Sari la conținut

REDRESOR INTELIGENT


oldschool
 Share

Postări Recomandate

Cel de la lidl?

Al meu lidl conform manual si conform cu ce am masurat incarca pana la 14,4, dupa care trece pe un mod de curent mic dar constant, ce rezulta in ~13,4V stabil la borne. O fi mai multe modele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 101
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cel de la lidl?

Al meu lidl conform manual si conform cu ce am masurat incarca pana la 14,4, dupa care trece pe un mod de curent mic dar constant, ce rezulta in ~13,4V stabil la borne. O fi mai multe modele.

Si cand ajunge la prag (poate nu mai tin eu minte pragul de sus) nu intrerupe incarcarea? Eu l-am spionat cu un ampermetru Oricum este modelul cu display si tin foarte bine minte ca ai curent de incarcare bruta de 0.8A iar cel de intretinere 80mA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

Cel de la lidl?

Al meu lidl conform manual si conform cu ce am masurat incarca pana la 14,4, dupa care trece pe un mod de curent mic dar constant, ce rezulta in ~13,4V stabil la borne. O fi mai multe modele.

 

Asta pare mai bun decat cel testat de Vlad, cand e cumparat? Eventual incercati sa postati amandoi modelul exact scris pe redresor.

14,8, cat a masurat Vlad ca baga redresorul lui, e mult pentru o baterie auto/moto normala.

 

Oricum, e important ca au mod moto, in care baga curent sub 1A. Altfel faceau praf bateriile imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. eu detin modelul ultimate speed ulg 3,8 A1 de la lidl. este cel fara afisaj electronic. pe iesire are de la 0.8A -la 3,8A.

are urmatoarele moduri:

-6v

-moto

-auto

-intretinere de iarna

din cate imi aduc aminte ,daca simte ca bateria este descarcata (dar vie) o incarca in diferite cicluri ( incarca-descarca si tot asa). eu l-am folosit la auto cand bateria mea bosh silver a intrat in scurt. seara puneam bateria la redresor, dimineata pe masina. asta cateva zile cat am facut diferite teste pentru a ma asigura ca este bateria. masina mea un aveo 1.2 este la a3-a baterie in 6 ani, prima delkor, bosh silver si acum o caranda de capacitate mai mare (dar care sa se incadreze in specificatiile alternatorului) . deci pot spune ca acel redresor de la lidl face treaba buna ,este mic, compact si destul de intelingent , fara a fierbe bateriile.

Editat de gabriel03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu se demontează bateria, se tine in casa la o temperatura constanta si garantat tine 3 sezoane..daca motorul e ok cu incarcarea, totul ca la carte si nici nu se abuzeaza de ea cu vreun cazan care porneste dupa ce a descarcat bateria de tot, tine si 5 ani si nu tre sa fie firma de pe marte. Pai 180 lei la 3-5 ani e o nimica toata, fara redresoare, cabluri, prize, stres, batai de cap. Chiar nu i vad rostul redresorului. Dar na..fiecare cu ale lui...

+1

corect

 

.....cum s-a mai mentionat si in paginile anterioare......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

Rostul redresorului e ca poate nu vrei sa tot demontezi bateria. Sau poate cu respectivul vehicul ai utilizare ocazionala pe parcursul intregului an.

 

Asa, daca primavara-vara-toamna mergi zilnic iar iarna pui moto/masina la iernat, e simplu. Nu-ti trebuie nici un redresor.

Editat de Gerula_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpararea unui redresor ca si a unui kit de pana ,ca si a unui cric hidraulic mic , a unor cabluri de pornire si altor chestii "nefolositoare", eu o vad ca o investitie ca nu se stie cand ai nevoie si atunci cand ai nevoie face toti banii si te poate scuti de multi nervi si ore pierdute in cautarea-imprumutarea lor de la cunostinte ,prieteni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta pare mai bun decat cel testat de Vlad, cand e cumparat? Eventual incercati sa postati amandoi modelul exact scris pe redresor.

14,8, cat a masurat Vlad ca baga redresorul lui, e mult pentru o baterie auto/moto normala.

 

Oricum, e important ca au mod moto, in care baga curent sub 1A. Altfel faceau praf bateriile imediat.

Da, mi-am revazut "memoriile" inacarca prag de sus 14,8V, nru e grav, e descris aici http://www.revoblog.ro/2015/02/page/2/

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Bine ca n ai inclus si uleiul si filtrele si benzina. Ca deh, poti rămâne si in pana prostului si tot la prieteni apelezi...

