Sari la conținut

Senzor benzina suzuki gsxr 600


Postări Recomandate

Salutare,

Am si eu o problema cu senzorul de combustibil. Nu-mi mai indica la bord cand ajung pe rezerva. Tin sa precizez ca becul de la rezerva de combustibil se aprinde cand pornesc contactul, apoi se stinge. Deci iese din discutie sa fie ars.

Ma ajuta cineva cu un senzor sh sau nou?

Sau ma rog, se poate repara?

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Deconecteaza-l si demonteaza-l in prima etapa. Posibil sa fie remediat dupa cateva verificari/masurari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze. Na, ca de suparare am uitat sa dau cele mai iimportante detalii. Motocicleta este un Suzuki gsxr 600 k4.


» Post actualizat in 03 Dec 2015 17:04

Nu stiu daca la Suzy este la fel, insa eu am avut aceiasi problema si am rezolvat-o cumparand un termistor de la un magazin de electronice si lipindu-l in locul celui care era prins pe senzor.

 

Imi poti da mai multe detalii?


» Post actualizat in 03 Dec 2015 17:30

Salut,

Deconecteaza-l si demonteaza-l in prima etapa. Posibil sa fie remediat dupa cateva verificari/masurari.

Am facut asta si tot n-a mers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Circuitul pentru avertizarea rezervei de combustibi are in serie cu lampa din bord/bec un termistor NTC (Negative Temperature Coefficient). Cand termistorul este in benzina, aceasta fiind rece, rezistenta termistorului este mare si lampa din bord este stinsa. Cand se ajunge la rezerva, termistorul este in aer, temperatura este mai ridicata decat a benzinei, rezistenta electrica a termistorului este mica, creste valoarea curentului, iar lampa de avertizare din bord se aprinde. Inseriaza acest termistor( fiind in aer) pe care l-ai demontat cu un bec identic ca putere cu cel din bord si alimenteaza-l la 12V. Daca becul nu se aprinde(practic tu vei simula circuitul din rezervor), problema este termistorul care trebuie schimbat. Cauta-i codul si-l procuri de la un magazin de electronice.

Sa auzim de bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, tot eu sunt. Mi-au inchis cei de la fb contul, asa ca a trebuit sa intru cu asta.

 

Am schimbat senzorul cu unul sh, dar se pare ca si asta face la fel. Tind sa cred ca este ceva de la circuit? Poate cineva sa ma ajute pe partea electrica, cum pot sa verific senzorul sau continuitatea firelor de la senzor pana la bord?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Daca discutam de identificarea parametrilor termistorului avem nevoie de tipul/marcare sa, dar in manualele moto nu l-am gasit specificat/explicat, este denumit numai ‘’Thermistor’’ si atat. De ajutor ar fi sa stiu graficul/ variatia rezistentei electrice in functie de temperatura, atunci se verifica corect. Dar, ce poti face:

1.Presupun ca l-ai demontat pentru ca este atasat pe pompa de benzina, astfel ai acces la conectorul circuitului de la pompa.

2. Cu un ohmmetru digital/multimetru masoara valoarea rezistentei electrice a termistorului in cazul in care termistorul este in aer/mediul din camera/atelier. Conectezi sondele ohmmetrului intre capetele a si b(foto), nu are importanta pozitia sondelor si citesti valoarea la aparat. Din experienta ar trebui sa fie in jur de 1000 ohm( 1K ohm) la temperatura de 20-25 grd C si 30-50 K ohm (kilo) la temperaturi scazute.

3. Pentru temperatura scazuta introduce termistorul intr-un recipient cu apa mai rece, de la exterior, chiar poti masura temperatura acesteia cu un termometru imersat si notezi valorile. Daca ai modificari de temperatura ca in intervalul de mai sus, termistorul functioneza, dar nu ai certitudinea ca este in limitele de variatie corecte/grafic. Poti spune ca ai un pas inainte.

4. Verificare in sarcina. Avand pompa libera si conectorul care alimenteaza circuitul pompei de benzina, identifica conductorul care se leaga la Termistor/culoare si vezi pozitia in conector.

5 Conecteaza pompa in conector. Cu ajutorul unui voltmetru de curent continuu masoara tensiunea intre firul care iese din conector corespunzator termistorului( a-plus) si masa ( vezi care este conductorul de masa in conector/daca nu masa motocicletei), dar cu contactul pus pe aprindere, ai nevoie de tensiune! La masurare trebuie sa ai tensiunea acumulatorului, nominal 12 V. Daca nu ai valoarea de 12V, posibil circuit intrerup. A se verifica continuitatea cu ohmmetrul, inlocuit conductorul de conexiune/circuit paralel. Verifica conexiune de masa intre tija termistorului si clema de prindere/continuitatea.

Succes si posteaza ce ai facut. :peace:

post-74268-0-53632000-1449819816_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru sfaturi. Voi scrie ce am facut si daca am rezolvat.


» Post actualizat in 15 Dec 2015 12:31

Am facut masuratori cu ohmetrul la senzor dupa cum urmeaza:

 

Masurat

120 kohmi - cand l-am tinut in congelator

70 kohmi - la temeratura camerei

65 kohmi - cand l-am tinut in mana.

 

Este defect sau nu? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...