Sari la conținut

Ajutor alegere motor ( Enduro ) - BMW f650 Dakar vs KTM 690E


Postări Recomandate

drumul pana la off e 150/200 km, si imi repet parerea , degeaba imi dai un porche ca nu am cum sa ajung cu el pe pista pe drumurile noastre ...asa si cu KTM, net superior, din toate pct de vedere, mai putin mentenanta, ca si consum e tot pe acolo +1l, dar usless pt ce facem noi.

chiar azi vorbeam cu un posesor de 690 cu care ne impartaseam dorinta de excursii mai lungi .... "orice dar nu pe sosea" ...

'ete de asta prefer dakarul ktm-ului, pt ca pe o raza de 150 km in jurul iasului nu sunt munti ... si ca sa fiu nevoit sa parcurg 50% din drum cu 690-ul pe asfalt si 4 benzi cu 100 la ora ... mai bine stau acasa ..

revizii? consum? comoditate ....

concluzie, fun cu 690-ul ai pe enduro, enduro e departe, prefer sa imi priasca cat de cat TOT drumul, decat sa ma bucur jumatate, si sa injur cealalta ... parerea mea.

si hai sa nu trasformam topicul in care e mai buna in general, ca se stie care e, ci care e cea mai buna pt ce face omul, si omul face 400 km de asfalt ca sa se dea 1-2 zile pe forestiere, nicidecum hard enduro, ci doar niste treceri hard de nevoie, de zeci de metri max, adica nici 1%.

peace.

 

cat merge viteza maxima dakaru? si de ce spui de 690 si 100 kmh pe asfalt?!!? te-ai dat cu un 690?

am adus ktm-ul din alba iulia pe roti acasa. viteza maxima a fost undeva la 140 kmh. n-am mers tot drumul asa, dar se poate merge 100-120 kmh la drum intins. suspensia se poate intari cu doar cateva click-uri si a fost mare distractie pe serpentine cu ea. incaltata cu tkc80, m-am distrat pe serpentine de imi venea sa intorc si sa le mai fac o data.

pe offroad, la cat ma pricep eu, urca neasteptat de bine. am si 1150 gsa si am mai intrat in offroad usor cu ea, dar cu ktm-ul e distractie.

67 de cai, la kg ei, e foarte sprintena. daca nu esti atent, esti pe-o roata in primele trepte, numai din gaz.

daca se doreste mai mult confort, sunt variante la indemana pentru schimbat saua.

nu stiu sa zic nimic de dakar ca nu m-am dat cu el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 74
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ne-am intalnit cumva la pietrele doamnei? in toamna asta? un 690/dakar si translap?

 

 

ne-am intalnit, clar.

din ce am vazut, baiatu cu ktm era singuru care avea pasager. poate e si asta un motiv ca mergea incet. cu doamna in spate o lasi mai moale tot timpu...

nu mi-ai raspuns, cat merge dakaru? de curiozitate, cat e viteza de croaziera, in afara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu consoarta era problema, as fi vrut eu.

eu ma simt ok pe la 120-140, pe 4 benzi, nu-mi place sa merg in coloana, maximul nu am reusit sa-l vad, cand i-am dat, o data, de curiozitate, imi arata 170 (ceea ce ma indoiesc), si mai putea ...

 

mai nebunule tu nu pricepi ca nu ai 4 banzi in judet ? :)))

 

Cum de 690Enduro are 120 130 maxim cruising speed, ca ii vedeam pe youtube pe astia cu 690 SMC ca rupeau fasu si la 150 160 lejer (e acelasi motor,cadru, aproape efectiv aceeasi mobra ). Ma refer la 690 SMC (nu 690 SM sau SMR,care are alt cadru si jante turnate de 17)

 

Da, o fi altfel etajata cutia la 690E (mai pt off, mai lunga a 1-a etc), dar totusi....

 

Daca stau si ma gandesc, un transalp de dupa 94, in mintile lui (adica motorul sa fie ok), cu niste modificari devine o mobra ideala pt ce vrea robert. Nu e mono,nu trepideaza ca un mono,putere decenta,usurata de kg (gen toba,bord, cadru bord, carene, etc) eventual alta furca (cum avea useru capusang de pe forum) si ai o mobra pe cinste... asta daca stock nu gaseste ce-si doreste... Si per total nu sari cu investitia de 3000, dar in acesti bani ai o mobra pe cinste (care duce si bagaje,si pe off nu ti-e rusine cu ea)

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit si eu o parere, desi nu am avut niciodata nici unul din modelele de mai sus.