Deci e fara rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

Da, mi-am revazut "memoriile" inacarca prag de sus 14,8V, nru e grav, e descris aici http://www.revoblog.ro/2015/02/page/2/

 

 

Ba e destul de nasol, la 14.8 iti "fierbe" bateria. Nu rau, dar pierzi din electrolit si la astea sigilate (care au doar supapa) nu mai ai cum sa completezi. In prospect vad ca scrie ca ar trebui sa scoata 14.4V in modul Moto (cum e si normal), poate n-ar fi o idee rea sa-l schimbi daca mai e pe stoc. Asta daca e bun voltmetrul cu care ai masurat cat scoate, bineinteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de redresor "inteligent" îmi cam displace, a fost în urmă cu nişte ani o campanie de înlocuire a semafoarelor din Bucureşti cu unele inteligente, au fost aşa de deştepte încât probabil au plecat în concediu de studii aşa că acum avem unele sincronzate în sistem "undă roşie".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba e destul de nasol, la 14.8 iti "fierbe" bateria. Nu rau, dar pierzi din electrolit si la astea sigilate (care au doar supapa) nu mai ai cum sa completezi. In prospect vad ca scrie ca ar trebui sa scoata 14.4V in modul Moto (cum e si normal), poate n-ar fi o idee rea sa-l schimbi daca mai e pe stoc. Asta daca e bun voltmetrul cu care ai masurat cat scoate, bineinteles.

Din cate stiu eu tensiunea maxima admisa /element este 2,7V, daca faci un calcul simplu sunt departe. Nu mi-a fiert nimic plus ca am impresia ca dupa o perioada decide in functie de rata de crestere a tensiunii micsorarea curentului de intretinere (nu am avut rabdare sa stau cu ochii pe ampermetru atata timp) pentru ca tensiunea pe baterie se stabiliza undeva pe la 13,4-13,5V. Concluzia nu schimb nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

Chestia cu "fiert" e un termen impamantenit. Ideea e ca la voltaj prea mare se formeaza bule de gaz care sunt eliminate prin supapa. In timp, asta duce la scaderea concentratiei electrolitului.

 

Ca idee, daca alternatorul iti scoate 14.8 nici un vanzator de baterii n-o sa-ti dea garantie. Din ce stiu eu, ternsiunea recomandata la incarcare este de 2.35-2.4V / element. 2.7 poti sa ai cand bateria e foarte descarcata, dar redresorul trebuie sa stie sa reduca tensiunea pe masura ce bateria se incarca. Ceea ce nu cred ca e cazul aici.

 

Oricum, la al tau vad ca scrie in prospect ca in modul moto trebuie sa scoata 14.4V deci daca intr-adevar scoate 14.8 e clar ca nu functioneaza in parametrii dati de producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu "fiert" e un termen impamantenit. Ideea e ca la voltaj prea mare se formeaza bule de gaz care sunt eliminate prin supapa. In timp, asta duce la scaderea concentratiei electrolitului.

 

Ca idee, daca alternatorul iti scoate 14.8 nici un vanzator de baterii n-o sa-ti dea garantie. Din ce stiu eu, ternsiunea recomandata la incarcare este de 2.35-2.4V / element. 2.7 poti sa ai cand bateria e foarte descarcata, dar redresorul trebuie sa stie sa reduca tensiunea pe masura ce bateria se incarca. Ceea ce nu cred ca e cazul aici.

 

Oricum, la al tau vad ca scrie in prospect ca in modul moto trebuie sa scoata 14.4V deci daca intr-adevar scoate 14.8 e clar ca nu functioneaza in parametrii dati de producator.

1.La evapoare, este clar ca se evapora apa distilata din compozitia electrolitului. Acidul sulfuric ramane impregnat in placi. Cand se completeaza pentru nivel, se introduce in acumulator tot apa distilata nu acid, concentratia se reface la 1,27-1,28 g/cmc. Dar, aici discutam despre un acumulator cu intretinere/clasic, nu unul de generatie noua, ex. AGM fara intretinere.

2.Pana cand nu va masura la borne tensiunea de incarcare, nu se poate afirma ca este 14,...Mai jos sunt etaple de incarcare cu un red. inteligent. Valorile difera in functie de tipul de acumulator si gradul de descarcare. La mine este un acumulator in stare buna pus peste iarma la mentenanta pe un CTEK .

post-74268-0-83873000-1444675517_thumb.jpg

post-74268-0-79603900-1444675523_thumb.jpg

post-74268-0-35949100-1444675525_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

1.La evapoare, este clar ca se evapora apa distilata din compozitia electrolitului. Acidul sulfuric ramane impregnat in placi. Cand se completeaza pentru nivel, se introduce in acumulator tot apa distilata nu acid, concentratia se reface la 1,27-1,28 g/cmc. Dar, aici discutam despre un acumulator cu intretinere/clasic, nu unul de generatie noua, ex. AGM fara intretinere.

 

 

Teoretic ar trebui sa fie asa, dar practic mai intervin si alte fenomene fizice in afara de evaporare. De-aia la supapa sau la gaurile de umplere (la modelele cu mentenanta) se formeaza acele cristale albe. Iar concentratia electrolitului nu se mai poate reface prin simpla completare cu apa distilata (pe vremuri se gasea si electrolit de cumparat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee, daca alternatorul iti scoate 14.8 nici un vanzator de baterii n-o sa-ti dea garantie. Din ce stiu eu, ternsiunea recomandata la incarcare este de 2.35-2.4V / element. 2.7 poti sa ai cand bateria e foarte descarcata, dar redresorul trebuie sa stie sa reduca tensiunea pe masura ce bateria se incarca. Ceea ce nu cred ca e cazul aici.

