yo3iva Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 ca sa nu fac si aici o "apologie" intreaga , va invit sa cititz pe acest link , cum am rezolvat. (mai sunt vre-o cateva "info" utile ,adiacente problemei cu incarcarea la Yamaha MT03 ) http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2016/01/defect-incarcare-baterie-motocicleta.html bafta , si sa auzim de bine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo4hgx Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Romanul s-a nascut poet! Sau artist... sau cum era? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIDU' Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 dece nu povestesti tu aici pe forum ? Ai asa mare nevoie de vizitatori pe blog ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad_max_86 Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 (edited) ca sa nu fac si aici o "apologie" intreaga , va invit sa cititz pe acest link , cum am rezolvat. (mai sunt vre-o cateva "info" utile ,adiacente problemei cu incarcarea la Yamaha MT03 ) http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2016/01/defect-incarcare-baterie-motocicleta.html bafta , si sa auzim de bine. am avut rabdarea sa-ti citesc tot articolul,cu destula greutate....prin fiecare secunda de traire inensa cu 30 de paranteze.....initial am crezut ca esti un tip care are un fel de habar de electronica dar la nivel minim si incurca multi termeni ,dar se pare ca de fapt chiar te pricepi cititnd si alte articole de ale tale , deci nu am idee de ce te exprimi asa...din topor. in fine , sa rezum pe scurt ce ai descoperit tu si trebua sa scrii aici de la inceput : yamaha mt-03 are o problema cu amplasarea releului regulator de tensiune , fiind in partea din spate-inferioara a motocicletei, expus cu mufa , cablajul si radiatorul la interperii si ce arunca roata spate . tu practic ai patit urmatorul lucru : ti-a intrat mizerie la mufa releului,si pe langa faptul ca ti-a acoperit radiatorul lui cu noroi si nu se mai racea , ti-a murdarit si mufa . fiindca ai nevoie de un contact cat mai ferm electric pe firele din mufa , rezistenta electrica a crescut => tensiunea furnizata a scazut, firele s-au incins , poate a facut si o mica flama pe papucul de la mufa de + , si s-a perpetuat fenomenul pana n-a mai facut contact electric deloc. si ai venit 100km aproape pe baterie. de 2 ori. si l-ai dat jos,l-ai curatat,ai consumat un tub de wd40 ,ai pus bateria pe redresor,si ai luat-o de la capat. tu ai gasit cauza,dar n-ai propus si o rezolvare permanenta,ci doar provizorie. rezolvare permanenta inseamna mutarea releului in alta locatie,sau sa-l feresti de mizerie. si apropos,povestea cu honda dominator cu pedala.....acolo ti-ai dat cu notiunile de electrica in cap ca sa nu zic in co@ie........ iti da senzatia de mai multa tensiune cand aprinzi si becurile datorita faptului ca n-ai baterie (sau ca e uzata).bateria ar fi actionat ca un stabilizator (un mega-condesator pentru redresarea tensiunii alternative care ti-o furnizeaza releul de incarcare= tensiune alternativa). sistemul ei electric e facut pentru curent continuu nu alternativul ce al furnizeaza releul ei. iar becurile,cand le aprinzi,sunt consumatori care mai liniarizeaza din tensiunea alternativa .....rezulta ca ti se pare ca iti da mai mult, curent/tensiune.....de fapt,redreseaza o "cantitate" mai mare in curent continuuu decat a.c.......saracu motor merge fiindca exista si niste diode pentru redresare,ce nu pot face numai ele toata treaba de conversie.....de aceea,iti va functiona relativ ok fara baterie doar aprinderea,cdi-ul (si al poti praji asa) si cam atat.....restul instalatiei ce are nevoie de curent bine stabilizat nu va fi ok.......of,mama ei de electronica...si de limba romana. Edited January 21, 2016 by mad_max_86 