Jump to content
Sign in to follow this  
xenna

Ce imbunatatiri am facut la utilaj

Recommended Posts

Ce imbunatatiri am facut in aceasta primavara la moto din dotare:

 

Pregatirea de noul sezon a insemnat: schimb ulei + filtru, cablu ambreiaj si placute de frana noi.

 

Imbunatatiri:

 

- am montat un voltmetru electronic pentru afisarea tensiunii de incarcare

- am montat o priza de 12V modelul subtire

- am montat 2 reflectoare LED de 10W fiecare cu intrerupatorul aferent

- am facut din burdufe de bieleta de Dacie (30 ron 2 buc ) protectii pentru furca fata

 

Mai urmeaza montarea unui bec H4 cu LED-uri CREE de 40W (aprox 4000 lm de 2 ori mai luminos ca halogenul de 55W) pe far (astept sa-mi ajunga de pe ebay) si becul de pozitie tot pe led.

 

Cam cu asta m-am ocupat primavara asta.

Poze:

 

post-86096-0-23275800-1459699634_thumb.jpg

post-86096-0-17997900-1459699642_thumb.jpg

post-86096-0-95659400-1459699652_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai pus un releu pt voltmetru si sigurante pt prize? :) La 11.9 la voltmetru, cred ca ai tras firele de pe la bord de undeva, asa e? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne dai un link cu locul de unde ai cumparat acel voltmetru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siguranta de 5A pe voltmetru (n-am gasit mai mica) si de 10 A pe priza (era deja montata in cablaj). Priza e trasa din mufa dedicata din cablaj (am schimbat tot cablajul cand am montat ABS-ul si avea fire pentru priza suplimentara) iar + voltmetrului e luat de pe releul de putere prin siguranta. 11,9 V e cu contactul pus si cu faza scurta + lumina din spate aprinsa . In mers am 13,8-14 v.

Edited by xenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

amazon sau aliexpress. Eu l-am luat pe o bucata de plastic, impreuna cu o priza usb si una normala de bricheta.

 

cand am montat ABS-ul

Eh, mai degraba asta modificare majora! :peace: E ok atunci cum s-au montat, s-au gandit astia de la bmw la tot :P

Edited by catranel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici: http://www.ebay.com/itm/201493800033?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT


» Post actualizat in 03 Apr 2016 16:34

Ai pus un releu pt voltmetru si sigurante pt prize? :) La 11.9 la voltmetru, cred ca ai tras firele de pe la bord de undeva, asa e? :)

Nu sunt agarici in electronica auto asa ca ai banuit gresit.


» Post actualizat in 03 Apr 2016 16:38

Am uitat sa mentionez ca i-am montat si crsah bar-uri de la baietii din CJ (heavyduties).


» Post actualizat in 03 Apr 2016 16:45

Mai urmeaza opinci noi, cred ca Metzeler Tourance si ma opresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

un voltmetru d-ala as vrea si eu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xenna: daca nu te superi, as avea o observatie: aceasta sectiune de forum eu am inteles ca a fost construita pentru a descrie CUM sa aducem diverse imbunatatiri motocicletelor noastre, pentru CE AM FACUT la motociclete exista sectiunea "Motocicleta mea" si un topic "Ce am mai facut ..."

 

De exemplu, pentru montajul voltmetrului eu nu am inteles de unde ai tras pina la urma curentul, daca ai pus sau nu siguranta pe firul respectiv, daca ai pus releu, etc. A mai aparut si mica controversa relativ la aceste aspecte, la care ai raspuns ca tu te pricepi ... si cam atit.

 

Pina la urma, DIY-ul nu se adreseaza specialistilor ci amatorilor care pot urma niste pasi corecti pentru realizarea unui anumit proiect, pasi descrisi de un specialist (in cazul ideal); daca nu, e suficienta si experienta de lucru a unui amator, caruia specialistii pot sa-i comenteze lucrarea astfel incit altii care vor sa faca respectiva chestie sa aiba la indemina toate informatiile.

 

Foarte misto ideea cu protectiile din burdufe de Dacia, le-ai taiat cumva ca sa intre pe jambe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am aratat ce am facut eu in regim de DIY. Punctual pot impartasi experienta mea si altor useri. Daca am postat gresit rog moderatorii sa mute sau stearga complet topicul deschis de mine.

