Sari la conținut

Motor blocat


Postări Recomandate

Yo4hgx,

Eu sunt curios sa vad cand renunti si tu!

Eu as fi renuntat demult daca nu era vorba de un moderator care vad ca nu intelege ca nu poate participa la dispute de pe aceasta pozitie (in traducere libera - ameninta cu "curatenia" atunci cand este contrazis)... mai ales cand nu se pricepe.

 

Macar aici, pe sectiunea tehnica, sa fim un pic mai rigurosi si sa evitam speculatiile. Nu de alta, dar e vorba de timpul si buzunarul celor aflati in necaz.

 

On-topic: Chiar daca ai putea identifica cuzinetii si presupunand ca nu au uzura, nu poti face din doua motoare unul deoarece probabilitatea sa se potriveasca masurile este foarte mica. Arborele nu se rectifica si nici nu exista cuzineti pe cote de reparatii. Cu alte cuvinte nu te mai chinui aiurea, ori cumperi cuzineti noi (cati si de care, functie de noua combinatie carter/arbore/biele) ori te risti cu alt motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Ionut, revino cu informatii despre stadiul in care te afli.

Scuze pentru offtopicul adunat, am sa mut (nu am sa sterg) posturile intr-un nou topic dedicat reparatiilor si modificarilor motoarelor de motociclete, usurel incepe sa se adune informatie utila. Daca nu reusesc azi - atunci joi.

 

@yo4hgx - aprofundam discutia la o bere cand ajungi in tara. Prietenii tai probabil nu au inspectat arborele ala pentru fisuri sau au introdus stres termic in procesul de incarcare. (presupun ca au verificat echilibrarea sa fie sub un gram - daca zici ca au masurat tot). Vedem atunci cum sta treaba cu priceputul.

Ca regula generala incearca sa abordezi subiectul discutiei fara a emite pareri neavizate despre persoane necunoscute (fie ca e vorba despre mine sau altcineva). Pentru asta poti deschide un topic de feedback.

Particip in discutia asta din pozitia in care am vazut operatiuni de genul asta facute si am lustruit la asamblari (ce e drept pe motoare auto, nici nu visam motociclete atunci).

In momentul in care studiezi proiectarea unui arbore pana in faza de uzinare - te izbesti de stabilitatea procesului de uzinare si ajungi sa socotesti cum micsorezi numarul de rebuturi. Asa se ajunge la momentul in care scrii specificatiile pentru imperecherea pieselor produse - care sunt vizibile pentru cei de pe margine prin culori sau alte marcaje pe piesele ce se asambleaza. Pot cauta documentatie tehnica daca ajuta pe cineva dornic sa aprofundeze subiectul.

 

 

 

Inca un link util: http://www.racecranks.com/ aici se pot repara si sau cumpara arbori cotiti de motociclete supersport. Reparatiile lor includ refaceri de fus uzat si modificarea cursei pistoanelor (asta se face mutand pozitia fuslui bielei fata de axa arborelui cotit). Usurari, eliminari de arbore de echilibrare, etc. Ofera garantie oamenii, pt ca nu stiu ca nu o sa tina piesa aia .... saracii :) Se pare ca pe pagina principala au oferta pt gsxr 1000 si hayabusa iar piesele lor sunt folosite inclusiv in drag racing .

Poate or sa apara mai multe motoare care au modificari dincolo de "filtre sport" si pe la noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu (si nu numai) m-am bagat in discutie nu pentru a demonstra ca sunt "cel mai bun" ci pentru a te ajuta, in cazul de fata mai mult pentru nu-ti mai face sperante aiurea si a pierde timp si bani cu tentative de reparatii nerealiste. Ca nu ti-a placut ce ai auzit... nu schimba datele problemei.

 

Nici o problema, poti sa-mi (ne) multumesti alta data. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi place mie la americani cum stiu sa scoata bani din nimic,si cati clienti au..

