vruuum Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Salutare tuturor! As vrea sa imi schimb monocilindrul cu un Transalp, sa pot face calatorii mai lungi cu bagaje si femeie. Am avut mai multi monocilindri care m-au dus pe unde am vrut. Cu TA ma voi rezuma la cel mult forestiere sau enduro usoare. M-am gandit si la un V-Strom 650 dl, dar e mai scump (si mai urat, dupa mine). Dispun de putin peste 2000 de euri. As vrea sa imi spuneti care ar fi mai fiabil dintre TA-uri. Cel de 650 facut in Italia? Sau vechiul si frumosul 600? Si ce ar trebui sa verific atunci cand il voi lua? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey1205 Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Eu l-am avut 3 ani pe cel de 600 acum de 2 ani am modelul de 650,eu iti recomand modelul de 650 chiar daca are consumul cu 2-3OOg mai mare.la modelul de 650 au rezolvat toate bubele de la modelul anterior,nu mai are releul de incarcare langa toba,nu mai are cdi-uri,iar sub sea are destul spatiu de depozitare cat pt o pompa si un chit de pana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andriu Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/32331-transalp-600-v-650-a.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 (editat) Sau , daca te ajuat fizicul ,te poti orienta spre o Africa Twin (e o idee mai robusta si mai ok pe offroad) (cel putin varianta pe care o am eu,de 650) dar fiind veche, trebuie sa te pregatesti sa bagi niste bani in ea (sunt cateva la vanzare in tara, nu multe) V strom e foarte ok,confortabil,dar ar trebui sa uiti de teren f accidentat cu el (mai ales 19 pe fata si jante turnate in loc de spitate). Cu gume cu profil mai agresiv, face fata si pe off (atata timp cat nu e noroi/ud) Africanele de 750s cam niste vaci (grele,mari). Transalpul are avantajul ca e mai usor putin, mai maleabil, dar nu asa robust (de ex compar scutul de la RD03 meu cu un scut de PD06 (Transalp 600)), furca (Travel-ul suspensiei), etc In finel depinde FOARTE mult de ce vrei sa faci cu ea... Editat Septembrie 4, 2015 de Bogdan03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 esenta e sa nu cumperi de la Hachi Iasi ca e posibil sa ramai fara bani si mai facem un topic de peste 100 de pagini revenind, incearca sa iei ceva cat mai nou si ingrijit, cu istoric, potrivit pentru bugetul tau! succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei M Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Ia-ti 650-ul. Nu te uita neaparat la kilometraj, ca dupa 99.999, o ia de la zero. Iar exemplare din 2000 -2001 cu reali 15-20.000km ma indoiesc ca o sa gasesti. E o mobra cinstita, care te poate purta aproape peste tot si care iti iarta greselile si te indealma la un pilotat temperat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fafane Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 (editat) 600-le mai recente s-au facut cu TCI nu cu CDI deci a fost eliminata problema... Releul de incarcare cred ca mai toata lumea l-a mutat in stanga ca sa nu mai fie langa toba... 600 este o mobra fiabila, usor de umblat la ea, consuma putin si are valente soft off road mai bune decat 650 650 consuma mai mult costa mai mult si nu stiu ce iti ofera in plus de diferentele astea... Eu personal, dar pot fi subiectiv in alegere, as merge pe 600, in conditiile in care up-grade-ul oferit de 650 este nesemnificativ dpdv practic. Si 600 s-a facut (asamblat!) in Italia dupa 1994 si nu a dovedit probleme de fiabilitate altele decat pana atunci fata de cele facute in Japonia... Editat Septembrie 4, 2015 de Fafane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Un aspect important cand spui ca 650 e mai scump si 600 e mai ieftin : Te poti trezi cu un 600 la care tre sa schimbi o gramada de maruntisuri care pica pe rand si cumulat n-o sa-ti vina sa crezi la cat ajungi cu pretul final al mobrei.. Eu am dat 1500 pe o Africa Twin RD03 (de 650, prima generatie, din 89) acum cateva luni.. Mi s-a rupt chain slide ul ( chestia aia de cauciuc de pe bascula care