Cum, totusi, sa compari 2 motociclete din clase diferite? Punandu-le in aceleasi situatii, adica cu bagaje, pasager, etc? Diferenta de 40Kg spune totul.

 

In trecerea mea dinspre stradal spre enduro am avut, la un moment dat, 2 mobre cam ca din aceleasi clase: Transalp si Husqvarna TE610, primul cu 170kg la gol iar al doilea cu vreo 125-130Kg. Am facut chiar o excursie cu ambele (eu cu un prieten), si pot sa spun urmatoarele:

 

Transalp: Excelent pe sosea, ajungi la viteze relativ mari (al meu mai mult de 140 nu prinde, ca are motor de 400), si poti sa-ti mentii viteza respectiva fara efort destul de mult timp. Merge si cu pasager fara probleme, chiar si cu bagaje, cutii, etc. In momentul cand o scoti pe off, ar fi bine sa nu parasesti forestierul usor.

 

Husqvarna TE610: E de 2 locuri, dar e un chin sa mergi pe locul din spate chiar si numai 1 Km. Loc de bagaje nu ai deloc, nu poti prinde de cadrul ala fragil mai nimic. Daca o scoti pe sosea, te sufla tirurile de nu te vezi, te tii de ghidon cat poti tu de tare. Am ajuns, in situatie de urgenta, la 150 km/h cu ea, dar nu cred ca roata fata mai atingea vreun pic asfaltul, ca prea era instabila. In schimb, cand intrii pe off, e o placere. Chiar si cu cauciucuri de strada, greutatea mica se simte, urci destul de usor chiar si poteci inguste si abrupte.

Daca ii pui si cauciucuri cu crampoane, poti sa te duci cu ea pe unde vrei si pe unde nu vrei. Insa asta limiteaza destul de mult mersul pe strada, ai mult mai putina aderenta pe asfalt (doamne fereste sa iesi cu crampoanele pe asfalt ud, ca esti pe jos aproape sigur). Plus ca mersul pe asfalt cu crampoanele te oboseste foarte mult, simti ca mergi cu senile de tanc, ai vibratii enorme si zgomot pe masura. Eu aveam de mers vreo 40km pe asfalt pana la "locul de joaca" si inca 40 km inapoi, si ma obosea mult mai mult strada decat off-road-ul.

 

Per total, un enduro-touring (BMW F650 sau Transalp) e mai mult de folosit pe strada si rar in off. Un enduro soft (KTM 690 sau orice alta mobra de 130-140 kg: Suzuki DRZ 400, Yamaha WR250R) e un compromis intre strada si enduro, destul de potenta pe enduro daca o echipezi cu cauciucurile corecte, dar extrem de obositoare pe strada. Daca ajungi la o astfel de mobra, incetul cu incetul vei avansa mai mult spre enduro, cum am facut eu, si vei ajunge la remorca si un motor de 110Kg, sau spre strada, si vei ajunge inapoi la enduro-touring.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau un kle500, ca si era unul de vanzare pe prima pagina de-aici. exact motorul ala l-am vazut la sfarsitul lui august, inceputul lui septembrie, la intrarea din cetatea sighisoarei. si poate...bagaje, femeie. il confundasem cu kollar

am fost cam virulent aseara. de! asa-i cand combini cateva pahare de vin si comparatia intre cele doua motoare.

ma amuza iarasi acele 4 benzi, care sunt cel mult doua pe acelasi sens.

orasul meu de suflet e iasiul. si cei mai buni prieteni ieseni sunt. cele mai frumoase amintiri le am din perioada studentiei. revin cu drag la 2-3 ani. ultima data in 2013. si, na, acum imi mai vine o intrebare...de ce vreti voi sa parasiti orasul, cand poti face enduro cam peste tot? :D sarariei era toata numai un sant de la un capat la altul. nu am vazut oras mai cu fundu-n sus. pacat, sper sa-si fi revenit intre timp.

am vazut ca mi-ati vizitat profilul si nu ati zis nimic! pai, se poate?! mai scoteam niste vin din pivnita si ne cinsteam cumsecuvine... data viitoare sa aduceti muraturi

hai s-avem noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Per total, un enduro-touring (BMW F650 sau Transalp) e mai mult de folosit pe strada si rar in off. Un enduro soft (KTM 690 sau orice alta mobra de 130-140 kg: Suzuki DRZ 400, Yamaha WR250R) e un compromis intre strada si enduro, destul de potenta pe enduro daca o echipezi cu cauciucurile corecte, dar extrem de obositoare pe strada. Daca ajungi la o astfel de mobra, incetul cu incetul vei avansa mai mult spre enduro, cum am facut eu, si vei ajunge la remorca si un motor de 110Kg, sau spre strada, si vei ajunge inapoi la enduro-touring.