Zice..vibrokenul de hayabusa stok care il cumperi de la japonezi si care costa peste 1300$ este prost echilibrat!!!

Asa ca poti cumpara de la noi un vibroken "super echilibrat" cu 1395😂

Si uite asa cu doua gauri a a luat o gramada de bani.

Bravo lor!😉

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fii atent ca arborele ala are cursa modificata cu 2mm; faptul ca e echilibrat mai bine decat unul stock e doar o mentiune. aduce o usoara crestere a capacitatii motorului si alt comportament in ture.

la 1395 e un vibrochen usurat si echilibrat pe langa cursa modificata.

Orice serviciu are pretul lui chiar daca in esenta e vorba de cateva gauri sau luat la pila.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,,

Inca un link util: http://www.racecranks.com/ aici se pot repara si sau cumpara arbori cotiti de motociclete supersport. Reparatiile lor includ refaceri de fus uzat si modificarea cursei pistoanelor (asta se face mutand pozitia fuslui bielei fata de axa arborelui cotit). Usurari, eliminari de arbore de echilibrare, etc. Ofera garantie oamenii, pt ca nu stiu ca nu o sa tina piesa aia .... saracii :) Se pare ca pe pagina principala au oferta pt gsxr 1000 si hayabusa iar piesele lor sunt folosite inclusiv in drag racing .

Poate or sa apara mai multe motoare care au modificari dincolo de "filtre sport" si pe la noi." Lasa baietii in pace ca la ei nu tine cu reparatii !!!

,,Pai se pare ca vorbesc cu novici... nu gasesc pozele de cand am facut capitala la motorul meu, sa vezi concret codurile stantate pe carter, biele si respectiv vibrochen care determina o combinatie de masuri diferite ale cuzinetilor. " Nu te chinui , ca tot nu ma convingi ca ai 4 cilindri si 4 cote diferite in acelas motor din fabrica !

,,Pe de alta parte mai citeste odata grosimea cuzinetilor din poza pe care chiar tu ai postat-o anterior si o sa observi ca diferentele sunt de 0,004mm. Tie 4 miimi de mm ti se par cote de reparatie?! Vezi ca e vorba de diferente mai mari la grosimea cuzinetilor , iar pe de alta parte vezi ca ai o plaje de toleranta de montaj care este destul de mare .

,,On-topic: Chiar daca ai putea identifica cuzinetii si presupunand ca nu au uzura, nu poti face din doua motoare unul deoarece probabilitatea sa se potriveasca masurile este foarte mica. Arborele nu se rectifica si nici nu exista cuzineti pe cote de reparatii. Cu alte cuvinte nu te mai chinui aiurea, ori cumperi cuzineti noi (cati si de care, functie de noua combinatie carter/arbore/biele) ori te risti cu alt motor... " Eu stiam ca cuzinetii se pot incarca , dar ma rog , unii nu accepta nici macar ideea

,, Eu nu am nevoie sa fac nici un experiment, au facut deja niste amici de-ai mei deja pe un motor de barca japonez: incarcat, alezat, masurat tolerante ca la carte... la prima blana s-a rupt arborele in doua. Nu sunt mecanic profesionist insa la toate motoarele detinute mi-am facut singur intretinerea si chiar si reparatiile mai serioase, printre care si inlocuirea arborelui si a cuzinetilor. Bineinteles, cu multa documentatie prealabila si ajutor teoretic si practic de la prietenii care traiesc din aceasta meserie. " Te cred ! Incarcarea fuselor e o mare tampenie ( am scris mai sus), mai ales daca sunt facute de prieteni cu aparatul de sudura sau alte chestii .... De la a intretine un motor la a face motoare e cale lunga si anevoioasa .

In final , nu esti in masura sa ma califici tu si fara dorinta de a jigni pe nimeni , ori altii ,atata timp cat nu ma cunosti si nu stii ce-mi poate capul . Si gandeste ca unii poate fac meserie de mult si nu zic nimic . Tac , asculta si cateodata fac tampenia de a cauta sa discute cu adevaratii novici !

