oldbiker_johan Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 Salut , Am un EN500/94 , cand am vrut sa o pornesc acum vreo doua saptamani , nimic , moarta , in toamna am observat o bataie a motorului , nu tot timpul dar era. Am zis ca o fi din cauza uleiului . Am dat uleiul jos , antigelul , si miam zis ca ar fi bine sa-i verific uzura lantului de distributie. Si daca tot am desfacut capacul, hai sa verific si reglajul la supape. Stupefactie , evacuarea avea cam 0,18mm iar admisia 0,oomm . In manualul de reparatie scrie ca adm tre sa fie 0,13-0,18mm iar evac 0,18 - 0,23 .Dupa cat cunosc eu distantele sunt cam duble. Apelez la cei care au mai desfacut si reglat EN , e posibil ca zgomotul auzit sa fie din cauza reglajului supapelor? Sau ar fi posibil sa fie gresita UM din manual?Sau chiar asa trebuie reglat si de ce? Numa bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 (editat) Nu e gresita UM din manual, dar zgomotul in sine nu e cauzat de asta; de fapt, un motor cu distantele respective in parametri va fi putin mai zgomotos chiar decat unul fara tolerantele respective. Mai degraba ar merita verificati cuzinetii. Editat Februarie 2, 2015 de X-eL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviu_m2002 Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 Daca supapele au o mica abatere fata de ce scrie in manual, nu e capat de lume. Motorul functioneaza normal, doar ca va fi mai zgomotos. Bataia motorului in ce conditii se auzea ? Motor rece/cald , turat sau la relanti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 ai tras axele la semn inainte sa masori? 0.00 pe admisie ... nu prea porneste si daca porneste iti da rateuri in carburator. cum ti-a scris x-el bataia nu e de acolo, cu cat jocurile sunt mai mici cu atat motorul este mai silentios. mai verifica inca o data jocul termic dar verifica lerele cu un micrometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aka` Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 Daca bataia de care zici tu, vine de la supape, inseamna ca jocul e prea mare iar supapele se deschid prea putin. Ar trebui sa se simta in mers printr-o putere mai mica si consum mai scazut. Masurarea jocului se face cu ajutorul lerelor si la temp camerei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Februarie 2, 2015 Share Postat Februarie 2, 2015 daca este prea strans poti sa strici camele (practic la 0.00 este destul de nasol pentru ca frecarea are loc pana cand ajunge pe nominal). daca este cu mai mult de 2 zecimi peste limita admisa, o sa fie foarte zgomotos, rateuri si supraincalzire a motorului - in situatie extrema poti sa strici camele pentru ca actionarea supapelor nu se mai face prin copierea conturului si prin "bataie") ca si regula "relativ" generala, reglajul pe evacuare este cu cca o zecime (0,10 mm) mai mare decat admisia pentru a compensa dilatarile termice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Februarie 2, 2015 Autor Share Postat Februarie 2, 2015 Multumesc tuturor pt comentarii , ERam nelamurit cu distanta scrisa in manual diferit fata de ce fac eu de vreo 30 si ceva de ani. Recunosc ca nu prea am reglat japoneze vechi , insa informatia face bine oricui. Si ca sa-i raspund lui Liviu , bataia se auzea in cam toate situatiile insa nu permanent . Eu sper ca a fost din cauza reglajului incorect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 3, 2015 Share Postat Februarie 3, 2015 Nu la toate motoarele jocul termic al supapelor scade odata cu cresterea temperaturii... iar zgomot apare numai la joc marit, ceea ce nu e cazul din cate spui ca ai gasit in motor. Si oricum, in acest caz zgomotul pare ca un tacanit, nu "bataie". La fel si cuzinetii insa zgomotul este mai pronuntat. Daca motorul e din '94 si nu a "suferit" nici o revizie capitala eu as verifica lantul de transmisie primara. Ala de obicei se largeste (nu are intinzator) si produce un zgomot ca un troncanit, in special pe frana de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 7, 2015 Share Postat Februarie 7, 2015 (editat) Multumesc tuturor pt comentarii , ERam nelamurit cu distanta scrisa in manual diferit fata de ce fac eu de vreo 30 si ceva de ani. Recunosc ca nu prea am reglat japoneze vechi , insa informatia face bine oricui. Si ca sa-i raspund lui