 

Punctual:

1. Pentru montajul voltmetrului: la BMW exista un releu de putere care alimenteaza toti consumatorii prin punerea contactului. Se numeste Double relay base si este actionat de cheia de contact. Voltmetrul l-am legat cu borna + pe pinul 2 de la acest releu. Borna - a fost legata direct pe baterie. Am folosit aceasta legare din 2 motive: a) voltmetrul sa nu afiseze decat cu contactul pus si B) legarea direct la releu ma asigura ca nu am caderi de tensiune pe mufe sau cabluri. Bineinteles pe borna + am inserat si o siguranta auto de 5A cu soclu cu tot. Probabil o voi schimba cu una tot pe fir dar de sticla de 1 A.

Ma intrebati de un releu pe voltmetru; pentru ce ar fi nevoie de un alt releu? Curentul absorbit de voltmetru e in jur de 20 mA deci insignifiant.

 

2. Sigur trebuie taiat burduful in partea unde se ingusteaza si intra bieleta. Se taie exact de la primul gofraj. Se folosesc 2 coliere care sa prinda aprox 50mm diametru pentru partea inferioara a burdufului - eu am pus de inox . Partea burdufului care intra la Dacie in caseta de directie este exact pe diametrul amortizorului deci nu trebuie nicio modificare. Initial am vrut sa prind cu 2 coliere de plastic dar n-a mai fost nevoie - practic imbraca tot amortizorul de sus pana jos la semeringuri. Am mai pus si vaselina lichida inauntru burdufului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt agarici in electronica auto asa ca ai banuit gresit.

Nu te agita colegu', fuse doar sub forma de observatie constructiva, sa te ajut, dar vad ca nu a fost cazul. Iar a 2-a replica, a fost legata de importanta sistemului abs, comparata cu restul modificarilor si despre abs doar ai mentionat succint. Pt. siguranta la jucarii, daca ai folosit una ca cea de mai jos, nu are rost sa 'retrogradezi' la una de sticla. Si inca o chestie, mentionasem de releu pt ca nu cunosteam exact felul in care ai legat jucariile (nu stiam ca le-ai tras prin releu), fiind indus in eroare si de valoarea de 11.9V. In fine, de apreciat ce isi face omul cu mana lui! :cheers:

 

25525.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta e soclu dar il voi schimba deoarece siguranta de 5A e totusi prea mare.


» Post actualizat in 04 Apr 2016 14:35

Daca e interesat cineva de montajul ABS-ului pe BMW F650GS pot pune ceva poze si ceva informatii. Asta ca sa fiu in tonul topicului DIY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce diametru au jambele la F-ul tau? ca ma bate un gind (imi place foarte mult cum arata comparativ cu gofratele alea asa-zis "de moto"), dar eu am jambe de 43mm, astea ale tale par mai firave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt jambele originale. Masor maine dimineata si iti spun.


» Post actualizat in 05 Apr 2016 07:00

Jamba are 60 mm in zona unde se prinde burduful cu colier iar axul amortizorului are 41 mm. Cred ca 2-5 mm in plus sau minus nu prea conteaza - se pot monta burdufele de Dacie.


» Post actualizat in 05 Apr 2016 08:44

Detalii cu burduful de Dacie:


» Post actualizat in 06 Apr 2016 12:18

Am montat si becul H4 cu led. O lumina impecabila pe timp de zi. Urmeaza sa vad cum se comporta noaptea.

Nu a trebuit facuta nicio modificare la instalatie sau la far. Becul este asta:

post-86096-0-19346100-1459845869_thumb.jpg

post-86096-0-64471200-1459945080_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

catranel, on 03 Apr 2016 - 19:11, said:snapback.png

Ai pus un releu pt voltmetru si sigurante pt prize? :) La 11.9 la voltmetru, cred ca ai tras firele de pe la bord de undeva, asa e? :)

» Post actualizat in 03 Apr 2016 16:34

Nu sunt agarici in electronica auto asa ca ai banuit gresit.

Am o intrebare: de ce e gresit sa iei curent pentru voltmetru din bord?

Eu nu ma pricep deloc la chestii de-astea, dar ma folosesc de logica si de becuri de control ca sa vad daca am tensiune pe fire si apoi fac montajul.

Mai concret, vreau sa montez in bordul unei motociclete un voltmetru si un termometru (pe sasiul vitezometrului care a raposat, l-am inlocuit cu un vitezometru electronic) si intentionez sa alimentez cele doua aparate de la pozitie, astfel incit sa am indicatie in bord doar cu pozitia aprinsa, ca sa nu plec de pe loc fara lumini. Becul de pozitie l-am inlocuit cu un led, banuiesc ca consumul e infim si nu influenteaza foarte mult indicatiile si oricum la voltmetru ma intereseaza sa monitorizez incarcarea, nu neaparat curentul de pe baterie "la rece".

