johnnyk Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Aseara, in jurul orelor 19-20 la iesire din Ploiesti spre Bucov (drumul spre Buzau) un amic cu Rebel 125 a avut un accident. detalii din cate stiu eu: pietoni se arunca pe trecere, un nene cu un Volvo franeaza brusc si reuseste sa franeze, amicul meu franeaza si intra in volvo. => (rezulta, ca la matematica) motor facut acordeon, amicul cu piciorul zdrobit intre masina si motor. ceva oase rupte si o taietura urata. in concluzie, ce am invatat eu din patania lui: invata sa franezi de urgenta, invata sa dozezi corect frana fata-spate, nu te panica, pastreaza distante mai mari fata de participantii la trafic. asa ca, de astazi imi voi rezerva cateva ore pe saptamana in parcari de mall-uri goale sa franez corect. multa sanatate colegului incepator! te astept din nou pe 2 roti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZZTOP Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Abia acum ai învățat??? Adică tu nu știai lucrurile astea elementare?? ...și doar atât ?? Jesus!! Mai vizitează niște forumuri, mai ia cartea în mână!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnnyk Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 nu abia acum am invatat. acum am invatat ca trebuie perfectionate la maximum. acum am o constientizare mult mai corecta asupra importantei lor. oricum, si eu sunt incepator (daca 10000km experienta pe 2 roti inseamna orice altceva in afara de incepator). ce am vrut sa zic..era faptul ca franatul de urgenta nu mai trebuie sa fie o cunostinta pe care sa stii sa o faci in caz de, trebuie sa ajunga un reflex. sa invat sa dozez franele alaturi de frana de motor si sa fie reflex. momentan nu stiu sa dozez nici eu corect cele 2 frane + frana de motor, nici reflexul sa le folosesc pe toate trei nu il am. in caz de urgenta pot frana, dar departe de a o face eficient sa evit orice incident. intelegi zztop? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Inteleg sa spun asta eu, care am 500 km pe mobra, dar tu cu 10.000 km facuti, sa stii ca ma sperii de moarte... Este adevarat ca invatam mereu, este adevarat ca trebuie sa ne perfectionam mereu stilul de condus, dar tot ma sperie faptul ca nu stii pana acum. Eu in fiecare zi imi dau seama cat NU am invatat in scoala de soferi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnnyk Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 nu inveti sa franezi de urgenta decat la urgenta...exercitiul in rest nu reprezinta o urgenta. pot frana repede, pot ocoli brusc obstacole, dar franat de urgenta, nu stiu daca pot sau nu. eu zic ca nu, neavand ocazia sa vad efectiv rezultatul incercarilor. si cand te gandesti ca din 10000km 3000 sunt facuti doar pe autostrada (deci fara nevoie sa franez efectiv deloc) si inca 4000 lejer pe dn (situatii de franat de urgenta foarte putine). evit sa merg in oras pe cat posibil. prefer sa ma subevaluez si sa tind spre mai bine, decat sa ma supraevaluez si sa ma *** pe mine de cat de bun sunt. in 10000km nu cred ca am avut situatii in care sa franez brusc mai mult de 20 de ori. si de obicei am incercat sa evit decat sa franez (adica sa ocolesc cumva obstacolul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnnyk Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 Pai si ce cauti in parcari de malluri goale?? Stii cum fac aia la primarie exercitii in caz de urgenta? Dar la exercitiu nu ai stresul mental al urgentei. Poti exersa franarea, dar nu si panica indusa de un iminent poc...tre sa ma perfectionez cumva si o fac cum am invatat de la altii. Ca o fac bine sau nu, habar nu am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Baga niste cursuri cu instructori capabili. 450 lei ziua de curs si cred ca treci prin toate fazele. In plus, iti si exemplifica unde gresesti. Au astia de la BMW si mai sunt cativa pe aici pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Răzvan Drăgoi Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Orice urgenta ar fi...in momentul in care tu mergi regulamentar 50-60 km/h cu pasager si iti pastrezi distanta de 10 m fata de masina din fata si patesti ca in cazul meu sa vina unul cu 80 km/h se baga in fata ta si iti franeaza brusc...ce poti sa mai faci in 5m? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnnyk Postat Mai 15, 2016 Autor Share Postat Mai 15, 2016 Am avut accident similar...parcat pe dreapta geamuri fumurii. Cand eram cu roata fata in dreptul lui a tras stanga de volan si i.a dat blana. In situatii de genul cred ca doar sfintii te mai ajuta :/. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Decat sa va ka.ka atat pe voi pe forum cu ce si unde ar trebui sa faceti mai bine mergeti la CURSURI DE SIGURANTA!!! sunt organizate in medii ok si de oamnei pregatiti sanatate omului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silvian74 Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Decat sa va ka.ka atat pe voi pe forum cu ce si unde ar trebui sa faceti mai bine mergeti la CURSURI DE SIGURANTA!!! sunt organizate in medii ok si de oamnei pregatiti sanatate omului Corect, numai smecheri si figuranti care nu spun nimic....bagati bani in cursuri cu oameni care stiu cum sa franezi de urgenta, cum sa abordezi o curba.....parcari si alte cacao sunt pentru copii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Cam cum se face scoala de soferi pe la altii: Fata mea a facut scoala auto si moto in Austria. In timp de 1 an de zile esti obligat sa faci 2 cursuri, unul la scoala de soferi un de ai luat carnetul si una la OAMTC (asta este ACR-ul austriac). La primul curs, de fapt faci o tura cu fostul instructor care noteaza pe un formular Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Vezi ca Volvo e tare rau la caroserie.Evitati-le cand le vedeti pe strada Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 (editat) Am facut ceva gresit la primul post. Scuzati. Cam cum se face scoala de soferi pe la altii: Fata mea a facut scoala auto si moto in Austria. In timp de 1 an de zile de cand ai luat carnetul esti obligat sa faci 2 cursuri, unul la scoala de soferi un de ai luat carnetul si una la OAMTC (asta este ACR-ul austriac). Nu stiu ce se intampla daca nu le faci, ori ramai fara carnet pina le faci sau chiar o iei de la capat cu scoala. Nici nu prea conteaza. La primul curs, de fapt faci o tura cu fostul instructor care noteaza pe un formular ce prostii faci si unde ai gresit. Daca esti tuta rau poti ramane fara carnet. Al doilea curs, mult mai serios, se face la OAMTC si dureaza o zi intreaga, mai precis 9 ore. Incepi cu teorie, apoi te asezi la volan (la masina l-a facut, cum va fi la moto o sa aflam) vine unul care este jupan in conducere auto iti spune cum sa pui scaunul corect, mainile pe volan etc. Apoi incepi prin poligon. Aveti aici un link ca sa se inteleaga ce este aceea poligon adevarat (poate cineva de ACR mai citeste si el ...) https://www.oeamtc.at/fahrtechnik/fahrtechnik-zentren/zentrum-teesdorf/11.004.573 Spun asa din amintire cateva chestii pe care le-a facut (au fost mai multe): - mers pe carosabil alunecos (apa sau pietris/nisip) si vazut cum se pierde controlul intr-o curba - mers cu 2 roti pe asfalt si 2 pe macadam (simulare iesire pe acostament) - frinare de urgenta (mergi prin poligon si tisneste nu stii de unde si cand apa din asflat = pericolul de evitat) - mentinerea distantei optime in mers ca sa nu intri in fundul celui din fata, cu verificare pe viu: mergi langa masina instructorului la o lungime de panglica care atarna pe jos, el frineaza tu la fel si vezi cum treci de el = accident Va urma la inceputul lui iunie scoala pentru moto. Sunt curios cam ce o sa faca. Din pacate pagina de la OAMTC este doar in germana, dar poza spune destul. Cam asa inteleg unii sa invete pe altii sa conduca corect. Eu nu stiu ce puii mei face ACR-ul si pe ce toaca banii. La austrieci poti face si cursuri speciale: off-road auto sau moto (se vede un deal in stanga poligonului), scoala de drift, cursuri de conducere defensiva etc. In poza cu poligonul, circuitul moto este cel din partea de jos chiar sub parcarea de masini cum priviti ecranul. Asadar iata ce face statul (nu pe gratis) ca sa aiba cat mai putin clienti prin spitale. Editat Mai 15, 2016 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hornet H Postat Mai 15, 2016 Share Postat Mai 15, 2016 Sănătate colegului si recuperare ușoară! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 Ce va mai cacati pe voi cu cursuri si plui belite... Mai flacai, daca va opreste unu din scurt in fata, 90% din astia cu cursuri o sa va faceti pachet in el. Nu ca n-ati sti sa evitati, ci ca nu aveti fizic cand. Ochii beliti si mana mai slab in gaz si o sa va scuteasca de dat bani pe cursuri, puteti sa-i dati de exemplu pe anvelope mai bune, o mentenanta ca-n manual la mobra sau cine stie, poate chiar niste benzina sa fugiti dracu de orasele astea infecte pline de jeg si cocalari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 (editat) Ce va mai cacati pe voi cu cursuri si plui belite... Mai flacai, daca va opreste unu din scurt in fata, 90% din astia cu cursuri o sa va faceti pachet in el. Nu ca n-ati sti sa evitati, ci ca nu aveti fizic cand. Ochii beliti si mana mai slab in gaz si o sa va scuteasca de dat bani pe cursuri, puteti sa-i dati de exemplu pe anvelope mai bune, o mentenanta ca-n manual la mobra sau cine stie, poate chiar niste benzina sa fugiti dracu de orasele astea infecte pline de jeg si cocalari. Sa inteleg ca pentru tine un curs este timp pierdut. Iata o gandire constructiva si un exemplu de urmat pentru incepatori. Si sa stii ca asa gandesc majoritatea. ''Lasa ba cursul , stiu eu mai bine ce si cum, ma inveti tu pe mine''. Mentalitate tipic romaneasca. Si tocmai ca sa iti taie elanul in tari total necivilizate dar unde cu totii cand ajungem cadem pe spate ce misto este, te obliga sa mergi la curs. Simplu. De acord ca daca unul iti frineaza brusc in fata esti gata, dar la curs mai te invata prostii aia nestiutori cum sa faci sa eviti pe cat posibil sa ajungi in situatii fara iesire, unde cum spui tu fizic nu mai ai ce face. Dai cel mai bun sfat : mana mai slab pe gaz. Cati dintre incepatori isi dau seama de pericolul vitezei? Mai ales pe moto. Stii prea bine ca atunci cand esti tanar totul este posibil. Multi dintre noi am invatat din cazaturi pentru ca am avut sansa sa scapam intregi. Si la scoala asta de perfectionare sau cum vrei sa ii spui tocmai asta doreste, ca sa nu mai cada si motociclistii tineri cum am cazut si noi. Nu uita ca acuma 30 de ani cadeam cu Mobra 4CP, 75 Kg, la 60-70 Km/h. Iti arata cum o leaca de viteza te scoate de pe drum. Uite aici un filmulet facut la scoala de la austrieci: teoretic trebuiau sa faca slalom printre jeturile de apa din asfalt. Nici unul nu apuca. Prea mare filmul, sa vad cum il fac mai mic. Nu prea ma pricep.. Editat Mai 16, 2016 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 (editat) Ce va mai cacati pe voi cu cursuri si plui belite... Mai flacai, daca va opreste unu din scurt in fata, 90% din astia cu cursuri o sa va faceti pachet in el. Nu ca n-ati sti sa evitati, ci ca nu aveti fizic cand. Ochii beliti si mana mai slab in gaz si o sa va scuteasca de dat bani pe cursuri, puteti sa-i dati de exemplu pe anvelope mai bune, o mentenanta ca-n manual la mobra sau cine stie, poate chiar niste benzina sa fugiti dracu de orasele astea infecte pline de jeg si cocalari.desi nu am facut nici un curs de siguranta IL RECOMAND CELOR CARE VOR SA INVETE MAI MULT DECAT cu ce pleaca de la o scola moto pentru PERMIS!!!!ce poti face intr un mediu controlat e mult mai ok de invatat decat PE STRADA!!!! dupa care LOGIC anvelope si gaz sa ti faci mana Editat Mai 16, 2016 de ianachim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 @Silver: O atitudine foarte inteligenta e sa porcai omul fara sa-l cunosti. Eu, de exemplu, prefer sa las omul sa se dovedeasca prost prin cateva vorbe inainte sa-l injur. Da asta-i chestie de preferinte. Uite, daca vrei sa te iei de atitudinea mea beligeranta, poti sa-mi zici ca-s nesuferit ca te fac sa te gandesti la chestii, dar sa ma faci mental roman e o insulta prea mare pentru mine. Nu stiu ce o sa ma fac pe forum si acasa cand or sa descopere toti ca nu-s mental neamt ci-s mental roman. O fi din cauza faptului