Sari la conținut

Problema releu/baterie?


johnnyk
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua,

 

Azi am vrut sa plec cu motorul dupa cam 5 zile de frig...ma duc la motor, bag cheia in contact, rotesc cheia....nimic. Vin cu masina, pun cablurile de curent, porneste. Ma duc, dau o tura de 5-7 km fara probleme. Ajung la un semafor cam la 700m distanta de masina, moare motorul complet. Nici impins (nu ma pricep, s.ar putea sa nu fi impins corect) nu a pornit.

 

Problema e bateria descarcata de la frig sau sa se fi bulit releul?

 

P.s. Am xenon cu lupa montat, dar in 7000 km facuti nu a facut nicio faza aiurea, bateria e batrana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit ceva asemanator.Era releul bulit.Am mers cat o dus bateria apoi pa.Am pus releu nou si nu am mai avut probleme.Asta e ce am patit eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti-a spus si @kawazaki: daca nu masori nimica nici nu afli nimica.

1. Pui bateria la incarcat. Vezi ce tensiune are dupa ce o incarci. Macar un 13 V sa mai aiba si sa ii tina, adica sa nu inceapa sa scada incet fara nici un consumator. Daca dupa incarcare stai pe la 12,.. V sau mai rau = alta baterie.

2. Daca exista cei 13 V o pui pe motocicleta, pornesti motorul si vezi ce tensiune ai la bornele bateriei cu faruri stinse, cu faruri si xenoane aprinse si ce consumatori oi mai avea tu.

Daca releul functioneaza corect ai in jur de 14.2 V la bornele bateriei. Daca tensiunea este mai mica poti avea diverse probleme: conexiuni proaste (cabluri deteriorate sau contacte imperfecte), releu defect, alternator defect.

 

Succes. (ai bateria pe sub rezervor, nu? Sau nu ai FZ6?)

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit ambele ...si cu releul si cu un cablu deteriorat si se oprea din mers aiurea.

Du-te cu ea la un control amanuntit al consumatorilor si pierderilor de tensiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu mecanicul cu care lucrez. Siguranta mare de 30a era arsa. Omul a zis ca se intampla din cauza bateriei proaste. Diseara bag oe redresor bateria si ascult sfaturile voastre. Daca e cum ziceti voi si ce stie mecanicul despre motor este bateria dusa. Asta zice ca sigur nu e de la releu, ca verificarea circuitelor mi le.a facut in septembrie. Merci mult pentru sfaturi.

 

Asfalt uscat si merci inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu mecanicul cu care lucrez. Siguranta mare de 30a era arsa. Omul a zis ca se intampla din cauza bateriei proaste. Diseara bag oe redresor bateria si ascult sfaturile voastre. Daca e cum ziceti voi si ce stie mecanicul despre motor este bateria dusa. Asta zice ca sigur nu e de la releu, ca verificarea circuitelor mi le.a facut in septembrie. Merci mult pentru sfaturi.

 

Asfalt uscat si merci inca o data.

Sigur este dupa ce masori ... :)

Bateria o poti verifica la un magazin de specialitate. Ii pune un tester si iti spune ce curent maxim mai suporta, adica sa stii cam ce mai ai din ea.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verificarea din toamna nu inseamna ca releul n-ar fi putut ceda intre timp! Cum au spus si au detaliat colegii - incarcat bateria, daca nu este fara intretinere (si chiar daca, atata timp cat e cu lichid tot se pot da capacele jos) verificat nivelul electrolitului, completat cu H2O distilata daca e cazul, pus pe mobra si masurata incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu mecanicul cu care lucrez. Siguranta mare de 30a era arsa. Omul a zis ca se intampla din cauza bateriei proaste. Diseara bag oe redresor bateria si ascult sfaturile voastre. Daca e cum ziceti voi si ce stie mecanicul despre motor este bateria dusa. Asta zice ca sigur nu e de la releu, ca verificarea circuitelor mi le.a facut in septembrie. Merci mult pentru sfaturi.

 

Asfalt uscat si merci inca o data.

Acu eu nu sunt mecanic, da cum se arde siguranta din cauza bateriei proaste?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu eu nu sunt mecanic, da cum se arde siguranta din cauza bateriei proaste?

Bateria este un consumator. Cand este incarcata 100% are o rezistenta interna de cativa miliohmi. Nu stiu cat are rezistenta in stare descarcata dar m-ai facut curios si o sa o masor. Daca bateria este descarcata blana o sa aiba nevoie de un curent mare de incarcare. E drept ca nu am vazut inca siguranta de 30 A care sa se arda din cauza curentului prea mare de incarcare al bateriei. Dar nici nu am incercat sa merg cu o baterie descarcata complet pentru ca inainte de siguranta iti crapa releul de incarcare, tot din cauza curentului prea mare.

Mai degraba este posibil ca omul nostru sa nu fi fost atent si sa fi facut un scurt de la borna (+) la masa si a omorat siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat e ca atunci cand am facut transfer de curent cu masina (cabluri de 200A, masina are 58ah, bateria a facut scanteie. La noapte o scot de pe redresor si maine incerc iar. Daca imi pocneste iar siguranta sigur ceva nu e ok.sper sa nu fie releul de incarcare ca ala costa o gramada :/. Multumesc mult de raspunsuri si promptitudine. Sunteti cei mai buni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect, daca ala rezista atunci se duce siguranta. Am mai avut o discutie cred pe tema asta. Nu cunosc regulatoarele astea de pe moto. Dar am o intrebare: daca faci scurt la iesirea din releu, acesta nu se arde?

