Sari la conținut

Gs 500 2002 - probleme carburatie


Postări Recomandate

Lucrez la un gs 500, la carburatie care mi-a scos peri albi aproape ... Carburatoare curatate de 2 ori, cu aer comprimat, etc, bujii noi, filtru de aer nou, compresie 9.5-10, nu trage aer fals(gaturi admisie, filtru de aer sau caneaua vacuumatica) si totusi motorul nu merge bine.

Motorul a stat pe dreapta vreo 2 ani, l-am pus la punct cu toate, dar carburatiei nu ii dau de cap. Problema este urmatoare, cu setarile standard in ture mici si la relanti motorul se comporta ca si cum ar trage aer fals ... abia cu acul de dozaj la ultimul scat(pozitia cea mai ridicata a acului) si 0,5 ture la aer motorul se comporta cat de cat normal cand e inca relativ rece, nu e perfecta dar e cea mai ok combinatie de pana acum, setarea standard e scatul 3 la acul de dozaj si 2 ture la surubul pilot. In mod normal cu filtru stock, toba stock motorul ar trebui sa mearga ok cu 2 ture la surubul pilot, si totusi nu merge, daca ii dau 2 ture uita sa mai revina la relanti, sta pe la 2500-3000 de ture pana se plictiseste ... Dupa cateva ture am verificat bujiile si indiferent de scatul la care pun siguranta pe acul de dozaj amestecul e sarac, totusi trage bine in ture medii si mari, fara lag sau goluri de putere, lucrul asta nu e foarte deranjant si e explicabil, din cate am inteles motorul vine din fabrica cu jigloare mai mici decat ar trebui, norme de poluare, etc, in fine merge destul de bine in ture medii si mari dar in ture mici uneori da in nas, rateuri pe admisie si cand se incalzeste bine nu mai revine la relanti cum ar trebui.

 

A mai avut cineva experiente de genu cu modelul asta, de specificat ca la modelul dupa 2000 carburatoarele difera.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca amestecul este sarac, verifica nivelul de benzina si ajusteaza plutitoarele la cotele din manual. Eventual incearca sa alimentezi carburile dintr-o sticla, poate ai traseul de combustibil obturat sau gatuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

thunderbyte, totul e standard in carburi, nu e nimic schimbat? clapetele inchid bine? cuiele de dosaj sunt standard, nu-s mai scurte/lungi? la cati mm i-ai facut nivelul? jicloare la fel (standard)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nimic fisurat sau obturat din furtune, am verificat nivelul care era deja ok. Nivelul e acelasi cu linia de imbinare a paharului cu corpul carburatorului.

Toate jigloarele sunt standard in afara de cel principal care l-am gasit pe net ca fiind 127,5 iar pe motor sunt de 115, dar asta explica mai mult amestecul sarac in ture medii spre/si mari, nu si cel de la relanti.


» Post actualizat in 14 May 2015 19:57

Chestia e destul e cunoscuta printre gs-isti, chiar exista un tabel orientativ pe tema asta ...

http://wiki.gstwins.com/index.php?n=Upgrades.Rejetting

 

De aici trag concluzia ca ar ajuta daca as schimba jiglorul de relanti cu unul mai mare, desi culmea ar trebui sa mearga cu cel stock ... rahat de motocicleta ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa carburatia si umbla la pastile, valve.

Am patit si eu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pedros are dreptate , ar trebui sa verifici reglajul la supape, si inca ceva incearca sa reglezi aerul , nu standard pt ca ai uzura motorului , pe fiecare piston, cu bujie falsa, traditional , relantiu mic -dai drumul la aer pana obtii turatia cea mai mare. Bujiile iti spun daca si ce e in neregula cu carburatia. O alta variant ar fi , supapele. In momentul cand a fost oprit motorul au ramas supape deschise , de aici -condens puncte de rugina (am gasit asa ceva) nu mai inchid perfect si ai retur in carburator. Refaci supapele si scaunele cu pasta de slefuit , e simplu. Ai verificat membranele carburatoarelor , sa nu aiba vreo gaurica? Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e invers? adica aerul fals parca facea sa nu mai cada la ralanti cind era motorul cald adica un amestec mai sarac.

