Sari la conținut

Incarcare Yamaha XTZ 750 Super Tenere


Postări Recomandate

Buna,

Problema mea este urmatoarea,

 

Acumulatorul este nou cumparat de o saptamana incarcat cu electrolit si incarcat la electrician calumea cum scrie la carte.

Incarcarea la motor este 13,5- 14,1 volti la relatiu si daca aprind farurile pica la 12,4- 12,1 - 12,5 volti la relantiu uneori 13,2-13,4 volti la turatie de 5000 rot/min, oscileaza si cand in cand pica sub 12 volti.

Toate firele au fost verificate, toate firele incepanda de la acumulator pana la releul de incarcare sunt cositorite si verificate de la A pana la Z. Incarcarea normal ar trebui sa fie intre 14,0-15,0 volti .

Am verificat toate sigurantele de la A la Z am si curatat.

Releul nu se incalzeste pentru ca am mutat sub bord si am cositorit toate firele si am izolat calumea.

Releul de incarcare are 6 fire, 3 albe cele 3 faze, 1 plus, 1 minus, 1 excitatie sau monitor cum vreti voi.

 

Intrebarea este ce poate sa aiba ? care este problema?

Va rog sa raspundeti doar cei care pricep si cu argumente.

Eu am incercat toate lucrurile posibile .

 

 

Multumes,

Erik.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara infasurarile statorului fatza de masa (sasiul, minusul inst electrice), sa nu aiba continuitate electrica intre infas si masa. E cel mai frecvent defect la generatorul electric al motoretelor. Cedeaza izolatia spirelor intr-un punct si fac contact electric cu sasiul.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Practic si la obiect:

1. Ce valoare are tensiunea acumulatorului la borne in regim static/motor nepornit si deconectat de la instalatia motocicletei?

2. Deconecteaza cele 3 conductoare care intra in RRT de la alternator si aplica schema de masurare/verificare pe care ti-am descarcat-o in attach.

3. Posteaza rezultatele si dicutam in continuare.

Bafta,

Verificare_stator_alternator.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact cu aceeasi problema ma confrunt si eu.

Problema e de la stator, ai o faza arsa.

Eu mi-am comandat deja alt stator.

Masoara tensiunea pe cele trei fire galbene car eies din stator, trebuie sa ai in jur de 50V la fiecare faza.

Daca desfaci capacul de la stator vei gasi bobine carbonizate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50volti curent alternativ intre faza ? Trei faze : 1,2,3. 50 volt 1-2, 50 volt 2-3 si 50 volt 1-3 ????

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:06

Kevinn . Inca nu am cautat pe nimeni doar pe forum si doar din propria experienta daca nu ma descurc singur o sa marg la cineva mai priceput

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50volti curent alternativ intre faza ? Trei faze : 1,2,3. 50 volt 1-2, 50 volt 2-3 si 50 volt 1-3 ????

 

 

1-2 = 50V, 1-3 =50V, 2-3 =50V, 2-1 =50V

Editat de m_memphis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate imibaduc aminte ultima data cand am masurat intre faza am avut aprox 15 volti la relantiu aprox da nu stiu exact maine o sa masor si la rrelantiu si turatie de 4000-5000 rot/min

 

Esti din Oradea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:((( :((((

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:20

maine verific tot sper sa nu fie problema asta

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:27

De la magnetou iese trei fire albe cele trei faze si doua fire xolorate care mer la releul principal starter sau cum se numeste. cu acele doua fire colorate ce este ? Ce rol au ?

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:27

De la magnetou iese trei fire albe cele trei faze si doua fire xolorate care mer la releul principal starter sau cum se numeste. cu acele doua fire colorate ce este ? Ce rol au ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa spunem alternator, 3 conductor se duc in redresor care este corp comun cu regulatorul si formeaza RRT, iar cele doua in unitatea de aprindere, ignition unit. Problema ta este iesirea spre RRT ! Verifica si rezistenta ohmica a fazelor, ar trebui sa fie 0,2-0,3 ohm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:((( :((((

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:20

maine verific tot sper sa nu fie problema asta

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:27

De la magnetou iese trei fire albe cele trei faze si doua fire xolorate care mer la releul principal starter sau cum se numeste. cu acele doua fire colorate ce este ? Ce rol au ?

» Post actualizat in 13 Apr 2015 19:27

De la magnetou iese trei fire albe cele trei faze si doua fire xolorate care mer la releul principal starter sau cum se numeste. cu acele doua fire colorate ce este ? Ce rol au ?

cand conectezi/deconectezi releul la instalatie, asigura-te ca bateria nu este legata .