Pace tuturor , sosele uscate si fete frumoase .

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mos bear, nu te mai aprinde nu are sens, nu se pot repara, rectifica, se arunca. Nu ai citit manualul de service? Discutia asta a mai fost si m-am retras, ca de, ce stiu eu in romanica e imposibil, iar in afara lucreaza martienii, noi, suntem prosti facuti gramada. La noi de e imposibil de exemplu sa-ti faci un disc de frana chiar daca ai scule si niscaiva cunostiinte, trebuie sa dai 1000lei in loc de doua sute, nu merita nici sa te incumeti sa-ti rebobinezi un stator ca poate gresesti la numratul spirelor, musai trebuie sa-l iei cu sute de euro. A da, ce sa mai zic de un nenorocit de ghidon pentru enduro care cu un punct de sprijin trebuie sa fie capabil sa rastoarne pamantul.

Americanii astia nenorociti repara si bateriile pe care noi le aruncam, au ajuns mai "verzi" decat europenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mos bear, nu te mai aprinde nu are sens, nu se pot repara, rectifica, se arunca. Nu ai citit manualul de service? Discutia asta a mai fost si m-am retras, ca de, ce stiu eu in romanica e imposibil, iar in afara lucreaza martienii, noi, suntem prosti facuti gramada. La noi de e imposibil de exemplu sa-ti faci un disc de frana chiar daca ai scule si niscaiva cunostiinte, trebuie sa dai 1000lei in loc de doua sute, nu merita nici sa te incumeti sa-ti rebobinezi un stator ca poate gresesti la numratul spirelor, musai trebuie sa-l iei cu sute de euro. A da, ce sa mai zic de un nenorocit de ghidon pentru enduro care cu un punct de sprijin trebuie sa fie capabil sa rastoarne pamantul.

Americanii astia nenorociti repara si bateriile pe care noi le aruncam, au ajuns mai "verzi" decat europenii.

Vorbeam despre principiu, despre reparatii ! A arunca este usor . A achizitiona un alt motor nou este o solutie nu tocmai fericita din punct de vedere financiar . Daca ai un motor fabricat in '85 si fierul costa 5-600 de euro cu cauciucuri noi si plinul facut , basca o pasagera super , nu cred ca-ti permiti un motor nou de inlocuit . Sunt si motoare la care unii tin ,(old timere) si le repara , nu vorbesc de cazul topicului ci in general . Reparatii s-au facut si se fac . Se fac bricolari , mariri de parametri etc .

Ma voi retrage si eu in a mai posta ca vad ca nu am idei acceptate , bune ori rele . Nu am vrut decat sa spun ca se poate si sunt solutii . Pentru cine cunoaste, nu spun niste timpenii si vreau sa aduc in memorie celor ce au facut mecanica si inca fac ! In timpurile alea hulite , se reparau toate fiarele si se reparau bine ! Astazi constat ca nu mai se repara nimic , ori se lipesc fiarele cu super glue , ori se incarca arbori cu cositor.... . Aruncam , aruncam ,aruncam, sau schimbam daca avem piese noi de origine . Deh suntem si noi europeni .Mecanica nu se mai face ( adevarata) , finca nu mai sunt mecanici , prelucrari nu se mai fac , ca nu mai are cine le face ...... iar idei avem cu totii si ne contram pe teme fara final de genul ca nu-i bun ulei texaco ca nu are nu stiu eu ce , ci e mai bun repsol cu iz de lamaie , nu stringe cu cheie dublu hexagon ca strici surubul si se crapa daca strangi cu un cuplu mai mare , nu unge lantul cu ulei de motor ca prinde scame ......

Voi acum ziceti ce vreti , eu sunt mai incapatinat si raman la ce stiu eu . Raman pentru mine asa cum sunt .

Pace tuturor !