E ceva gresit in treaba asta? trebuie musai protejat circuitul de alimentare al VM si TM cu siguranta? am socluri waterproof si am si sigurante mici, de la 0.2A in sus.

Stiu ca in mod normal curentul pe VM se ia dupa contact, dar vreau sa stiu unde ar fi greseala daca il iau de pe pozitie.

Becuri LED pentru bifilamentul de pe pozitia/frina spate cu soclu baioneta se gasesc? unde? se vad bine, similar celor incandescente?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crashbar-urile sunt de la Heavy Duties? Nu-mi dau seama foarte clar, dar proiectoarele nu ies nițel în exterior? Nu ți-i teamă că la prima trântă rămâi fără ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crashbar-urile sunt de la Heavy Duties? Nu-mi dau seama foarte clar, dar proiectoarele nu ies nițel în exterior? Nu ți-i teamă că la prima trântă rămâi fără ele?

 

Da sunt de la HD. Proiectoarele sunt protejate de crashbar, sunt montate mai spre centru fata de marginea laterala a crashbar-ului (se vede in poza 2 din prima postare).

Mai ca nu as mai avea nevoie de proiectoare de cand am pus becul cu led-uri. Niici pe conserva n-am asa lumini.

» Post actualizat in 07 Apr 2016 11:42

Am o intrebare: de ce e gresit sa iei curent pentru voltmetru din bord?

Eu nu ma pricep deloc la chestii de-astea, dar ma folosesc de logica si de becuri de control ca sa vad daca am tensiune pe fire si apoi fac montajul.

Mai concret, vreau sa montez in bordul unei motociclete un voltmetru si un termometru (pe sasiul vitezometrului care a raposat, l-am inlocuit cu un vitezometru electronic) si intentionez sa alimentez cele doua aparate de la pozitie, astfel incit sa am indicatie in bord doar cu pozitia aprinsa, ca sa nu plec de pe loc fara lumini. Becul de pozitie l-am inlocuit cu un led, banuiesc ca consumul e infim si nu influenteaza foarte mult indicatiile si oricum la voltmetru ma intereseaza sa monitorizez incarcarea, nu neaparat curentul de pe baterie "la rece".

E ceva gresit in treaba asta? trebuie musai protejat circuitul de alimentare al VM si TM cu siguranta? am socluri waterproof si am si sigurante mici, de la 0.2A in sus.

Stiu ca in mod normal curentul pe VM se ia dupa contact, dar vreau sa stiu unde ar fi greseala daca il iau de pe pozitie.

Becuri LED pentru bifilamentul de pe pozitia/frina spate cu soclu baioneta se gasesc? unde? se vad bine, similar celor incandescente?

Nu prea e corect deoarece poti sa ai caderi de tensiune pe lungimea firelor si contacte imperfecte la mufe. Cu cat e firul mai subtire si cu mai multi consumatori pe el cu atat vei avea afisata o tensiune mai mica decat cea reala. Acum pe moto nu facem metrologie deci poti sa pui voltmetrul si pe firele de la bord dar exista posibilitatea sa nu masoare foarte exact tensiunea de pe baterie/incarcare tensiune care ne intereseaza. Consumul voltmetrului e foarte mic deci rezistenta interna foarte mare deci nu influenteaza semnificativ circuitul in care este montat.

NU masori curentul pe baterie cu voltmetrul ci masori tensiunea de incarcare oferita bateriei de catre alternator/generator. Astfel iti poti da seama dintr-o privire daca bateria se incarca sau nu in diferite situatii; relanti, faza lunga etc. sau daca bateria este incarcata sau goala.

Pentru a nu avea situatii neplacute (incendiu) e bine sa folosesti sigurante pe V si T (daca il alimentezi de la circuitul electric al moto) deoarece exista riscul ca aceste dispozitive sa se defecteze (apa, condens, piese de slaba calitate) si sa-ti puna instalatia in scurt intre + si - cu consecinte grave.

Eu mi-am comandat asa ceva. Va veni cam in 3 sapt. si a costat aprox 16 ron. Iti voi spune dupa ce il montez cum se vede.

post-86096-0-68319900-1460029372_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sunt de la HD. Proiectoarele sunt protejate de crashbar, sunt montate mai spre centru fata de marginea laterala a crashbar-ului (se vede in poza 2 din prima postare).

Mai ca nu as mai avea nevoie de proiectoare de cand am pus becul cu led-uri. Niici pe conserva n-am asa lumini.

