Sari la conținut

Știți un elecrician bun pentru o Yamaha R6?


Postări Recomandate

Salut!

 

Am cumparat zilele astea, un R6 din 2001 ( carburație ). M-am dat cu el o vreme si intr-o zi, cand sa il dau cheie, nu mai pornea. La apasarea butonului de start, se auzea un click-click-click și un sunet electric de sub șa ( parcă făcea scurt sau ceva ). L-am pornit împins, am mers 50 de metrii dar când am aprins faza scurtă, a început motorul să dea rateuri și s-a oprit. Mergea doar cu becurile stinse. Dacă le aprindeam, ori nu pornea, ori în mers, se oprea. Am încercat să îl duc pe roți la un amic să se uite la el, dar pe drum, deși eram cu farurile stinse, a murit complet. L-am împins până la tipul ăsta care se pricepe ( mai mult ca mine ) la motoare și am concluzionat impreună ca e releul de pornire. L-am schimbat cu unul second și cu ocazia asta am schimbat și bateria cu una second ( bateria mea avea 11 volți la bornă și cea "nouă" 13 ). A pornit la prima cheie, cu farurile aprinse, dar nu am apucat să ajung acasă cu ea ca din nou au început aceleași probleme ( rateuri pe tobă la faza scurtă și clickurile dubioase de sub șa la acționarea butonului de start, ca să nu mai spun că bordul o luase razna. Indica aiurea, se aprindea și stingea random. ). Din nou, am pornit-o impinsă ( fără faruri ) și am dus-o până în parcare. Am urcat în casă si mi-a venit ideea să cer ajutor pe forum. Mă gândeam să fac un fimuleț să se vadă clar simptomele. Dar pentru că era noapte, am zis că voi face filmulețul dimineață cand plec la lucru. Dimineață ajung la motor, dau REC pe telefon, pun contactul, dau cheie, motorul porneste din prima fără nicio problemă. La rece, fără șoc tras. Am rămas prost :|

 

Probabil că ar fi mers până se oprea din nou. Poate să fie o problemă cand se încălzește? Adică la rece merge. După ce merg cu el o vreme și se încâlzește, apar din nou aceste complicații.

Așa că vă cer ajutorul. Poate mă puteți trimite la cineva, sau poate ați avut neplăceri similare.

 

Mulțumesc!

 

P.S. Sunt din București :)

Editat de Mihai Holhoș
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Salut, nu ai nevoie de electrician, poți să o repari și singur. De obicei releul nu are nimic, doar mufa de la releu. E boala lui R6, se oxidează papucii din mufă și nu mai face contact. După aia pune bateria la loc și măsoară cu un multimetru încărcarea. Cu bateria încărcată full și motorul oprit, ar trebui să îți arate 12,5-12,8 V. Cu motorul pornit la relanti, ar trebui să îți arate 13,1-13,4 V și cu motorul turat la 5000 de ture 13,8-14 V.

 

Când se aude click-click sub șea, se aude releul de pornire care nu are suficient curent și asta înseamnă că bateria e descărcată. De obicei pentru că releul nu încarcă. Verifică atent cele două fire de sus, ai unul roșu și unul negru. Cele trei fire albe de jos poți să nu le iei în seamă. Când bateria e aproape terminată, întâi te lasă farurile, apoi bordul, apoi bobinele nu mai dau scânteie, mobra se înneacă și se oprește.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Poti sa ti-o repari singur daca ai notinui de electricitate, iti cunosti instalatia electrica/ai citit manualul si ai un multimetru pentru a masura valorile. Daca nu, iti recomand un electrician auto/moto, nu sunt diferente daca sunt pregatiti. Sau, ramane si varianta de a te inzestra cu informatii, sa-ti cumperi un aparat si atunci vei avea o mare satisfactie personala, ti-a pornit motorul si totul functioneaza ca la carte.

Ce ar trebui sa cunosti:

1. Sa ai un acumulatorul incarcat, adaica cand vei masura tensiunea la borne, acesta trebuie sa se afle in intervalul (12,7-13,1) V , cu contactul off.

2. Comuti contactul cu cheie pe ON si aprinzi faza lunga, tensiunea scade la 12,4 in 30 sec, scaderea sub si intr-o perioada rapida, indica un acumulator cu probleme.

4. Pornesti motorul, la ralanti trebuie sa ai (13,6-14,9) V , difera de la o motocicleta la alta, dar acesta este intervalul, IDEAL este (14, 4-14,5)V, la cele mai multe motoare aici se incadreaza. Comuti faza scurta/lunga, o sa vezi o mica scadere, turezi in jur de 2500 rot/min, o sa vezi ajustarea. La 4000 rot/min tot la 14,4-14,5 V se va situa, este OK.

5. TREBUIE sa verifici: Alternator, RRT( releu regulator de tensiune) si conexiuni.

6. Fiecare componenta are o metoda aparte, rezolvarea unei componente, nu implica ANULAREA celorlalte, motocicleta are un numar de ani, peste un timp limita o alta component va cadea, iar o iei de la capat. Verifica tot daca ai ajuns aici, nu dureaza mult si te scuteste de probleme.

7. Insista la conexiuni si refaci lipiturile unde este cazul, foloseste spray contacte pentru curatie, verifica rezistenta de contact pe fiecare circuit, este IMPORTANTA.

8. Daca te-ai hotarat sa o faci singur, te pot indruma, sa ajungi inTgv este dificil/urat/riscant in situatia ta fara incarcare, sa jung eu in Buc ..mai greu, chiar am de lucru.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Update:

Am schimbat releul de pornire si bateria ( SH ). Problema persista. In final, am vazut ca un pin de la mufa de la releul de incarcare era carbonizat. Am inlocuit mufa, si acum merge bine. Daca va intrebati, am desfacut si statorul si pare in regula.

