maxz Postat Octombrie 18, 2015 Share Postat Octombrie 18, 2015 Salut baieti! Sunt nou pe aici, de curand m-am hotarat sa achizitionez un motor. Am tot cautat (incepator fiind), am tot studiat piata, forumul vostru, am intrebat in stanga, in dreapta si intr-un final am devenit posesorul unui Kawasaki ER5 din 2003.Toate bune si frumoase numai ca, imi cam face figuri la pornire.Va rog ajutati-ma cu un sfat, ce ar trebui facut, verificat, inlocuit,etc. Mai jos voi incerca sa detaliez problema amanuntit pentru a va ajuta in sloutionarea cauzei. Va rog scuzati eventualele deficiente de limbaj tehnic, nu ma foarte pricep dar sunt dispus sa ma implic Va voi enumera pasii pe care ii parcurg(daca fac ceva gresit va rog corectati-ma): -Pun cheia in contact, se aprind martorii, bordul etc. -Trag socul la jumatate sau mai mult(am incercat in toate pozitiile) -Apoi pun contactul rosu de pe ghidon(in dreapta) -Apas ambreiajul -Apas contactul din dreapta pentru pornire(cel negru de sub cel rosu) In acest moment de cele mai multe ori nu se intampla nimic. Dupa indelungi incercari la un moment dat porneste, dar la 1-2 secunde dupa ce apas butonul de start, are o intarziere, nu e ca si cum ai apasa un buton de contact si ar reactiona. Apas pe el, il tin apasat apoi dupa 1 sec se trezeste si o ia. Problema nu este intarzierea ci faptul ca de cele mai multe ori nu se intampla nimic(9 din 10 incercari) Haideti sa va zic ce am incercat sa verific ca sa ii facem un diagnostic cat mai corect: -Am verificat contactul(cel de la cheie), nu e el in cea mai buna stare dar functioneaza, cand il pun martorii se aprind etc -Am verificat sigurantele de sub sa, toate sunt ok. -Am verificat toti conectorii de la panoul de sigurante si cei de prin jur sa nu fi intrat apa sau sau sa nu fie oxidati -Am demontat ansamblul de pe ghidon(din dreapta) cel cu acceleratia si butoanele de start, am aruncat un ochi inauntru si totul pare ok, nu se vad urme de apa, oxid etc.(nu am desfacut si butoanele pt a verifica contactele) -Bateria e ok -Benzina are -Butonul de selectie de la vana de benzina e pe ON Ce imi scapa? Im cer scuze daca am postat cumva in sectiunea gresitita si pentru durerile de cap create. Va rog ajutati-ma cu un sfat. Cu respect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 18, 2015 Share Postat Octombrie 18, 2015 (editat) Acolo la comenzile de pe ghidonul drept, era bine daca pulverizai un spray de contacte, sa cureti zona. Mai ales butonul de pornire si butonul rosu de killswitch, adica. Tot cu spray de contacte curata senzorul de la cric (e un fel de buton pe care il apasa cricul lateral cand se deschide complet) si eventual cel de la ambreiaj, desi nu stiu daca are Kawa asa ceva. Editat Octombrie 18, 2015 de ZAPPY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Octombrie 18, 2015 Share Postat Octombrie 18, 2015 Pt ce mama dracului tragi ambreiajul cand dai la automat ? Tragi ambreiajul doar cand e in viteza si vrei sa pornesti . Daca motorul e pe liber (ai martorul de neutral aprins) dai cheie si tre sa porneasca . Cand ai cumparat motorul nu l-ai incercat , pornit , rulat etc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Octombrie 18, 2015 Autor Share Postat Octombrie 18, 2015 Am sa incerc si cu spray pt contacte. Multumesc pentru sfat Zappy Johan, l-am testat si era ok, eu nu ma pricep foarte bine, atunci a mers ok ideea e ca intre timp a mai prins si cateva ploi ma gandesc sa nu se fi infiltrat apa pe undeva. Chestia cu ambreiajul e de bagat la cap. Asa cum am spus, sunt (super)incepator si orice sfat e binevenit. Daca mai sunt si alte sugestii va rog nu ezitati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 18, 2015 Share Postat Octombrie 18, 2015 Dece esti asa agresiv ? Te a batut nevasta? Este chiar indicat sa se traga ambreiajul la pornirea motorului,indiferent de agregat! Sunt mobre,masini,utilaje,care daca nu tragi/calci ambreiajul nu pornesc! Pt ce mama dracului tragi ambreiajul cand dai la automat ? Tragi ambreiajul doar cand e in viteza si vrei sa pornesti . Daca motorul e pe liber (ai martorul de neutral aprins) dai cheie si tre sa porneasca . Cand ai cumparat motorul nu l-ai incercat , pornit , rulat etc ? Pt ce mama dracului tragi ambreiajul cand dai la automat ? Tragi ambreiajul doar cand e in viteza si vrei sa pornesti . Daca motorul e pe liber (ai martorul de neutral aprins) dai cheie si tre sa porneasca . Cand ai cumparat motorul nu l-ai incercat , pornit , rulat etc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Octombrie 18, 2015 Share Postat Octombrie 18, 2015 -Am demontat ansamblul de pe ghidon(din dreapta) cel cu acceleratia si butoanele de start, am aruncat un ochi inauntru si totul pare ok, nu se vad urme de apa, oxid etc.