Mihai Holhoș Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 (editat) Salut! Am cumparat zilele astea, un R6 din 2001 ( carburație ). M-am dat cu el o vreme si intr-o zi, cand sa il dau cheie, nu mai pornea. La apasarea butonului de start, se auzea un click-click-click și un sunet electric de sub șa ( parcă făcea scurt sau ceva ). L-am pornit împins, am mers 50 de metrii dar când am aprins faza scurtă, a început motorul să dea rateuri și s-a oprit. Mergea doar cu becurile stinse. Dacă le aprindeam, ori nu pornea, ori în mers, se oprea. Am încercat să îl duc pe roți la un amic să se uite la el, dar pe drum, deși eram cu farurile stinse, a murit complet. L-am împins până la tipul ăsta care se pricepe ( mai mult ca mine ) la motoare și am concluzionat impreună ca e releul de pornire. L-am schimbat cu unul second și cu ocazia asta am schimbat și bateria cu una second ( bateria mea avea 11 volți la bornă și cea "nouă" 13 ). A pornit la prima cheie, cu farurile aprinse, dar nu am apucat să ajung acasă cu ea ca din nou au început aceleași probleme ( rateuri pe tobă la faza scurtă și clickurile dubioase de sub șa la acționarea butonului de start, ca să nu mai spun că bordul o luase razna. Indica aiurea, se aprindea și stingea random. ). Din nou, am pornit-o impinsă ( fără faruri ) și am dus-o până în parcare. Am urcat în casă si mi-a venit ideea să cer ajutor pe forum. Mă gândeam să fac un fimuleț să se vadă clar simptomele. Dar pentru că era noapte, am zis că voi face filmulețul dimineață cand plec la lucru. Dimineață ajung la motor, dau REC pe telefon, pun contactul, dau cheie, motorul porneste din prima fără nicio problemă. La rece, fără șoc tras. Am rămas prost :| Probabil că ar fi mers până se oprea din nou. Poate să fie o problemă cand se încălzește? Adică la rece merge. După ce merg cu el o vreme și se încâlzește, apar din nou aceste complicații. Așa că vă cer ajutorul. Poate mă puteți trimite la cineva, sau poate ați avut neplăceri similare. Mulțumesc! P.S. Sunt din București Editat August 9, 2015 de Mihai Holhoș Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 Ai probleme cu incarcarea, trebuiesc facute masuratori, releu de incarcare, contacte imperfecte, stator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pytycu_xpert Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 exact vlad58 cel mai probabil releu incarcare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 Statorul in prportie de 95%. Dar problemele sunt la incarcare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 Statorul in prportie de 95%. Dar problemele sunt la incarcare! Ai facut vreo statistica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sukhoi Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 Salut, nu ai nevoie de electrician, poți să o repari și singur. De obicei releul nu are nimic, doar mufa de la releu. E boala lui R6, se oxidează papucii din mufă și nu mai face contact. După aia pune bateria la loc și măsoară cu un multimetru încărcarea. Cu bateria încărcată full și motorul oprit, ar trebui să îți arate 12,5-12,8 V. Cu motorul pornit la relanti, ar trebui să îți arate 13,1-13,4 V și cu motorul turat la 5000 de ture 13,8-14 V. Când se aude click-click sub șea, se aude releul de pornire care nu are suficient curent și asta înseamnă că bateria e descărcată. De obicei pentru că releul nu încarcă. Verifică atent cele două fire de sus, ai unul roșu și unul negru. Cele trei fire albe de jos poți să nu le iei în seamă. Când bateria e aproape terminată, întâi te lasă farurile, apoi bordul, apoi bobinele nu mai dau scânteie, mobra se înneacă și se oprește. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Holhoș Postat August 9, 2015 Autor Share Postat August 9, 2015 Multumesc! Am să încerc varianta cu releul de încărcare și am să verific și contactele. Revin cu update. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 Salut, Poti sa ti-o repari singur daca ai notinui de electricitate, iti cunosti instalatia electrica/ai citit manualul si ai un multimetru pentru a masura valorile. Daca nu, iti recomand un electrician auto/moto, nu sunt diferente daca sunt pregatiti. Sau, ramane si varianta de a te inzestra cu informatii, sa-ti cumperi un aparat si atunci vei avea o mare satisfactie personala, ti-a pornit motorul si totul functioneaza ca la carte. Ce ar trebui sa cunosti: 1. Sa ai un acumulatorul incarcat, adaica cand vei masura tensiunea la borne, acesta trebuie sa se afle in intervalul (12,7-13,1) V , cu contactul off. 2. Comuti contactul cu cheie pe ON si aprinzi faza lunga, tensiunea scade la 12,4 in 30 sec, scaderea sub si intr-o perioada rapida, indica un acumulator cu probleme. 