Liviu , bataia se auzea in cam toate situatiile insa nu permanent . Eu sper ca a fost din cauza reglajului incorect. in cei 30 si ceva de ani perfectionarea profesionala ar fi trebuit sa fie continua, ce poti tu sa faci daca iti aduce unul un Audi 2010 3,2 turbo care nu porneste? Dai vina pe specificatiile din manual? Sunt gresite? Este tipografia de vina? Editat Februarie 7, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Februarie 7, 2015 Share Postat Februarie 7, 2015 Lantul de transmisie primara trebuie schimbat impreuna cu patinele! Problema este ca trebuie demontat tot motorul, sau exista posibilitatea sa il demontezi fara sa desfaci chiulasa ci doar cutia de viteze si bielele! Cu ocazia asta poti verifica si cuzinetii, etc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Februarie 8, 2015 Share Postat Februarie 8, 2015 Lantul de transmisie primara trebuie schimbat impreuna cu patinele! Problema este ca trebuie demontat tot motorul, sau exista posibilitatea sa il demontezi fara sa desfaci chiulasa ci doar cutia de viteze si bielele! Cu ocazia asta poti verifica si cuzinetii, etc! Cred ca faci confuzie intre lantul de distributie si lantul de la transmisia primara, intradevar ambele sunt prevazute cu patine (doua), amplasarea lor difera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Nu confund nimic! Am desfacut motoare de EN/KLE si stiu ce vorbesc! Cand lantul primar se uzeaza bate foarte rau mai ales la ralanti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Nu confund nimic! Am desfacut motoare de EN/KLE si stiu ce vorbesc! Cand lantul primar se uzeaza bate foarte rau mai ales la ralanti! Nu la ce spui acum m-am referit ci la ce ai specificat in primul post..."Problema este ca trebuie demontat tot motorul, sau exista posibilitatea sa il demontezi fara sa desfaci chiulasa ci doar cutia de viteze si bielele! " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Lantul Hy-Vo este cel de transmisie primara! » Post actualizat in 09 Feb 2015 12:42Desfaci axele cu came, intorci motorul invers si incepi cu baia de ulei, carterul inferior, desfaci bielele si voila! Ai posibilitatea de a schimba lantul de transmisie primar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Lantul Hy-Vo este cel de transmisie primara! » Post actualizat in 09 Feb 2015 12:42 Desfaci axele cu came, intorci motorul invers si incepi cu baia de ulei, carterul inferior, desfaci bielele si voila! Ai posibilitatea de a schimba lantul de transmisie primar! Ok , m-am edificat, am avut impresia ca nu e in interiorul carterului.....Oricum, urat ca pt un amarat de lant sa ajungi sa rupi motorul de la c.u.r in sus....asta e....credeam ca ar fi o posibilitate mai usoara sa rezolve problema, dar pare destul de urata.. Salutari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kappy666 Postat Februarie 9, 2015 Share Postat Februarie 9, 2015 Salut , Am un EN500/94 , cand am vrut sa o pornesc acum vreo doua saptamani , nimic , moarta , in toamna am observat o bataie a motorului , nu tot timpul dar era. Am zis ca o fi din cauza uleiului . Am dat uleiul jos , antigelul , si miam zis ca ar fi bine sa-i verific uzura lantului de distributie. Si daca tot am desfacut capacul, hai sa verific si reglajul la supape. Stupefactie , evacuarea avea cam 0,18mm iar admisia 0,oomm . In manualul de reparatie scrie ca adm tre sa fie 0,13-0,18mm iar evac 0,18 - 0,23 .Dupa cat cunosc eu distantele sunt cam duble. Apelez la cei care au mai desfacut si reglat EN , e posibil ca zgomotul auzit sa fie din cauza reglajului supapelor? Sau ar fi posibil sa fie gresita UM din manual?Sau chiar asa trebuie reglat si de ce? Numa bine. salut, reglajul este acelasi ca si la kle;eu am reglat la 0,15 admisia si 0,20 evacuarea ,la o temperatura ambianta de cca 20-22 grade intra-adevar,motorul de kle are zgomot de tanc rusesc,daca nu exista alte bube este posibil sa fie lantul de transmisie primara.am auzit un singur caz aici pe forum de lant rupt si tot la un en 500;in grupul de kle s-au schimbat doar patinele,fara lant, si asta la mobre sarite de 100.000k bataia lantului de transmisie,cam dispare la turatie in ceea ce priveste bataia, greu de dat cu presupusul poate reusesti sa urci o inregistrare cu sunet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.