Sari la conținut

transformare enduro touring in moto rally raid


Postări Recomandate

Raul are dreptate, tehnologia nu sta in loc, ce altii se chinuiau sa obtina prin diverse modificari in trecut, acum e stock din fabrica.. DAR, depinde de ce vrei sa faci. Daca iti place sa surubaresti/modifici, daca nu te intereseaza doar produsul finit dar si procesul tehnologic, o vechitura e numai buna pentru asa ceva. Inveti, experimentezi, si nu cheltui bani multi. Daca ai doua maini stangi si te intereseaza doar sa ai si sa folosesti ceva gen rally raid, arunci cu banul si iei ceva mai nou. Nu mai ai batai de cap si nu mai pierzi vremea in garaj.

 

Eu unul am ales prima varianta si din cauza ca "babele" desi sunt depasite si neperformante au o tehnologie relativ simpla. Poti sa le repari cam oriunde. Pe unde merg eu, nu ma intereseaza performanta, acceleratia de la 0 la 100, a doua zecimala de la cuplu sau raportul CP/kg. Suspensia da, e foarte importanta. Eu am experimentat destul de mult la tigaia mea, pana am obtinut ceea ce am vrut. Si nu am pus Ohlins de 2000 eur.

 

Orice varianta alegi, iti doresc bafta. Si nu uita un lucru, pana la urma conteaza sa te si cari cu motorul, indiferent de cum arata sau cati CP are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Cristi, stim amândoi ce inseamna surubaritul si pasiunea bolnavă pentru el. Inseamna in primul rand un loc uscat, cu o temperatura decentă, curent si apa. Inseamna scule pe care sa le aduni in ani de zile, timp in care cheltui mii de lei buni. Daca sculele si know-how_ul tau poti sa il inlocuiesti cu sute de km de alergatura cu masina pe la diversi mecanici, spatiul este obligatoriu. Odata ce ai spatiul si ai reconditionat/modificat prima motocicleta (prin forte proprii sau apelând la specialisti) ai batatorit serios drumul iar a doua, a treia, a n_a oara este deja rutina. Cine se arunca prima data cu capul intr-un asemenea proiect trebuie sa isi faca o provizie f. mare de lamai prin prisma oamenilor cu care va intra în contact si care il vor reinventa in materie de relationare - vopsitori, designeri de stickere, mecanici, spiteri de roti, electricieni, angajati la ateliere de prelucrări mecanice, sudori si, nu in ultimul rand, vânzători de la magazine de piese/consumabile/accesorii moto. Si sa ia f.f. serios in calcul faptul ca va da zeci sau sute de euro pe ansamble cu care se va trezi ca nu are ce face - vezi ghidoane noi la care trebuie readaptate inaltatoare, cabluri, protectii de mâini, vezi furtune metalice pt frane care zgarie cadrul/bascula, parbrize aftermarket, mansoane si sei care nu aduc nici o imbunatatire, ansamble relativ defecte dar care functionau asa vechi sau semintepenite si care odata ce ai umblat la ele le-ai stricat si trebuie înlocuite (ispitele), samd...

Daca am scris haotic sau incorect - scuzele de rigoare, sunt pe telefon, vad maxim 10 cuvinte deodată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu scuzele de rigoare dar nu vad legatura dintre mentenanta si parerea mea legata de africa twin...

 

Parerea ta despre AT poate fi oricare. Fiecare are o anumita parere despre o anumita marca/model si asta e ok. Eu ma refeream strict la afirmatia ta cum ca franele si suspensiile sunt de calitate inferioara. Iti poti forma parerea aceasta daca mentenanta la suspensii + articulatia spate si la frane nu s-a facut sau nu s-a facut cum trebuie. Daca compari cu suspensiile unui enduro atunci iti inteleg comentariul. Daca compari franele cu franele unui motor de sosea, atunci iarasi iti inteleg comentariul.

 

Spor la indeplinit moftul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu scuzele de rigoare dar nu vad legatura dintre mentenanta si parerea mea legata de africa twin...

