Sari la conținut

Suzuki DR 350 se sau Honda XR 400


Postări Recomandate

Salut,


Am deschis acest topic deoarece vreau sa achiziționez un motor pentru enduro (ieșiri prin pădure ). Menționez ca am avut un Suzuki dr650 rs dar era foarte greu de ridicat și de controlat la pante mari. Acum m-am orientat spre un suzuki dr 350 se din 95 sau honda xr 400 din 97. Din ce am citit pe forum-uri dr are 130 kg 30 cp 6 trepte (kick și electrostarter) iar honda este mai ușoară și mai puternică -121 kg 34 cp 5 trepte (doar kick).


Acum ca am terminat de insirat cu ce am citit eu as vrea părerile voastre cei care au deținut sau dețin aceste modele de motoare.


Va mulțumesc!


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In calitatea de proprietar de DR350 eu as recomanda XR-ul de 400.

 

Motivul: XR-ul este mult mai fiabil.

 

Atentie !!! DR 350 ori este cu kick ori cu e-starter - cu ambele nu exista decat corcituri din doua motoare (Suzuki nu a vandut in configuratia asta).

SI eu am un Dr350 si il folosesc doar la plimbari pe dealuri insa as fi tare curios daca imi poti spune si mie ce are XR-ul mai bun decat un Dr deoarece ma bate gandul sa il schimb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SI eu am un Dr350 si il folosesc doar la plimbari pe dealuri insa as fi tare curios daca imi poti spune si mie ce are XR-ul mai bun decat un Dr deoarece ma bate gandul sa il schimb...

 

ax cu came pe rulmenti (pe capete)!!!! cu specificatia asta, Dr-ul ia bataie la kuru gol....

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un XR250 am si pot sa zic ca functioneaza ireprosabil desi l-am luat intr-o stare foarte proasta.

Are ax cu came cu rulmenti cum zice si @florinelu.

 

Diferenta, in afara de cilindree, e ca XR-ul meu e wet sump (baie de ulei) si radiator de ulei sub jug si are 6 viteze.

 

Cred ca xr400 e dry sump cu ulei in cadru, ca DR-ul, dar nu stiu sigur (poate ma insel) pentru ca in 96 au trecut de la wet la dry si la XR250.

 

Cateodata simt lipsa demarorului dar in timp m-am obisnuit. Oricum, nu as da kick startul pe demaror...daca le-ar avea pe amandoua ar fi mai bine.

 

Pentru mine o diferenta majora la enduroaicele vechi o da tipul de carburator, daca e mecanic sau vacuumatic. Recomand carburatoul mecanic, dar nu generalizez.

Editat de mihai.i
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un XR250 am si pot sa zic ca functioneaza ireprosabil desi l-am luat intr-o stare foarte proasta.

Are ax cu came cu rulmenti cum zice si @florinelu.

 

Diferenta, in afara de cilindree, e ca XR-ul meu e wet sump (baie de ulei) si radiator de ulei sub jug si are 6 viteze.

 

Cred ca xr400 e dry sump cu ulei in cadru, ca DR-ul, dar nu stiu sigur (poate ma insel) pentru ca in 96 au trecut de la wet la dry si la XR250.

 

Cateodata simt lipsa demarorului dar in timp m-am obisnuit. Oricum, nu as da kick startul pe demaror...daca le-ar avea pe amandoua ar fi mai bine.

 

Pentru mine o diferenta majora la enduroaicele vechi o da tipul de carburator, daca e mecanic sau vacuumatic. Recomand carburatoul mecanic, dar nu generalizez.

 

Si DR350 si XR400 sunt cu carter uscat - ungere sub presiune cu uleiul stocat in cadru (sub rezervor) la ambele variante.

 

despre fiecare (am DR si am avut "pe mana" si XR400):

 

DR 350:

  • "sensibilitate" chiuloasa in caz de intretinere deficitara
  • doua variante 27HP & 30HP
  • imi pare mult mai manevrabila (ciclistica mai pe placul meu - am DR-ul de 8 ani)
  • foarte greu gasesti una ingrijita
  • gasesti piese relativ usor, dar defectiunile chiuloasei duc in mod sigur la dezmembrarea agregatului si vanzare ca piese
  • destul de comfortabila de folosit zi de zi
  • prefer varianta cu kick si decompresor manual - daca cunosti pricipiul de pornire, ii dai drumul si cu mana
  • varianta cu e-starter, are decompresor automat si uneori poate fi delicata problema pornirii impinsa/la vale
  • este de 2 locuri

XR 400:

  • mai inalta decat DR-ul
  • mai multi cai (~40HP)
  • rezervor de plastic
  • foarte greu gasesti una ingrijita
  • suspensie mai rigida decat la DR
  • radiator racire ulei (peste jug)
  • nu am vazut si nu stiu sa existe cu e-starter
  • sunt si variante upgradate la ~430 cmc, dar este problematica gasirea de piese pentru ele
  • este de un singur loc
  • destul de greu de gasit piese din dezmembrari

 

In stare similara de functionare preturile sunt relativ apropiate intre cele doua modele, in mod sigur una in stare buna nu o gasesti sub 1500-1800 EUR (de referinta preturile de prin Europa).