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vin din timpul cand lipeam ferodo cu ciorapi de dama,si pasuiam cuzineti cu secmentul...dar este bine sa recunoastem ca tehnologia a evoluat foarte mult si unele lucruri nu se mai pot repara ori cat de mult am vrea noi.

Asa cum in urma cu 20 de ani aveai o placa electronica de 20/20cm cu 10 tranzistori..il gaseai pe cel ars si gata,mergea mai departe.

Acum in tel dupa care postez cu o placa electronica de 1/1cm sunt 2 milioane de tranzistori iar daca s-a ars unul..o sa schimb tot telefonul sau alta placa.

Nu ma intelege gresit,sunt adeptul lucrurilor care se pot repara si sculelor facute de mana mea,dar unele dintre ele chiar nu merg reparate,sau cel putin cu tehnologia de care dispunem noi in Romania.

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,sau cel putin cu tehnologia de care dispunem noi in Romania.

Cu respect TNG!

Aici ai dreptate ca nu stim ce tehnologie mai avem, am evoluat si noi cu timpurile sau am stat pe loc, dar cand ma uit la nepotul meu care si-a construit o imprimanta 3D, la altul care slefuieste/rectifica cu laser eu cred ca totusi am evoluat sau cel putin asa sper.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene TNG , in mare parte ai dreptate , tehnologia a evoluat enorm . Nanotehnologia a luat o amploare de numa numa . Asa e . Numa ca principiile sunt alea de la descoperirea lor ! Fieraria are aceleasi principii din negura vremilor ! Adevarat ca toate sistemele sunt comandate electronic mai nou , asistand la toate cele fenomene ce trebuiesc sa fie precise ,dar bielele, vilbrochenul , axa cu came au aceeasi forma constructiva de la Otto incoace. Gata , facem pace ! Ai dreptate !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene Urs, cand nenea Otto a facut motorul, biela si arborele se ungea cu gresor cu vaselina,cu max 1000rpm si 2cai frumosi.

Acum avem arbori care se rotesc cu peste 20000 rpm si lejer produc peste 250hp...

Oare mai sunt la fel?

Pace de ce?

Niciodata nu poate exista un razboi intre doi oameni inteligenti.😉

Respect si onoare!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asa a inceput istoria , de la principiu ! Am convingerea ( deja se studiaza si exista prototip ) ca va aparea pe piata vilbrochen cu fuse ceramice ! In loc de cuzineti cine stie ce rasini emoliente ce preia jocul si lubrifica in acelas timp . Probabil pistoanele vor fi uzinate din materiale compozite si se vor elimina segmentii . Distributia nu va mai fi comandata prin lant , pinioane ,ori curea , ci printr-un cip si un servomotor per cilindru , via radio weawe care va prelua acele functii scotind din ,,ciorba " numita motor elemente ce aduc si deservicii . Caile tehnicii sunt aproape infinite . Ai spus foarte bine mai sus lumea evolueaza . tehnica evolueaza , dar principiile raman aceleasi in marea lor majoritate . In cel mai nefericit caz un principiu de baza va fi anulat de un nou principiu. Noul principiu va avea ADN-ul vechiului principiu , caci nu e nou fara vechi cum nu poti fi mare pana ce nu esti mic .

Totul pleaca de la principiu si ce cunoastem apoi evoluam .

Hai ca sunt off topic si incep sa bat campii .

Tehnica a evoluat , important noi sa ne up-grade 'm

Apropos Sunt curios de cartea noului R1 ala de 200 de cai o fi diferit mult , tehnic vorbind,de editiile trecute !

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te chinui , ca tot nu ma convingi ca ai 4 cilindri si 4 cote diferite in acelas motor din fabrica !

 

Pai si cu cei 5 (x2) cuzinetii de pat, care la randul lor sunt radiali si axiali ce facem, nu-i punem la socoteala?

