Radu H. Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Salutare. Daca tot am terminat cu actele, taxele, dosarele, programarile, hartii, chitante si alte treburi de astea stresante, am zis sa-mi prezint si eu ultima achizitie in materie de 2 roti. Am mers pe SV 650S cam un an incontinuu (motocicleta a stat la mine 1 an si jumatate), timp in care am reusit sa fac vreo 15.000 km. In timpul asta mi-am dat seama cam de ce as avea nevoie raportat la putere / pozitie si tinand cont de felul calatoriilor pe care le fac. Ideea de la care am plecat : am nevoie de un sport-touring. In afara de foiala din oras, cand prind zile libere, bag 400-500 km pe zi, asadar am nevoie de o motocicleta pe care sa stau bine, sa nu trag de ea pe rosu ca sa pot face o depasire, sa nu stau ca frica ca "daca imi crapa aia sau ailalta" cand sunt plecat, o motocicleta la care sa am un consum ok in afara si in ultimul rand, o motocicleta pe care pot pune lejer niste genti laterale, un rucsac de rezervor si ce mai trebuie. Candidate la postul de "motocicleta lui Radu" au fost VFR800 si GSX-F 750. Dupa perioade lungi de adunat informatii, consultat cu prieteni si cerut sfaturi de pe la mecanici, am ajuns la concluzia ca VFR este de cel putin 2 ori peste GSX-F. Asadar, am ramas pe VFR. Motocicleta pe care am cumparat-o, stiam de ea si am urmarit-o inca din iarna. Ma tinut pe loc doar faptul ca aveam deja una iar bugetul nu era destul pentru amandoua. Pe 28 aprilie am vandut SV-ul, iar dupa o saptamana si un pic (9 mai) am cumparat VFR-ul. Pentru necunoscatorii modelului, am sa dau cateva detalii tehnice : - An 2001. Cel mai nou an al generatiei ei (generatia a 5-a s-a produs intre 1998-2001). - Injectie. Prima generatie de VFR pe care s-a pus injectia. - Distributie pe tren de pinioane. Ultima generatie de VFR pe care s-a pus aceasta distributie. - Ambreiaj hidraulic, care pentru mine este ceva "wow" - 782 cmc, 4 cilindri in V, ~105 CP. - Consum: intre 6 si 8 in oras (niciodata mai putin de 6), 5 - 5,5 - 6 in afara, in functie de stilul de mers. Pana acum i-am schimbat uleiul. I-am pus un full sintetic de la Motul (7100 10W40). Urmeaza sa-i schimb filtrul de aer si in functie de cum se prezinta, bujiile. Atat deocamdata. Astept sa fac rost de cateva zile libere la rand ca sa o pot scoate la plimbare pe distante mai mari. Toate cele bune si asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Arata foarte bine pentru varsta ei, sa o stapanesti fara incidente ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru Ciucu Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Felicitari, sa-l stapanesti fara probleme si incidente. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDMANDI Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 faina ...sa fie cu noroc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Sexy. Plimbari frumoase! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabizxc Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 S-o stapanesti sanatos. Cat te-a costat motocicleta? Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF? L-a impresionat sigla. Suzuki n-are aripi pe rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hornet H Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Frumoasa!Sa ai grija de ea! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Sa o stapanesti sanatos. Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF? Cred ca esti de acord ca fiecare motociclist are propriile criterii de evaluare a unei motociclete si a echipamentului, de la pret, pana la performante, look, reputatie, ergonomie etc. Dupa cum il stiu eu pe Radu, sigur a ales cu cap, mai ales ca are oleaca de experienta si stie ce sa ceara sau ce are nevoie de la o motocicleta. Katana-ua e mai mult urata decat buna. In ochii mei are crengi. Din fata, din spate si din lateral, e urata tare. Sa ma ierte posesorii. RC46, comparativ cu GSXF750: putere mai mare, cuplu mai mare, dual-brakes, discuri fata-spate mai mari, distributie cu pinioane, rezervor mai mare, consum putin mai mare decat Katana, dar depinde si cum tragi de acceleratie, greutatea e cam la fel la ambele. Poate sa ne spuna Radu care au fost criteriile lui de departajare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Felicitări! Arata bine bafta la ea și asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 (editat) Sa o stapanesti sanatos. Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF? Ma bufneste rasu ... Pai bre Kat, hai sa iti explic. Gsxf-ul, ca sa nu il numesc altfel, e practic aceeasi motocicleta de prin 90 pana prin 2000 si ceva, cat au produs modelul ala de ziceai ca e balon, doar i-au refacut carenajul si ceasurile parca, si gata am scos alt model. E echipat cu un motor facut prin 88-89 parca, motor racit pe aer si ulei, apoi: sasiu de otel, suspensie vai de steaua ei, carburatie si nu injectie ... e mult sub, tehnologic vorbind ... o fi el comod si bun de touring, etc samd, dar de ce sa dai banii pe tehnologie din 89-90 cand poti lua ceva mai ok la aceeasi bani. Editat Mai 24, 2016 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 24, 2016 Share Postat Mai 24, 2016 Pana acum i-am schimbat uleiul. I-am pus un full sintetic semi-sintetic de la Motul (7100 10W40). Un model foarte reusit. Felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 (editat) Stai bre ca nu am dat cu parul! Si eu sunt fan VFR dar nu intelegeam cum poti spune ca un motor e mai bun ca altul de X ori. Nu e ca si cum ai compara niste valori exacte (ex. 500 e mai mare ca 250 de 2 ori). Era cat pe ce sa imi iau un GSXF 750 cu 16.000 km de la prim proprietara dar au fost ceva probleme si am renuntat la idee la momentul respectiv. GSXF-ul stiu ca e obscen de comod iar la touring este un mare plus asta. Sunetul VFR-ului insa iti urca parul in cap...nu pricep de ce au renuntat la distributia in cascada de pinioane la generatiile noi. Si eu as alege VFR peste GSXF. https://www.facebook.com/RoaringToyz/videos/10153725418689722/ Editat Mai 25, 2016 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 25, 2016 Share Postat Mai 25, 2016 - Consum: intre 6 si 8 in oras (niciodata mai putin de 6), 5 - 5,5 - 6 in afara, in functie de stilul de mers. Nu merita... Iei un tico de banii astia, consum mic, nu te ninge, nu te ploua... Misto mobra, exact la asa ceva ma uitam si eu (model, an), insa din pacate nu am gasit nimic atunci, asa ca am plusat si am luat ceva mai mare. VFR-ul asta are si avantaje si dezavantaje, chiar si fata de gsxf. Insa e un model reusit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Mai 26, 2016 Autor Share Postat Mai 26, 2016 In primul rand, multumesc tutror pentru urari. Asemenea si voua va doresc. Sa o stapanesti sanatos. Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF? Deja au enumerat colegii cam tot ce era de povestit. Vin de pe SV unde franele nu prea erau (am pus si furtune metalice si schimbarea a fost un 10%). Din ce am inteles, GSX-F ar avea cam aceleasi frane. Cand am urcat pe VFR am zis ca sistemul de franare o fi luat de pe vreo locomotiva. Racirea ar fi alt element. A mea ajunge la 102-103 grade in trafic la 25 grade afara. Nu vreau sa-mi imaginez cum s-ar incinge Katana tinand cont ca e racita doar pe ulei si nu are nici un ventilator nimic. Si restul chestiilor tehnice : distributia, injectia, Dual CBS, ambreiajul. Motocicleta in ideea in care a fost gandita (touring) mi se pare foarte ok, de asta am si pus-o pe lista, dar am aflat intre timp ca exista ceva mai bun la aproximativ acelasi pret. S-o stapanesti sanatos. Cat te-a costat motocicleta? 