 

Oricum, la al tau vad ca scrie in prospect ca in modul moto trebuie sa scoata 14.4V deci daca intr-adevar scoate 14.8 e clar ca nu functioneaza in parametrii dati de producator.

In primul rand aceasta verificare se face pe moto si ca sa vezi ca e ok pentru mine iti dau valorile din manualele de service la modelele care ma intereseaza pe mine

XV 500 14-15V

XV 535 14-15V

XV750 14,3-15,3V

 

Daca nu as fi multumit cu 14,8V nimic mai simplu sa inseriez o dioda cu germaniu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

2.Pana cand nu va masura la borne tensiunea de incarcare, nu se poate afirma ca este 14,...Mai jos sunt etaple de incarcare cu un red. inteligent. Valorile difera in functie de tipul de acumulator si gradul de descarcare. La mine este un acumulator in stare buna pus peste iarma la mentenanta pe un CTEK .

 

Eu am inteles ca exact asta a masurat Vlad. Nu discutam de mentenanta (asa numitul float) ci de incarcarea propriu-zisa a unui acumulator descarcat, folosind programul moto (pentu acumulatoride capacitate mica). Acolo trebuie sub 1A si maxim 14.4V

» Post actualizat in 12 Oct 2015 19:32

In primul rand aceasta verificare se face pe moto si ca sa vezi ca e ok pentru mine iti dau valorile din manualele de service la modelele care ma intereseaza pe mine

XV 500 14-15V

XV 535 14-15V

XV750 14,3-15,3V

 

Daca nu as fi multumit cu 14,8V nimic mai simplu sa inseriez o dioda cu germaniu.

 

 

Eu asa as face. 14.4 e voltajul maxim pe care il scot redresoarele producatorilor consacrati, iar voltajul maxim de 2.4V per element e si el o chestie destul de unanim acceptata la redresoarele cu program simplu, cum sunt astea.

Editat de Gerula_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inteles ca exact asta a masurat Vlad. Nu discutam de mentenanta (asa numitul float) ci de incarcarea propriu-zisa a unui acumulator descarcat, folosind programul moto (pentu acumulatoride capacitate mica). Acolo trebuie sub 1A si maxim 14.4V

» Post actualizat in 12 Oct 2015 19:32

 

 

Eu asa as face. 14.4 e voltajul maxim pe care il scot redresoarele producatorilor consacrati, iar voltajul maxim de 2.4V per element e si el o chestie destul de unanim acceptata la redresoarele cu program simplu, cum sunt astea.

 

1. Ai incercat practic sa vezi ce se intampla? Am masurat de multe ori densitatea inainte si dupa completare, idem 1,27 g/cmc. Electrolitul in magazin se livreaza cand se formateaza acumulatorul, sau se face desulfatarea, o operatie dificila cu cateva etape si cu sanse de reusita 10%. Verificat si acest lucru.

2.Problema este ca am masurat pana acum multi acumulatori auto si moto. Imi place sa fac si aplicatii pe deasupra demonstrez teoria. Uite mai jos un acumulator auto de 65 Ah descarcat total, apoi evolutia curentului de incarcare si a tensiunii. Sa nu comparam alternatorul + RRT cu un redresor inteligent, sunt doua functii diferite pe intrari si iesiri prescrise diferit.

post-74268-0-51874600-1444679150_thumb.jpg

post-74268-0-74992000-1444679155_thumb.jpg

post-74268-0-04601600-1444679161_thumb.jpg

post-74268-0-04721800-1444679166_thumb.jpg

post-74268-0-14974000-1444679171_thumb.jpg

post-74268-0-79126600-1444679176_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Gerula_

1. Ai incercat practic sa vezi ce se intampla? Am masurat de multe ori densitatea inainte si dupa completare, idem 1,27 g/cmc. Electrolitul in magazin se livreaza cand se formateaza acumulatorul, sau se face desulfatarea, o operatie dificila cu cateva etape si cu sanse de reusita 10%. Verificat si acest lucru.

 

 

Eu iti spuneam de altceva: in unele cazuri apar si alte fenomene fizice in afara de evaporarea propriu-zisa. Oricine a vazut cristale albe pe langa gurile de umplere la o baterie (de-aia modelul vechi) stie ca daca adaugai doar apa distilata nu mai refaceai niciodata concentratia. Bine, ma refer la cazurile serioase, nu la cateva graunte acolo, cand diferenta de concentratie era sub ce putea citi densimetrul ala.

 

Ce redresor are curba de incarcare pe care ai exemplificat-o cu pozele astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voltajul la care fierbe e in functie de temperatura, si creste cu cat e mai joasa temperatura.

Din motivul asta, incarcatorul de la lidl are acel mod de iarna, pe care lumea aici confunda cu un mod pentru intretinere iarna. Adica, acel mod ar fi bine ales daca baterie intradevar s-ar tine la ger. Asta daca nu luom in considerare ca pe acel mod iarna incarca cu un curent de 3,8 in loc de 0,8A.

Aparent mai si difere gassing voltage in functie de tip (clasic, gel, agm). Info : http://www.tekrispower.com/pdfs/xantrex/Batteries%20-%20Temperature%20Compensated%20Charging.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...