4. Pornesti motorul, la ralanti trebuie sa ai (13,6-14,9) V , difera de la o motocicleta la alta, dar acesta este intervalul, IDEAL este (14, 4-14,5)V, la cele mai multe motoare aici se incadreaza. Comuti faza scurta/lunga, o sa vezi o mica scadere, turezi in jur de 2500 rot/min, o sa vezi ajustarea. La 4000 rot/min tot la 14,4-14,5 V se va situa, este OK. 5. TREBUIE sa verifici: Alternator, RRT( releu regulator de tensiune) si conexiuni. 6. Fiecare componenta are o metoda aparte, rezolvarea unei componente, nu implica ANULAREA celorlalte, motocicleta are un numar de ani, peste un timp limita o alta component va cadea, iar o iei de la capat. Verifica tot daca ai ajuns aici, nu dureaza mult si te scuteste de probleme. 7. Insista la conexiuni si refaci lipiturile unde este cazul, foloseste spray contacte pentru curatie, verifica rezistenta de contact pe fiecare circuit, este IMPORTANTA. 8. Daca te-ai hotarat sa o faci singur, te pot indruma, sa ajungi inTgv este dificil/urat/riscant in situatia ta fara incarcare, sa jung eu in Buc ..mai greu, chiar am de lucru. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Holhoș Postat August 9, 2015 Autor Share Postat August 9, 2015 Mersi! o sa încerc asa și revin cu update. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 9, 2015 Share Postat August 9, 2015 Statorul este scurtcircuitat la sasiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 9, 2015 Admin Share Postat August 9, 2015 Daca nu te descurci suna la 0723 730 633 (Relu), spui ca suni din partea lui Luigi, bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Holhoș Postat August 19, 2015 Autor Share Postat August 19, 2015 Update: Am schimbat releul de pornire si bateria ( SH ). Problema persista. In final, am vazut ca un pin de la mufa de la releul de incarcare era carbonizat. Am inlocuit mufa, si acum merge bine. Daca va intrebati, am desfacut si statorul si pare in regula. Multumesc de ajutor băieți! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aleks13 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 good job!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Practic tu ai rezolvat punctul 5 din lista. OK ! Salut, Poti sa ti-o repari singur daca ai notinui de electricitate, iti cunosti instalatia electrica/ai citit manualul si ai un multimetru pentru a masura valorile. Daca nu, iti recomand un electrician auto/moto, nu sunt diferente daca sunt pregatiti. Sau, ramane si varianta de a te inzestra cu informatii, sa-ti cumperi un aparat si atunci vei avea o mare satisfactie personala, ti-a pornit motorul si totul functioneaza ca la carte. Ce ar trebui sa cunosti: 1. Sa ai un acumulatorul incarcat, adaica cand vei masura tensiunea la borne, acesta trebuie sa se afle in intervalul (12,7-13,1) V , cu contactul off. 2. Comuti contactul cu cheie pe ON si aprinzi faza lunga, tensiunea scade la 12,4 in 30 sec, scaderea sub si intr-o perioada rapida, indica un acumulator cu probleme. 4. Pornesti motorul, la ralanti trebuie sa ai (13,6-14,9) V , difera de la o motocicleta la alta, dar acesta este intervalul, IDEAL este (14, 4-14,5)V, la cele mai multe motoare aici se incadreaza. Comuti faza scurta/lunga, o sa vezi o mica scadere, turezi in jur de 2500 rot/min, o sa vezi ajustarea. La 4000 rot/min tot la 14,4-14,5 V se va situa, este OK. 5. TREBUIE sa verifici: Alternator, RRT( releu regulator de tensiune) si conexiuni. 6. Fiecare componenta are o metoda aparte, rezolvarea unei componente, nu implica ANULAREA celorlalte, motocicleta are un numar de ani, peste un timp limita o alta component va cadea, iar o iei de la capat. Verifica tot daca ai ajuns aici, nu dureaza mult si te scuteste de probleme. 7. Insista la conexiuni si refaci lipiturile unde este cazul, foloseste spray contacte pentru curatie, verifica rezistenta de contact pe fiecare circuit, este IMPORTANTA. 8. Daca te-ai hotarat sa o faci singur, te pot indruma, sa ajungi inTgv este dificil/urat/riscant in situatia ta fara incarcare, sa jung eu in Buc ..mai greu, chiar am de lucru. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pytycu_xpert Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 si uite asa... usor usor devenim si mici mecanici felicitari! km multi si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Bichir Postat Septembrie 2, 2015 Share Postat Septembrie 2, 2015 Unde este releul de incarcare? Si eu am patit la fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsGhost Postat Septembrie 2, 2015 Share Postat Septembrie 2, 2015 Salut, Poti sa ti-o repari singur daca ai notinui de electricitate, iti cunosti instalatia electrica/ai citit manualul si ai un multimetru pentru a masura valorile. Daca nu, iti recomand un electrician auto/moto, nu sunt diferente daca sunt pregatiti. Sau, ramane si varianta de a te inzestra cu informatii, sa-ti cumperi un aparat si atunci vei avea o mare satisfactie personala, ti-a pornit motorul si totul functioneaza ca la carte. Ce ar trebui sa cunosti: 1. Sa ai un acumulatorul incarcat, adaica cand vei masura tensiunea la borne, acesta trebuie sa se afle in intervalul (12,7-13,1) V , cu contactul off. 2. Comuti contactul cu cheie pe ON si aprinzi faza lunga, tensiunea scade la 12,4 in 30 sec, scaderea sub si intr-o perioada rapida, indica un acumulator cu probleme. 4. Pornesti motorul, la ralanti trebuie sa ai (13,6-14,9) V , difera de la o motocicleta la alta, dar acesta este intervalul, IDEAL este (14, 4-14,5)V, la cele mai multe motoare aici se incadreaza. Comuti faza scurta/lunga, o sa vezi o mica scadere, turezi in jur de 2500 rot/min, o sa vezi ajustarea. La 4000 rot/min tot la 14,4-14,5 V se va situa, este OK. 5. TREBUIE sa verifici: Alternator, RRT( releu regulator de tensiune) si conexiuni. 6. Fiecare componenta are o metoda aparte, rezolvarea unei componente, nu implica ANULAREA celorlalte, motocicleta are un numar de ani, peste un timp limita o alta component va cadea, iar o iei de la capat. Verifica tot daca ai ajuns aici, nu dureaza mult si te scuteste de probleme. 7. Insista la conexiuni si refaci lipiturile unde este cazul, foloseste spray contacte pentru curatie, verifica rezistenta de contact pe fiecare circuit, este IMPORTANTA. 8. Daca te-ai hotarat sa o faci singur, te pot indruma, sa ajungi inTgv este dificil/urat/riscant in situatia ta fara incarcare, sa jung eu in Buc ..mai greu, chiar am de lucru. Bafta, Unde este punctul 3? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 3, 2015 Share Postat Septembrie 3, 2015 Unde este releul de incarcare? Si eu am patit la fel Sub carena stanga codița. Desfaci carena cu grija si o sa-l vezi, este plasat acolo pentru a fi ventilat din fata si de la roata spate. » Post actualizat in 03 Sep 2015 11:31 Unde este punctul 3? Uite ca l-am mancat pe 3....in final sunt 7 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Bichir Postat Septembrie 3, 2015 Share Postat Septembrie 3, 2015 Mersi, cand am timp o sa-l desfac sa vad daca aia e buba Va anunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sukhoi Postat Septembrie 3, 2015 Share Postat Septembrie 3, 2015 (editat) Unde este releul de incarcare? Si eu am patit la fel Sub șea ai o cutie în care stă bateria. Releul de încărcare se află pe exteriorul ei, înspre rezervor. Nu trebuie să demontezi nimic. Mufa se vede din exterior, e suficient să apeși siguranța de pe ea și să o tragi din releu ca să o inspectezi. De obicei este ars în mufă unul din papucii de sus, firul negru sau roșu. Când nu e asta, e rupt/împușcat firul înainte de îmbinarea cu papucul. Editat Septembrie 3, 2015 de sukhoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Bichir Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 Si ce se poate intampla daca mergi cu releul asa stricat? Adica ce se poate intampla si mai rau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 (editat) Bulesti bateria, poate si statorul sau altele din instalația electrica .. Editat Septembrie 5, 2015 de darcocbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Bichir Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 Am inteles, nu am cu ce sa-l duc la electrician si nu am de gand sa-l imping 20km ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 N ai un prieten din atata lume ? Care sa aibă o duba ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 poti deconecta complet releul din instalatie si sa mergi pe baterie 20 km. Fara faruri, si sa ai baterie buna si incarcata cand pleci. Evident e riscul sa ramai pe drum. Daca mobra a mers pana acum cu releul bulit - 20 km in plus nu o sa faca nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.