Regulatoare la moto: alternatorul functioneaza la putere maxima, surplusul de putere este transformat in caldura de releul regulator (pe scurt), deci cu cat este mai mare consumul (faruri, electronica moto samd) cu atat puterea disipata de releu este mai mica. La BMW R1200 este ca la masina: alternatorul are o bobina de excitatie care este legat la releu regulator si produce doar atat curent cat este nevoie (alternatorul). Rezistenta interna a bateriei este undeva intre 5-10 miliohmi si in intervalul de stare de incarcare 25%-100% este in principiu constanta sub 25% incepe sa creasca rezistenta. In schimb cu cat este mai batran, obosit acumulatorul rezistenta interna creste considerabil, practic acele testere de care ai vorbit masoara doar tensiunea si rezistenta interna restul calculeaza din aceste doua valori (CCA, "viata acumulator in %" samd).

Editat de Delo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regulatoare la moto: alternatorul functioneaza la putere maxima, surplusul de putere este transformat in caldura de releul regulator (pe scurt), deci cu cat este mai mare consumul (faruri, electronica moto samd) cu atat puterea disipata de releu este mai mica. La BMW R1200 este ca la masina: alternatorul are o bobina de excitatie care este legat la releu regulator si produce doar atat curent cat este nevoie (alternatorul). Rezistenta interna a bateriei este undeva intre 5-10 miliohmi si in intervalul de stare de incarcare 25%-100% este in principiu constanta sub 25% incepe sa creasca rezistenta. In schimb cu cat este mai batran, obosit acumulatorul rezistenta interna creste considerabil, practic acele testere de care ai vorbit masoara doar tensiunea si rezistenta interna restul calculeaza din aceste doua valori (CCA, "viata acumulator in %" samd).

Stiu ca BMW-ul este o masina cu 2 roti. Ma rog RT-ul este un fel de camion cu 2 roti + un motor care suna, vorba unui forumist, ca o masina de cusut :).

Daca te pricepi la masini, RT-ul il repari si mecanic si electric.

Deci din ceea ce spui inteleg ca daca pui prea multi consumatori pui in pericol alternatorul, nu releul. Si atunci ar trebui sa ai o protectie pe alternator?.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci din ceea ce spui inteleg ca daca pui prea multi consumatori pui in pericol alternatorul, nu releul. Si atunci ar trebui sa ai o protectie pe alternator?.

Nu nu pui in pericol alternatorul pentru ca el daca o sa te uiti pe o caracteristica pentru 12v are peste o anumita turatie curent constant indiferent cat tragi tu de gaz,

Deci oricat ai incarca tu nu poti sa-i depasesti curentul (cel care produce efectul termic si ar putea sa arda statorul) iar cand bateria e incarcata acest curent il sunteaza regulatorul la masa,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca BMW-ul este o masina cu 2 roti. Ma rog RT-ul este un fel de camion cu 2 roti + un motor care suna, vorba unui forumist, ca o masina de cusut :).

Daca te pricepi la masini, RT-ul il repari si mecanic si electric.

Deci din ceea ce spui inteleg ca daca pui prea multi consumatori pui in pericol alternatorul, nu releul. Si atunci ar trebui sa ai o protectie pe alternator?.

In principiu da. Releul la moto o duce mai greu cand nu sunt consumatori, dar sa nu uitam ca la moto contine si o punte de diode trifazica (releul regulator), la masina sunt separat in alternator, deci se incalzesc diodele plus puterea disipata din surplusul produs de alternator de aici apar problemele.Da se poate distruge un altenator moto prin sarcina prea mare: sa zicem ca este un alternator de 400W si pui consumatori de 500-600W, se va supra incalzi si mai repede sau mai tarziu va ceda (se ard bobinele), dar si din releu pot ceda diodele de redresare si nu partea de regulator de tensiune.

Editat de Delo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.Da se poate distruge un altenator moto prin sarcina prea mare: sa zicem ca este un alternator de 400W si pui consumatori de 500-600W, se va supra incalzi si mai repede sau mai tarziu va ceda (se ard bobinele), dar si din releu pot ceda diodele de redresare si nu partea de regulator de tensiune.

Nu nu se poate distruge tocmai ce zisei ca am un curent maxim ce poate fi livrat ori acesta iti produce efectul termic ce distruge statorul.

Daca ai alternator de maxim 400W (deci mulat pe curentul maxim) si pui sarcina de 500W nici macar pe cei 400W nu-i mai obtii ci 320W

Vezi ca tu ai facut o greseala din primul post nu puterea e constanta la acest tip de alternator ci curentul care se limiteaza destul de repede la a mea pe la 1800-2000 ture.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu nu se poate distruge tocmai ce zisei ca am un curent maxim ce poate fi livrat ori acesta iti produce efectul termic ce distruge statorul.

Daca ai alternator de maxim 400W (deci mulat pe curentul maxim) si pui sarcina de 500W nici macar pe cei 400W nu-i mai obtii ci 320W

Vezi ca tu ai facut o greseala din primul post nu puterea e constanta la acest tip de alternator ci curentul care se limiteaza destul de repede la a mea pe la 1800-2000 ture.

Interesanta ,masinarie. Am sa caut cum este construit si functioneaza. Ca sa obtii o limitare in curent indiferent de turatie este ciudat si atunci merita studiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci mai degraba ai facut un scurt cand ai montat bateria sau cand ai dat curent de la masina...decat bateria sa fi ars siguranta aia. Sau poate avea o baterie elemente in scurt, care sa arda siguranta? Suna cam ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda...incarc bateria, o bag in slot, porneste la sfert de cheie...merg 200 metri si moare. scot saua, siguranta principala e pocnita. bag rezerva, dau ON o pocneste. cumpar alte 5 sigurante, mai bag 1 o pocneste. ceva are scurt pe undeva de pocneste siguranta aia mare. in concluzie: bagat agregat in duba si dus la mecanic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...