Sari la conținut

Enduro inmatriculabil


Postări Recomandate

Sa aiba acte, sa nu fie furate, etc.

Si sa fie gama enduro, nu cross. Adica KTM EXC, Yamaha WR, etc....

Ma refeream la chestii concrete gen stopuri spate, semnalizare, oglinzi, sunetul pe care-l scoate toba si alte chestii care nu imi vin in minte.

 

Plus ca nu toate enduro sunt inmatriculabile, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu vrei sa iesi cu ea pe strada nu e nevoie sa o inmatriculezi

daca vrei sa o inmatriculezi inseamna ca vrei sa mergi cu ea pe drumuri publice, drept urmare trebuie sa indeplineasca toate cerintele pentru a circula pe sosea, stopuri, frane, lumini, oglinzi, tot tacamul, cel mai bine suni la rar/ dai un mail si ceri o lista de cerinte.

nu vad ce legatura are faptul ca e enduro, cu procesul de inmatriculare? nu vad cum ai putea sa inmatriculezi un vehicul care nu are semnalizatoare de exemplu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la chestii concrete gen stopuri spate, semnalizare, oglinzi, sunetul pe care-l scoate toba si alte chestii care nu imi vin in minte.

 

Plus ca nu toate enduro sunt inmatriculabile, nu?

Toate enduro sunt inmatriculabile. Evident lumini, claxon, oglinzi, toba, dimensiuni cauciuc, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce criterii trebuie sa indeplineasca motocicleta de enduro pentru a fi inmatriculabila? Am inteles ca exista o lista la RAR cu modelele inmatriculabile dar Google nu ma ajuta.

Vrei ceva cu acte si in perfecta stare suna la nr 0743859508 Istvan ,aduce super motoare.eu am cumparat 3 de la el cu ani in urma .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, ca nu are acte....

Asta cam ce inseamna? Furata/primita cadou?

 

Sau de exemplu am vazut la unele ca scrie "inmatriculabila" dar nu are stop pe spate si nici lumini de semnalizare n-are. Care-i treaba?

Editat de grunt628
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca nu e inmatriculata, e inmatriculabila dar nu are stop. Si, totusi, ce nu e clar? Si ce vrei?

Pai pot sa o inmatriculez fara stop pe spate sau trebuie sa-i pun eu? Eu am inteles ca e obligatoriu sa ai stop, asta ma face confuz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici o confuzie. Bineinteles ca iti trebuie toate cele mentionate mai sus ca sa o inmatriculezi pe numele tau. Inclusiv stop cu lumina pe frana spate si fata si pt numar. Daca nu are asa ceva mobra pe care vrei sa o cumperi, trebuie sa le pui tu pt RAR. Ori te apuci sa le achizitionezi, ori le imprumuti doar pt inmatriculare. Ex: eu am inmatriculat un EXC fara lumini, claxon, oglinzi, etc. Am luat comutatoarele si bateria de la o Africa Twin, oglinzi de bicicleta. Semnalizari, codita si roata spate cu cauciuc pe dimensiuni le-am imprumutat. Far avea iar claxon am gasit prin casa. Dupa RAR le-am dat jos pe toate. Dar acum am o mobra de coclau cu talon si nu e penal daca ma opreste vre-un Garcea pe vre-o ulita publica de la Cucuietii din Deal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici o confuzie. Bineinteles ca iti trebuie toate cele mentionate mai sus ca sa o inmatriculezi pe numele tau. Inclusiv stop cu lumina pe frana spate si fata si pt numar. Daca nu are asa ceva mobra pe care vrei sa o cumperi, trebuie sa le pui tu pt RAR. Ori te apuci sa le achizitionezi, ori le imprumuti doar pt inmatriculare. Ex: eu am inmatriculat un EXC fara lumini, claxon, oglinzi, etc. Am luat comutatoarele si bateria de la o Africa Twin, oglinzi de bicicleta. Semnalizari, codita si roata spate cu cauciuc pe dimensiuni le-am imprumutat. Far avea iar claxon am gasit prin casa. Dupa RAR le-am dat jos pe toate. Dar acum am o mobra de coclau cu talon si nu e penal daca ma opreste vre-un Garcea pe vre-o ulita publica de la Cucuietii din Deal.

Mi-ai putea da o lista cu toate chestiile pe care trebuie sa le aiba motoru ca sa fie inmatriculabil ori de unde ai stiut tu ce trebuie sa-i pui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul tocmai ti le-a spus. Recapitulare:

1. Bord functional (cu kilometraj, semnalizare, faza lunga)

2. Stop frana spate care sa se aprinda si cand calci frana de picior, si cea de mana, si care sa aiba si pozitie si iluminare numar

3. Oglinzi

4. Bloc comenzi pe ghidon

5. Claxon

6. Far

7. Semnalizari

 