 

Tot nu am gasit pozele cu codurile de pe arbore, carter si respectiv biele care determina masura cuzinetilor motorului meu ci doar pe cea cu "motivul" pentru care a trebuit sa inlocuiesc arborele. Eu nu vreau sa conving pe nimeni de nimic, cine are urechi sa auda si ochi sa vada... si mai ales creier sa verifice, bine, cine nu, nu. Ura si la gara!

 

post-11356-0-40964500-1434908239_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca parere de rau trebuie sa va spun ca discutia, desi interesanta, e offtopic pe topicu' asta.

Initiatorul vrea sa faca din 2 motoare proaste unul bun, nu cred ca este dispus sa investeasca aditional sute/mii de euro in reconditionari de arbori cotiti, cuzineti samd.

 

As urmari cu interes un topic nou in care sa fie dezbatute ideile expuse aici, eventual sutinatorii "yes, we can" sa incerce si abordarea prctica, gen procurat motor busit (bataie biela, palier), reconditionat si apoi comparata performanta cu unul fara interventie. Ar fi o experienta interesanta de urmarit si potential defaimatoare la adresa preconceptiilor si limitelor artificial impuse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut . Am inchis motorul , am pus totul pe el , cand dau la automat se aude ok, dar m.a intampinat inca o problema , scanteia e foarte slaba . Am verificat fir cu fir am curatat mufele , Fisele . Dar nu inteleg de ce scanteia e slaba chear foarte slaba , vizibil chear nu exista , o simt la atingere , bujiile sunt foarte bune , au maxim 2k km facute pe ele , le.am pus si pe cele vechi tot asa . Cine are o ideie sa ma ajute si pe mine . Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria e incarcata full ? ca e posibil sa scada foarte mult tensiunea cand dai la automat, mai ales daca e putin obosita. Cel mai simplu e sa incerci sa ii dai in paralel cu o baterie de auto pentru a elimina suspiciunea asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au facut deja niste amici de-ai mei deja pe un motor de barca japonez: incarcat, alezat, masurat tolerante ca la carte... la prima blana s-a rupt arborele in doua.

 

Stii de ce s-a rupt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut . Am inchis motorul , am pus totul pe el , cand dau la automat se aude ok, dar m.a intampinat inca o problema , scanteia e foarte slaba . Am verificat fir cu fir am curatat mufele , Fisele . Dar nu inteleg de ce scanteia e slaba chear foarte slaba , vizibil chear nu exista , o simt la atingere , bujiile sunt foarte bune , au maxim 2k km facute pe ele , le.am pus si pe cele vechi tot asa . Cine are o ideie sa ma ajute si pe mine . Mersi

Incepe cu cateva masuratori de aici.

Tu ai manualul de reparatii?

post-14735-0-53721500-1434922332_thumb.jpg

post-14735-0-94207800-1434922338_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omul a raportat o problema de energie a scanteii, asta inseamna ca mecanismul de declansare functioneaza ok (doar in cazul platinii existau probleme de energie a scanteii datorita arcului electric aparut ca urmare a distrugeriii condensatorului sau incarcari iinsuficiene a bobinei drept urmare a contactului imperfect datorat eroziunii electrice). aici nu e cazul ....

sunt doua cauze principale pt scanteie slaba:

1) tensiune insuficienta la bornele bobinei atunci cand e nevoie - caz special la mobrele cu demaror si baterii obosite............ motoru se invarte da nu o ia

2) scanteia e furata pe undeva -> bobina fisurata, fise obosite, bujie cu izolator crapat sau contaminat cu carbon (adica negru mah ) sau fise cu izolator nasol (se paote observa pe intuneric) - mai putin probabil daca mototu a mers inainte si mai ales daca e pe toti cilindrii

 

p.s. - freak situation - masa proasta intre motor si cadru - aproape imposibil dar merita verificat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pai si cu cei 5 (x2) cuzinetii de pat, care la randul lor sunt radiali si axiali ce facem, nu-i punem la socoteala?

