Sari la conținut

Revizie furca


Postări Recomandate

Salutare,

 

Exista un interval la care trebuie facuta revizia furcii? Eu am facut ultima revizie acum 2 ani(nu am ulei pe jambe, nimic...dar parca nu mai asa de sharp in manevrabilitate). In plus, am impresia ca atunci cand franez la deplasari scurte/"bara la bara" si franez scurt, cursa este prea mare si prea rapida in jos.

As aprecia si parerile posesorilor de fz6, ca deh, fiecare mobra cu "obiceiurile" ei.

 

Va multumesc.

Editat de middle_of_nowhere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Z750 scrie ca inspectia furcii si a amortizorului spate se face la fiecare 12000 km. Banuiesc ca-i o cifra valabila pentru majoritatea motocicletelor avand in vedere ca priincipiul si constructia sunt asemanatoare. Iar daca la inspectie nu esti multumit de comportament inseamna ca le poti schimba (chiar daca nu curg). ... Insa esti sigur ca nu a crescut cursa din cauza ca s-a ingrasat utilizatorul? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu mai asa de sharp in manevrabilitate)... Cand franez scurt, cursa este prea mare si prea rapida in jos.

 

 

Indicii ca uleiul este uzat/ subtiat. Fa o revizie acum la inceput de sezon, macar un schimb de ulei, daca nu si de simeringuri, chiar daca inca nu curg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tzeapa, recunosc ca nu sunt o gazela, dar nu cred ca are legatura. :)) Mai ales ca e vorba de modul in care reactioneaza. Adica nu e delay-ul ala normal de amortizare... Cade foarte rapid...

Multumesc pentru sfat, George. Asa o sa fac. Mai ales ca am aproape 20000 de la ultima revizie de furca.

Editat de middle_of_nowhere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt legende care povestesc despre schimbul de lichide dar nu stie nimeni sigur cum . Eu am abordat urmatoarea varianta :

- schimbul de ulei in motor la 5000 km

- schimbul de ulei in furca si semeringuri la 10.000 km

- schimbul de lichide ( antigel si lichid frana ) la 10.000 km

Deoarece lucrarile se fac la service , la fiecare interventie mecanicul este cel care constata daca mai sunt necesare si alte interventii ( ex. : segmenti furca , garnituri , etc )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! cu siguranta problema nu e de la kilograme ;)

 

Furca se serviseaza la ~2 ani, la mine cand era uleiul 'pa', ajungea pana in capat la gropi relativ mici.. iar pe franare ziceai ca am luat tauru' de coarne. NU se schimba simeringuri odata la 2 ani. N-au saracele nicio treaba si o data la 3-4 schimburi or sa se uzeze prematur. Eu am mobra de 6-7 ani si nu am schimbat niciodata simeringurile.

 

Schimbi uleiul din furca si iti vezi de treaba mai departe. Daca nu ai batai/cloncanituri/joc din cauza cuzinetilor, nu ai niciun motiv sa umplii burta mecanicului(dupa cum stii, un servisat cap-coada la furca te usuca putin)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Exista un interval la care trebuie facuta revizia furcii? Eu am facut ultima revizie acum 2 ani(nu am ulei pe jambe, nimic...dar parca nu mai asa de sharp in manevrabilitate). In plus, am impresia ca atunci cand franez la deplasari scurte/"bara la bara" si franez scurt, cursa este prea mare si prea rapida in jos.

As aprecia si parerile posesorilor de fz6, ca deh, fiecare mobra cu "obiceiurile" ei.

 

Va multumesc.

 

Din pacate manualele de moto japoneze nu dau o informatie precisa despre intervalul de service pentru suspensii.

Cu toate astea, producatorii italieni care folosesc suspensii japoneze (Showa sau Kayaba) precizeaza 20-25.000 km pentru servisare.