 

Verdict: moto de generatie veche, fara pretentii deosebite de enduro (dar totusi rezonabile) si aproape indestructibile (comparativ cu generatiile noi de motociclete enduro/cross)

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salut,

Am deschis acest topic deoarece vreau sa achiziționez un motor pentru enduro (ieșiri prin pădure ). Menționez ca am avut un Suzuki dr650 rs dar era foarte greu de ridicat și de controlat la pante mari. Acum m-am orientat spre un suzuki dr 350 se din 95 sau honda xr 400 din 97. Din ce am citit pe forum-uri dr are 130 kg 30 cp 6 trepte (kick și electrostarter) iar honda este mai ușoară și mai puternică -121 kg 34 cp 5 trepte (doar kick).

Acum ca am terminat de insirat cu ce am citit eu as vrea părerile voastre cei care au deținut sau dețin aceste modele de motoare.

Va mulțumesc!

Daca era vorba de motorete noi puteam sa-ti dam sfaturi, dar fiind vorba de SH conteaza cum a fost intretinuta. Ambele sunt modele fiabile si bune, alege ce gasesti mai bine intretinut si se incadreaza in bugetul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si DR350 si XR400 sunt cu carter uscat - ungere sub presiune cu uleiul stocat in cadru (sub rezervor) la ambele variante.

 

despre fiecare (am DR si am avut "pe mana" si XR400):

 

DR 350:

  • "sensibilitate" chiuloasa in caz de intretinere deficitara
  • doua variante 27HP & 30HP
  • imi pare mult mai manevrabila (ciclistica mai pe placul meu - am DR-ul de 8 ani)
  • foarte greu gasesti una ingrijita
  • gasesti piese relativ usor, dar defectiunile chiuloasei duc in mod sigur la dezmembrarea agregatului si vanzare ca piese
  • destul de comfortabila de folosit zi de zi
  • prefer varianta cu kick si decompresor manual - daca cunosti pricipiul de pornire, ii dai drumul si cu mana
  • varianta cu e-starter, are decompresor automat si uneori poate fi delicata problema pornirii impinsa/la vale
  • este de 2 locuri

XR 400:

  • mai inalta decat DR-ul
  • mai multi cai (~40HP)
  • rezervor de plastic
  • foarte greu gasesti una ingrijita
  • suspensie mai rigida decat la DR
  • radiator racire ulei (peste jug)
  • nu am vazut si nu stiu sa existe cu e-starter
  • sunt si variante upgradate la ~430 cmc, dar este problematica gasirea de piese pentru ele
  • este de un singur loc
  • destul de greu de gasit piese din dezmembrari

 

In stare similara de functionare preturile sunt relativ apropiate intre cele doua modele, in mod sigur una in stare buna nu o gasesti sub 1500-1800 EUR (de referinta preturile de prin Europa).

 

Verdict: moto de generatie veche, fara pretentii deosebite de enduro (dar totusi rezonabile) si aproape indestructibile (comparativ cu generatiile noi de motociclete enduro/cross)

Multumesc de raspuns foarte bine explicat. Din ce am inteles si am vazut si pe un site cu specificatii ale motoarelor cica este un dr 350 SE parca cu 34 cp, pornire kick si buton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te pe XR nu o sa regreti.

Din ce am vazut sunt cam rare la vanzare si cu greu gasesti ceva pareri despre (in romana). Nu stiu cat o sa ma deranjeze inaltimea la sa, eu am 180 si 75 kg sper sa ma descurc cu ea. Am avut un dr 650 rs si o controlam foarte greu de ridicat nu mai zic.

» Post actualizat in 10 Dec 2015 22:42

 

Cat la suta din ce fac cei din videoclip as putea sa fac eu cu unul dintre cele 2 motoare (dr sau xr) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut sunt cam rare la vanzare si cu greu gasesti ceva pareri despre (in romana). Nu stiu cat o sa ma deranjeze inaltimea la sa, eu am 180 si 75 kg sper sa ma descurc cu ea. Am avut un dr 650 rs si o controlam foarte greu de ridicat nu mai zic.

» Post actualizat in 10 Dec 2015 22:42

 

Cat la suta din ce fac cei din videoclip as putea sa fac eu cu unul dintre cele 2 motoare (dr sau xr) ?