 

Africa twin e o super motocicleta, dar numai pt mers pe sosea plus niste forestiere usoare. Nu incerca sa imi demonstrezi contrariul, asta e parerea mea si punct.

 

PS : a fost foarte intretinuta motocicleta

» Post actualizat in 03 Aug 2015 19:45

cum foarte bine a anticipat 'mrwwwhite' vreau o moto adventure cu suspensii mai capabile, sa vedem ce o sa iasa cu un buget de aproximativ 3000 de euro

iti recomand sa te dai cu un LC4 cu furca WP ... ca ala din poza, adica NU este stock!

post-31462-0-60468500-1438850650_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Daca ai resurse...bani si timp, de mai ai si cunostinte si te poti folosi de un strung, uite ce poti sa faci

...sau cum sa faci un twin sa sune oarescum a mono mare...

Cum am citit mai sus, sunt cateva japoneze de 5xx-6xx care se pot usura-cioparti sa fie mai usoare...si consolida nitel, ca sa poata purta bagaje pe coada. Dar fierul si plasticul tot vechi vor fi, ca si tehnologia.

Nu sunt eu in masura sa dau sfaturi, dar ti-ai putea vinde motoreta in care vrei sa bagi 3000 de euri si sa ti-ai putea lua un ktm 690 enduro din 2014. Sau din 2009-2010, ca sunt mai ieftine si nu au abs standard. Am doi prieteni care nu isi doresc altceva si care saliveaza cand se gandesc la ea, precum un gurmand la mancarea lui preferata. Saua se poate 'inmuia', numai sa nu o inalti, ca e destul de sus deja.

Editat de shrek1974
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YUK taica, TOATE Lc4 au furca WP ;)

 

in poza atasata de tine este un Lc4 adventure cu aripa de enduro si protectiile de jambe aferente. adica a investit omu' maaaxim 200ron(piese noi) :)

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YUK taica, TOATE Lc4 au furca WP ;)

 

KTM a cumparat la un moment dat WP.

 

 

 

in poza atasata de tine este un Lc4 adventure cu aripa de enduro si protectiile de jambe aferente. adica a investit omu' maaaxim 200ron(piese noi) :)

 

Nu fii cârcotas, se mai vad si proiectoarele, inca 250 RON.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

#dezgropmorti

 

S-a ajuns la vreo finalitate? Este cu happy ending?

 

Colegu forumist, pot spune ca am trecut prin febra raidului.

Cei care ma isi mai amintesc de id-ul asta, cu siguranta imi stiu si framantarile.

 

Cred cu tarie ca majoritatea celor ce citesc subforumul se impart in trei categorii: au avut-o(febra), o au, o vor avea.

 

Este normal sa ai aceasta dorinta si iti spun ca exista intodeauna mai multe considerente in baza carora poti face o alegere.

Regula de aur, dupa 6-7 motociclete de enduro, enduro-touring si touring enduro este sa nu te apuci de modificari...sunt scumpe, iar japonezul e mai dăştept.

 

Ia-o, da-i ce-i trebuie, iar ea iti va da ceea ce crezi ca iti trebuie...pana vei vedea un nou orizont, pentru care motocicleta este fie prea grea, fie prea usoara, fie prea...orice.

Gandeste-te la cat timp ai, cati km doresti sa te aventurezi, cat doresti sa cari pe coada sau in spinare si...unde poti lasa o masina si o remorca.

 

 

Rally raid...sponsor, cursa, antrenament, timp, bani, sacrificii in viata personala, pasiune.

 

Parerea mea, ia-ti un xr650r. Are nevoie de o rebobinare de stator (400 lei), un bec h4, umblat un pic pe la shimurile de la furca si....daca te plictisesti de el, schimba-i carburatorul si ia-ti o pereche de roti de SM...LANT, PINIOANE, BANI, BANI, TIMP, BANI....MECANICI BUNI GREU DE GASIT, deci trebuie sa inveti....asadar, iar modificam, in loc sa ne facem bataturi pe funduri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...