Oricum, ia in calcul ca de la "motor inmatriculabil", dar cu acte de Italia, de exemplu, pana la "motor inmatriculat" e o cale de minim 300 euro plus o multime de bataie de cap si alergatura (poate trece de RAR, sau poate nu). Asa s-ar putea sa te duca mai ieftin un motor direct inmatriculat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am inmatriculat io capra, la autentificare, inginerul comenta ceva de oglinzi(nu aveam) si vroia sa ma respinga! Dupa o replica cu minte de-a mea mi-a aratat un act normativ/ ce-l avea lipit pe perete in care scria(sintetizez): autovehiculele ptr a fi inmatriculate trebuie sa arate si sa functioneze asa cum le-a facut producatorul/fabrica! De aici intelege fiecare ce poate! Nu scrie in normativ ca mobra de enduro sau camionul trebuie sa aiba oglinzi/claxon sau lantul pe dreapta! Daca stii ce si cum sa vorbesti poti inmatricula mobra de enduro fara claxon si oglinzi! :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RAR are normative gen "cum a iesit din fabrica" si omologari individuale gen "KTM EXC 250 din anul 2010 dispune de oglinzi+claxon". Depinde ce scrie in omologarea modelului inmatriculat.

Fiecare are o poveste despre cum e la RAR la inmatriculat. De ex, la mine nici nu au pornit motorul, nici nu s-au uitat la semnalizari, stp frana, etc. Dar au aprins farul ca sa vada cat de sus bate, s-au uitat la dimensiunile rotilor si m-au intors din drum ca nu aveam serie pe motor, desi la ei in omologare scria ca acele modele au serie. Si, dupa ce au racait motorul pe toate partile vreo ora cautand seria sau urma ca eu am sters-o, m-au trimis la notar sa dau declaratie pe proprie raspundere ca nu am umblat eu la serii. Si l-au inmatriculat fara serie.

De-aia spun ca e mai simplu sa iei o mobra inmatriculata direct, scapi de cheltuiala de 300 euro si de multe drumuri si multi nervi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca esti destul de descurcaret, poti sa o inmatriculezi si fara sa o duci la RAR probabil

si daca esti batman poti sa te urci pe pereti si sa dai cu panza de paianjen din incheieturi, dar eu caut cai legale si parcursuri normale in vederea inmatricularii

» Post actualizat in 01 Jun 2016 14:43

RAR are normative gen "cum a iesit din fabrica" si omologari individuale gen "KTM EXC 250 din anul 2010 dispune de oglinzi+claxon". Depinde ce scrie in omologarea modelului inmatriculat.

Fiecare are o poveste despre cum e la RAR la inmatriculat. De ex, la mine nici nu au pornit motorul, nici nu s-au uitat la semnalizari, stp frana, etc. Dar au aprins farul ca sa vada cat de sus bate, s-au uitat la dimensiunile rotilor si m-au intors din drum ca nu aveam serie pe motor, desi la ei in omologare scria ca acele modele au serie. Si, dupa ce au racait motorul pe toate partile vreo ora cautand seria sau urma ca eu am sters-o, m-au trimis la notar sa dau declaratie pe proprie raspundere ca nu am umblat eu la serii. Si l-au inmatriculat fara serie.

De-aia spun ca e mai simplu sa iei o mobra inmatriculata direct, scapi de cheltuiala de 300 euro si de multe drumuri si multi nervi.

asa si cred ca voi face.

 

multumesc pentru ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ai gasit caile legale pt inmatriculat, aici, pe forum. Deasemenea le gasesti si pe site-ul RAR si pe cel al Politiei Rutiere. Prin urmare sa trecem la urmatorul capitol: ce model de mobra? Neavand remorca sau duba, iti recomand XR, XT, DRZ, NX, TT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum ai gasit caile legale pt inmatriculat, aici, pe forum. Deasemenea le gasesti si pe site-ul RAR si pe cel al Politiei Rutiere. Prin urmare sa trecem la urmatorul capitol: ce model de mobra? Neavand remorca sau duba, iti recomand XR, XT, DRZ, NX, TT.

mersi pentru sugestii. ma mai gandesc la yamaha wr 250, Kawasaki KLX/KLR, Suzuki DR-Z400S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Ca sa nu poluez aiurea cu un topic nou as dori sa scriu aici. Imtrebarea mea este oarecum on topic sa zicem.

Am gasit le net motocicleta asta, are multiple avantaje din pct meu de vedere, pret, locatie apraope de mine an de fabricatie, masa redusa.

https://m.olx.ro/oferta/husqvarna-tc-125-2016-ktm-sx-exc-suzuki-rm-kawasaki-kx-yamaha-yz-ID9JbEZ.html

 

Eu pot sa ma duc la RAR si sa cer omologare individuala?

Sigur cumpar bord kit lumini tot tacamul fara discutie.

Intreb pt ca banuiesc ca nu se paote daca fac paralela cu Kawa 450 klx care chiar daca este enduro in acte cu lumini nu poate fi inmatriculata deoarece nu este euro 4.

 

Acum....daca exista din experienta voastra o fereastra prin care se poate rezolva asta eu sunt numai ochi si urechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...