Bogdan, ai nimerit fix filmul facut de mine :)

Cu siguranta poti face cu xr400 si dr350 ceea ce vezi in clipul de mai sus. Poate nu-ti iese din prima fiecare urcare, dar iti iese pana la urma. Apuca-te de sportul asta ca e frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR350 si XR400 sunt prea grele ca sa faci urcarile alea. Dupa jumatate de ora de tinut dupa ceilalti, vei fi epuizat, vei abandona. Seara, in timp ce ceilalti vor petrece, tu vei adormi cu mucii-n farfurie.

Plus ca nici DR350 nici XR400 nu au racire pe apa. Daca incepi sa le fierbi pe urcari asa cum fac oamenii pe santul din film, le vei duce destul de repede motorul.

 

Pentru asa ceva iti trebuie enduro dedicat, nu o struto-camila ce se descurca multumitor si pe strada si pe coclauri, dar nicaieri nu exceleaza.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Daca nu are racire pe apa, in mod evident nu fierbe apa.....

 

Suplimentar, trebuie tinut cont ca motoarele (auto/moto) cu racire pe aer/ulei au sistemul de racire supradimensionat pentru a face fata oricarei situatii, astfel incat la temperaturi ale uleiului de 130/140 grade motorul inca merge fara probleme... situatie in care unul racit pe apa este aproape de calare.

 

Intradevar, XR si DR sunt motociclete de compromis: ajung acolo unde merg WR, CRF-X, EXC, dar mai incet si cu efort simtitor mai mare.... problema trista la generatiile noi de enduro este ca pentru folosire zi de zi (comuting) sunt horror (lipsa confort), iar schema de service este greu accesibila "buzunarelor romanesti" si adeseori un WR 400/450 il gasesti la bani de DR/XR si asta spune multe despre fiabilitate.

» Post actualizat in 11 Dec 2015 07:36

Multumesc de raspuns foarte bine explicat. Din ce am inteles si am vazut si pe un site cu specificatii ale motoarelor cica este un dr 350 SE parca cu 34 cp, pornire kick si buton.

 

Nu exista DR 350 facut de fabirica cu pornire la kick si electrostarter!

 

Conversia se poate face destul de usor prin montarea pe blocul motor cu kick a semicarcasei de la modelul cu electrostarter si poti sa montezi si mecanismul de kick si cuplajul unisens pentru electrostarter.

 

Problema mare de tot este ca in caz de backfire/kickback futezi motorul destul de usor (de asta nu a facut Suzuki modelul oficial).

 

Atentie: iti trebuie de musai chiuloasa (macar capac si ax cu came) cu sistem de decomprimare automat altfel nu poti sa il pornesti cu electrostrarter/arzi demarorul ca nu poate da peste cap motorul.

 

Tipul de motor SK42B (cel mai des intalnit) are 27 sau 30 HP, iar DK41A are 33 HP, dar este foarte rar la noi si chiar in Europa (carburator diferit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR350 si XR400 sunt prea grele ca sa faci urcarile alea. Dupa jumatate de ora de tinut dupa ceilalti, vei fi epuizat, vei abandona. Seara, in timp ce ceilalti vor petrece, tu vei adormi cu mucii-n farfurie.

Plus ca nici DR350 nici XR400 nu au racire pe apa. Daca incepi sa le fierbi pe urcari asa cum fac oamenii pe santul din film, le vei duce destul de repede motorul.

 

Pentru asa ceva iti trebuie enduro dedicat, nu o struto-camila ce se descurca multumitor si pe strada si pe coclauri, dar nicaieri nu exceleaza.

Stiu ce vrei sa zici. Dar gandeste ca aveam dr-ul de 650 (170 kg parca) si urcam pe pante cum urcau si baietii din clip (bineinteles cu munca de rigoare si cazaturi dupa cazaturi) fara sa ma vait nici o secunda pentru ca imi place la nebunie sa merg cu motorul prin paduri si pe munte. Treaba este ca vreau sa fac asta mai repede din mai putine incercari ca sa pot explora si alte zone si cred ca XR-ul este potrivit. Oricum iti multumesc pentru parere.

» Post actualizat in 11 Dec 2015 18:33

Daca nu are racire pe apa, in mod evident nu fierbe apa.....

 

Suplimentar, trebuie tinut cont ca motoarele (auto/moto) cu racire pe aer/ulei au sistemul de racire supradimensionat pentru a face fata oricarei situatii, astfel incat la temperaturi ale uleiului de 130/140 grade motorul inca merge fara probleme... situatie in care unul racit pe apa este aproape de calare.

 

Intradevar, XR si DR sunt motociclete de compromis: ajung acolo unde merg WR, CRF-X, EXC, dar mai incet si cu efort simtitor mai mare.... problema trista la generatiile noi de enduro este ca pentru folosire zi de zi (comuting) sunt horror (lipsa confort), iar schema de service este greu accesibila "buzunarelor romanesti" si adeseori un WR 400/450 il gasesti la bani de DR/XR si asta spune multe despre fiabilitate.

