Jump to content
Sign in to follow this  
Critical Point

Yamaha DT400

Recommended Posts

Buna seara.

 

Am achizitionat recent o Yamaha DT400 cu motor de 400cc in doi timpi, cu scopul de a merge pe un drum forestier catre muntele Rarau (Campulung Moldovenesc, jud. Suceava). Acest drum forestier ce ma intereseaza pe mine are aproximativ 14 km si contine anumite portiuni mai abrupte, nu exagerat de abrupte dar abrupte, as spune pante cu o inclinatie de 15-20 de grade aproximativ. Si este un drum destul de dificil, cu curbe stranse in pante abrupte, cu bolovani, pietre, gropi, noroi, intelegeti imaginea. Este un drum forestier de munte ce trece prin inima padurii.

 

Motocicleta este dupa cum va puteti da seama puternica insa are avantajul de a fi joasa, iar pe mine m-a atras acest aspect la ea deoarece eu am doar 1.70m inaltime si am considerat acesta ca fiind un atuu major, abilitatea de a putea atinge pamantul cu picioarele in timp ce ma aflu pe motocicleta, lucru ce pot spune ca s-a confirmat. Acum, partea mai putin buna consta in faptul ca aceasta motocicleta este relativ grea, are 142 de kg fara benzina si cam 147 de kg cu. Deci este o motocicleta grea in termeni de cross/enduro, insa puternica si joasa.

 

Aceasta este "bestia" in cauza:

 

De asemenea vreau sa intelegeti ca sunt incepator iar aceasta este prima mea motocicleta. Nu doresc sa spun ca-mi pare rau pentru alegerea facuta, ca puteam opta pentru o motocicleta de 125cc, ce este facut este bun facut. Nu spun ca este rea sau buna, potrivita sau nepotrivita. Am facut-o si cu asta basta.

 

Zilele acestea am testat-o, am realizat cateva tentative de a parcurge acest drum insa fara succes pe deplin din pricina conditiilor atmosferice (a plouat, a nins, la altitudine mai mare gheata pe jos), deci am parcurs cam jumate din drum si m-am intors. Insa mi-am dat seama ca inca nu stapanesc bine o tehnica de abordare a pantelor abrupte deoarece mi-e frica sa ambalez motorul prea tare si ca atare mi se inchide des. Insa asa cum am mentionat, drumul este rau, cu bolovani, pietre, denivelari, si nu cred ca mi-as putea permite sa accelerez pe un asemena drum astfel incat solutia sa fie atat de simpla precum "dom'le da-i gaz !". Si ca atare doresc de la voi niste sfaturi despre cum as putea aborda aceste pante abrupte, la o viteza mica, de preferat cu o turatie mica, insa fara a mi se inchide motorul din 5 in 5 minute (ceea ce am patit). Motocicleta este puternica, am incercat sa urc in viteza a 2-a, insa la cea mai mica forma de acceleratie prinde 40 km/h intr-o clipa, iar eu asa cum am spus nu-mi pot permite o asemenea viteza pe un drum periculos plin cu bolovani. Deci cum as putea urca incet, de preferat sub 20 de km/h, cu turatii cat mai putine insa fara a mi se inchide motorul ?

Edited by Critical Point

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca raspunsul la problema ta este sa mergi in treapta 1.

Dar asa nu vei avea racire suficienta a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi cu treapta I si astfel vei avea si puterea (cuplul) necesara ca sa urci, cit si posibilitatea de manevrare pe acel drum sinuos, plin de pietre si alte pericole iminente la un astfel de traseu. Pentru inceput poti sa urci pe drumul asfaltat, pina te obisnuiesti cu motorul...iar de la cabana pina la releu iti poti imbunatati stilul, cu o pauza de-un ceai la cabana lui Mao (pe care il salut pe aceasta cale!).

