Sari la conținut

Alternativa Moto Guzzi Breva 750?


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 69
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Recunosc ca am unele pareri, poate preconcepute, despre brandurile astea mai rare, dar daca voi spuneti ca nu are de ce sa-si faca griji atunci ii spun sa aleaga cu inima.

Mersi tuturor pentru sugestii!

Luigi,clar e o parere de-a ta preconceputa.Sunt niste mobre atipice si exotice,cum le spui tu,dar ceva demn de luat in seama.Legat de piese,nu e chiar asa.

Nu degeaba le-a copiat Honda motorul si a facut seria CX-urilor. :ok:

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa,Griso....cat am zabalit dupa una,daa' cu banii de una,mi-am luat altele doo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salut,

 

Am o breva din 2005 de vreun an si pot spune ca sunt mai multumit de motocicleta asta decat de sv650 k1, pe care l-am tinut vreo 2-3 ani.

Are cuplu frumos, este fiabila, economica si destul de prietenoasa. De curand i-am facut o revizie completa si nu s-a constatat niciun fel de problema, iar consumabilele le-am gasit imediat. (filtru, uleiuri, baterie, rulmenti de jug).

Cea mai frumoasa parte la guzzi e ca nu duci grija lantului...

 

Din ce am mai discutat si cu alti posesori, ar avea niste comportamente specifice, dar nimic de speriat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Hmm.. economica? Un SV ingrijit ia undeva la 4-5% .. mi-e cam greu sa cred ca Breva ia mai putin.. dar poate asa o fi. Iar comparand preturile SV-ul iese clar in avantaj .. Oricum nu sunt motociclete chiar comparabile SV e mai catre sport Breva e mai catre confort. Sincer imi doream si eu una acum ceva timp dar sunt cam scumpe pt ce ofera...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este irelevant de cand facea guzzi motociclete

 

SV650 e un motor ieftin,fiabil, usor de intretinut dpdv al costurilor...

 

un posesor de guzzi a inceput cu paralelele cu SV 650,nu un posesor de SV650...

 

Imi plac modelele Guzzi, sunt exclusiviste,sunt altceva, dar asta nu inseamna ca sunt 'crema' sau ca sunt mai bune decat alte branduri...


Tine si de gusturi. Cine vrea Moto Guzzi , automat face parte din alt target si nu e genul care ar oscila intre SV650 si Breva...

 

Nu trebuie sa jigniti alte marci sau sa le puneti intr-o lumina buna,doar din simplul motiv ca va plac propriile agregate sau ca sunteti posesori de Guzzi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce deranju' asta de a compara consumu la sv650 cu cel de la breva. Nu am spus ca sv650 n-ar trebui sa fie economic, ci doar ca sunt mai multumit de breva, am avut mai putine batai de cap. La sv am tot avut probleme electrice in care am "investit", dar tot am ramas cu ea de cateva ori in drum din cauza asta...

 

Breva chiar este economica, nu trebuie investit in sprayuri de curatat si de uns lantu. Ca o avea un consum similar sau poate mai mic sau mai mare cu 0.5-1L, nici nu stiu, nici nu mi-am batut capu cu asa ceva. E un calcul destul de simplu: la o motocicleta pe lant, ii schimbi lantu' la vreo 20-30k km si asta depinde de cum mergi cu ea si cat de mult il ingrijesti. Dupa calculele mele e posibil sa iesi chiar mai prost cu lant, doar kitul costa vreo 100-150E + ingrijire/maini curate + montaj + grija lui cat de intins/uns/uzat este...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

strugurii sunt acrii...

 

 

nu mai comparati ca va faceti de bafta....guzzi e in alta liga....pana nu ai una in garaj taci si devii intelept...

 

Pai unii struguri chiar sunt acri.. tu esti un exemplu bun pt strugurii de genul :)

Ai dreptate cu liga.. Moto guzzi e din liga mica.. cea cu putine moto vandute. M-am uitat de curios pe mobile.de: de vanzare 26 Breva 750 si 661 SV 650... Fireste concluzia ta ar fi ca multii posesori de Breva 750 sunt foarte multumiti de ele si nu le vand spre deosebire de cei cu SV care sunt foarte nemultumiti de ele :)

Oricum sunt motociclete diferite... cineva a facut comparatia cu SV si am presupus ca avantajele de care vorbea sunt fata de SV. Pana la urma nu conteaza... noi sa fim sanatosi si sa ne dam cu motoarele.