2350 euro cu toba originala la pachet, cheiea pentru intins lantul, care am inteles ca ajunge in jur de 200 lei, o husa pentru exterior si plinul facut. I-am pus un full sintetic semi-sintetic de la Motul (7100 10W40). Hmm, stii ceva ce noi nu stim ? Pe bidon zice "100% sintetic". Nu merita... Iei un tico de banii astia, consum mic, nu te ninge, nu te ploua... Crede-ma ca replica asta o aud cel putin odata pe zi, in cazul in care vine vorba de motociclete. Si sunt 100% convins ca nu sunt singurul ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Mai 26, 2016 Autor Share Postat Mai 26, 2016 Pai credeam ca s-a inteles. Am cumparat-o deja ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 Hmm, stii ceva ce noi nu stim ? Pe bidon zice "100% sintetic". Da, e o pacaleala. Am mai scris pe forum despre politica lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 Vin de pe SV unde franele nu prea erau (am pus si furtune metalice si schimbarea a fost un 10%). Din ce am inteles, GSX-F ar avea cam aceleasi frane. Cand am urcat pe VFR am zis ca sistemul de franare o fi luat de pe vreo locomotiva. eh, sa nu exageram Dar pare o idee mai ok decat pe gsxf. Totusi aia e o motoreta mai domoala, mai de buget, gen opel vs... skoda anilor similari (2000)? Racirea ar fi alt element. A mea ajunge la 102-103 grade in trafic la 25 grade afara. Nu vreau sa-mi imaginez cum s-ar incinge Katana tinand cont ca e racita doar pe ulei si nu are nici un ventilator nimic. N-are nimic. Si nici nu se simte cum iti arunca ventilatorul aerul fierbinte in boashe. distributia - clar lucrul care te atrage cel mai mult. injectia - discutabil, dar in mare da, un avantaj. Numai cand ma gandesc la multitudinea de piese si reglaje in carburator, parca nu as mai vrea sa ma intorc la carburatie. Dual CBS - nu e cine stie ce. Adica eu ma simt mai in siguranta cand imi dozez franele cum vreau eu; plus ceva mai mare bataie de cap la aerisit ambreiajul - da si nu. Am avut si eu cu ambreiaj hidraulic si era parca o idee mai usor de apasat, insa trebuie desfacut de la inceput si verificat, eventual curatat si schimbate garniturile alea, ca daca te prinde pe drum... nu mai e de pacalti in 15 minute cu cablul de ambreiaj de rezerva de sub sa. bascula - ceva mai usor de dat roata jos, reparat, in caz de pana; mai greu cand vine vorba de stander spate si am inteles ca rulmentul de la roata ar fi ceva mai scump? motorul - multi mi-au zis ca e inghesuit si se lucreaza ceva mai greu. Ziceam ca au dreptate; pana am dat de zx12r cu cadrul ala f misto lucrat, dar nu prea practic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 (editat) bascula - ceva mai usor de dat roata jos, reparat, in caz de pana; mai greu cand vine vorba de stander spate Ce-i ala stander? Are cric central. Editat Mai 26, 2016 de George M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 (editat) Ce-i ala stander? Are cric central. Are, insa pe unii in mananca in ... si vor stander. Am tot urmarit discutii gen 'cel mai bun stander spate pt. monobascula', nu am inteles de ce, nu am retinut rezultatul final. Mie totusi mi-ar place asa ceva si nu ma refer la stander, nici la mobra in mod special (asta cred ca e V-tecu') ci la tema de culori, printre cele mai reusite combinatii. http://i9.photobucket.com/albums/a94/jethro911/2007%20Interceptor%20For%20Sale%20Pics/September6thGarageDay068_zpsf18dabfc.jpg~original Editat Mai 26, 2016 de catranel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Mai 26, 2016 Autor Share Postat Mai 26, 2016 Da, e o pacaleala. Am mai scris pe forum despre politica lor. Atunci recomanda-mi ceva mai aproape de adevar, daca tot m-ai facut curios. O sa tin cont la urmatorul schimb. N-are nimic. Si nici nu se simte cum iti arunca ventilatorul aerul fierbinte in boashe. bascula - ceva mai usor de dat roata jos, reparat, in caz de pana; mai greu cand vine vorba de stander spate si am inteles ca rulmentul de la roata ar fi ceva mai scump? motorul - multi mi-au zis ca e inghesuit si se lucreaza ceva mai greu. Ziceam ca au dreptate; pana am dat de zx12r cu cadrul ala f misto lucrat, dar nu prea practic. O fi rezistent, nu stiu, asa ca nu ma contrazic. Odata ce a iesit din fabrica in formula asta inseamna ca rezista. De rulmenti nu m-am interesat, iar de faptul ca e inghesuit, ai dreptate. Motorul e destul de marisor iar