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad58 Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 (edited) am avut rabdarea sa-ti citesc tot articolul,cu destula greutate....prin fiecare secunda de traire inensa cu 30 de paranteze.....initial am crezut ca esti un tip care are un fel de habar de electronica dar la nivel minim si incurca multi termeni ,dar se pare ca de fapt chiar te pricepi cititnd si alte articole de ale tale , deci nu am idee de ce te exprimi asa...din topor. i iti da senzatia de mai multa tensiune cand aprinzi si becurile datorita faptului ca n-ai baterie (sau ca e uzata).bateria ar fi actionat ca un stabilizator (un mega-condesator pentru redresarea tensiunii alternative care ti-o furnizeaza releul de incarcare= tensiune alternativa). sistemul ei electric e facut pentru curent continuu nu alternativul ce al furnizeaza releul ei. iar becurile,cand le aprinzi,sunt consumatori care mai liniarizeaza din tensiunea alternativa .....rezulta ca ti se pare ca iti da mai mult, curent/tensiune.....de fapt,redreseaza o "cantitate" mai mare in curent continuuu decat a.c.......saracu motor merge fiindca exista si niste diode pentru redresare,ce nu pot face numai ele toata treaba de conversie.....de aceea,iti va functiona relativ ok fara baterie doar aprinderea,cdi-ul (si al poti praji asa) si cam atat.....restul instalatiei ce are nevoie de curent bine stabilizat nu va fi ok.......of,mama ei de electronica...si de limba romana. Rade ciob de oala sparta. 1. Un mega condensator sau o baterie nu stabizeaza nimic ele sunt puse pe post de tampon termenul potrivit si dedicat este filtrare. 2.Hotareste-te ce scoate RRT-ul ala ca ba spui ca scoate alternativ ba spui ca totusi redreseaza. Releul scoate o tensiune pulsatorie (nu alternativa ca nu se schimba polaritatea acolo) pe care bateria ta pe post de "mega condensator ti-o filtreaza si netezeste (aici practic am facut un pleonasm pentru a accentua functia) la o valoare de serviciu de12+ volti data de stabilizarea care o face RRT-ul. 3 La 99% din cazuri, mobrele care au CDI (cele monocilindru in special) pornesc si merg bine merci fara baterie pe partea de aprindere, CDI-ul are circuit separat de restul instalatiei fara nicio legatura cu bateria. Edited January 21, 2016 by vlad58 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo4hgx Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Rade ciob de oala sparta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mad_max_86 Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 (edited) Rade ciob de oala sparta. 1. Un mega condensator sau o baterie nu stabizeaza nimic ele sunt puse pe post de tampon termenul potrivit si dedicat este filtrare. 2.Hotareste-te ce scoate RRT-ul ala ca ba spui ca scoate alternativ ba spui ca totusi redreseaza. Releul scoate o tensiune pulsatorie (nu alternativa ca nu se schimba polaritatea acolo) pe care bateria ta pe post de "mega condensator ti-o filtreaza si netezeste (aici practic am facut un pleonasm pentru a accentua functia) la o valoare de serviciu de12+ volti data de stabilizarea care o face RRT-ul. 3 La 99% din cazuri, mobrele care au CDI (cele monocilindru in special) pornesc si merg bine merci fara baterie pe partea de aprindere, CDI-ul are circuit separat de restul instalatiei fara nicio legatura cu bateria. mersi,ma simt magluit. am zis clar ca rrt-ul scoate tensiune a.c(un soi de)....acum sa despicam iar in 4 firul pentru cei ce abia se pricep nu ca babeste mai simplu daca zic imi iau cuc....... ca nici aia nu e pur alternativa ci e semi alternativa , mai exact mono alternanta ( pozitiva)...iar la unele modele bi,altele tri fazic. corect,bateria filtreaza tensiunea mono-alternanta , o liniarizeaza. ce insemana tehnic acest proces? o redresare de la tensiune pulsatorie (un