o protejeaza de lant,sa nu se frece direct pe ea). Mi-a murit melcul de la kilometraj (de 2 ori). Acu l-am schimbat a doua oara, si sper sa tina (s-ar putea sa fie de la la surubelu ala metalic care e antrenat de melcul in sine), filtru benzina, ulei, filtru ulei, lichide (Frana, racire, etc)..La o mobra pe care dai 1500 eur (cam atata e si un transalp de 600), numai din kit de lant gume si placute de frana + servisarea de baza (ulei,filtre,carburatie) te duci lejer in 2000 de euro... E ok un Transalp de 600,dar cascati ochii ce trebuie schimbat la el . Sa nu va ia ochii un pret mic. Cel mai important sa nu aiba probleme la motor. A mea vad ca papa ulei si tre as vad cum o sa rezolv asta (ca sa vad tre sa desfac motorul, ca nu merge pe ghicite).sa masor cote sa vad daca scap doar cu segmentare (segmenti noi pe cota standard) + simeringuri supape...sau daca necesita si alte pistoane (ceea ce nu cred ca voi face) deci atentie mare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fafane Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 da, ai eu tot 1500 am dat pe ea ai in apeox 20000 km am schimbat un cablu de ambreiaj ai , normal, consumabilele... deci, daca mobra a a avut probleme nu inseamna ca toate au... si apropo, consumabile se schba si la 600 si la 650 nu numai la 600 ca sa le incluzi in costuri numai la una... in concluzie conteaza mult si cum te uiti la mobra inainte sa o iei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 da, ai eu tot 1500 am dat pe ea ai in apeox 20000 km am schimbat un cablu de ambreiaj ai , normal, consumabilele... deci, daca mobra a a avut probleme nu inseamna ca toate au... si apropo, consumabile se schba si la 600 si la 650 nu numai la 600 ca sa le incluzi in costuri numai la una... in concluzie conteaza mult si cum te uiti la mobra inainte sa o iei Incercam sa spun altceva: una de 600 automat e mai veche, deci multe piese la ea au uzura mai mare fata de o mobra mai veche (vezi fix alea enumerate de mine + altele). Mobra mea nu are ''probleme'', ci doar varsta isi spune cuvantul... In final fiecare alege ce vrea, daor am expus niste aspecte traite pe pielea mea. Oricum nu regret motorul pe care l-am luat (decat daca tre sa schimb si pistoanele ))) ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vruuum Postat Septembrie 4, 2015 Autor Share Postat Septembrie 4, 2015 Multumesc de sfaturi... Banuiesc ca ambele sunt la fel la suspensiile spate. Ca, nu de alta, dar nu ma voi putea ridica in scarite avand in spate femeia care se va tine de mine, atunci cand vad prea tarziu o denivelare si nu o pot ocoli sau incetini. Avem amandoi necazuri la coloana. M-am gandit si la AT si la Super Tenere. La Varadero si Deuville. As vrea Transalp. Nu sunt interesat de caii putere, ci in primul rand de confort/coloana, apoi de consum si de fiabilitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Recomand modelul 600 an 97-99 ..inca sunt f bine intretinutem , avantaje fata de cel de 650 nu sunt ff multe consum mai mic , pret mai mic , codita spate ii mai rezistenta pt bagaje ......de fiabile sunt ambele la fel , conteaza f mult cum au fost ingrijite , cand cumperi uitate pe langa aspect la cauciucuri , chit de lant ...astea sunt ceva bani in plus ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Salut. Eu am transalpul PD10, an 97. Sunt multumit de el, mai putin pe asfalt. incarcat cu bagaje, pasager, cam trebuie sa mestec in viteze pe urcare. Avand in vedere ca spui ca esti cam praf cu coloana, si eu la fel, si vei evita probabil drumurile forestiere, macadam, etc, eu ti-as recomanda ceva cu mai multi cai. Varadero, TDM, R1100, VStrom, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 (editat) Da ala de 400 ce are? Acum, serios, daca te orientezi la 600, sa fie dupa 97. Ca sa aiba frana cu dublu disc pe fata, si TCI in loc de CDI. Ca pe mine ma omoara cand vad ce frana slaba am eu fata de unun cu dublu disc. Restul sunt povesti, preferinte... Am mers pe 400, am incercat si 600 si 650 un pic, si in afara de un top speed de 140 la a mea, mai mic decat la celelate, nu am vazut diferente mari intre ele. Editat Septembrie 4, 2015 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 singurul lucru frumos la un transalp este toba finala iti arat o mobra care ar fi in bugetul tau si pe care cred ar trebui sa o iei in considerare: http://tdmromania.ro/forum/viewtopic.php?f=21&t=639 vezi ca pretul e mai scazut decat in prima postare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 In primul rand daca s-ar putea completeaza-ti profilul. Sfat: fara remuscari recomand 650! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 Oricum ai intoarce-o amandoua sunt batrane si obsolescenta planificata intra in actiune. 50cc in plus nu par mult si probabbil nu ii simti dar sunt in plus si ajuta nitel. Diferentele sunt mititele intre alpurile ce le iei in considerare. TA 700 e ceva mai rasarit si pare potrivit pt.ce vrei sa faci...dar nu sse incadreaza la bani(asa e intotdeauna) Recomandarea mea ar fi sa fii deschis, stabilesti bine bugetul si prima mobra bicilindru cu multe extra / F ingrijita sa ti-o cumperi. Daca ai noroc nu bagi banuti decat dupa 1an,aici ma refer la consumabile si poate una doua piese mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danciunicu Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 transalp 650 foarte rezistenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vruuum Postat Septembrie 5, 2015 Autor Share Postat Septembrie 5, 2015 Nu m-am gandit la TDM, pentru ca nu stiu mai nimic de ea. As vrea o mobra pe care sa o calaresc indiferent de starea drumului. Sa nu fiu nevoit sa ma interesez de starea drumului inainte de a pleca de acasa si sa nu opresc ca sa intreb cum e drumul pana la... Sa pot merge pe orice drum, inclusiv forestier la nevoie si putin off road sa-mi pun cortul... Ar fi ok si 19 pe fata, dar cu 17 ar fi un chin. As vrea sa nu mai am dureri de coloana cateva saptamani dupa o tura lunga. Nu stiu (inca) sa-mi completez profilul. Am 45 de ani, femeie si copii. carnet moto din 2003, dar am condus de prin 1990. De la Ij si Iava in jurul blocului, pana la Dominator si Pegaso si chiar Savage. Nu ma deranjeaza vibratiile, ba chiar imi plac. Am facut o incercare cu doi timpi, si era sa plece fara mine (cu un beta 300). Sunt din Bucuresti. 1,80 si 95 de kg Iubesc sunetul monocilindrului, dar va trebui sa renunt la el, acum cand copiii sunt mari, iar femeia vrea si ea pe doua roti. Nu imi permit doua motocilete mai ales acum. Ce mi-as dori eu ar fi un KTM 690. Am ranjit toata ziua dupa ce m-am jucat cu unul in munti. Dar nu intra in discutie pentru ca nu am bani si nici nu e de drum lung cu pasagera si bagaje. Voi cauta, asa cum ati spus, un 97-99 ingrijit sau un 650 mai upgradat. Pacat ca injectia apare abia la 700. Voi avea nevoie, probabil, de o suspensie after market, eventual reglabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dakid Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 Depinde ce faci cu ea. Daca vrei mai mult off cel de 600 e mai potrivit. Daca vrei doar asfalt ia de 650 / 700. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 5, 2015 Share Postat Septembrie 5, 2015 Nu m-am gandit la TDM, pentru ca nu stiu mai nimic de ea. As vrea o mobra pe care sa o calaresc indiferent de starea drumului. Sa nu fiu nevoit sa ma interesez de starea drumului inainte de a pleca de acasa si sa nu opresc ca sa intreb cum e drumul pana la... Sa pot merge pe orice drum, inclusiv forestier la nevoie si putin off road sa-mi pun cortul... Ar fi ok si 19 pe fata, dar cu 17 ar fi un chin. As vrea sa nu mai am dureri de coloana cateva saptamani dupa o tura lunga. Nu stiu (inca) sa-mi completez profilul. Am 45 de ani, femeie si copii. carnet moto din 2003, dar am condus de prin 1990. De la Ij si Iava in jurul blocului, pana la Dominator si Pegaso si chiar Savage. Nu ma deranjeaza vibratiile, ba chiar imi plac. Am facut o incercare cu doi timpi, si era sa plece fara mine (cu un beta 300). Sunt din Bucuresti. 