Sari la conținut

Accident Tecuci - Hornet - mortal


Radu H.
 Share

Postări Recomandate

Problema, dincolo de vinovăție, e că unul e viu și vinovat (cât de în culpă rămâne de văzut...), iar celălalt e mort (având și el o parte din vină, poate nu în întregime culpă legală).

Dar, când diferența de stare fizică e atât de mare, mai contează vinovăția?

 

O expertiză poate stabili cu oarece exactitate viteza motociclistului la impact și, poate, înainte de impact, viteză care, coroborată cu distanța de la care șoferul putea să îl vadă, poate determina dacă microbuzul putea vira în timp util atâta vreme căt mobra avea viteză legală.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde stiti ca avea 200km/h?Am mai spuso,multi romani au radar in c...r.Merge hornetu ala amarit cu 200?Neacordarea prioritatii de microbuzistu telegar,asta e clar!A omorit un om.Si o sai dea 2 ani cu suspendare.Si o sa conduca di nou si o sal doara in c..r!Da noi mereu vom fi expusi acestor carutasi,ca nu pot sai numesc soferi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dumnezeu sa il odihneasca! Inca-o cruce in cimitir... prea devreme ajunsa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema, dincolo de vinovăție, e că unul e viu și vinovat (cât de în culpă rămâne de văzut...), iar celălalt e mort (având și el o parte din vină, poate nu în întregime culpă legală).

Dar, când diferența de stare fizică e atât de mare, mai contează vinovăția?

 

O expertiză poate stabili cu oarece exactitate viteza motociclistului la impact și, poate, înainte de impact, viteză care, coroborată cu distanța de la care șoferul putea să îl vadă, poate determina dacă microbuzul putea vira în timp util atâta vreme căt mobra avea viteză legală.

 

Stii in ce consta asa zisa expertiza si ce elemente ia in calcul?

Urmele de franare (ori la o motocicleta care franeaza eficient urmele astea nu o sa se prea vada pe asfalt), declaratiile eventualilor martori (ori astia stiu dupa sunetul motocicletei ca "avea viteza mare dom'le") etc.

Cum mai astepti sa iasa un rezultat cat de cat obiectiv din astea?

La Timisoara e singurul loc unde se fac expertizele astea, acreditate si acceptate in tribunal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

De unde stiti ca avea 200km/h?Am mai spuso,multi romani au radar in c...r.Merge hornetu ala amarit cu 200?Neacordarea prioritatii de microbuzistu telegar,asta e clar!A omorit un om.Si o sai dea 2 ani cu suspendare.Si o sa conduca di nou si o sal doara in c..r!Da noi mereu vom fi expusi acestor carutasi,ca nu pot sai numesc soferi...

Se duce si un hornet foarte usor la200 km\h , aici evident ca impactul nu a fost la 200 dar dupa o socoteala simpla tinand cont ca microbuzul ala nu a iesit din pamant in fata lui ci a virat incet motociclistul a apucat sa franeze si sa scada viteza dar nu in asa fel incat sa evite impactul , altfel era treaba daca avea 90-100 la ora , vedea totul incetinea si evita , dar de la 100 in sus nici dracu nu te mai opreste in distanta scurta decat vrun obstacol ceva .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O expertiză - teoretic - trebuie să conțină doar elemente obiective, caracterul subiectiv al aprecierilor fiind eliminat, pe cât posibil. Cu toate acestea, nu întotdeauna poți elimina astfel de aprecieri, mai ales atunci când nu ai la îndemână toate datele necesare pentru a elabora o expertiză beton.

În cazul nostru (de fapt, de cele mai multe ori) nu cred că se va face o expertiză completă, dată fiind aparenta culpă a șoferului de microbuz, care a virat fără să se asigure suficient.

Știu, însă, un caz de aici, din Timișoara, în care o expertiză făcută cu foarte mare atenție, fiind analizate toate aspectele implicate, au scos din vinovăție un șofer care a lovit un biciclist, noaptea, care circula pe sensul lui de mers, nesemnalizat, orbit fiind de un vehicul care circula din sens opus. S-a analizat vizibilitatea la momentul producerii accidentului, momentul apariției celeilalte mașini și distanța la care a apărut în varful pantei din față (accidentul fiind produs pe un drum cu succesiuni de deal/vale), acomodarea ochilor șoferului vinovat la apariția luminii din față, care, coroborate cu distanța până la care băteau farurile au determinat o viteză la care putea evita accidentul de vreo 20km/h, el având în jur de 50km/h, parcă, pe un drum cu restricție de 100. Soluția obținută în instanță: a fost achitat.

Expertiza în acest caz a fost făcută urmare a perseverenței șoferului pus sub urmărire penală, profesor universitar la Viena, parcă, care a cerut expertizei, punctual, tot ceea ce trebuia să verifice pentru a stabili cauzele și condițiile producerii accidentului.

 

În cazul accidentului de la Tecuci, un ”comentator” afirmă că motociclistul a trecut pe lângă el cu 150-200km/h, iar altul afirmă că îi plăcea viteza.