Multumesc de ajutor băieți!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic tu ai rezolvat punctul 5 din lista. OK !

 

Salut,

Poti sa ti-o repari singur daca ai notinui de electricitate, iti cunosti instalatia electrica/ai citit manualul si ai un multimetru pentru a masura valorile. Daca nu, iti recomand un electrician auto/moto, nu sunt diferente daca sunt pregatiti. Sau, ramane si varianta de a te inzestra cu informatii, sa-ti cumperi un aparat si atunci vei avea o mare satisfactie personala, ti-a pornit motorul si totul functioneaza ca la carte.

Ce ar trebui sa cunosti:

1. Sa ai un acumulatorul incarcat, adaica cand vei masura tensiunea la borne, acesta trebuie sa se afle in intervalul (12,7-13,1) V , cu contactul off.

2. Comuti contactul cu cheie pe ON si aprinzi faza lunga, tensiunea scade la 12,4 in 30 sec, scaderea sub si intr-o perioada rapida, indica un acumulator cu probleme.

4. Pornesti motorul, la ralanti trebuie sa ai (13,6-14,9) V , difera de la o motocicleta la alta, dar acesta este intervalul, IDEAL este (14, 4-14,5)V, la cele mai multe motoare aici se incadreaza. Comuti faza scurta/lunga, o sa vezi o mica scadere, turezi in jur de 2500 rot/min, o sa vezi ajustarea. La 4000 rot/min tot la 14,4-14,5 V se va situa, este OK.

5. TREBUIE sa verifici: Alternator, RRT( releu regulator de tensiune) si conexiuni.

6. Fiecare componenta are o metoda aparte, rezolvarea unei componente, nu implica ANULAREA celorlalte, motocicleta are un numar de ani, peste un timp limita o alta component va cadea, iar o iei de la capat. Verifica tot daca ai ajuns aici, nu dureaza mult si te scuteste de probleme.

7. Insista la conexiuni si refaci lipiturile unde este cazul, foloseste spray contacte pentru curatie, verifica rezistenta de contact pe fiecare circuit, este IMPORTANTA.

8. Daca te-ai hotarat sa o faci singur, te pot indruma, sa ajungi inTgv este dificil/urat/riscant in situatia ta fara incarcare, sa jung eu in Buc ..mai greu, chiar am de lucru.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

Poti sa ti-o repari singur daca ai notinui de electricitate, iti cunosti instalatia electrica/ai citit manualul si ai un multimetru pentru a masura valorile. Daca nu, iti recomand un electrician auto/moto, nu sunt diferente daca sunt pregatiti. Sau, ramane si varianta de a te inzestra cu informatii, sa-ti cumperi un aparat si atunci vei avea o mare satisfactie personala, ti-a pornit motorul si totul functioneaza ca la carte.

Ce ar trebui sa cunosti:

1. Sa ai un acumulatorul incarcat, adaica cand vei masura tensiunea la borne, acesta trebuie sa se afle in intervalul (12,7-13,1) V , cu contactul off.

2. Comuti contactul cu cheie pe ON si aprinzi faza lunga, tensiunea scade la 12,4 in 30 sec, scaderea sub si intr-o perioada rapida, indica un acumulator cu probleme.

4. Pornesti motorul, la ralanti trebuie sa ai (13,6-14,9) V , difera de la o motocicleta la alta, dar acesta este intervalul, IDEAL este (14, 4-14,5)V, la cele mai multe motoare aici se incadreaza. Comuti faza scurta/lunga, o sa vezi o mica scadere, turezi in jur de 2500 rot/min, o sa vezi ajustarea. La 4000 rot/min tot la 14,4-14,5 V se va situa, este OK.

5. TREBUIE sa verifici: Alternator, RRT( releu regulator de tensiune) si conexiuni.

6. Fiecare componenta are o metoda aparte, rezolvarea unei componente, nu implica ANULAREA celorlalte, motocicleta are un numar de ani, peste un timp limita o alta component va cadea, iar o iei de la capat. Verifica tot daca ai ajuns aici, nu dureaza mult si te scuteste de probleme.

7. Insista la conexiuni si refaci lipiturile unde este cazul, foloseste spray contacte pentru curatie, verifica rezistenta de contact pe fiecare circuit, este IMPORTANTA.

8. Daca te-ai hotarat sa o faci singur, te pot indruma, sa ajungi inTgv este dificil/urat/riscant in situatia ta fara incarcare, sa jung eu in Buc ..mai greu, chiar am de lucru.

Bafta,

 

Unde este punctul 3?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde este releul de incarcare? Si eu am patit la fel

Sub carena stanga codița. Desfaci carena cu grija si o sa-l vezi, este plasat acolo pentru a fi ventilat din fata si de la roata spate.

» Post actualizat in 03 Sep 2015 11:31

Unde este punctul 3?

Uite ca l-am mancat pe 3....in final sunt 7

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde este releul de incarcare? Si eu am patit la fel

 

Sub șea ai o cutie în care stă bateria. Releul de încărcare se află pe exteriorul ei, înspre rezervor. Nu trebuie să demontezi nimic. Mufa se vede din exterior, e suficient să apeși siguranța de pe ea și să o tragi din releu ca să o inspectezi. De obicei este ars în mufă unul din papucii de sus, firul negru sau roșu. Când nu e asta, e rupt/împușcat firul înainte de îmbinarea cu papucul.

Editat de sukhoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti deconecta complet releul din instalatie si sa mergi pe baterie 20 km. Fara faruri, si sa ai baterie buna si incarcata cand pleci.

Evident e riscul sa ramai pe drum.

Daca mobra a mers pana acum cu releul bulit - 20 km in plus nu o sa faca nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...