Cele 2 fire sunt de la "pick up" adica pe volanta este un magnet (cred) iar senzorul este pentru a depista pozitia volantei/pistonului, firele alea doua nu cred ca au treaba cu problema ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand conectezi/deconectezi releul la instalatie, asigura-te ca bateria nu este legata .

Cele 2 fire sunt de la "pick up" adica pe volanta este un magnet (cred) iar senzorul este pentru a depista pozitia volantei/pistonului, firele alea doua nu cred ca au treaba cu problema ta.

Da, pe volanta este un magnet(pickup magnet), iar in interior se afla o infasurare speciala pentru aprindere( in manuale ignition winding), de la aceasta infasurare doua fire ajung la CDI_ sistem aprindere. Dar, cum am precizat mai sus, nu este cazul aici, la aprindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna.1. Acumulatorul deconectat de la motor are 12.8 volti. 2. Tensiunea intre cele 3 faze respectiv 1-2, 2-3, 1-3. Este 50 volti la turatie de 4000 - 4500 rot/min . Rezistenta intre cele 3 faze 1-2, 2-3, 1-3. Este la fiecare la fel respectiv 1.6 Ohmi. Am verificat daca nu cumva face scurt intre faze si masa motorului si nu face scurt absolut nici o faza. UNDEI BUBA ????????


» Post actualizat in 14 Apr 2015 15:15

m_memphis sunt din Salonta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regulatorul de tensiune cel mai probabil avand in vedere ce ai scris pana acum. Se intampla destul de des sa nu moara brusc ci treptat, merge cu intermitente .

Am vazut ca ai verificat sigurantele, dar merita sa te mai uiti o data la soclul sigurantei pricipale, cea care deobicei se afla pe releul de pornire. Aici mai apar probleme care-ti pot afecta incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna.1. Acumulatorul deconectat de la motor are 12.8 volti. 2. Tensiunea intre cele 3 faze respectiv 1-2, 2-3, 1-3. Este 50 volti la turatie de 4000 - 4500 rot/min . Rezistenta intre cele 3 faze 1-2, 2-3, 1-3. Este la fiecare la fel respectiv 1.6 Ohmi. Am verificat daca nu cumva face scurt intre faze si masa motorului si nu face scurt absolut nici o faza. UNDEI BUBA ????????

» Post actualizat in 14 Apr 2015 15:15

m_memphis sunt din Salonta

 

Salut,

1. In limia normala (12,7-13,1)V

2. Tensiunea debitata intre faze ( 50-80)V, este in parametrii. Rezistenta ohmica a fazelor 1,6 Ohm, difera in functie de fabricant, 1 ohm valoarea medie, dar este OK !

3. Rezistenta ohmica =infinit, cred ca asa ti-a indicat ohmmetrul, sau cu lampa de control, depinde de instrument.

In acest caz sunt doua variante in discutie:

A. Masurarea rezistentelor de contact pe circuitul Generator_RRT_Acumulator. Ai un mare ajutor in topicul deschis de mine la Service-Rezistenta de contact _ aici gasesti toate etapele cu valori, scheme si foto in detaliu_/index.php?/topic/721520-rezistenta-de-contactrezistenta-suplimentara-defectiuni/ . Dar, tebuie sa citesti cu atentie si aplici corect, chiar daca totul este OK, ti-ai facut o verificare in amanunt a instalatiei, totul este spre BINE ! .

B. Verificarea RRT, poate fi in acest caz sursa de defectiune, poti incepe cu el in prima etapa. In attach ai schema de verificare pe partea de redresare, situatia compexa-partea de regularizare, atunci se schimba total RRT, chiar si pentru redresare schimbarea va fi totala pentru RRT, sunt parti comune. Te rog sa postezi ce ai facut, dar cu valori si discutam in continuare!

Bafta la lucru,

Verificarea RRT.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pe volanta este un magnet(pickup magnet), iar in interior se afla o infasurare speciala pentru aprindere( in manuale ignition winding), de la aceasta infasurare doua fire ajung la CDI_ sistem aprindere. Dar, cum am precizat mai sus, nu este cazul aici, la aprindere.

omul a intrebat ce-i cu firele alea ...

» Post actualizat in 15 Apr 2015 12:12

daca este defect releul de incarcare si cumpar unul care nu are acelasi cod, pot sa apara probleme? ( mentionez ca este sters codul de pe releul meu )

daca motoreta dar si releul au 3 fire de aceeasi culoare , eu zic ca poti adapta releu cu 4, 5 sau 6 fire , dar releul bun sa vina de pe o motoreta cu capacitate asemenatoare. Recomand sa pui releu cu cu fire si radiator, nu releu cu mufa direct pe radiator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...