 

exista o parere gresita ca nu poti merge in off cu transalp sau BMW 650. Nu stiu,voi vedeti mobrele astea doar pt asfalt si ocazional forestiere?

 

O mobra de 110 kg pur enduro e distractiva dar esti limitat de rezervor, de geometria ei si cum e facuta ea (sa exceleze pe off si sa fie zero barat pe asfalt,mai ales cu gume de off)

 

De ce nu ia in considerare un G650 X Challenge?

 

 

am fost cam virulent aseara. de! asa-i cand combini cateva pahare de vin si comparatia intre cele doua motoare.

ma amuza iarasi acele 4 benzi, care sunt cel mult doua pe acelasi sens.

orasul meu de suflet e iasiul. si cei mai buni prieteni ieseni sunt. cele mai frumoase amintiri le am din perioada studentiei. revin cu drag la 2-3 ani. ultima data in 2013. si, na, acum imi mai vine o intrebare...de ce vreti voi sa parasiti orasul, cand poti face enduro cam peste tot? :D sarariei era toata numai un sant de la un capat la altul. nu am vazut oras mai cu fundu-n sus. pacat, sper sa-si fi revenit intre timp.

am vazut ca mi-ati vizitat profilul si nu ati zis nimic! pai, se poate?! mai scoteam niste vin din pivnita si ne cinsteam cumsecuvine... data viitoare sa aduceti muraturi

hai s-avem noroc!

 

au cam asfaltat tot acum....dar sunt atatea zone pt enduro in jurul Iasiului....in orice directie.....

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 benzi, adica 2 pe sens

Zonele din jurul iasului le facem de 2 ani, vrem sa vedem si locuri noi

Mircea vede situatia exact cum o vad si eu.

Plus ca din ce inteleg eu ca face grupul nostru, noi nu facem enduro, nici turing, noi vrem sa vedem locuri noi, sa calatorim mai mult, implicit dam peste zone mai enduro, sau mai turing.

De aici si problema, amandoua fac lucrul asta, compromis este la amandoua, el hotaraste ce ai cum

 

le faci de 2 ani :) eu mi-am luat mobra in Mai cred, anul asta :) Si oricum,sunt o gramada de locuri de vazut si in judet,dar nu asta era ideea..

 

btw, nu ai 2 benzi pe sens pe E58. Multi idioti vin si-mi fac flash din spate sa ma dau pe banda '1' care de fapt nu e BANDA, ci o tentativa de banda pt ca nu e marcata corespunzator si e mai ingusta.

 

In rest, vis a vis de iesiri si grup ai descris perfect ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista o parere gresita ca nu poti merge in off cu transalp sau BMW 650. Nu stiu,voi vedeti mobrele astea doar pt asfalt si ocazional forestiere?

 

Ai incercat?

 

Uite limitarile unui enduro-touring pe poteci de munte:

https://www.facebook.com/cazachevici.mircea/videos/vb.100000823010392/120087734695326/?type=3&theater

 

Si uite posibilitatile unui enduro pursange, chiar si mai greu, pe la 130kg:

 

252415_210012982369467_3447163_n.jpg?oh=

 

Depinde de initiator cat de off vrea sa se dea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stulewa: am specificat hard enduro pentru categoria asta de motociclete, care nici nu se compara cu nivelu hobby de la competitiile noastre pentru caprite.

Tragi multe concluzii si proaste pe deasupra, dar e bine ca te amuzi.

Nu poti sa faci cu o vaca de 200 de kile ce faci cu o caprita.

bine mai nea, adica e vorba de hard-enduro pe clase?!?? pai daca intru cu un suzuki gs 500 pe offroad si dau clasa la bajetii cu translapuri si alte mobre dedicate categoriei endurotouring se cheama ca am facut hard-enduro-naked?!?

skilul face diferenta... tu nu ne-ai spus ce vrei sa faci exact cu trotineta.

cunoscand bine ambele motorete iti pot spune urmatorele:

fiabilitate: bmw are viata mai lunga, dar se serviseaza execrabil in comparatie cu 690-ul si la capitolul zvac e pilaf, deci viata multa la 1500rpm..

comoditate onroad: iarasi bate bmw-ul datorita parbrizului dar daca dai de viraje te mananca pe paine 690-ul deci, bun de autostrada.

comoditate offroad: aici 690-ul castiga detasat datorita suspensiilor si rotilor. bmw-ul e echipat cu doua bete si o coada de matura rupta... nu poti sa setezi nimic. ca sa nu mai vorbim de greutate.