a.c. partial liniarizat si filtrat prin rrt ce contine de obicei mosfet,sau diac/triac/diode si poate vreun mic condensator. ) la cc filtrat. majoritatea mobrelor cu cdi au circuit separat prin contact si panoul de siguranta separat de lumini si restul consumatorilor dar si acele trasee separate tot din circuitul bateriei se trag initial, doar ca-s ramificate.......rectificatorul are iesirea sa de tensiune legata direct pe borna plus a bateriei in majoritatea cazurilor. doar la cele cu pedala predomina schema cu cdi conectat direct la rrt. de asemeni,majoritatea cdi-urilor au integrate in etajul de intrare circuite de filtrare si redresare ( prin condensator , diode , inclusiv diode zenner sau tranzistor mos-fet ). caci cdi-urile se impart in cdi-uri A.C si DC( ca si cazul mt-03)...cele la care faci tu referire sunt strict cele tip AC,care da le gasesti pe monocilindre doar cele cu pornire la pedala....asta fiindca nici tu nu ne-ai lamurit complet de toate diferentele dintre sisteme...alea nu au etaj de liniarizare in cdi....dar revenind la ideea esentiala,tot becurile mai liniarizeaza din tensiunea pe care o da rrt-ul in lipsa bateriei,la dominatorul cu pedala.end of story. Edited January 21, 2016 by mad_max_86 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAGI Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Se da un subiect oarecare pe un forum. Imediat se gasesc 2-3 nazdravani sa se certe pt te miri ce. A gresit omul, nuuuu, sa-i dam la cap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad58 Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 mersi,ma simt magluit...dar revenind la ideea esentiala,tot becurile mai liniarizeaza din tensiunea pe care o da rrt-ul in lipsa bateriei,la dominatorul cu pedala.end of story. Pentru putin Becurile nu liniarizeaza tensiunea ci prin inertia filamentelor integreaza efectul termic al curentului electric asa cum bateria sau mega condensatorul tau integreaza/filtreaza tensiunea de ajunge sa fie liniara. Tu stii ceva dar mai greu cu exprimarrea de specialitate. Dominatorul face parte din cei 1% cu CDI-DC. Schema cea mai simpla si fiabila este insa cu bobina in magnetou separata de restul instalatiei. Se da un subiect oarecare pe un forum. Imediat se gasesc 2-3 nazdravani sa se certe pt te miri ce. A gresit omul, nuuuu, sa-i dam la cap. Chibitii sa vorbeasca cand au ceva a spune legat de ce se discuta Dar nu e cu suparare, afara e iarna grea numai @nicon se plimba-n draci in loc sa aiba grija de nepoti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Ce-am inteles eu: mobra buna, fara probleme... o baga in apa adanca de 1m, cu noroaie si alte cele, merge linistit si dupa aia se mira ca a crapat incarcarea. Nu repara nimic la ea, dupa care se mira ca iar a crapat (eu ma mir ca totusi l-a mai dus o perioada). Curata mufa si considera ca a redescoperit roata... si ca e prosti aia de la Yamaha, nu s-au gandit ca cineva o sa faca scufundari cu mobra. Nu mai zic de cum e scris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo3iva Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 hai sa o iau pe puncte. asta doar pt ca e iarna , si nu am altceva mai bun de facut. 1 - da stiu ca scriu "imbarligat" . nasol . asta e. vrei sa citesti , bine. nu vrei , tot atat de bine. e democratie si de aia avem bloguri , ca sa consumam spatiu pe servere (free) daca ai capacitatea sa reusesti sa intelegi ce am scris eu acolo , inseamna ca ai o inteligenta peste medie, si poti urmarii o "scriere imbarligata" 2 - yo4ghx de yo3iva . tot romanul e poet , si daca asculti in unde scurte sau faci un qso acolo , o sa vezi ca tot asa e. trebuie sa iti notezi ideile , pt ca pana lasa microfonul corespondentul , uiti ce vroiai sa ii spui 3 - daca esti convins ca articolul este scris de Borcea sau Becali , inseamna ca esti un microbist convins. eu habar nu am cum arata Borcea , iar pe Becali il stiu cum arata de cand s-a suit pe capota unui Bentley (si am impresia ca cei de la Bentley si-au rezervat dreptul sa nu isi bata joc de firma lor ) eu nu sunt microbist , habar nu am de fotbal nimic , nu urmaresc meciuri la tv . inafara de Mutu , nu iti pot preciza nici un jucator roman de fotbal. 