 

Dacă se face o exeprtiză corectă și completă, e teoretic posibil ca aceasta să stabilească faptul că șoferul nu putea evita accidentul din cauza vitezei motocicletei (eventual că avea timp să vireze la o viteză a acesteia sub 100km/h, de exemplu), iar un judecător să stabilească că e nevinovat.

Cu toate acestea, rămâne pe suflet cu faptul că a omorât un om, ceea ce nu poate fi șters de cineva.

 

Sau, foarte bine, expertiza poate stabili culpa exclusivă a șoferului.

 

Niciuna din cele două variante nu-l învie pe motociclist, din păcate.


» Post actualizat in 08 Oct 2015 12:40

De unde stiti ca avea 200km/h?Am mai spuso,multi romani au radar in c...r.Merge hornetu ala amarit cu 200?Neacordarea prioritatii de microbuzistu telegar,asta e clar!A omorit un om.Si o sai dea 2 ani cu suspendare.Si o sa conduca di nou si o sal doara in c..r!Da noi mereu vom fi expusi acestor carutasi,ca nu pot sai numesc soferi...

 

Faptul că a omorât un om nu înseamnă, automat, că e și vinovat.

Faptul că ai stabilit tu că ”e clar” nu e suficient.

 

Tocmai existența acestor pericole trebuie să ușureze mâna în gaz, atfel riscul crește, exponențial zic eu, cu viteza mobrei. Asumarea riscului mută vina morală asupra celor care ”îi dau tare”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, așa e, tocmai de aceea spuneam mai sus că, dată fiind aparenta culpă a șoferului de microbuz, care a virat fără să se asigure, instanței va hotărî mai mult ca sigur împotriva sa. Cu sau fără executare.

 

Dar știu că, dacă planetele se aliniază în mod nefericit, la un moment dat și ajung în situația șoferului de microbuz, într-o situație similară - în care un reisăr kamikaze vrea cu tot dinadinsul să facă cunoștință cu tabla din jurul meu, alergând cu viteza R pe un drum public - voi face pe dracu'n patru (legal vorbind) să nu fiu declarat vinovat dacă nu sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti sa nu ne mai lamentam atata si sa acceptam ca mai sunt unii printre noi care nu respecta regului, care se cred zmei si care nu invata din greselile altora. Traim intr-o tara unde sistemul nu functioneaza, legile se aplica cum bine stim si astfel asistam la o gramada tragedii. Pacat de tineretea lui si de parintii lui care acum trec prin momente cumplite.

 

R.I.P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce crezi tu că e vorba de lamentare? E, poate, fatalitate. Nu trebuie să accept faptul că există zmei. Dacă sunt zmei pe barba lor, mă lasă indiferent existența lor. Dacă, însă, există cel mai mic risc să fiu afectat de zmeirea lor, reacționez.

Sistemul nu funcționează pentru că noi acceptăm asta, fără reacție. Tot din același motiv legile se aplică așa cum se aplică.

 

Eu, unul, am inițiat demersuri și o fac ori de câte ori pot. Nu pot asista la tâmpenia asta în mod pasiv. Am copii care vreau să trăiască într-o societate un pic mai evoluată decât jungla în care trăim noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am spus mult prin lamentare, dar totusi cum se intampla un eveniment din asta incepem sa ne dam cu parerea: ba conservarul ala nenorocit nu s-a asigurat, ba ca motociclistul mergea cu viteza luminii si bietul conservar nu l-a mai putu vedea. Trebuie sa fim constienti ca suntem expusi junglei in care traim unde incepand de la pietoni, biciclisti si lista e deschisa nu respecta nici un indicator, culoare sau si mai mult nu au grija de propria lor viata. Si eu am copii si fac tot posibilul sa-i invat sa aiba grija de ei ca nimeni in afara de noi parintii nu au grija fata de ei. Societetea la care speri, sau visezi ca vor trai copii tai e departe, nu in aceasta tara, mai avem mult pana sa ne civilizam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O expertiză - teoretic - trebuie să conțină doar elemente obiective, caracterul subiectiv al aprecierilor fiind eliminat, pe cât posibil. Cu toate acestea, nu întotdeauna poți elimina astfel de aprecieri, mai ales atunci când nu ai la îndemână toate datele necesare pentru a elabora o expertiză beton.

În cazul nostru (de fapt, de cele mai multe ori) nu cred că se va face o expertiză completă, dată fiind aparenta culpă a șoferului de microbuz, care a virat fără să se asigure suficient.

Știu, însă, un caz de aici, din Timișoara, în care o expertiză făcută cu foarte mare atenție, fiind analizate toate aspectele implicate, au scos din vinovăție un șofer care a lovit un biciclist, noaptea, care circula pe sensul lui de mers, nesemnalizat, orbit fiind de un vehicul care circula din sens opus. S-a analizat vizibilitatea la momentul producerii accidentului, momentul apariției celeilalte mașini și distanța la care a apărut în varful pantei din față (accidentul fiind produs pe un drum cu succesiuni de deal/vale), acomodarea ochilor șoferului vinovat la apariția luminii din față, care, coroborate cu distanța până la care băteau farurile au determinat o viteză la care putea evita accidentul de vreo 20km/h, el având în jur de 50km/h, parcă, pe un drum cu restricție de 100. Soluția obținută în instanță: a fost achitat.

