Sari la conținut

Problema electrica R6 '02


Postări Recomandate

Salut , am o problema cu luminile la un r6 2002 . acum 2 zile pe fata scurta am tot vazut ca dadea singur flash , sau cel putin asa mi s-a parut . Azi mergeam si am accelerat mai tare pana in ture mari si dintr-o data am ramas fara faza scurta . Mergea doar faza lunga . Am ajuns acasa , m-am uitat la becuri si erau arse pe scurta , le-am schimbat cu altele noi . Dupa am mai iesit putin cu motorul , era pe faza scurta si tot crestea puterea la lumina , dupa am dat faza lunga si s-a ars pe lunga , am schimbat pe scurta si la fel . S--au ars de tot .. Aveti idee ce ar putea avea ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica incarcarea.

» Post actualizat in 28 Apr 2015 02:58

Tu ai pus sigurante de 15-20 pe 10 cumva ? Ar trebui sa pice siguranta inainte sa-ti pape becu.

 

Releul ce zice ?

Siguranta cade la scurt circuit nu la o tensiune mai mare,in schimb becul se arde daca ajunge un varf de 20v.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost sa masor . Cand am pornit motorul , nu avea o valoare exacta , ma refer intre 13,8-14,5 . Sarea si la 18-19 - 14 - 15 ... Doar vreo 2 minute a oscilat . Dupa statea normal la 14,4 . E releul de incarcare pe duca ?

 

Verifica alternatorul. Presimt ca acolo e buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca, la fiecare verificare de incarcare, este obligatoriu ca sa se verifice tensiunea de mers in gol pe fiecare dintre cele trei faze ale alternatorului si sa se verifice ca sa nu existe continuitate intre infasurari si intre infasurari si sasiu.

La tensiuni de incarcare de 15.5-16 V si mai mult, in scurt timp se va strica bateria dar si releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca, la fiecare verificare de incarcare, este obligatoriu ca sa se verifice tensiunea de mers in gol pe fiecare dintre cele trei faze ale alternatorului si sa se verifice ca sa nu existe continuitate intre infasurari si intre infasurari si sasiu.

La tensiuni de incarcare de 15.5-16 V si mai mult, in scurt timp se va strica bateria dar si releul.

Aici o zbarcisi, presupun din viteza.

Sa existe continuitate intre cele 3 iesiri dar fata de masa ba.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OScilarea aceea a durat doar 1 minut . Dupa n-a mai avut treaba , am oprit motoru , pornit iar si imi arata bine 14,4 . I-am cumparat un singur bec si l-am pus si nu l-a mai ars si am facut cativa km buni azi . O sa merg la cineva sa-mi verifice alternatorul ca nu ma pricep . Multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Becurile cu incandescenta sunt sensibile la cresterea tensiunii de alimentare, practic daca creste tensiunea cu 10%, va creste fluxul luminos al becului cu 50%, dar durata de viata se reduce la 30% ! De aceea tensiunile in instalatia electrica peste valoarea nominala nu sunt recomandate.

Dar, in plus fata de verificarea tensiunii reglate de catre RRT(ideal 14,5V), este indicat sa verifici /sa tii cont de:

1. Verifica conectorul becului astfel incat sa fie un contact strans intre conector/mufa cu pinii/ergourile becului.

2. Dupa montarea becului se sterge balonul de sticla cu o carpa de bumbac, nu trebuie sa ramana urme de grasime pe bec....scade durata de viata.

3. Verifica soclul sigurantelor fuzibile de pe circuitul de iluminare, fixarea sigurantelor trebuie sa fie stransa..sa nu fie joc in soclu

4. Daca o sa montezi becuri de slaba calitate...o sa ai si probleme privind durata de viata a becului/calitatea este exprimata si prin pret!

Daca totusi problema persista, trebuie facuta o verificare in amanunt a sistemului generator/alternator-RRT-conexiuni.

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa mai precizez ca inainte am avut doar becuri low cost , noname.. Azi am luat un bosch si nu s-a ars . Dar nu cred ca firma ar fii problema . La mine s-au ars ambele de-odata .

Editat de alex.alexey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa mai precizez ca inainte am avut doar becuri low cost , noname.. Azi am luat un bosch si nu s-a ars . Dar nu cred ca firma ar fii problema . La mine s-au ars ambele de-odata .

Tine sub control instalatia electrica, cand ai timp, ar trebui sa faci o verificare de rutina cu ce ti-am scris mai sus(1-3), este simplu, apoi mai discutam in functie de rezultate.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...