Tine-ne la curent cu evolutia ta si comportamentul motorului...motor pentru care te invidiez sincer (un motor pe cinste, cu zvic si design de invidiat!). Daca vrei, te pun in legatura cu vreo citiva "vechi" din zona, cu (,) care sa poti schimba impresii si poti sa-i ai ca parteneri de traseu, daca va uniti intr-ale pasiunii! :peace:

Edited by ivan pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ok. Treapta I, dar si asta trebuie folosita cu mare grija, in directa relatie cu ambreiajul. La trickerul meu de 250 si 20 cp, daca nu sunt atent la treapta I ma ridica imediat pe o roata. Ma gandesc ca poate, totusi, nu este chiar mobra potrivita pentru un astfel de traseu. Mai luati in calcul si garda la sol, pe care chiar posesorul o reclama ca fiind destul de mica pentru un enduro mai pretentios. Nu cunosc traseul, dar dupa descrierea din postare nu pare chiar o plimbare de duminica prin padure... Zic si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urcat traseul ala (si alte trasee din zona) cu pasager si bagaj, pe-un BMW F650...greu, dar se poate!

Nu cred ca exista trasee imposibile, daca a reusit o caruta, o masina sau un tractor pe acel traseu sa urce, cu siguranta va urca si-o motocicleta...eh, sa nu generalizam, nici chiar oricare...dar se poate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt, eu eram cu gandul strict la om, la experienta pe care (nu) o are si m-a frapat ca se baga totusi pe un traseu ... pretentios, nu chiar imposibil, dar totusi greut. Gandeste-te ca este prima mobra... Personal as lua-o intai cu plimbari usoare prin forestiere curate, cu grad de inclinare rezonabil, as acumula deprinderi, as invata pozitia in sa in diferite ipostaze (urcare, coborare, curbe largi, curbe stranse), as testa diferite tipuri de aderente, pe uscat, pe umed, pe macadam sau noroi si apoi m-as lansa in trasee adevarate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai dreptate...tocmai de aia i-am si recomandat traseul pe asfalt pina sus, la cabana, aproape de Pietrele Doamnei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Si ca atare doresc de la voi niste sfaturi despre cum as putea aborda aceste pante abrupte, la o viteza mica, de preferat cu o turatie mica, insa fara a mi se inchide motorul din 5 in 5 minute (ceea ce am patit). Motocicleta este puternica, am incercat sa urc in viteza a 2-a, insa la cea mai mica forma de acceleratie prinde 40 km/h intr-o clipa, iar eu asa cum am spus nu-mi pot permite o asemenea viteza pe un drum periculos plin cu bolovani. Deci cum as putea urca incet, de preferat sub 20 de km/h, cu turatii cat mai putine insa fara a mi se inchide motorul ?

din pacate nu ai ales bine motorul potrivit pentru ce vrei tu sa faci si pentru stilul tau de mers, fiind racit cu aer,vine vara si o sa-l calezi de al vei distruge repede,fiind si 2 timpi.

intai invata sa mergi bine pe el pe alte drumuri si poteci gen soft enduro/trail , ca s apoti merge macar cu 40km/h sa se raceasca, doi la mana....fii bland cu acceleratia si nu o brusca...si trei..cel mai important: CUMPARA-TI ECHIPAMENT!!

subscriu si la ce a precizat R4DIKL

si nu uita de uleiul de amestec in benzina.

Edited by mad_max_86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca raspunsul la problema ta este sa mergi in treapta 1.

Dar asa nu vei avea racire suficienta a motorului.

Am incercat chiar ieri sa merg in treapta 1 si a mers binisor, am mers incet, finut, m-am impacat bine cu motocicleta insa nu am apucat sa ajung la pante deoarece pe acolo era inca gheata si m-am intors. Deci pe drum relativ drept merge bine cu viteza 1, o pot tine sub 20 km/s insa cu motorul aproape de relanti, adica nu-l turez, nu nimic, eventual dau putin de tot din maneta ca sa nu se inchida.

 

 

Mergi cu treapta I si astfel vei avea si puterea (cuplul) necesara ca sa urci, cit si posibilitatea de manevrare pe acel drum sinuos, plin de pietre si alte pericole iminente la un astfel de traseu. Pentru inceput poti sa urci pe drumul asfaltat, pina te obisnuiesti cu motorul...iar de la cabana pina la releu iti poti imbunatati stilul, cu o pauza de-un ceai la cabana lui Mao (pe care il salut pe aceasta cale!).