 

peste toate se adauga skil-ul, cine merge tare in offroad merge cu orice motoreta si merge si pe strada mai mult decat decent, asa ca antrenamentu taica, antrenamentul.

 

cum ziceam, ma duc la antrenament, va pupa Jean!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat?

 

Uite limitarile unui enduro-touring pe poteci de munte:

https://www.facebook.com/cazachevici.mircea/videos/vb.100000823010392/120087734695326/?type=3&theater

 

Si uite posibilitatile unui enduro pursange, chiar si mai greu, pe la 130kg:

 

252415_210012982369467_3447163_n.jpg?oh=

 

Depinde de initiator cat de off vrea sa se dea.

 

 

In primul rand depinde de rider, apoi in al doilea rand depinde de mobra (mai exact de tipul de mobra si tipul de gume)

 

Din ce-mi dau seama gumele alea de pe transalp numai pt terenul ala nu era.

 

Eu cu Africana 650 n-am avut nici o problema NICAIERI cu K60 scout atata timp cat era USCAT...

 

Cu Mitas C-02 sau ceva de genu, cred ca se schimba putin povestea.

 

andriu si diliu91 isi amintesc un episod in care am scos din namol vreo 3 mobre :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ jean: dapai fix parerea aia pertinenta cu plusuri si minusuri o cautam eu.

La ktm ma sperie mult povestile de groaza cu motoare foootote la 10k km, axe cu came schimbate, etc, ca un parbriz, un suport spate, o sea mai confortabila se pot pune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice om care are 690 bag mana in foc ca il schimba la 5000, nu la 10.000 ,indiferent ca-i din 2008 sau 2015 motoreta.... E o motoreta cu care nu mergi doar la 1500 RPM. Daca mai trage de ea, nu cred ca va schimba uleiul la 10.000 km

 

Pana la urma mai bine pui 5100 si schimbi la 5000 km decat sa pui '300V' (uleiul reisarilor) si sa schimbi la 10.000....


Nu-s motoare de 1700cc sa zici ca te rupe la bani un schimb de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dapai omule, nu am mers decat foarte putin pe ea. Suspensii foarte ok pt o mobra de adventure, nu am mers pe prea multe capre ca sa compar cu alea, cuplu cat sa nu-ti trebuiasca altceva for a lifetime, instant power wheelies, ciclistica interesanta, se simte ca o bicicleta pe steroizi, dar unghiul de bracare pare a fi mai mic ca la o mobra normala, dar daca stii sa faci 8-uri stranse nu-i nici o problema. Seaua era schimbatavsi foarte comoda, ghidonul un pic prea jos fata de cum imi place mie. A dracului de inalta, abia ajung jos, s-ar putea sa am probleme la pus cricul in pozitii ciudate (pe deal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dapai omule, nu am mers decat foarte putin pe ea. Suspensii foarte ok pt o mobra de adventure, nu am mers pe prea multe capre ca sa compar cu alea, cuplu cat sa nu-ti trebuiasca altceva for a lifetime, instant power wheelies, ciclistica interesanta, se simte ca o bicicleta pe steroizi, dar unghiul de bracare pare a fi mai mic ca la o mobra normala, dar daca stii sa faci 8-uri stranse nu-i nici o problema. Seaua era schimbatavsi foarte comoda, ghidonul un pic prea jos fata de cum imi place mie. A dracului de inalta, abia ajung jos, s-ar putea sa am probleme la pus cricul in pozitii ciudate (pe deal).

si nu puteai sa scrii asta dincolo? daca tot sunt ceva posesori si n intrebari d3spre motoru asta putem face ceva sa ajutam si pe altii cu ceva informatii. si sa fie totu intr-un si gur loc. da in fine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer eram de parere ca experienta mea scurta nu este relevanta vreunui viitor posesor de ktm, si ca o parere mult mai obiectiva ar trebuie sa vina de la posesori ce au bagat vreo cateva mii de km, dar hai ca dau copy-paste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...