Cel putin la mine asa a fost, cit mergea cu socul tras era totul bine, cind se incalzea si mergea fara soc revenea greu la ralanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se poate sa-ti stea ralantiul asa sus fara sa traga o gramada de aer. Jiclorul de ralanti e mic daca in prima patrime de cursa a acceleratiei motorul nu are viata.

 

O alta variant ar fi , supapele. In momentul cand a fost oprit motorul au ramas supape deschise , de aici -condens puncte de rugina (am gasit asa ceva) nu mai inchid perfect si ai retur in carburator. Refaci supapele si scaunele cu pasta de slefuit , e simplu. Ai verificat membranele carburatoarelor , sa nu aiba vreo gaurica? Bafta.

Mult spus supape, doar una de evacuare, de obicei motorul se opreste pe o cursa de compresie cand supapele sunt inchise intr-un cilindru celalat fiind pe evacuare.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic de treaba cu supapele dar de cate ori l-am desfacut, inca o data ca sa dau capacul la chiuloasa e fix pix, totusi cu dat chiuloasa jos ... parca nu-s asa incantat in schimb daca relgajul la supape e ok probabil urmatorul pas ar fi sa ii dau jos chiuloasa ... Jiclorul de relanti e cel standard de 17.5 si din ce am citit pe forumuri ar trebui sa mearga ok cu ala la confuguratii stock(filtru si tba stock).

Am fost intrebat mai sus de membranele carburatoarelor, tot de tine de carburatie e la locul lui si in stare buna.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se poate sa-ti stea ralantiul asa sus fara sa traga o gramada de aer. Jiclorul de ralanti e mic daca in prima patrime de cursa a acceleratiei motorul nu are viata.

 

Mult spus supape, doar una de evacuare, de obicei motorul se opreste pe o cursa de compresie cand supapele sunt inchise intr-un cilindru celalat fiind pe evacuare.

Vorbim de GS 500 4-supape pe cilindru , 2 cilindri . Niciodata un motor in 2 cilindri nu ramane cu unul la pms. Aer fals , ar putea fi racordul de cauciuc dintre carb si ciulasa , crapat. Jiglorul nare nici o treaba cu relantiul , reglajul ar putea fi buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are doar 2 supape pe cilindru mizeria ;) Am verificat racodul intre carburatoare si motor, ca masura de siguranta am pus si un film de silicon in zona o-ring-ului, crapaturi nu are, dat cu spray de pornire in zona nu se schimba deloc mersul mototului ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim de GS 500 4-supape pe cilindru , 2 cilindri . Niciodata un motor in 2 cilindri nu ramane cu unul la pms. Aer fals , ar putea fi racordul de cauciuc dintre carb si ciulasa , crapat. Jiglorul nare nici o treaba cu relantiul , reglajul ar putea fi buba.

Pai si eu ce spusei? Ca se opreste pe compresie (cu supape inchise) nu pe PMS in rest rectific o evacuare deschisa deci 2 supape. Jiclorul de ralanti (slow) are treaba si cu ralantiul si cu mersul la sarcini reduse.

 

@ ThunderByte ai mentionat o canea vacumatica, e pompa de benzina? Ai verificat-o? La ATV-ul unchiului meu avea comunicatie partea de benzina cu partea de vacuum, habar n-am pe unde, cred ca trecea pur si simplu prin membrana care nu parea fisurata. Ne-am dat seama scotand priza de vacuum, pe ea venea benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Cuie dozaj uzate,sau prea ridicate,nu inchid cand sunt pe relanti.

2.Main jet decalibrat sau neconform modelului

3.Clapete de acceleratie strambe sau neetanse.