4 - de ce nu povestesc pe forum: am mare nevoie de vizitatori pe blog. exact cum ai zis tu. nu vreau sa "consum" spatiu aiurea pe server (motociclism) plus ca ar fi trebuit sa trunchiez postarea , sa o adaptez pt forum . imi este mult mai simplu sa pun un copy/paste . si asa vad ca se practica (Ponta) 5 - idem punctul 1 . stiu ca scriu cu multe paranteze , dar asa m-am obisnuit . electronica , stiu ceva. destul cat sa repar harddisk-uri , dslr-uri sau alte chestii electronice. exprimarea nu este din topor , este doar imbarligata . demult blogul avea scris sus "muzica si ganduri incalcite" . releul nu s-a insins , dar contactele da , s-au murdarit / oxidat cat sa nu mai fie un contact ferm , si sa incarce cum trebuie. nu am venit de 2 ori 100 de km fara baterie. o data am venit 3 statii de tramvai, de la autostrada , pana in Ozana unde stau (2-3 km) si a doua oara , un pic mai departe de Mogosoaia , pana in Piata Domenii (aprox 50 Km)(mult zis) rezolvarea permanenta am propus-o. acoperirea mufei cu o aparatoare , si multa vaselina . evident cine vrea sa mute releul in alta parte , isi da seama singur , nu trebuie sa ii explic eu cum . doar ca apar inadituri aiurea pe traseul firelor pt etc probleme . adica e usor sa zici "muta releul" . practic , e un pic mai greu. la Dominator , nu vad de ce mi-am dat cu notiunile de "electrica" in c... cap . nu este o "senzatie" ca da mai mult curent. doar ca atata timp cat nu exista un consumator mai mare , releul "nu se deschide" ca sa treaca ceva curent. "of mama ei de limba romana" ... da asa e. mama ei . "al furnizeaza" "(si al poti praji asa)" . la inceput de cuvant , intotdeauna , in limba romana se pune " Î " . daca nu ai caracterul resp pe tastatura pui " i " nu a. (respectiv "anchis - deschis" ) functionarea fara baterie nu afecteaza "restul instalatiei ce are nevoie de curent bine stabilizat" . eu nu stiu claxon care sa aiba nevoie de curent stabilizat. (sau bec) . da anumite circuite integrate in anume scheme electronice , cum ar fi un VFO - oscilator in inalta frecventa , sau anume motorasare pas cu pas , sau diferite circuite electronice in calculatoare , da au nevoie de curent bine stabilizat si filtrat . acolo se folosesc surse in comutatie cu bucla de feedback , sau clasice 7805/12/24 etc (unde ultimele 2 cifre reprezinta tensiunea la iesite stabilizata) (cele cu 79 sunt pe ramura -) sau LM317 cu prag variabil. epoca zennerelor a cam apus. cu toate ca eu mai folosesc uneori diode din seria PL (PL18v) . "saracu" motor a functionat si functioneaza bine mersi , si fara baterie, pt ca a fost conceput "solid" circuitul de aprindere. CDI-ul nu o sa se arda , pt ca nu am baterie. cel mult se poate arde releul de incarcare , pt ca va trebui sa suporte el singur curentul consumat de faruri. (dar nu s-a ars de mai bine de un an de zile) cdi-ul are parte de stabilizare in el, asa ca nici o data nu o sa intre curent mai mult decat are nevoie. poate ai vrut sa te referi la tensiune fluctuanta , nu alternativa. pt ca da , tensiunea pe care o da magnetoul , este foarte foarte fluctuanta. intre 20 si 90 de volti. candva demult am avut un motor SWM-Rotax de 500cc. si nu avea deloc releu de incarcare. partea de aprindere , era pe un bobinaj separat de cel trifazic pt becuri si etc. pt ca imi era lene sa ii fac un releu de incarcare , iar eu mergeam numai pe camp cu el , i-am pus un bec de lustra de tavan de 220volti la 100 de wati. intr-un far de tractor. acel bec lumina slab la relantiu , si cand mergeam, lumina in functie de cum turam motorul , mai puternic sau mai slab. cred ca acel magnetou dadea pana pe la vreo 120-130 volti. 