobele asa cum vin. Acum,depinde de ce vrei de la tobe,daca urmaresti aspect si sunet..asta este, lasi moto asa. Daca vrei si performanta, atat in:putere,cuplu,economie combustibil atunci ai nevoie de o modificare a harti de benzina. Acest lucru il poti face prin resoftare,remapare sau power comander,bazzas..etc La montare de PC si daca moto are sonda vei fi nevoit sa o elimini. Editat Ianuarie 14, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 Sistemul de evacuare primara este 2 - 2 (independent pe fiecare cilindru) asa ca nu se pune problema tuning-ului "header"-ului. Ramane insa valabil "efectul de baleaj", care insa nu cred ca va modifica prea mult functionarea motorului (in rau dar si in bine) deoarece tehnologic vorbind motoarele astea sunt destul de rudimentare (no offence), regula jocului fiind capacitatea. Daca sunt doar tevi goale, fara nici o forma de atenuare sau absorbtie a sunetului... stii in ce categorie te vei re-incadra, da? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bart Bz Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 Daca sunt doar tevi goale, fara nici o forma de atenuare sau absorbtie a sunetului... stii in ce categorie te vei re-incadra, da? Omul a spus de la inceput ce tobe ar vrea sa isi puna, iar tu vorbesti de burlane! Stiu ca e cam dimineata, dar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 Asta cu tragerea aerului din cilindru si reduce fluxul de aer....eeee foarte tare!. Uneori ar fi bine pentru tine sa te opresti la ceea ce stii bine,electrica si electronica,si sa lasi putin mecanica pana o intelegi corect,asa vei culege informatiile de pe net doar pe cele care sunt corecte. Este un sfat prietenesc! Pentru initiatorul topicului: Daca moto tau are sonda, atunci tobele dedicate modelului vor fi prevazute cu orificiu de montare.Daca nu au orificiu, se poate suda unul,mai greu cu titanul.. Daca moto nu are sonda, o sa montezi tobele asa cum vin. Acum,depinde de ce vrei de la tobe,daca urmaresti aspect si sunet..asta este, lasi moto asa. Daca vrei si performanta, atat in:putere,cuplu,economie combustibil atunci ai nevoie de o modificare a harti de benzina. Acest lucru il poti face prin resoftare,remapare sau power comander,bazzas..etc La montare de PC si daca moto are sonda vei fi nevoit sa o elimini. TNG, ai luat prima fraza care este stric de domeniu mecanic si ai interpretat-o in felul tau. A fost scrisa intr-un mod mai simplu, am pornit de la logica fenomenelor. Din cat stiu in domeniul mecanic al motoarelor, chiar nici nu am cautat pe Internet sa separ informatiile, gazele de evacuare se afla intr-un anumit procent in amestecul proaspat al motorului, si sigur este si un coeficient de calcul aici, nu ne complicam. Daca creste acest coeficient care influenteaza umplerea ciclindrilor, se mareste cantitatea de gaze ramase+ temperatura gazelor, iar locul pentru amestec proaspat se reduce.. Acum, ce am afirmat ..nu are legatura cu modificari pe evacuare? Lamureste-ma, daca gresesc…posibil sa omit ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 Salutare tuturor. Recent am intrat in posesia unui VN1600 classic din 2005( foarte multumit pana acum) insa are tobe stok iar sunetul e minim asa ca m-am hotarat sa imi achizitionez o pereche de COBRA USA Speedster Longs. Modelul fiind pe injectie ar trebui sa aibe sonda lambda, am luat manualul de pe net si nu gasesc nimic despre ea, Problema mea este: daca-mi iau tobele ce alte demersuri mai sunt necesare pt o functionare corecta? As dori sa stiu tot ce am si ce trebuie facut inainte sa-mi cumpar tobele pt ca nu sunt prea ieftine (parerea mea) Multumesct mult ! http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/faqs/2177-do-i-need-re-jet-after-changing-pipes.html In mare parte e ce a explicat alex_en si TNG..... Daca mai ai nelamuriri poti cauta pe site-ul atasat, sunt multe discutii interesante...si la subiect... Pe aici unii bat campii tare... Salutari » Post actualizat in 14 Jan 2015 19:23 http://www.kawasakimotorcycle.org/forum/faqs/2177-do-i-need-re-jet-after-changing-pipes.html In mare parte e ce a explicat alex_en si TNG..... Daca mai ai nelamuriri poti cauta pe site-ul atasat, sunt multe discutii interesante...si la subiect... Pe aici unii bat campii tare... Salutari TI-am lasat PM.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 14, 2015 Share Postat Ianuarie 14, 2015 http://www.pro-bike.ro/forums/topic/24103-aproape-totul-despre-teoria-evacuarii/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
clodel Postat Ianuarie 15, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2015 Vreau sa multumesc tuturor pt toate informatiile. O sa citesc pe linkurile oferite si am sa revin cu ce-am rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 15, 2015 Share Postat Ianuarie 15, 2015 (editat) Salutare tuturor. Recent am intrat in posesia unui VN1600 classic din 2005( foarte multumit pana acum) insa are tobe stok iar sunetul e minim asa ca m-am hotarat sa imi achizitionez o pereche de COBRA USA Speedster Longs. Modelul fiind pe injectie ar trebui sa aibe sonda lambda, am luat manualul de pe net si nu gasesc nimic despre ea, Problema mea este: daca-mi iau tobele ce alte demersuri mai sunt necesare pt o functionare corecta? As dori sa stiu tot ce am si ce trebuie facut inainte sa-mi cumpar tobele pt ca nu sunt prea ieftine (parerea mea) Multumesct mult ! Evacuarile pe care ti le-ai comandat au pe langa estetica si (cel putin) o modificare constructiva vizibila cu ochiul liber: lungimea totala a evacuarii pentru cilindrul fata e mult mai lunga decat in varianta stoc. Si stoc este o diferenta dar nu atat de mare. Posibil ca diametrul interior al evacuarii cilindrului fata sa fie mai mic decat al evacuarii spate pe cel putin o sectiune. Dinainte se poate doar specula ce se va intampla. Statistic, mai multi colegi de pe forum iti pot raspunde ca, in cazul montarii unei evacuari rapide vei pierde cuplu si e dovedit. In cazul motocicletei tale cred ca pierderea va fi nesemnificativa. E adevarat ca, cele mai multe setari la sistemul de evacuare se fac motocicletelor sport. Geo de exemplu, are o experienta bogata la modificarea parametrilor sistemelor de injectie la motociclete sport. Vei auzi despre filtre sport, modificari de harti de injectie, avans, etc. Toate modificarile au aportul lor de beneficii dar in final grupul propulsor trebuie tratat ca un ansamblu. Tot in final, parerea mea, cel mai mare inamic al functionarii cat mai optime a agregatului va fi chiar sunetul (undele sonice din evacuare) pe care tu vrei sa-l obtii cu noua achizitie Bafta! Editat Ianuarie 15, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.