 

Tot nu am gasit pozele cu codurile de pe arbore, carter si respectiv biele care determina masura cuzinetilor motorului meu ci doar pe cea cu "motivul" pentru care a trebuit sa inlocuiesc arborele. Eu nu vreau sa conving pe nimeni de nimic, cine are urechi sa auda si ochi sa vada... si mai ales creier sa verifice, bine, cine nu, nu. Ura si la gara!

 

DSC03560.JPG

Cuzineti de pat? Pai cuzinetii de pat se pun pe pat de plastelina! Mai greu cu aia axialii care se pun in alt pat.

» Post actualizat in 22 Jun 2015 03:55

 

Am o vaga banuiala... dar sunt curios sa aflu si opinia ta.

E bine cînd ai banuieli , dar asta nu inseamna ca ai si certiudini !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am o vaga banuiala... dar sunt curios sa aflu si opinia ta.

Eram curios daca dupa ce s-a demontat ati ajuns la o concluzie. S-a rupt din cauza ca s-a gripat unul dintre fusuri sau a fost problema de echilibrare? Ce capacitate avea propulsorul?

» Post actualizat in 22 Jun 2015 08:48

Acum 3 ani am usurat un arbore de R6 2008. Apoi am echilibrat dinamic piesa. Masa finala si cotele de prelucrare pe contragreutati le-am avut ca model de pe un arbore prelucrat in Austria. La final, arborele pe care l-am prelucrat a fost cu 23 de grame mai greu decat arborele model. Asupra fusurilor nu am intervenit. La momentul respectiv am avut din partea celui care mi-a cerut lucrarea garantia ca arborele este in stare buna si provine de pe o motocicleta perfect functionala.

I-am predat omului arborele cu buletinul de echilibrare. El a facut montajul propulsorului cu cuzinetii potriviti codurilor de pe carter si arbore. Motorul a rezistat doua weekenduri de curse in care s-a comportat foarte bine.

Totusi, nu a rezistat mai mult de atat insa motorul nici nu s-a gripat nici nu s-a rupt arborele. Pe un fus de biela cuzinetii s-au uzat si au afectat si arborele. Respectivul propulsor avea multe modificari si era dus la extrem. O astfel de lucrare experimentala nu poate fi garantata avand in vedere numarul mare de modificari si regimul de utilizare.

» Post actualizat in 22 Jun 2015 08:53

motor de barca japonez: incarcat, alezat, masurat tolerante ca la carte

 

Ce fusuri s-au incarcat? Cele de palier, cele de biele sau ambele? Daca au incarcat doar fusuri de palier, au facut operatiunea pe toate cele 5 fusuri (banuiesc ca motorul era un 4L)?

Ce tehnica de "incarcare" au folosit, daca mai tii minte?

» Post actualizat in 22 Jun 2015 08:57

Ce-mi place mie la americani cum stiu sa scoata bani din nimic,si cati clienti au..

Zice..vibrokenul de hayabusa stok care il cumperi de la japonezi si care costa peste 1300$ este prost echilibrat!!!

Asa ca poti cumpara de la noi un vibroken "super echilibrat" cu 1395

Si uite asa cu doua gauri a a luat o gramada de bani.

Bravo lor!

 

Costa foarte multi bani echipamentul de echilibrare dinamica pentru arbori si echipamentele de masura si control. In plus, cei care se ocupa cu asa ceva sunt tehnicieni sau ingineri foarte specializati si nu sunt ieftini. Esti constient ca sunt preintre cele mai scumpe doua gauri care se dau in astfel de cazuri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Eram curios daca dupa ce s-a demontat ati ajuns la o concluzie. S-a rupt din cauza ca s-a gripat unul dintre fusuri sau a fost problema de echilibrare? Ce capacitate avea propulsorul?

...