restul elementelor sunt gramada peste el, pe langa si pe unde au mai incaput. Si asta e un motiv pentru care se incinge in oras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Mai 26, 2016 Share Postat Mai 26, 2016 ambreiajul - da si nu. Am avut si eu cu ambreiaj hidraulic si era parca o idee mai usor de apasat, insa trebuie desfacut de la inceput si verificat, eventual curatat si schimbate garniturile alea, ca daca te prinde pe drum... nu mai e de pacalti in 15 minute cu cablul de ambreiaj de rezerva de sub sa. De ce iti pui probleme ca te-ar lasa ambreiajul hidraulic in drum? Oare instalatia de actionare a ambreiajului (master cylinder - conducta - piston), nu este identica cu instalatia de actionare a franei (master cylinder - conducta - piston)? Sau tii dupa tine sub sa si cablu de frana de rezerva? E amuzant cum pui problema. Cate cabluri de ambreiaj ai rupt pana acum? Eu in 2 ani si 30.000 km la Deauville n-am reusit sa-l rup. L-am uns o data - de doua ori. Nu mai umblati, fratilor, cu drobul de sare, ca daca iti pica un injector, ca daca iti pica ambreiajul etc. etc. Iar CBS-ul e o chestie foarte faina, o ai si la masina by default, acolo te simti in nesiguranta ca nu poti controla franele separat? Am schimbat lichid de frana cu mana mea, tot la Deauville, care are si CBS, si n-a fost nici o bataie de cap in plus cu aerisitul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 De ce iti pui probleme ca te-ar lasa ambreiajul hidraulic in drum? Oare instalatia de actionare a ambreiajului (master cylinder - conducta - piston), nu este identica cu instalatia de actionare a franei (master cylinder - conducta - piston)? Sau tii dupa tine sub sa si cablu de frana de rezerva? Ma pui sa iti fac calcule de mecanica fluidelor si de rezistenta pe cmc de cauciuc acum? Nu, instalatiile sunt asemanatoare, dar nu identice. SI nu ai mai intalnit cazuri sa curga lichid de frana pe la garniturile de etansare de la etrieri? E amuzant cum pui problema. Cate cabluri de ambreiaj ai rupt pana acum? Eu in 2 ani si 30.000 km la Deauville n-am reusit sa-l rup. L-am uns o data - de doua ori. Nu mai umblati, fratilor, cu drobul de sare, ca daca iti pica un injector, ca daca iti pica ambreiajul etc. etc. Ei uite, ca eu pana acum am rupt 2 cabluri si am 'impuscat' o garnitura de la cilindrul de ambreiaj. Si mai sunt si altii, "am vazut pe net". Iar CBS-ul e o chestie foarte faina, o ai si la masina by default, acolo te simti in nesiguranta ca nu poti controla franele separat? Am schimbat lichid de frana cu mana mea, tot la Deauville, care are si CBS, si n-a fost nici o bataie de cap in plus cu aerisitul. Nu stiu, nu am aerisit, am citit procedura in manual (parca la cbf1000 ca voiam sa imi iau odata asa ceva) si pt. mine nu e f complicata, insa clar pierzi mai mult timp. Iar comparatia cu masina... e la fel de relevanta ca video-ul pus de mine aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 video-ul pus de mine aici. Obisnuiam sa fac asta cu Daewoo Damas si mult mai distractiv decat pe motocicleta! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lessy Postat Mai 27, 2016 Share Postat Mai 27, 2016 ce ma amuza unii oameni ca voi care se tem de ceva nou,ceva wooow....zici ca traiti inca in epoca de fier ambreiaj hidraulic ?!?!?! injectie?!?!?! nu nu,e mai valabil carburatoarele,platini...motorul in 2timpi de ce nu ne intoarcem la motoare pe aburi??? sau mai bine sa ne dam cu role! hmm,ce ziceti? e valabil motoreta fara incidente! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 28, 2016 Share Postat Mai 28, 2016 e valabil motoreta Ultimul pret? A zis cineva ca e nasoala? Uita-te si tu ce motoreta voiam sa cumpar inainte sa gasesc zxr-ul Nu se teme nimeni de ceva nou, injectie am, ABS din pacate nu, iar de CBS ma pot lipsi. Zici de motorul in 2 timpi... habar nu ai ce fun e Sa pui mana pe un 250-500...vis! PS: am si role si nu mi-e frica sa le folosesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.