 

Și bat ok în felul montate în felul ăsta? Parte a fasciculului de lumină nu e blocat de jambe? Întreb pentru că mă tot bate gândul să schimb locul proiectoarelor Touratech pe care le am (sunt montate standard, deasupra semnalizărilor) și caut un loc mai ferit. La ultima trântă am îndoit destul de urechea de prindere, și mi-i că data viitoare n-o să am noroc și o să le sparg de tot...

 

Un link de unde ai luat LED-ul H4, te rog? Ai avut probleme la montaj? Radiatorul ăla intră ok în protecția aia de cauciuc de la far? Mă tot gândesc să fac și eu schimbarea asta dar mi-e teamă de temperaturile ridicate la care funcționeză LED-ul, mi-i să nu se topească ceva pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am fixat suportul proiectorului fata de proiector in unghi de aprox 30 grade. Asa mi-au venit mie bine si nu au nicio treaba cu jambele. Am putut regla din locul unde sunt prinse de crashbar paralelismul cu axa motocicletei.

H4 de aici http://www.ebay.com/itm/281810982221?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Nu este nicio problema la montaj, ramane destul loc intre bec si contact. Nu se mai foloseste protectia de cauciuc deoarece in interiorul radiatorului e un mini ventilator . Daca ai pus cauciucul l-ai terminat. Ledul in sine nu se incalzeste ci mai degraba partea electronica. Dupa 15 min de functionare daca a ajuns pe la 40 de grade radiatorul deci stai fara grija ca nu-ti topeste nimic. In schimb lumina e bestiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drobul de sare aici :) N-ajunge apa pe acolo dacă nu mai pui protecția de cauciuc? La ploaie mă refer, hai să zici că la spălarea cu jetul ai grijă si eviți zona.

 

Și încă o întrebare, probabil prostească, dar nu mă pricep :) Burdufurile alea le-ai tăiat la montaj sau ai scos jambele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pentru lamuriri.

Asa ochiometric, cam ce valoare trebuie sa aiba siguranta pentru V+T? (vreau sa le alimentez printr-un fir comun din pozitie si apoi sa le impart dupa siguranta).

 

Si nu, nu vreau sa fac farmacie cu voltmetrul ala, ca sa ma decid o sa masor tensiunea dupa contact si dupa pozitie si ori o sa tin minte sa adaug mental o corectie (daca diferenta e mai mare de 1V sa zic) fie o sa montez voltmetrul dupa contact si termometrul il las dupa pozitie - de fapt cred ca asa o sa fac pina la urma.

Edited by FLEX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti folosi o singura siguranta de 0,5A de exemplu pentru ambele aparate daca le alimentezi impreuna. Alimenteaza-le impreuna si masoara curentul pe care il absorb, apoi inmulteste cu 5 pana la 10 (valoare empirica) si aia va fi valoarea sigurantei.

Daca le alimentezi separat atunci trebuie siguranta separata pe fiecare.

Siguranta se pune intotdeuna pe + si nu pe masa (-).


» Post actualizat in 07 Apr 2016 12:50


Nu vei avea o diferenta de 1V ci de cateva zeci sau sute de mV fata de tensiunea masurata pe baterie - asta in functie de sectiunea cablului, lungimea cablului, consumatorii alimentati pe cablu si rezistenta de contact in mufe sau intrerupatoare. Poti pune un aparat de masura/voltmetru sensibil cu borna + la + baterie si - la cablul de unde vrei sa iei tensiune si vei vedea ce cadere de tensiune ai.


» Post actualizat in 07 Apr 2016 14:52

Drobul de sare aici :) N-ajunge apa pe acolo dacă nu mai pui protecția de cauciuc? La ploaie mă refer, hai să zici că la spălarea cu jetul ai grijă si eviți zona.

 

Și încă o întrebare, probabil prostească, dar nu mă pricep :) Burdufurile alea le-ai tăiat la montaj sau ai scos jambele?

Intradevar ar fi o problema dar becul respectiv functioneaza si intr-un acvariu - era o poza reclama pe ebay - deci daca ajunge apa n-ar fi nicio problema. Oricum mai bine de evitat.

Cum sa le tai? le mai poti lipi bine dupa? Suspendat fata, dat roata jos, dat amortizoarele jos pe rand etc. Munca cam de 2 ore.

Edited by xenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, corect, abia acum am văzut că are certificare IP67. Mulțam de lămuriri.

Edited by Bogdan Brinduse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se impaca cei din sens opus cu becul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se impaca pana la urma. E intradevar o lumina alba foarte puternica si am dat farul cat s-a putut de jos. Nu e chiar o lumina dispersata uniform, are 2 loburi. Macar stiu ca sunt vazut noaptea si mai ales ziua.

post-86096-0-35112000-1460301326_thumb.jpg

Edited by xenna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...