 

Problema la furca de FZ6 e mai putin a uleiului cat a arcurilor destul de slabe pentru un rider de peste 80 de kg. In plus, nu ai nici un reglaj de low velocity nici de compresie nici de revenire. Practic trebuie sa te descurci cu ea asa cum e.

Schimbul de ulei de furca si simeringuri vor avea un efect benefic dar nu spectaculos. In primul rand, vei evita o uzura excesiva in paharele de aluminiu. Lumea nu prea schimba cuzinetii si de asta se scoate uleiul negru la servisare.... Negreala este pilitura extrem de fina de aluminiu.

Pentru o suspensie fata mai ferma ar trebui niste arcuri mai tari, liniare. Amortizarea e greu de imbunatatit pe sistemul damping rod fara niste modificari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat niste reglaje.... Cica "fac minuni":)). Oricum, decat deloc, mai bine cu ele.

 

Astea sunt: http://www.ebay.com/itm/252065294945?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT


» Post actualizat in 11 Mar 2016 14:07

Multumesc mult inca o data pentru sfaturi. Este evident ca trebuie sa fac schimbul de ulei in furca. Clar!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acelea sunt capace cu surub si flansa pentru pretensionarea arcurilor. Am pus si eu la Deauville pentru o flexibilitate sporita a reglajului suspensiei, pe spate avand deja preload hidraulic si damping control, deoarece mai merg cu pasager plus bagaje si se aduna greutate maricica. Insa acestea nu iti vor da posibilitatea sa reglezi damping-ul, ci doar preload-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

- schimbul de lichide ( antigel si lichid frana ) la 10.000 km

ce se intampla cu antigelul ? de ce trebuie schimbat atat de des?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cat stiu eu acesta n-are doar rolul de racire sau antiInghet(daca circuli la - grade) ci si de "lubrifierea" intretinerea componentelor din sistemul de racire,odata cu degradarea acestuia probabil apar si alte neplaceri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut colegi. Imi puteti spune si mie va rog la ce suma ar trebui sa ma astept din partea unui service sa imi ia doar pentru manopera, fara a include pretul pieselor pentru a schimba semeringurile de praf si ulei de pe furca fata, plus schimbul de ulei din furca?

 

O alta intrebare, la o honda cbr f4i cat ulei de furca intra in furca, deoarece nu stiu de cati litri sa dau comanda pentru schimb/completare?!

 

Va multumesc pentru informatii.

Editat de mitzuuu84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Am cumparat niste reglaje.... Cica "fac minuni":)). Oricum, decat deloc, mai bine cu ele.

 

Astea sunt: http://www.ebay.com/itm/252065294945?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

» Post actualizat in 11 Mar 2016 14:07

Multumesc mult inca o data pentru sfaturi. Este evident ca trebuie sa fac schimbul de ulei in furca. Clar!!

 

Vei ajusta preloadul insa, constanta arcului ramane aceeasi. practic, fata va sa mai sus dar senzatia de "dive" pe frana puternica va fi aceeasi.

Per ansamblu, arcul suspensiei fata este format din doua componente: arcul elicoidal si perna de aer.

Se poate ajusta inaltimea pernei de aer, mai mica sau mai mare, pentru a face suspensia putin mai ferma dar nu compenseaza decat intr-o foarte mica masura un arc slab.

Ajustarea inaltimii coloanei de aer are de fapt un alt rol, si permite sa reglezi cat de progresiva este suspensia.

Eu unul nu recomand sa se scada foarte mult coloana de aer (cresterea nivelului de ulei) pentru ca e riscant - faci bottoming hidraulic si sanse mari de cazatura. A doua problema e ca furca va avea un comportament prea "progresiv". Cine a avut ocazia sa mearga pe asa ceva si sa compare cu un comportament liniar, stie care sunt dezavantajele.

» Post actualizat in 24 May 2018 10:43

Salutare. Cine îmi poate recomanda un service unde pot trimite furca pentru schimb ulei, simeringuri și ce o mai fi nevoie?

te pot ajuta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...