(nu am desfacut si butoanele pt a verifica contactele) Foarte rau ai facut, ca nu ai desfacut si butoanele. Iti mai lua 20 de minute in plus si s-ar putea ca acolo sa fie problema. Mie anul trecut nu imi mergeau semnalizarile si nu stiam de ce. Butonul se actiona greu si ramanea blocat in pozitia in care il impingeam eu. Cand am desfacut blocul de comenzi, era adunata o mizerie cleioasa pe acolo (grafit + praf + ceva lubrifiant ... ). Am curatat totul, am dat pe mecanisme cu vaselina (strat foarte subtire) si pe contactele electrice cu putin grafit si merge si acum fara probleme. S-ar putea sa fie la fel si la tine. Incearca, nu ai nimic de pierdut. Pt ce mama dracului tragi ambreiajul cand dai la automat ? Tragi ambreiajul doar cand e in viteza si vrei sa pornesti . Daca motorul e pe liber (ai martorul de neutral aprins) dai cheie si tre sa porneasca . Cand ai cumparat motorul nu l-ai incercat , pornit , rulat etc ? Daca o sa-ti cumperi sau o sa vrei sa mergi vreodata pe un Suzuki, nu o sa-l pornesti in veci fara sa tragi ambreiajul, indiferent ca e in viteza sau pe liber. 2. Ajuta la pornirea la rece. Motorul nu trebuie "sa rupa" tot volumul de ulei (motor + cutie) la prima invartire, ci doar pe cel din motor. Dupa ce ai pornit, eliberezi usor ambreiajul. Bine, asta se aplica la temperaturi scazute gen sub 5 grade, cand nu prea mai mergi cu motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 18, 2015 Share Postat Octombrie 18, 2015 Salut, Maneta ambreaiajului prin contactul SLS(Starter Lockout Switch) ajuta la pornirea motorului cand este intr-o viteaza, tragi maneta si pornesti motorul. La rece/cald pentru ER 500, poti sa pornesti cu sau fara levier ambreiaj actionat/apasat. Daca vrei o pornire mai usoara la rece in sensul de a micsora cuplul rezistent al motorului, este OK, dar d.p.d.v electric /interblocaj, nu sunt probleme cu neutral aprins. Da, sunt motociclete la care daca nu apesi levierul ambreiajului nu porneste, de acord!. Referitor la problema ta, circuitul de inchidere al comenzii pentru pornire contine mai multe componente, unele sunt inseriate, iar altele functioneaza prin intertblocaj( conditie de pornire). Cand spui ca se aprind martorii bordului, presupun ca ai luat in calcul si lampa pentru neutral(verde) ! Comuti contactul pe ON, neutral N este aprins, este posibil ca in cele doua butoane starter si stop switch sa fie afectate( 2 si 3 in schema). Daca aici este OK, trebuie verificate toate circuitele din schema( continuitati, caderi de tensiune, etc). Deschide cele doua butoane pentru ca sunt in corp comun si verifica starea lor, curata, verifica forta de apasare, evantual un circuit paralel/shunt secundar de control). Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Octombrie 18, 2015 Autor Share Postat Octombrie 18, 2015 Va multumesc pentru suport si sfaturi. Am procedat asa cum m-ati invatat, am demontat din nou si am curatat butoanele de pornire. Se pare ca problema este la cel negru, l-am curatat si acum vad ca porneste. Stima si respect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Octombrie 19, 2015 Share Postat Octombrie 19, 2015 Dece esti asa agresiv ? Te a batut nevasta? Este chiar indicat sa se traga ambreiajul la pornirea motorului,indiferent de agregat! Sunt mobre,masini,utilaje,care daca nu tragi/calci ambreiajul nu pornesc! De ce sunt "agresiv", intreaba-ti nevasta . Din cate imi aduc aminte , demarorul la er5 antreneaza oala cu magneti a aprinderii si la randul ei prin axul principal al cutiei de viteze , ambreiajul . La randul lui ,ambreiajul care este situat in partea dreapta a motorului este antrenat de ambielaj printr-un lant . In momentul cand tragi de ambreiaj , logic , decuplezi ambelajul de sectorul de pornire care se invarte in gol . Sa nu uitam faptul ca ER5 functioneaza cu ajutorul vacumului , deci daca nu se invarte ambielajul nu se formeaza vacum . Noi discutam de motociclete 4T nu de masini , utilaje . Daca o sa-ti cumperi sau o sa vrei sa mergi vreodata pe un Suzuki, nu o sa-l pornesti in veci fara sa tragi ambreiajul, indiferent ca e in viteza sau pe liber. 