» Post actualizat in 11 Dec 2015 07:36

 

Nu exista DR 350 facut de fabirica cu pornire la kick si electrostarter!

 

Conversia se poate face destul de usor prin montarea pe blocul motor cu kick a semicarcasei de la modelul cu electrostarter si poti sa montezi si mecanismul de kick si cuplajul unisens pentru electrostarter.

 

Problema mare de tot este ca in caz de backfire/kickback futezi motorul destul de usor (de asta nu a facut Suzuki modelul oficial).

 

Atentie: iti trebuie de musai chiuloasa (macar capac si ax cu came) cu sistem de decomprimare automat altfel nu poti sa il pornesti cu electrostrarter/arzi demarorul ca nu poate da peste cap motorul.

 

Tipul de motor SK42B (cel mai des intalnit) are 27 sau 30 HP, iar DK41A are 33 HP, dar este foarte rar la noi si chiar in Europa (carburator diferit).

Deci ce am vazut eu inseamna ca erau modificate.

» Post actualizat in 11 Dec 2015 18:37

Bogdan, ai nimerit fix filmul facut de mine :)

Cu siguranta poti face cu xr400 si dr350 ceea ce vezi in clipul de mai sus. Poate nu-ti iese din prima fiecare urcare, dar iti iese pana la urma. Apuca-te de sportul asta ca e frumos.

Ce pot sa zic este ca m-am uitat la clipurile voastre cu placere fara sa ma misc din fata calculatorului 2 ore. Cat despre sportul asta l-am inceput numai ca nu am ales motorul potrivit (acum e vandut) iar de frumos este putin spus. Am dat motorul de 1 luna si deja trebuie sa-mi iau altul ca sa pot sta linistit :)) sa-l stiu acolo in garaj gata de treaba. Va salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu ma gandesc la aceleasi motoare. iau in calcul si drz400 si wr450r, pe care, din pacate, nu le pot lua din magazin. ma gandesc si la wr250r, care mi se pare cea mai potrivita.

bogdan, te-ai gandit si la ele? tehnologie actuala si diferenta mica de pret...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu ma gandesc la aceleasi motoare. iau in calcul si drz400 si wr450r, pe care, din pacate, nu le pot lua din magazin. ma gandesc si la wr250r, care mi se pare cea mai potrivita.

bogdan, te-ai gandit si la ele? tehnologie actuala si diferenta mica de pret...

Da sigur ca m-am gandit, da la cate nu m-am gandit si am ajuns la astea doua de care zic. De ce? Pai pe mine ma intereseaza foarte mult fiabilitatea nu-mi place sa tin o evidenta a orelor de functionare sau sa schimb uleiul foarte des, adica nu vreau sa stau cu griji....plus ca tehnologia asta nou are tot felul de probleme din ce am citit fata de tehnologia mai veche care pare indestuctibila . Un aspect foarte important este sa aiba far, sa fie 4t, si sa se poata inmatricula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrea sa spun ca am deschis un topic identic si pe pro-bike si am primit un raspuns ca ar fi bine sa dau un search pe forum si gaseam, bineinteles ca am data search si mai nimic. Probabil ca daca erau persoane deschise la dicutii ca aici sigur gaseam ceva dupa un search. Intr-un ”cuvant” va multumesc la toti de aici pentru parerile si sfaturile voastre.

Editat de Iordache Bogdan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XR 400 R este una dintre cele mai bune motociclete construite in ultimii ani.

Versiunile de dupa 2004, datorita aplicarii normelor EPA, au devenit "asmatice".

» Post actualizat in 11 Dec 2015 23:11

-

 

Nici chiar asa..... construite in ultimii ani raportat la WW2... si XR si DR erau high tech in anii '90, in prezent depasite din punct de vedere tehnic...sunt fiabile in anumite regimuri de utilizare si intretinere.

 

Nu suporta grad de comparatie cu o motocicleta din generatia 2002-2008 (din aceiasi clasa), iar cele >2010 sunt adevarate uzine cu scheme de intretinere aproape prohibitive pentru Romania.

 

DR si XR sunt pretabile mai degraba la enduro soft spre mediu sau pentru amatorii de calatorii de cateva zile/saptamani in zone izolate si sunt poate cele mai prietenoase cu fesele rider-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit pe aici pe acolo si m-am hotarat si asupra unu suzuki drz 400 din 2005. Singurul lucru ce ma deranjeaza este pornire numai pe electric. Voi ce parere aveti de motorul acesta ?

cand vei fi suspendat si vei putea pune doar un picior jos, ai sa zici saru mana de buton

drz-ul e calarit de politia australiana. din cate am citit, sunt foarte multumiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...