6- intradevar un condesator nu stabilizeaza nimic. el doar filtreaza si "netezeste" tensiunea. si da bateria are rol de tampon , in preluarea varfurilor de tensiune. dap mobrele monocilindru , merg bine mersi si fara baterie , pt ca de cele mai multe ori au bobinaj separat pt alimentarea cdi a aprinderii. (nu stiu cum are Dominatorul ca nu m-a interesat , dar cred ca si el are circuit separat de alimetare a cdi-ului ) 7 - ai aburit si imbarligat complet notiunile de curent alternativ si curent continuu. ai mai bagat 2 mosfeturi si 3-4 zenere , si gata. nimeni nu mai intelege nimic. ai mai pus si un diac si un triac , si ai facut haosul si mai mare . daca mai puneai si un tiristor , ciorba era completa. ar trebui sa vezi pe un osciloscop formele de unda ale unui semnal "pulsatoriu" , ca sa iti dai seama ca nu e asa simplu... cand o sa vezi un semnal dreptunghiular cu factor de umplere variabil , sau un dinte de fierastrau , o sa iti dai seama ca e mai complicat de atat. si atunci o sa poti repara si drivere PWM de motorase de drona (cum am facut eu) aici e un alt gen de reparatie a unei drone , dar ulterior a trebui sa ii repar si unul din cele 4 drivere de motorase http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2015/01/review-reparatie-drona-dji-phantom.html nu mai arunca in "noi" cu piese electronice , pt ca s-ar putea sa stim si noi ceva , ceva. ("sunt strict cele tip AC,care da le gasesti pe monocilindre".... PE care. PE. este si un desen pe net.. cu "pe care" ) 8 - vezi pct 3. nici pe MM nu il cunosc. 10 - intradevar. se da un subiect pe forum , si apar 2-3 "coneseur" sa se "certe" ... bine ca nu traim si ne castigam existenta din forumuri. pt ca am fi murit de foame. 11 - da dominatorul face parte din categoria 1% de motoare care merg perfect in stilul "rusesc-romanesc" hard. si este foarte fiabil . becul. becurile sunt folosite ca "regulatoare" de tensiune inca din vremea Rabe-i . se punea un bec in serie cu alternatorul ca sa incarce bateria. poate unii isi mai amintesc ca multe rabe sau steagul-rosu , aveau un bec care se vedea ca "arde" la grila din fata. simplist spus , becul cand se inroseste , are rezistenta electrica redusa , respectiv trece mult curent prin el. pe masura ce bateria se incarca si nu mai "trage" curent, becul se "dez-roseste" adica se aprinde mai slab, atunci crescandu-i rezistenta si trecand mai putin curent prin el. un fel de plutitor de wc , electric , si simplu . mai departe: 12 - dap. mobra buna , si eu o stric. ai ceva impotriva? de mirat nu ma mir. nu ma mai mira nimic. nu repar la ea si apoi se strica "din nou" . dap eu vreau cu mobra sa fac scufundari, pt ca pt mine este o distractie sa ma dau cu motorul , chiar prin apa de 1 metru. daca s-ar putea , as merge cu ea si prin apa de 2 metri. nu am descoperit roata curatand mufa. doar ca stiu ca exista multi incepatori care habar nu au de o siguranta electrica la mobra lor. imi place sa "sher-uiesc" know how ul meu. (si practica mai mult decat teoria) asdar , eu nu repar nimic , eu de obicei incerc sa stric , si apoi sa vad daca pot repara. https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.543790702325189.1073741831.100000827910904&type=3 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.885205424850380.1073741966.100000827910904&type=3 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.885215071516082.1073741967.100000827910904&type=3 https://www.facebook.com/ivandragos1977/media_set?set=a.429797663724494.87373.100000827910904&type=3 asta e SWM-Rotax-ul care avea bec de lustra de 100 de wati poza este pe