Tine-ne la curent cu evolutia ta si comportamentul motorului...motor pentru care te invidiez sincer (un motor pe cinste, cu zvic si design de invidiat!). Daca vrei, te pun in legatura cu vreo citiva "vechi" din zona, cu (,) care sa poti schimba impresii si poti sa-i ai ca parteneri de traseu, daca va uniti intr-ale pasiunii! :peace:

Stiu ca pe drumul asfaltat ar fi fost mult mai usor insa nu pot merge pe acolo deoarece motocicleta nu este inmatriculata. Deci numai traseul Izvorul Alb este posibil pentru mine.

Da, nu ar fi rau sa cunosc si pe altii, chiar mi-ar prinde foarte bine.

 

De fapt, eu eram cu gandul strict la om, la experienta pe care (nu) o are si m-a frapat ca se baga totusi pe un traseu ... pretentios, nu chiar imposibil, dar totusi greut. Gandeste-te ca este prima mobra... Personal as lua-o intai cu plimbari usoare prin forestiere curate, cu grad de inclinare rezonabil, as acumula deprinderi, as invata pozitia in sa in diferite ipostaze (urcare, coborare, curbe largi, curbe stranse), as testa diferite tipuri de aderente, pe uscat, pe umed, pe macadam sau noroi si apoi m-as lansa in trasee adevarate.

Da, ai dreptate...tocmai de aia i-am si recomandat traseul pe asfalt pina sus, la cabana, aproape de Pietrele Doamnei!

Eu am de mers pe acel traseu deoarece ma ocup cu fotografia, cu time lapse-uri, minuni din acestea, deci e intr-un fel interes de "serviciu" ca sa-i spun asa. Deci obligatoriu am de mers pe acel drum.

 

din pacate nu ai ales bine motorul potrivit pentru ce vrei tu sa faci si pentru stilul tau de mers, fiind racit cu aer,vine vara si o sa-l calezi de al vei distruge repede,fiind si 2 timpi.

intai invata sa mergi bine pe el pe alte drumuri si poteci gen soft enduro/trail , ca s apoti merge macar cu 40km/h sa se raceasca, doi la mana....fii bland cu acceleratia si nu o brusca...si trei..cel mai important: CUMPARA-TI ECHIPAMENT!!

subscriu si la ce a precizat R4DIKL

si nu uita de uleiul de amestec in benzina.

Nu stiu ce sa zic, eu am luat acest motor deoarece nu este inalt, iar daca as fi optat pentru o motocicleta de 125cc acestea sunt si ele tot destul de greute insa mai sunt si inalte. Acum ca motocicleta mea are ~140 de kg si una de 125cc ar fi avut ~120 de kg, mare diferenta practica nu ar fi fost pentru mine din punctul de vedere al kilogramelor, insa ar fi contat foarte mult pentru mine daca nu puteam ajunge cu picioarele la pamant. Cat despre racire, nu stiu, dar eu oricum nu ambalez motorul, adica stau cu el cat mai aproape de relanti deoarece cum este ambalat cum sare motocicleta ca din pusca si fara nicio exagerare am clipit si sunt la 40 km/h. Pentru motocicleta asta a prinde 40 la ora este asa, ca un stranut (desigur de la viteza a 2-a in sus).

 

Iar drumul respectiv nu este exagerat de greu, insa are niste portiuni mai abrupte, vreo 3 sau 4, dar dupa ce trec acestea devine relativ drept, adica nu ar mai fi o problema asa mare a prinde peste 20 la ora, dar nici sa gonesti nebuneste cu 40-60. Vorba aia, o gropa, un bolovan, niste pietris, si tragi o tranta la 40 la ora cu o motocicleta de 140 de kg ce vine peste tine si om te-ai facut. Mai ales ca pe acolo nu este nici semnal la telefon ! Nici macar nu stiu daca merge 112.

 

As putea face una, doua pauze pe traseu pentru a se mai raci motorul, sunt amenajate banci cu masute pe traseu si nu ar fi sfarsitul lumii pentru mine a face un popas doua pentru a se raci putin motorul. Chiar voi avea grija de acest aspect. Pe mine ma intereseaza ca sa pot parcurge acesti 14 km cam intr-o ora. Pe jos, cu rucsac si alte minuni imi ia cam 5 ore.