4.Aer fals (dar ai spus ca ai verificat asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

2.Main jet decalibrat sau neconform modelului

Scuze ca intru in contradictie cu tine dar main jet nu are nicio legatura cu ralantiul si regimul de putere mica, el intra in functiune cam la 3/4 in sus din cursa manetei de acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja i-am verificat jocul la supape, admisia e ok, evacuarea 0. I-am dat chiuloasa jos sa verific etanseitatea supapelor si inchid inca bine, umezesc foarte foarte putin daca las mai mult benzina turnata in admisie/evacuare. Pastilele pe evacuare is cam ca vai de ele, arata ciudat, decolorate un pic, nu se mai citeste ce scrie pe ele ... Pastilele de pe admisie sunt de 2.60mm ambele, cele de pe evacuare din ce am vazut cu sublerul, nu am nici un micrometru la indemana acum, au ~2.70 respectiv ~2.75. Am pus deja pastilele de pe admisie pe evacuare, de proba, si tot nu am joc, cam aiurea situatia, o sa trebuiasca sa vad cum rezolv, alte pastile de proba nu am ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam de la 1/2 in sus. la 3/4 esti deja in "full power", tuburile venturi sunt "goale". Insa nu asta era ideea...

 

am spus si eu mai sus si a reluat si tng (mai complet). daca ai clapetele intredeschise sau stambe . .etc, atunci toate jicloarele intra in calcul, inclusiv cuiele de pe gliseiere (sau cum s-or numi).

 

Thunderbyte, ai incercat alte carburi, tot de la un GS? (imprumut ...)

 

@Vlad: http://www.motocrossgear.com/wp/wp-content/uploads/2011/12/Carb-Jet-Ranges.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam de la 1/2 in sus. la 3/4 esti deja in "full power", tuburile venturi sunt "goale". Insa nu asta era ideea...

 

am spus si eu mai sus si a reluat si tng (mai complet). daca ai clapetele intredeschise sau stambe . .etc, atunci toate jicloarele intra in calcul, inclusiv cuiele de pe gliseiere (sau cum s-or numi).

 

Thunderbyte, ai incercat alte carburi, tot de la un GS? (imprumut ...)

 

@Vlad: http://www.motocrossgear.com/wp/wp-content/uploads/2011/12/Carb-Jet-Ranges.gif

Ideea era ca nu influenteaza ralantiul ca e de la 1/2 sau 3/4 (nu mai gasesc diagrama mea ca sa ti-o prezint). Oricat ai ridica cuiele nu intri in full power, clapete intredeschise sau strambe (desi nu stiu cine sa le strambe dupa o perioada de neutilizare) tot nu ajungi la nivelul ca sa conteze jiclorul principal. Daca desurubeaza jiclorul principal si-l scoate, la ralanti nici nu o sa se simta. Pun pariu pe o lada de bere ca eu daca-mi scot jicloarele principale si merg domestic pana in 80-100 nici nu se simte ca nu le am.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mai pus o conditie (sau mai multe) de care nu ai tinut cont. iar diagrama e in poza pusa in dreptul tau (unde ti-am scris). in sfarsit... poti scoate linistit ce vrei din carburator, doar pt o bere nu vin la Bucuresti :))

 

clapetele poti fi strambe din diverse motive dar nu neaparat strambe cat sa nu inchida corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iari discutii in contracdictoriu ... motorul are ~ 30 000 de km, am si cartea de service de la suzuki, ma indoiesc ca are clapete strambe sau stiu eu, piese schimbate aiurea, etc, totul pare in stare originala. Cand o s il pun la loc am sa verific si ce mi-a recomandat TNG.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad tot ce ai spus este corect dar in conditii normale.Eu am mentionat clapete strambe sau neetanse.

Cuiul inchide in jiglorul principal in regim de relanti si cu clapetele corect inchise.Daca ai clapeta deschisa mai mult(desincronizata),sau este clapeta stramba, incepi sa ai efectul Venturi si o sa inceapa sa absoarba benzina prin el.

Acum depinde mult si de modelul carburatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad tot ce ai spus este corect dar in conditii normale.Eu am mentionat clapete strambe sau neetanse.

Cuiul inchide in jiglorul principal in regim de relanti si cu clapetele corect inchise.Daca ai clapeta deschisa mai mult(desincronizata),sau este clapeta stramba, incepi sa ai efectul Venturi si o sa inceapa sa absoarba benzina prin el.

Acum depinde mult si de modelul carburatorului.

De acord cu ce spui tu dar dozajul e facut de cui, nu ai cum sa ai cazul extrem ca jiclorul principal sa influenteze regimul de ralanti (sa ajunga in zona aia de1/2 in sus) asa cum a spus si ThunderByte si eu, dupa stationare nu putea sa se deformeze nimic in halul asta.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...