ca-s nascut, in plm, in rromania si trait printre romani o buna parte din viata. But we digress. E bine ca faci cursuri, nu am zis ca-i rau. Am zis ca, in opinia mea (buna, rea, e a mea), banii dati de incepatori pe cursurile care se fac la noi, ar fi fost mai bine investiti in mentenanta si consumabile. E doar o parere bazata pe experienta personala si contactul cu multi incepatori in ale mobrismului. Multi aleg mobre ieftine, consumabile ieftine, se zgarcesc la mentenanta dar cand aud de cursuri pe circuit se umfla taratza-n ei. Ma rog, fiecare cu treaba lui. Problema mea e cu gandirea propagata de astia batrani, ca daca te duci la un baiat si te dai doua ora pe un circuit de karting, devii cumva un motociclist veteran, gata sa infrunte dificultatile strazii. Vezi tu, din nou, in opinia mea, cursurile astea-s bune dupa ce ai adunat oleac de experienta pe strada. Dupa ce ai vazut cam ce specimene umbla cu carnet prin tara asta. Dupa ce ti-ai dat seama ca pielea ta e foarte scumpa gen. Dupa toate astea, intervine realizarea ca esti un pulete fara skill care isi risca viata in fiecare zi pe strada. Daca incerci sa-i spui unui pulete fara skill ca e un pulete fara skill, o sa sara de poponeata in sus si te ia de dujman. De aia zic ca cursurile astea nu fac doi bani daca le prezinti unor incepatori fara idee despre ce-i asteapta. Reflexele pe care le capeti la ele sunt moarte in 2-3 zile, daca nu le exersezi constant, e ca la trasul cu pusca: memoria musculara e de scurta durata daca exercitiul nu e repetat regulat. Si, in opinia mea, banii aia sunt mai bine dati pe o roata fata buna si niste benzina de plimbare incet si cu grija, pana se cimenteaza imaginea pericolului. Dar nu e rau sa le faci daca pe langa ele pui si banii de benzina si consumabile. Si kilometri mersi in jungla din rromania. Stii care-i partea trista? Mobristi straini, ajunsi la noi (d-aia cu cursurile facute si zeci de ani de experienta) cad si-si rup oase zilnic pe laturlile noastre de drumuri si din cauza laturilor noastre de oameni fara respect de sine. Nu pentru ca le lipseste experienta, ci pentru ca in tara asta au carnet prea multi idioti si drumurile-s pilaf. Singura si cea mai buna solutie pe care am gasit-o la dilema asta e sa mergi in plm incet pe o mobra impecabil tehnic. Acuma, daca tu zici ca cursurile alea e mai bune, cine sunt eu sa disput... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pitesti2010 Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 @Silver Arrow, @bigFatAss, "problema" este ca amandoi aveti dreptate. Problema adevarata este ca putini pricep si, mai putini, inteleg ce responsabilitati au cand conduc (orice vehicul). Unul isi cumpara motor ca sa "ii dea goneta" cu 150 km/h la iesirea din nu stiu ce pasaj rutier, altul isi cumpara super motor cu 900 euro, impecabil, altul isi cumpara de la sh echipament de protectie ca, vorba aia, doar sa il aiba pe el, ca nu pateste nimic si, oricum, alea noi sunt prea scumpe si nu merita. Ca amandoi aveti experienta, se vede foarte bine. Ca amandoi luptati pentru responsabilizarea iresponsabililor, este minunat. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa va suparati unul pe altul. Aveti fiecare un mod diferit de exprimare. Dar corect. Imi face mereu placere sa citesc ceea ce scrieti. Si da, am ce invata din experienta voastra. Sa traim! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 16, 2016 Share Postat Mai 16, 2016 True. Oricum pentru protagonist e cam tarliu. Recuperare usoara bietului om, bine ca n-a fost mai rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanMotoCiuc Postat Mai 17, 2016 Share Postat Mai 17, 2016 Inteleg sa spun asta eu, care am 500 km pe mobra, dar tu cu 10.000 km facuti, sa stii ca ma sperii de moarte... Este adevarat ca invatam mereu, este adevarat ca trebuie sa ne perfectionam mereu stilul de condus, dar tot ma sperie faptul ca nu stii pana acum. Eu in fiecare zi imi dau seama cat NU am invatat in scoala de soferi. si dupa 100.000 km mai avem ce invata si ne mai putem prefectiona franele.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.