Expertiza în acest caz a fost făcută urmare a perseverenței șoferului pus sub urmărire penală, profesor universitar la Viena, parcă, care a cerut expertizei, punctual, tot ceea ce trebuia să verifice pentru a stabili cauzele și condițiile producerii accidentului.

 

În cazul accidentului de la Tecuci, un ”comentator” afirmă că motociclistul a trecut pe lângă el cu 150-200km/h, iar altul afirmă că îi plăcea viteza.

 

Dacă se face o exeprtiză corectă și completă, e teoretic posibil ca aceasta să stabilească faptul că șoferul nu putea evita accidentul din cauza vitezei motocicletei (eventual că avea timp să vireze la o viteză a acesteia sub 100km/h, de exemplu), iar un judecător să stabilească că e nevinovat.

Cu toate acestea, rămâne pe suflet cu faptul că a omorât un om, ceea ce nu poate fi șters de cineva.

 

Sau, foarte bine, expertiza poate stabili culpa exclusivă a șoferului.

 

Niciuna din cele două variante nu-l învie pe motociclist, din păcate.

» Post actualizat in 08 Oct 2015 12:40

 

Faptul că a omorât un om nu înseamnă, automat, că e și vinovat.

Faptul că ai stabilit tu că ”e clar” nu e suficient.

 

Tocmai existența acestor pericole trebuie să ușureze mâna în gaz, atfel riscul crește, exponențial zic eu, cu viteza mobrei. Asumarea riscului mută vina morală asupra celor care ”îi dau tare”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp, oleaca mai diparti, avem si versiunea "camion cu ciment". Pentru ca, se stie, astia cu camioanele lor cu ciment o ard ca descreieratii noaptea pe bulevard, merg tare dom'le, si-o cauta.

 

"Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Suceava, Ionuţ Epureanu, a declarat că accidentul a avut loc ieşirea din Fălticeni spre Gura Humorului, după ce şoferul micobuzului a intrat pe DN 2 E fără să se asigure, fiind lovit de un camion.

În urma impactului, şoferul microbuzului a murit, iar cinci pasageri din microbuz au fost răniţi."

Ranitii n-au avut nimic grav, slava Domului.

Ma iertati, dar nu-mi pot stapani un ranjet :D

http://www.mediafax.ro/social/accident-grav-in-suceava-o-persoana-a-murit-si-cinci-au-fost-ranite-dupa-ce-un-microbuz-a-fost-lovit-de-un-camion-14810112

Ah am uitat!

Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene Suceava, Ionuţ Epureanu

Nu suna magnific? :michael:

Editat de Hypperbone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

șosea pe care au dreptul să circule și alții? Mai tineri, mai bătrâni, mai experimentați sau nu, mai atenți sau nu, din toate categoriile, inclusiv unii fără permis și/sau băuți...

 

Sper ca doar ai formulat gresit, si nu crezi cu adevarat in dreptul de a circula al alora neatenti, fara permis si bauti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am formulat nu în cea mai fericită formulă...

 

Dreptul legal de a circula pe drumurile publice le este dat de permisul de conducere pe care îl dețin. Cu cel moral e problema.

Faptul că sunt neatenți (poate doar într-un singur moment, cel nefast...), mai în vârstă, mai lipsiți de experiență, mai băuți sau mai treji, asta face parte din trafic și trebuie să ținem cont că există, fiecare dintre noi după cum vedem viața, indiferent de numărul de roți (vezi cazul camion vs. microbuz, de mai sus).

Dar, de asemenea, trebuie să ținem cont că sunt și unii care circulă fără permis, iar chestia asta face parte din cotidian, după câte cazuri apar pe la știri - și alea sunt doar cele identificate, în realitate cred că e de speriat câți sunt pe șosele. Că doar miliția ce păzește...? Stă cu radarul prin boscheți, la marginea orașelor. Iar dacă face filtre, ne ofuscăm: ”Ce au cu noi????”.

 

Iar cât despre dreptul de a circula fără permis...aici te ia durerea de cap dacă auzi explicații ale unora: ”știu să conduc, merg încet și atent, deci pot circula pe șosea cu mașina; dacă mă prinde, asta e, văd eu cum mă descurc”. După unii, în democrație ești liber să faci ce vrei: să furi, să dai în cap, să conduci beat&fără permis. Iar dacă ești prins, plătești.

 

A nega existența acestor chestii te expune unor riscuri pe care nu le poți controla, defel. A nu anticipa existența în jur/în trafic a acestor specimene e periculos, al naibii. În consecință, zic eu, îți asumi o vină: cea de a fi neadaptat la mediul înconjurător = pe lista lui Darwin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...