2. Ajuta la pornirea la rece. Motorul nu trebuie "sa rupa" tot volumul de ulei (motor + cutie) la prima invartire, ci doar pe cel din motor. Dupa ce ai pornit, eliberezi usor ambreiajul. Bine, asta se aplica la temperaturi scazute gen sub 5 grade, cand nu prea mai mergi cu motorul. Sa stii ca am un VX 800 , si un DR 400 , amandoua Suzuki , dar niciodata nu leam pornit cu ambreiajul tras . "Sa rupa tot volumul de ulei" despre ce vorbim aici , e motor in 4T , care volum , o galeata doua ? Ambielajul, cv, se ung prin barbotare . Alta e chestia cu datul la automat cu ambreiajul tras , vrei sa ajunga uleiul in rampa inainte de rotirea motorului , asta e alta discutie . Ma bucur ca omul sia rezolvat problema , care de altfel nu a fost grava . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 19, 2015 Share Postat Octombrie 19, 2015 Da,tu ai inventat motorul simotoreta. Daca am zis ca sunt motoare si masini si utilaje care nu pornesc fara ambreiaj,inseamna ca asa e ! Si aici nu ma refer la vechituri din 1700 toamna bai gigoloiule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Octombrie 19, 2015 Share Postat Octombrie 19, 2015 Sa stii ca am un VX 800 , si un DR 400 , amandoua Suzuki , dar niciodata nu leam pornit cu ambreiajul tras. Atunci imi retrag afirmatia. Eu am senzor la maneta de ambreiaj si nu pot sa pornesc nicicum daca nu trag maneta (poate doar sa anulez senzorul, dar nu ma deranjeaza atat de mult). Ce modele comune am mai vazut (GSXR, GSXF, Bandit, V-Strom, GSR, etc) la fel, aveau senzor pe maneta, de aia spuneam mai sus. Or fi si fara senzor, scuzele mele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Octombrie 19, 2015 Share Postat Octombrie 19, 2015 Am avut Kawa ER5 timp de 4 ani si nu trebuie tras ambreiajul ca sa porneasca. Probleme cu pornirea am avut si eu si era din cauza butonului de kill switch: L-am curatat dar tot mai facea figuri din cand in cand si m-am obisnuit sa nu il mai folosesc sa opresc motorul din buton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 19, 2015 Share Postat Octombrie 19, 2015 La er5 nu a spus nimeni ca trebuie, ci ca e indicat si il ajuti. E diferenta. Dar repet,sunt multe mobre care fara ambreiajul tras NU pornesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 19, 2015 Share Postat Octombrie 19, 2015 Atunci imi retrag afirmatia. Eu am senzor la maneta de ambreiaj si nu pot sa pornesc nicicum daca nu trag maneta (poate doar sa anulez senzorul, dar nu ma deranjeaza atat de mult). Ce modele comune am mai vazut (GSXR, GSXF, Bandit, V-Strom, GSR, etc) la fel, aveau senzor pe maneta, de aia spuneam mai sus. Or fi si fara senzor, scuzele mele. Multe motoare au senzor de ambreaj dar nu necesita debraiere la pornirea motorului "pe liber". Depinde de sistemul interlock. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Octombrie 20, 2015 Share Postat Octombrie 20, 2015 Da,tu ai inventat motorul simotoreta. Daca am zis ca sunt motoare si masini si utilaje care nu pornesc fara ambreiaj,inseamna ca asa e ! Si aici nu ma refer la vechituri din 1700 toamna bai gigoloiule! Bine , tractoristule , so lasam moarta , sa terminat tema principala . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 20, 2015 Share Postat Octombrie 20, 2015 Esti batran degeaba.ai trecut prin viata ca magaru prin ceata.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Octombrie 20, 2015 Share Postat Octombrie 20, 2015 2. Ajuta la pornirea la rece. Motorul nu trebuie "sa rupa" tot volumul de ulei (motor + cutie) la prima invartire, ci doar pe cel din motor. Dupa ce ai pornit, eliberezi usor ambreiajul. Bine, asta se aplica la temperaturi scazute gen sub 5 grade, cand nu prea mai mergi cu motorul. No kiddin`? Ia vezi tu cum arata baia de ulei la majoritatea motocicletelor japoneze, respectiv cea in cauza. Si la SV. La Kawasaki nu e nevoie sa tragi ambreiajul la pornire daca e in neutru. Or fi si exceptii, dar la ER5 sigur asa e. Bine ca s-a rezolvat problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.