» Post actualizat in 17 Mar 2016 21:04

Iar asa zisa vara la noi este mai mult ca un fel de toamna, adica e destul de racoare si mai mereu ploua, iar pe drumul respectiv se simte cum este mai racoare odata cu urcarea in altitudine. Deci pe timp de vara nu este o temperatura exagerata, de genul 30+ de grade, ci undeva in jurul a 20-25 de grade, cam asta este temperatura aerului in timpul verii pe acest traseu. Se simte oricum racoarea in aer chiar si in timpul verii. Si apoi, eu daca am de mers urc dimineata, iar la coborare nici macar nu pornesc motorul deoarece motocicleta prinde oricum in jur de 40 la ora fara motor, deci nu ar avea rost pur si simplu.

» Post actualizat in 17 Mar 2016 21:26

Si apoi mai este un aspect, drumul acesta are perspectiva ca in viitorul apropiat sa fie asfaltat ! Momentan acolo este in curs de amaneajare o partie de schi (ma rog, deocamdata este mare scandal politic deoarece lucrare a fost inceputa de Elena Udrea si finalizata in proportie de 80% cu 8 milioane de euro cheltuiti, insa lucrarea acum stagneaza de 4 ani odata cu schimbarea guvernului Boc). Insa acest drum in anii 80 era asfaltat, el chiar mai are si acum anumite portiuni cu asfalt insa este degradat totul, sunt pietre, bolovani, gropi, s.a.m.d., insa cam 25% din drum mai este catusi de cat asfaltat. Deci nu este un drum forestier normal, ci unul mai lat, care in trecut reprezenta singurul drum pe care masinile puteau ajunge pe muntele Rarau. Acum insa s-a construit un alt drum cu doua benzi, nou, asfaltat, doar ca este prin alta parte, iar acesta a ramas abandonat.

» Post actualizat in 17 Mar 2016 21:36

Ca sa va faceti o idee despre drum:

» Post actualizat in 17 Mar 2016 21:51

Sau acesta, un clip putin mai bun:

» Post actualizat in 17 Mar 2016 23:20

Momentan motocicleta merge cu ulei Castrol 2T (mineral cred), insa am sa-i cumpar Motul 710 2T:

 

http://www.motovip.ro/produse/Motul%20710%202T,%204%20litri_1182.htm

 

Si am sa-i pun 50 de ml la fiecare litru, adica 1:50 din cate inteleg. Poate ca si acest lucru va reduce si mai mult probabilitatea de a se supraincalzi. Iar la vara voi incerca sa bat recordul de viteza pe acest drum, nu ma las eu, tot invat eu sa merg cu viteza mai mare pana la urma. Imi voi lua si un GoPro si am sa va tin la curent.

» Post actualizat in 18 Mar 2016 02:36

Am gresit, 50mm la fiecare litru de benzina inseamna un raport 1:20.

 

Momentan am un raport 1:25, adica la 6 litri de benzina am 250ml de ulei (mineral Castrol). Insa ambielajul motorului este nou si am inteles ca asa se procedeaza pentru perioada de "break-in", se pune ulei mineral. Insa pentru cat timp ? Momentan motorul are 160 de km parcursi de cand ambielajul a fost schimbat si presupun ca in tot acest timp a fost folosit numai cu ulei mineral.

» Post actualizat in 18 Mar 2016 02:38

Am mai efectuat sapaturi pe google si am ajuns la concluzia ca Motul 2T 800 Off Road pare mai bun pentru mine fata de cel 710.

 

ttp://www.motoemotion.ro/ulei-motor-2-timpi/ulei-motul-800-2t-factory-line-off-road-1l.html

» Post actualizat in 02 Apr 2016 20:20

O intrebare, nu exista nicio posibilitate de a monta doua ventilatoare pe un motor cu racire pe aer ? Ceva, un kit de modificare sau eventual o improvizatie. Eu merg cu viteza 1 si cu 20 sau mai putini km/h si ca atare ma ingrijoreaza racirea.

Edited by Critical Point

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...