1,80 si 95 de kg Iubesc sunetul monocilindrului, dar va trebui sa renunt la el, acum cand copiii sunt mari, iar femeia vrea si ea pe doua roti. Nu imi permit doua motocilete mai ales acum. Ce mi-as dori eu ar fi un KTM 690. Am ranjit toata ziua dupa ce m-am jucat cu unul in munti. Dar nu intra in discutie pentru ca nu am bani si nici nu e de drum lung cu pasagera si bagaje. Voi cauta, asa cum ati spus, un 97-99 ingrijit sau un 650 mai upgradat. Pacat ca injectia apare abia la 700. Voi avea nevoie, probabil, de o suspensie after market, eventual reglabila. TDMul are roate de 18 pe fata iar suspensiile au cursa mai lunga ca o motocicleta de strada, adica 14cm pe fata si vreo 15cm pe spate (plus ca fata se poate regla la pretensionare si revenire) si spatele la fel (are asa ceva TAul?). se descurca pe forestiere atat timp cat ai incaltarile potrivite, lucru valabil si in cazul transhlapului nu o sa ai dureri de coloana datorita pozitiei bune si spatiului, stai cu picioarele foarte bine. Motorul e simplu si robust iar consumul este unul mic, undeva la 5.5% , cel putin 3vdul meu asa era. Si chiar nu trebuie sa iti faci griji pentru drumul pe care il ai de parcurs, TDMul se descura cu bine indiferent de cat de bombardata este suprafata de rulare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vruuum Postat Septembrie 6, 2015 Autor Share Postat Septembrie 6, 2015 Rotile fara spite nu ma prea incanta, dar am aflat ca ar fi urmasa Super Tenerei... Poate fi. Are mai multi cai decat voi avea nevoie, iar suspensia reglabila si cursa lunga ma incanta. Pare a fi la fel de fiabila ca TA, dar mai putin cunoscuta, probabil neapreciata la adevarata valoare. Injectia apare din 2002, abs-ul din 2005, la fel si imobilizatorul. Am gasit doua din 2005 si 2006 la 2300 in Germania si Italia. Mai rumeg nitel. Mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Septembrie 6, 2015 Share Postat Septembrie 6, 2015 Rotile cu spite sunt mult mai elastice decat rotile turnate. Dar daca nu faci doar off, merg si cele turnate. Cum ti-am mai spus, orienteazate sa ai cilindree si cai. Ai nevoie la ce vrei tu. Iti spun din proprie experienta. Cand ai pasager si dulapul cu haine al pasagerei, vei mesteca in cutie ca in ciaunul cu mamaliga. Daca mai ai si de urcat, cu atat mai mult ai nevoie de putere. Cum am spus, vezi Varadero, TDM, VStrom sau altceva. Inspecteaza piata si vei gasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Septembrie 6, 2015 Share Postat Septembrie 6, 2015 Am avut timp de 3 sezoane TA 600 (pana la "evenimentul" de la sfarsitul lui august). Ce sa zic, stie Kalator ceva, nu degeaba devoreaza kilometri cu nemiluita, motocicleta se simte perfect pe drumuri de categorie/calitate inferioara, dar odata intrat pe nationale/autostrazi nu mai e in elementul ei, protectie la vant slaba, cai putini. Off road usor merge, te duce cam oriunde, atata timp cat exista o urma de drum, mai ales daca ai crashbar uri si nu traiesti cu frica unei cazaturi, dar e grea, centrul de greutate ridicat si ca sa o tii bine la verticala ar fi bine sa ai catre 1,80. La un buget de peste 2000 de euro, as incerca in locul tau un 650 din 2005 in sus (conteaza anul mult, e totusi mai noua si asta se simte, nu o sa ai asa curand surprizele inerente cauzate de imbatranire), cat mai dotat. Dar ar trebui suplimentat putintel bugetul. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Septembrie 6, 2015 Share Postat Septembrie 6, 2015 Caponordul e o varianta buna. E mai ieftin decat Varadero (si mai bun,zic eu) Ai jante spitate,tubeless, motor Rotax de 1000cc (f configurabil prin soft,rescriere harti etc) Frane brembo,ambreiaj hidraulic, rezerva de putere...mai MULT decat ai putea avea nevoie, e confortabila..E grea (mult mai grea decat cele enumerate),dar masa e distribuita ok si nu se simte la ciclistica. Mi s-a parut mai agila decat un Transalp sau Africa Twin, la ciclistica.Daca o scapi jos e mai nasol.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.