hartie / pelicula clasica , aprox datata 1995 , fiind baiet paduri cutreieram ... (daca tot romanul e poet) profit de aceasta ocazie , sa ma si "prezint" un pic. (probabil ca sunt multi useri noi, aici pe forum, care nu au auzit never de unu' MiniDv "disparut dintre forumisti" acum mai bine de 10 ani phehe)(am fost ocupat sa fac mii de km) pt mine motocicletele inseamna distractie. daca pot sa ma descarc de stres si nervi , distrugand o motocicleta , aia o sa fac. o distrug doar ca sa ma simt bine . (sa ne simtem bine) acuma am ramas "decat" cu doua Honde , un Dominator si un Hornet . cu care pe perioada iernii , ma plimb in cerc cu amandoua prin subsol. bine inteles , vara , le dau in "gushe" gaz , sa le sara pistoanele de fapt doar ma distrez. sau asa pe camp... evident sunt un "satanist" care trec milimetric pe langa oglinzile soferilor , corecti , din Bucuresti.. tot asa... sau asa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Deci zici ca faci singur relee si alte montaje, dar ti se pare greu sa prelungesti niste fire, ca sa poti muta regulatorul in alta parte... de fapt, e f simplu. Tai, cositoresti, izolezi si tragi traseul nou pe unde vrei tu (sau pe unde iti permite spatiul). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dedant68 Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Salut, Din punctul meu de vedere nu poti sa amesteci o prezentare tehnica daca vrei sa o faci corect cu literatura, in final ce iese?. Metafore la greu, practic toata natura lui Eminescu impletita cu electronica, nu stiu poate este un nou curent in domeniul electric?! Si o alta parte cu care nu sunt de acord, pentru ca in principiu acest forum promoveaza lucruri bune, educative, dar ce spui tu aici: pt mine motocicletele inseamna distractie. daca pot sa ma descarc de stres si nervi , distrugand o motocicleta , aia o sa fac. o distrug doar ca sa ma simt bine . (sa ne simtem bine) evident sunt un "satanist" care trec milimetric pe langa oglinzile soferilor , corecti , din Bucuresti. Cum sa te simti bine cand iti distrugi propriul lucru, si mai ales o motocicleta, iar este un alt curent si noi nu stim de el? Poate mai corectezi ceva...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo3iva Posted January 23, 2016 Author Share Posted January 23, 2016 Deci zici ca faci singur relee si alte montaje, dar ti se pare greu sa prelungesti niste fire, ca sa poti muta regulatorul in alta parte... de fapt, e f simplu. Tai, cositoresti, izolezi si tragi traseul nou pe unde vrei tu (sau pe unde iti permite spatiul). orice cositoreala pe un traseu , de oricare ar fi el , nu e ok. este altceva cand faci ceva de la 0 , si altceva sa modifici o chestie gata facuta. nu zic ca e o mare complicaciune , dar am preferat sa remediez problema , nu sa imbunatatesc un design prost. cate chestii ai modificat tu cu succes? (este o intrebare retorica , daca nu vrei sa imi dai nici un exemplu) in afara de faptul ca oricum vindeam motorul , si timpul consumat plus resurse si alte chestii , nu mai le recuperam . pt ca nimeni nu apreciaza (viitorul cumparator) ca ai facut tu nu stiu ce modificare , ca "sa fie bine". asadar , daca merita , modific. altfel, repar si gata. @dedant68 virgulele ajuta uneori . o prezentare tehnica , poti sa o faci cum vrei. plecand de la Ana la Caiafa si inapoi. sau poti sec , sa spui pe scurt. persoanele care imi citesc mie blogul , sunt obisnuite cu stilul meu "aberant" nu vad de ce nu esti de acord cu ce spun eu , si de ce spui ca nu este educativ. daca te duci la psiholog si psihologul iti spune sa spargi niste farfurii sau sa te duci pe un camp sa urlii ca sa te descarci de nervi , sau iti spune ca e ok sa distrugi o motocicleta pe camp sau pe unde vrei , pt ca este doar un lucru dispensabil , nu vad de ce nu ar fi educativ . ipotetic