un_aiurit Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Buna Ziua,am gasit pe cineva care imi poate face disc de frana (il poate taia cu laser)la dimensiunile cerute de mine.Poate sa il faca din fier sau din inox .E ok?El a facut pentru motorul lui de supermoto.Vreau si eu unul de supermoto de 320 mm.A mai utilizat cineva genul asta de discuri?La ce riscuri ma supun,am pus mana pe el si ca grosime imi pare un pic peste cele originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Nu vreau sa vorbesc aiureli dar cred ca depinde foarte mult materialul din care le face,daca e prea moale se uzeaza rapid dar poti face altele ma gandesc ca e mai ieftin,sa nu fie probleme la franare sa se blocheze placutele la caldura,daca e prea tare se duc placutele spun asta pt. ca si eu as fi putut sa-mi fac la cineva dar am renuntat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dudaroc Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 (editat) si cam cat de ieftin ajunge un disc in felul asta? poate doza puterea laserului astfel incat sa nu se deformeze piesa la taiere? un disc de supermoto ar trebui sa fie undeva pe la 5mm grosime, daca il va face mai gros de atat vei avea probabil probleme in a monta placute noi... Editat Iunie 3, 2015 de dudaroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iunie 3, 2015 Autor Share Postat Iunie 3, 2015 cel facut de el era destul de gros cca 6-7 mm daca nu ma insel » Post actualizat in 03 Jun 2015 19:04ar costa cca 200 maxim 300 ,faza e ca nu gasesc decat original,after-market nu gasesc si unul original ste cam 1000 de lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Buna Ziua,am gasit pe cineva care imi poate face disc de frana (il poate taia cu laser)la dimensiunile cerute de mine.Poate sa il faca din fier sau din inox .E ok?El a facut pentru motorul lui de supermoto.Vreau si eu unul de supermoto de 320 mm.A mai utilizat cineva genul asta de discuri?La ce riscuri ma supun,am pus mana pe el si ca grosime imi pare un pic peste cele originale. Prietene, tu ai impresia ca un disc de frana e o bucata amarata de OL37, adica tabla chioara? NU. E facut fie din fonta, fie din otel inalt aliat prin forjare in matrite cu dimensiunile apropiate de cele finale. Nu sunt taiate cu polizorul, oxiacetilenica sau plasma (oricum nu gasesti asa usor aparat de taiat cu jet de plasma). Crezi ca degeaba costa 2-300 Euro bucata? Te joci cu franele = te joci cu viata. Cumpara un disc nou sau de la dezmembrari in stare buna (ca ultima solutie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dudaroc Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 mi-e greu sa cred ca nu vei intampina probleme in a monta un set de placute noi... plus de asta, daca nu ai etrier culisant, cum centrezi etrierul pe disc? grosimea in plus va muta centrul discului spre exterior » Post actualizat in 03 Jun 2015 19:15 Prietene, tu ai impresia ca un disc de frana e o bucata amarata de OL37, adica tabla chioara? NU. E facut fie din fonta, fie din otel inalt aliat prin forjare in matrite cu dimensiunile apropiate de cele finale. Nu sunt taiate cu polizorul, oxiacetilenica sau plasma (oricum nu gasesti asa usor aparat de taiat cu jet de plasma). Crezi ca degeaba costa 2-300 Euro bucata? Te joci cu franele = te joci cu viata. Cumpara un disc nou sau de la dezmembrari in stare buna (ca ultima solutie). nu chiar, exista mai multe aliaje folosite pentru discurile de frana si exista si alte metode de manufacturare, inclusiv taierea cu laser: "The “Wave®” rotor represents the pinnacle of Galfer’s research and development. Each rotor is laser cut and double-disc ground from high carbon stainless steel for ultimate durability, and is designed as a direct replacement system that does not require brackets or any extra parts." citat de pe site-ul Galfer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iunie 3, 2015 Autor Share Postat Iunie 3, 2015 daca nu imi zicea omul ca discul lui de pe roata nu e facut de el credeam ca e un disc after market. » Post actualizat in 03 Jun 2015 19:16si am etrier culisant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dudaroc Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 (editat) "Made of Galfer’s unique High Carbon 420 SS / 8 composite Laser cut (not stamped like most others) Double disc – parallel grinding to assure perfect parallel flatness Heat-treated to each specific application (to assure warp resistance) Each of our designs are CAD-CAM and tested with a stress analysis program, as well as dyno / real life tested prior to being offered on the market. KBA and TUV approved" Galfer Moto » Post actualizat in 03 Jun 2015 19:24 nu zic ca nu se poate, doar incercam sa acopar toate posibilele probleme, daca nu costa mult, poate merita o incercare, la ce preturi au discurile de supermoto si eu as fi interesat, desi mi se pare cam mult 6-7mm grosime, sigur nu poate face si undeva la 4-5mm? tu pentru ce mobra incerci sa faci? Editat Iunie 3, 2015 de dudaroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 "Made of Galfer’s unique High Carbon 420 SS / 8 composite Laser cut (not stamped like most others) Double disc – parallel grinding to assure perfect parallel flatness Heat-treated to each specific application (to assure warp resistance) Each of our designs are CAD-CAM and tested with a stress analysis program, as well as dyno / real life tested prior to being offered on the market. KBA and TUV approved" Galfer Moto Zi-mi si mie cate dintre tratamentele si operatiunilea astea sunt accesibile intr-un atelier obisnuit de confectii metalice? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iunie 3, 2015 Autor Share Postat Iunie 3, 2015 penteru o husqvarna te 610,si cred ca se poate face de 5 (,pot sa le tratez si eu,incalzire si apoi racite in ulei) bine ultima parte e mai mult in glum desi daca stii valorile se poate face si acasa,si omul mi-a spus ca sunt taiate cu laserul,el face programul de taiere si ca poate face si din inox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Te felicit pentru curajul de a merge cu asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 3, 2015 Share Postat Iunie 3, 2015 Care e problema daca-l face, il testeaza si-l urmareste cum se comporta, de rupt nu se rupe nu are ce sa pateasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dacro Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Daca nu e rectificat discul dupa taiere mi greu sa cred ca o sa iasa perfect drept, la fel si cu tratarea home made. Cum o sa-l incalzesti cat de putin o sa se deformeze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Nu-ti pot da un sfat pertinent in problema ta dar franele sunt ultimul lucru la care as incerca sa bricolez ceva. Ai putea cauta pe Ebay un disc compatibi cu motocicleta ta, ai sansa sa gasesti si la jumaate de pret fata de reprezentanta. Editat Iunie 4, 2015 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 In marea majoritate discurile ruginesc , deci nu sunt din inox , mai exact se fac din fonta neagra , cea mai buna prelucrare e cu jet , apoi o rectificare pe masa magnetica . Am auzit ca s-ar face si din inox, dar de care nu stiu , alimentar , industrial , de torsiune , de scule , etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Cine a citit cateva randuri despre tratamente termice (calire, revenire, detensionare) intelege ca nu ai cum sa faci asta acasa. Nu poti controla precis temperatura din procese, nu poti incalzi uniform piesa, ba chiar s-ar putea sa nu ajungi la temperaturile necesare. Pe cand si niste anvelope home-made? in Romania vad ca se poate face orice in fundul curtii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsGhost Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Nu cred ca are rost sa intrebi aici chestii prea tehnice, ca majoritatea utilizatorilor is oameni de rand ca tine care-si dau cu parerea. Ar trebui sa intrebi un inginer sau un mecanic sau ceva. Sau sa faci niste research pe net. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Sunt inginer mecanic. Altfel nu m-as minuna de ceea ce citesc pe forumul asta. Parca degeaba ne-am pierdut noi atata timp si neuroni prin facultate, unii stiu mai multe din auzite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Cunosc si eu o persoana care a facut tot asa un disc, nu mai stiu pe ce motor, Discul a plesnit.....norocul a fost ca nu patit mare lucru, merita sa va faceti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Sunt inginer mecanic. Altfel nu m-as minuna de ceea ce citesc pe forumul asta. Parca degeaba ne-am pierdut noi atata timp si neuroni prin facultate, unii stiu mai multe din auzite. eu metalurg multi ani mi-am mancat in otelarii.... pentru initiator, ca sfat, sau regula de aur : colegule, NU te juca cu franele si cu directia! Editat Iunie 4, 2015 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Sunt inginer mecanic. Altfel nu m-as minuna de ceea ce citesc pe forumul asta. Parca degeaba ne-am pierdut noi atata timp si neuroni prin facultate, unii stiu mai multe din auzite. Tocmai daca esti inginer mecanic, sper ca ai citit ce scria omul, nu il face pe strung sau din pila, il taie cineva cu laserul, crezi ca cel care executa lucrarea nu are si posibilitatea de rectificare, tratare etc? Cine da banii pe o scula de aia are si restul tacamului plus ca acolo s-au mai facut discuri deci nu e nicio chestie experimentala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Iunie 4, 2015 Autor Share Postat Iunie 4, 2015 Multumesc de informatii,cert este ca nu gasesc,o sa renunt la varianta asta,stiu ca discurile sunt din fonta, o sa mai incerc poate gasesc unul care sa se potriveasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Tocmai daca esti inginer mecanic, sper ca ai citit ce scria omul, nu il face pe strung sau din pila, il taie cineva cu laserul, crezi ca cel care executa lucrarea nu are si posibilitatea de rectificare, tratare etc? Cine da banii pe o scula de aia are si restul tacamului plus ca acolo s-au mai facut discuri deci nu e nicio chestie experimentala. Nu, chiar nu cred ca are cum sa faca o tratare ca la carte a discului, indiferent cu ce il taie, rectifica, gaureste. Ca sa nu mai vorbesc de materialul semifabricatului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Multumesc de informatii,cert este ca nu gasesc,o sa renunt la varianta asta,stiu ca discurile sunt din fonta, o sa mai incerc poate gasesc unul care sa se potriveasca discurile industriale sunt de fonta...., in industria auto incep de la otel.... Nu, chiar nu cred ca are cum sa faca o tratare ca la carte a discului, indiferent cu ce il taie, rectifica, gaureste. Ca sa nu mai vorbesc de materialul semifabricatului. foarte corect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Care e problema daca-l face, il testeaza si-l urmareste cum se comporta, de rupt nu se rupe nu are ce sa pateasca. iar dai sfaturi ? un disc de frana din inox ordinar adica 304 din care o sa il faca se ovalizeaza cand trece prin prima balta cu discul usor incins, dupa ce s-a ovalizat o sa-i franeze ca tiru tu nu ai de unde sa stii lucrurile astea pentru ca esti mare injiner si ai acumulat suficiente cunostinte sa-ti ajunga 3 vieti. planeitate,paralelism,tratament termic, sunt cuvintele cheie, un rahat de debitare cnc il faci oriunde in ziua de azi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.