 

Ce fusuri s-au incarcat? Cele de palier, cele de biele sau ambele? Daca au incarcat doar fusuri de palier, au facut operatiunea pe toate cele 5 fusuri (banuiesc ca motorul era un 4L)?

Ce tehnica de "incarcare" au folosit, daca mai tii minte?

» Post actualizat in 22 Jun 2015 08:57

 

Sincer nu imi mai amintesc toate detaliile mai ales ca eu nu am participat efectiv la "experiment". Oricum, mi se pare ca a fost vorba doar de un fus de biela careia i s-au pus si cuzineti noi. Eu am aflat povestea tangential, pe vremea cand umblam cu arborele meu cu un fus de palier ciufulit pe care incercam sa-l rectific... ocazie cu care am aflat si cum sta treaba cu reparatiile arborilor la motoarele japoneze de tip sport. Ca fapt divers, Yamaha nici macar nu da cotele cuzinetilor in grosimi efective ci doar codurile si culorile corespunzatoare.

 

 

Acum 3 ani am usurat un arbore de R6 2008. Apoi am echilibrat dinamic piesa. Masa finala si cotele de prelucrare pe contragreutati le-am avut ca model de pe un arbore prelucrat in Austria. La final, arborele pe care l-am prelucrat a fost cu 23 de grame mai greu decat arborele model. Asupra fusurilor nu am intervenit. La momentul respectiv am avut din partea celui care mi-a cerut lucrarea garantia ca arborele este in stare buna si provine de pe o motocicleta perfect functionala.

I-am predat omului arborele cu buletinul de echilibrare. El a facut montajul propulsorului cu cuzinetii potriviti codurilor de pe carter si arbore. Motorul a rezistat doua weekenduri de curse in care s-a comportat foarte bine.

Totusi, nu a rezistat mai mult de atat insa motorul nici nu s-a gripat nici nu s-a rupt arborele. Pe un fus de biela cuzinetii s-au uzat si au afectat si arborele. Respectivul propulsor avea multe modificari si era dus la extrem. O astfel de lucrare experimentala nu poate fi garantata avand in vedere numarul mare de modificari si regimul de utilizare.

 

Nu te supara dar nu prea are legatura cu subiectul discutiei noastre, una e usurarea contragreutatilor si alta interventia asupra fusurilor. Ce ai facut tu se numeste "sub-echilibrare" (contragreutatile mai usoare decat 50% din greutatea piston/biela) ce are ca efect reducerea vibratiilor totale (fundamentale si armonici) la ture foarte mari, lucru destul de frecvent intalnit la prepararea motoarelor de curse.

 

 

Costa foarte multi bani echipamentul de echilibrare dinamica pentru arbori si echipamentele de masura si control. In plus, cei care se ocupa cu asa ceva sunt tehnicieni sau ingineri foarte specializati si nu sunt ieftini. Esti constient ca sunt preintre cele mai scumpe doua gauri care se dau in astfel de cazuri

 

Echilibrarea arborilor, ca si tuningul motoarelor in general, presupune de multe ori mai multa arta si mai putina stiinta... Nu contest, bancurile de echilibrat dinamic costa probabil o avere dar chiar si asa, tot omul decide cat si cum, functie de tipul si configuratia motorului si destinatia sa si, nu in ultimul rand, de experienta si inspiratia de moment. Tot ca fapt divers, motoarele de strada vin un pic "supra-echilibrate" ca sa favorizeze atenuarea vibratiilor totale la ture mici si medii.

» Post actualizat in 22 Jun 2015 20:52

Cuzineti de pat? Pai cuzinetii de pat se pun pe pat de plastelina! Mai greu cu aia axialii care se pun in alt pat.

» Post actualizat in 22 Jun 2015 03:55

 

 

 

Ai grija in ce pat iti pui axialu' din dotare... am auzit ca s-au inmultit exponential crimele pasionale! Ia zi, dar sincer, asa-i ca de cand ai descoperit forumul moto te uiti mai putin la telenovele?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...