vorbind . eu cred ca este evident ca nu sunt un satanist , iar pe latura din dreapta a blogului scrie clar sa "il tratezi ca pe un pamflet" . nu inteleg de ce unii oameni sunt atat de inchistati la minte , si iau totul ad-literam . putem sa radem si sa incercam sa facem misto de necazuri si belele. adica este preferabil sa plangi in fata psihologului , decat sa razi in fata psihiatrului... sau gen adaptata: mai bine plang ca am stricat o motoreta , decat sa rad stresat. cum sa ma simt bine cand imi distrug un lucru propriu ? pai chiar tu ti-ai dat raspunsul: este un lucru. mai ales o motocicleta. care practic foloseste la distractie. nu este ceva "indispensabil" ca o masina. (sunt altii care distrug masini, tot pt distractie)(eu nu am masina, si nici nu imi plac masinile...) da poate nu stii , dar au aparut foarte multe "curente" . sa fii raw-vegan , sa fii hipster , sa fii emo , etc "curenti" . mie imi place sa repar ce stric , sau sa vad care sunt limitele unui lucru. pt ca nimic nu valoreaza mai mult decat un zambet sau o viata de om . pentru restul exsita Visa Master Card . http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2015/12/cum-se-face-o-lista-cu-dorinte-corecta.html aaa , daca nu stii sa iti repari motorul si nici nu ai bani de reparatii , stai in banca ta si nu il farami, pt ca o sa ramai ca prostul fara motor. nu te pune nimeni sa te iei dupa mine. tocmai de aceea eu recomand pe blog , sa nu te apuci daca nu stii exact ce faci acolo. sunt de parere ca internetul este un mediu (foarte) liber de exprimare. eu imi repar singur motoarele, pt ca imi place si ma deconecteaza de stres. ce as mai avea de reparat , daca nu as strica ceva? (din nou, nu o lua ad-literam) http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2014/04/cum-se-schimba-lantul-de-distributie-la.html exact cum ai si tu in semnatura despre fericire. si da este cel mai mare esec , sa nu incerci. (orice) dap. sunt de acord si cu ultimul citat al tau din semnatura, ignoranta...bla bla.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yo4hgx Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 2 - yo4ghx de yo3iva . tot romanul e poet , si daca asculti in unde scurte sau faci un qso acolo , o sa vezi ca tot asa e. trebuie sa iti notezi ideile , pt ca pana lasa microfonul corespondentul , uiti ce vroiai sa ii spui Eu operez exclusiv in CW, un mod de lucru ce prespune o cu totul alta abordare a modului de exprimare. 55! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geo_ZGA Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 orice cositoreala pe un traseu , de oricare ar fi el , nu e ok. este altceva cand faci ceva de la 0 , si altceva sa modifici o chestie gata facuta. nu zic ca e o mare complicaciune , dar am preferat sa remediez problema , nu sa imbunatatesc un design prost. cate chestii ai modificat tu cu succes? (este o intrebare retorica , daca nu vrei sa imi dai nici un exemplu) in afara de faptul ca oricum vindeam motorul , si timpul consumat plus resurse si alte chestii , nu mai le recuperam . pt ca nimeni nu apreciaza (viitorul cumparator) ca ai facut tu nu stiu ce modificare , ca "sa fie bine". asadar , daca merita , modific. altfel, repar si gata. de ce nu e ok? iti zic eu ca e ok. e mai bine sa lasi traseul original, daca zici ca inginerii aia au fost prosti, si mai ales daca ai de gand sa faci scufundari? fix pe subiect, am mutat regulatorul de langa baterie, sub jug. motivul meu a fost racirea si rezultatul e f bun. o vand, nu o vand, ce fac la mobra fac pt ca eu o folosesc in prezent si vreau sa fie totul cat mai bine. 10 lei pe cabluri si 2 cm de cositor, 15 minute pierdute... mari resurse. nici placutele de frana nu le schimbi, ca poate o vinzi si consumi resurse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.