Bogdan.V Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) Salutare tuturor! Posed un Kawasaki ZXR400 din 1995. Tocmai i-am facut un "valve clearance adjustment" si am observat ca una dintre came are niste zgarieturi chiar in extremitatea sa. Zgarieturile nu sunt foarte adanci insa pot fi simtite prin palparea cu degetul. Probabil au o adancime de ~ 0.1-0.15 mm. As avea nevoie de un sfat. Ar trebui inlocuit axul cu came? Pot aparea ceva probleme daca voi rula cu cel existent? Ma gandeam la o rectificare si o inlocuire a pastilei ca sa compensez rectificarea insa nu stiu daca gasesc la noi un atelier care sa imi rectifice cama, in plus bugetul imi este foarte limitat. Multumesc! Editat Februarie 15, 2016 de Bogdan.V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Nu trebuie înlocuit nimic. Vezi doar ca marginile zgârieturii să nu fie ascuțite iar pentru asta le șlefuiești puțin cu un șmirghel fin. Dacă marginile sunt ascuțite atunci atacă suprafața pe care rulează, în rest nimic deosebit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Pare totusi zgariata pe o suprafata destul de mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 15, 2016 Autor Share Postat Februarie 15, 2016 Singura alternativa e sa inlocuiesc axul insa e o cheltuiala destul de mare pe care nu mi-o perimt in acest moment. As putea oare sa merg asa in sezonul din acest an si sa il schimb apoi iarna viitoare? Binenteles ma gandesc ca va trebui schimbat si culbutorul (cred ca asa ii zice la piesa pe care calca cama) daca va fi zgariat de cama. Daca e posibil sa imi avarieze mai mult decat culbutorul evident ca nu as rula deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Eu nici macar nu as mai porni motorul cu axa aia... Cauta o axa second hand pe la dezmembrari, nu sunt asa de scumpe iar inlocuirea o poti face singur, in garaj (daca ai caldura ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 daca vad eu bine aia nu-i zgarietura, sa-a spart culbutorul si a batut in coada supapei sau s-a intamplat altceva pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) Mie imi pare rupere de material, s-a "lipit" de piesa pe care calca din cauza ungerii deficitare sau jocului insuficient care a dus la ruperea peliculei de ulei. Arata cam nasol. In principiu ai putea sa slefuiesti nitel pt a obtine o suprafata cat mai fina si lucioasa, vezi cum e pastila (cred ca pe o pastila de reglaj calca, sau o fi culbutor?), eventual o inlocuiesti. Verifica si ungerea - de unde ajunge ulei acolo, daca e vreo duza care stropeste sa nu fie infundata etc. Mai asculti sa vezi daca se agraveaza zgomotul. Oricum se va uza mai repede, suprafetele sunt tratate. Dar cum la Lada polizam axele uzate + culbutorii si mergeam pana se rotunjea axa cu came aproape de tot.... Editat Februarie 15, 2016 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Eu nu inteleg ce-i in poza aia... pe ce anume calca acea cama? Unde e paharelul sub care sunt pastilele? Mie nu-mi pare sistemul cu pastile, mai are ceva care face supapa sa basculeze. Pe ce anume calca cama? Suprafata cealalta cum arata? La ce vad din poza axul trebuie inlocuit cu siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Slefuieste (indreapta) suprafata camei astfel incat marginile sparturii sa nu depaseasca suprafata ramasa intreaga a camei, si la fel verifica si repara daca este cazul talpa culbutorului. Verifica si partea de reglaj care calca pe supapa si coada supapei sa nu fie sparta sau adancita si sa te pacaleasca la reglaj. De preferat ceva fin diamantat pentru axul cu came Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 15, 2016 Autor Share Postat Februarie 15, 2016 Cama apasa pe un cublutor. (Poza nu este a motorului meu dar este a unuia identic). Interesant e ca, cublutorul nu prezinta nicio zgarietura. Ma gandeam sa slefuiesc putin cama cu pasla pentru metal cat sa netezesc marginile zgarieturilor. Ideal ar fi sa inlocuiesc axul, binenteles, insa pentru moment nu imi permit. Ce problema poate sa apara daca rulez cu axul curent? Uzura cublutorului? Exista posibilitatea de a se desprinde mici parti metalice din cama? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Din fotografie nu se vede clar daca sunt urme de gripaj sau mici sparturi ale camei sau defecte de fabricatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Da, si mie mi se pare ca defectul nu a plecat de la axa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Posibil ca acolo sa fi fost joc prea mare si cama efectiv a batut in acel culbutor pana s-a spart cementarea? Sau vreun element metalic plimbaret prin motor care la un moment dat a ajuns acolo si a fost prins intre culbutor si cama? Gen.. o aschie metalica, un "span".. ? E greu de estimat ce-o sa se intample cu cama aia daca mai mergi asa cu ea, posibil sa nu se intample nimic, posibil sa se strice definitiv si culbutorul... posibil sa se uzeze complet cama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 15, 2016 Autor Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) Nu pot sa imi dau seama ce a provocat acea zgarietura. Probabil cand am inlocuit pastilele... Am sa postez mai deseara, dupa ce netezesc zgarieturile cu pasla, o poza mai buna si eventual un video. Nu-mi fac griji daca se uzeaza si culbutorul. In caz ca se intampla, iau altul din dezmembrari. Cat despre cama nici atat, oricum mai devreme sau mai tarziu trebuie inlocuit axul insa momentat nu imi permit. Singura grija ce o am e sa nu se desprinda bucatele mici din cama care sa imi contamineze motorul insa sper ca netezirea sa inlature oarecum pericolul asta. Editat Februarie 15, 2016 de Bogdan.V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Nu trebuie sa ai distanta mare intre ax si tachet pentru a nu apare fenomenul de bataie. Ciupituri sau gauri in material, daca asa ceva ai tu in ax, apar datorita distantei incorecte (mari) intre ax si tachet sau culbutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 15, 2016 Autor Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) Ei bine, dupa o inspectie mai amanuntita, am dedus ca defapt acele zgarieturi sunt intocmai asa cum ai spus, ciupituri sau gauri in material. Totusi, distanta dintre ax si culbutor era 0.1 mm iar tolerantele sunt intre 0.12 si 0.17. Am inlocuit pastila cand am facut revizuirea valvelor dinainte sa imi dau seama de conditia camei. Tind sa cred ca aceste ciupituri au aparut cand am avut ceva probleme cu supraincalzirea motorului. Posibil? Ciupiturile nu sunt atat de adanci pe cat par in poza. Probabil au sub 0.1 mm adancime. Editat Februarie 15, 2016 de Bogdan.V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) DA! Insa jocul MIC sau inexistent face sa se rupa pelicula de ulei, acolo nu e ungere sub presiune si daca piesele sunt permanent in contact ajung sa frece fier pe fier pt ca nu poate ajunge uleiul stropit intre ele. Posibil insa buba sa fie veche si culbutorul inlocuit intre timp, nu vad cum sa apara asa ceva fara sa afecteze deloc piesa cealalta. Si nu cred ca a rezultat din joc mare (la fel ar fi trebuit sa afecteze si culbutorul), raman la parerea ca s-a rupt pelicula de ulei. Editat Februarie 15, 2016 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 15, 2016 Autor Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) Am sa merg asa cu el o vreme... Celelalte came sunt in conditie buna insa pana la urma am sa inlocuiesc axul, probabil iarna viitoare. Cu ocazia asta am invatat cat de important e spatiul dintre came si culbutor, chiar si la doua sutimi diferenta de limita admisa. Editat Februarie 15, 2016 de Bogdan.V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 O sa.ti faci praf motorul, dar nu conteaza, la iarna impreuna cu axa aia o sa vina si restul din motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 Genul ala de belea lasa urma pe ambele piese. Daca necazul este doar pe axa cu came - merge asa de multa vreme si restul pieselor au fost inlocuite deja (culbultorul e piesa de uzura). Axa aia ar trebui schimbata, dar nu este un lucru foarte urgent. Inspecteaza totusi canalele de ungere din zona. DAca iti pica in mana o axa buna - nu ezita sa o cumperi. Daca nu stii ce iei - intreaba ca sa eviti tepe (o axa proasta poate fi stramba fara sa aiba damage vizibil pe suprafetele de lucru ....). Ideal (defapt obligatoriu) e sa verifici cum se aseaza axa noua in lagare, ca sa nu ai surprize si, evident, sa nu uiti sa o aasamblezi cu ulei. Beleaua a venit de la joc mare. Ca sa se intample asa ceva a tacanit o vreme in mod pregnant. Daca nu ai auzit nimic - a fost in turele anterioare - totusi mobra are 21 ani. Daca ai joc mic sau inexistent - cu mult inainte sa se intample ce spune john17 apar probleme mult mai grave. damage clasic pentru joc mic la supape este taler ars/ gripaj coada supapa/ mers prost al motorului chiar inainte sa se intample chestiile astea (pistonul ramane fara compresie). Orice material se desprinde din piese in timpul functionarii este retinut de filtrul de ulei si / sau dopul magnetic - pentru asta sunt acolo. Singurul lucru care se poate intampla daca uzura avanseaza este ca motorul sa inceapa sa mearga dezechilibrat (pentru ca supapa aia nu va mai deschide). Ai sa observi o pierdere de putere progresiva si un mers neregulat la ralanti, mai mult ca o vibratie, pt ca unu din pistoane nu va livra putere la fel ca celelalte (fix ca atunci cand ai carburatoare desincronizate). Daca se intampla - trebuie sa inspectezi pe acolo Nu te uita la ce spune alex_en. Postul urmator o sa spuna ca ai luat ulei de la emag si de aia s-a intamplat, apoi ca trebuie sa mergi la service autorizat cu mecanici cu diploma (chiar daca nu au experienta ) pentru a schimba o amarata de axa cu came - si tot asa, ca oricum e obligatoriu sa dai cu banu la el la service pt a sustine miscarea in loc sa inveti de pe forum ce ai de facut. Ce conteazaa ca nu ai buget....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 (editat) Daca functiona cu distanta mica ar fi intrerupt +rateuri si axa ar fi avut santuri pe profilul maxim("pe cama"), la fel si tachetul. Cred ca au fost probleme de fabricatie si daca lustruiesti bine nu vor fi probleme. O inspectie dupa cateva ore de functionare ar fi bine venita. Sustin ce afirma colegul ZIDU' Editat Februarie 16, 2016 de free runner Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 (editat) bah, terminate cu prostiile cu facut praf motorul. in cel ma rau caz cama se toceste si supapa respectiva nu mai lucreaza. desigur, poate fi afectat si culbutorul.zgomotul,tzacanitul afferent vine la pachet cu aceasta defectine. e alegerea omului daca risca sa ramana pe undeva cu ochi-n soare si s-o aduca cu platforma. e posibil sa mearga si in 3 pistoane fara probleme pana acasa. Editat Februarie 16, 2016 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 16, 2016 Autor Share Postat Februarie 16, 2016 Dupa ce am mai stat un pic pe ganduri m-am decis sa strang de portofel si sa inlocuiesc axul cat mai curand. Probabil am sa merg o luna doua cu axul curent pana imi gasesc unul bun ca inlocuitor plus pastilele ce vor trebui schimbate, binenteles fara sa ma pornesc la drumuri lungi sau sa o dau in ture mari. Multumesc tuturor pentru suport! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 eh, vezi ca ti-ai revinit, bravos taica!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan.V Postat Februarie 16, 2016 Autor Share Postat Februarie 16, 2016 In manualul de intretinere imi spune ca trebuie sa verific un spatiu anume cu un asa numit "plastigage" Nu stiti unde pot gasi ceva asemanator sau o alternativa buna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.