Sari la conținut

Istoria Motocicletelor


Victor L
 Share

Coltul Comunistelor  

40 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Mobra a fost o marcă românească de motociclete, fabricate începând din anul 1971. Motorul era produs la întreprinderea Metrom din Brașov, apoi asamblarea se făcea la Uzina Mecanică Tohan. Modelele fabricate au fost: 50, 50 Super, Hoinar și mopedul Mini.

 

Mobra 50 a fost lansată pe piață în 1971, iar 50 Super era o variantă a modelului 50, cu același motor dar cu un design ușor modificat.Caracteristicile modelului 50 erau următoarele:

  • Motor: monocilindru în doi timpi, cu răcire forțată cu aer
  • Capacitate cilindrică: 50 cmc
  • Putere: 4 CP
  • Consum: 2,5 l/100 km
  • Cutia de viteze: 4 trepte, schimbate cu piciorul
  • Suspensia: amortizoare hidraulice
  • Încuietoare la ghidon
  • Transportă 2 persoane
  • Prețul: 6.325 Lei

 

Mobra Hoinar a fost lansată la jumătatea anului 1987, deși fusese proiectată încă din 1983 și avea următoarele caracteristici:

  • Motor: monocilindru în doi timpi, cu răcire liberă cu aer
  • Capacitate cilindrică: 49,6 cmc
  • Putere: 5 CP la 8200 rpm
  • Consum: 2,5–3 l/100 km
  • Cutia de viteze: 5 trepte, comandate cu selector la picior
  • Viteza maximă: peste 70 km/h
  • Autonomia: 450 km (aproximativ)
  • Lungimea: 190 cm
  • Garda la sol: 16 cm
  • Greutatea: 83,5 kg
  • Prețul: 11.000 Lei

 

Mobra Mini era un moped lansat în primăvara anului 1977, ce avea următoarele caracteristici:

  • Motor: monocilindru în doi timpi, răcit cu aer
  • Capacitate cilindrică: 49,6 cmc
  • Putere: 2 CP la 5200 rpm
  • Consum: 1,8 l/100 km
  • Ambreiaj: centrifugal, cu o singură treaptă cuplată permanent
  • Instalație electrică: 6 volți
  • Frâne: cu saboți interiori
  • Viteza maximă: 40 km/h
  • Greutatea: 45 kg
  • Greutatea maximă admisă: 130 kg
  • Prețul: 4.900 Lei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt fan inrait de Zundappuri. Am gasit unul in garajul bunicului meu si de atunci m-a prins microbul. Recunosc insa ca si BMW a avut niste modele destul de dragute de motociclete.

 

1935%20R12.jpg

Dacă ai pus Zündapp, de ce nu ai pus și BMW? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce am trecut in poll este doar o parte din tagma clasicelor...ma gandeam ca fiind cele mai des intalnite pe la noi prin tara vor fi si cele mai apreciate,dar oricine isi poate exprima preferintele. De preferat ar fi sa scrie si un scurt istoric al motocicletei alese :) Ideea topicului este de a prezenta istoria diverselor tipuri/branduri de motoriclete ( mai mult sau mai putin cunoscute ).

 

1909-1.jpg

classic_600.jpg

Asa putem spune ca lipseste si Harley si Triumph si inca cateva din poll.

 

Vrei poll doar de comuniste sau de clasice in general?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce fel de zundapp a avut bunicul tau in garaj ? Unde a ajuns ? O motocicleta interesanta a nostra despre care se stie foarte putin este motocicleta de motocross steagul rosu SR de 500 cc .Aici mai in josul paginii sunt poze , poate stie cineva mai multe date despre ea :

 

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-romania-motociclistica-in-imagini-si-povestiri-din-secolul-20/page-33?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ks600fo.jpg

Zundapp KS600 a aparut pentru prima data in anul 1938,dezvoltand 28 CP ( 21 kW ) si 597 cc. Intre anii 1938 si 1941 a fost folosita preponderent de catre membrii Wermachtului , acesteia atasandui-se un atas in care statea tragatorul. Dupa finalizarea razboiului Zundapp revine la fabricarea modelelor de serie si scoate pe piata modelul Zundapp KS601 bazat pe vechiul model KS600.

 

KS vine de la Kardantrieb - Transmisie inchisa cu doua articulatii independente

Ce fel de zundapp a avut bunicul tau in garaj ? Unde a ajuns ? O motocicleta interesanta a nostra despre care se stie foarte putin este motocicleta de motocross steagul rosu SR de 500 cc .Aici mai in josul paginii sunt poze , poate stie cineva mai multe date despre ea :

 

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/78767-romania-motociclistica-in-imagini-si-povestiri-din-secolul-20/page-33?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' cu Simson-ul ce-ai avut de nu l-ai pus in poll?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-a pus el in poll Jawa si CZ-ul, MZ-ul si Panonia, Puch-ul si multe alte motociclete cunoscute in anii de pionierat...da' bine ca a pus Nipra de doua ori (la nr.5 si 8)...asta dovedeste ca este paralel cu subiectul si se vrea bagat si el in seama!

Inca un topic de tot rahatu'! :puke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jawa mai ales trebuia sa fie inclusa. Nu-mi amintesc sa fi trecut vreo luna in sezon sa nu vina la mine cel putin un tataie sa-mi zica ca a avut si el o Jawa de trei jumate cand era tanar si ce mult ii placea viata pe vremea aia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un topic cu nume cam pretenţios. Tu ca "istoric" trebuia să fi obiectiv, nu să urmăreşti doar ce impresie are lumea despre Zundapp-ul bunicului, că doar nu facem politică să manipulăm sondaje.

Jawa, MZ, Minsk, Panonnia şi Simson au fost mult mai des întâlnite în România decât Zundapp.

Sub această formă, topicul e inutil. Mai bine aplică ceea ce scrie pe majoritatea ambalajelor cu premii: "Mai încearcă".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...