Dar oricum ca si calitate/rezistenta intre Breva si SV as paria clar pe SV si asta din ce am citit eu (si am citit destul de mult) cand ma batea gandul sa-mi iau Breva pt oras. Am facut ceva km (aproape 400) cu un Sv 650 al unui prieten si mi-a iesit un consum sub 4,5 %. El n-a avut nici o probl cu el si il are deja de vreo 5 ani. Nu sunt mare fan SV, dar sunt motociclete reusite. Breva e o chestie eleganta si-mi place cum arata, dar sa nu exageram cu calitatile ei.

Si pt animalu' murdar... cardanul e mai putin eficient la transferul de energie.. crede-ma pe cuvant. Am 2 GSX-uri de cilindree apropiata (1135 cel cu lant 1127 cel pe cardan); cel pe cardan consuma binisor mai mult. Comoditatea tot se plateste cumva. ;) Pt unii e rentabil economia de timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai unii struguri chiar sunt acri.. tu esti un exemplu bun pt strugurii de genul

Ai dreptate cu liga.. Moto guzzi e din liga mica.. cea cu putine moto vandute. M-am uitat de curios pe mobile.de: de vanzare 26 Breva 750 si 661 SV 650... Fireste concluzia ta ar fi ca multii posesori de Breva 750 sunt foarte multumiti de ele si nu le vand spre deosebire de cei cu SV care sunt foarte nemultumiti de ele

Oricum sunt motociclete diferite... cineva a facut comparatia cu SV si am presupus ca avantajele de care vorbea sunt fata de SV. Pana la urma nu conteaza... noi sa fim sanatosi si sa ne dam cu motoarele.

Dar oricum ca si calitate/rezistenta intre Breva si SV as paria clar pe SV si asta din ce am citit eu (si am citit destul de mult) cand ma batea gandul sa-mi iau Breva pt oras. Am facut ceva km (aproape 400) cu un Sv 650 al unui prieten si mi-a iesit un consum sub 4,5 %. El n-a avut nici o probl cu el si il are deja de vreo 5 ani. Nu sunt mare fan SV, dar sunt motociclete reusite. Breva e o chestie eleganta si-mi place cum arata, dar sa nu exageram cu calitatile ei.

Si pt animalu' murdar... cardanul e mai putin eficient la transferul de energie.. crede-ma pe cuvant. Am 2 GSX-uri de cilindree apropiata (1135 cel cu lant 1127 cel pe cardan); cel pe cardan consuma binisor mai mult. Comoditatea tot se plateste cumva. Pt unii e rentabil economia de timp.

 

 

well put my dear Watson :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

acru acru e strugurele..... mah bajeti....daca nu aveti bani de gaz luati ma trotinete ca tot e la moda sa prindeti pokemoni si nu consumati nimic....

 

cand ai o motoreta ca breva nu te uiti la consum. placerile personale nu au pret!

 

sau vreti sa va povestesc de husqvarna wr360 care lua 25-30l/suta plus uleiul de amestec? asta la drum intins....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intai Guzzi consuma putin,apoi o dam in "cine are Guzzi,nu se uita la consum", pai hotarati-va mai baieti ,cum e ? :) Ori suntem golani cu Guzzi,ori nu mai suntem...

 

Cooler a prezentat destul de decent perspectiva, iar tu belogerer nu vii decat sa jignesti lumea, de parca trebuie sa fii ceva bastan ca sa-ti iei o gioarsa de guzzi, de parca vobrbim de vreun Stelvio 2016..... mai veniti cu picioarele pe pamant...

 

De aia posesorii anumitor branduri au imaginea pe care o au,tocmai datorita comentariilor astea de (cuvant urat)....ca si cum saracia aia de mobra pe care o detineti si o calariti e placata cu aur,si ceea ce au restu sunt niste gunoaie iar ei sunt niste sarantoci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai unii struguri chiar sunt acri.. tu esti un exemplu bun pt strugurii de genul :)

Ai dreptate cu liga.. Moto guzzi e din liga mica.. cea cu putine moto vandute. M-am uitat de curios pe mobile.de: de vanzare 26 Breva 750 si 661 SV 650... Fireste concluzia ta ar fi ca multii posesori de Breva 750 sunt foarte multumiti de ele si nu le vand spre deosebire de cei cu SV care sunt foarte nemultumiti de ele :)

Oricum sunt motociclete diferite... cineva a facut comparatia cu SV si am presupus ca avantajele de care vorbea sunt fata de SV. Pana la urma nu conteaza... noi sa fim sanatosi si sa ne dam cu motoarele.

Dar oricum ca si calitate/rezistenta intre Breva si SV as paria clar pe SV si asta din ce am citit eu (si am citit destul de mult) cand ma batea gandul sa-mi iau Breva pt oras. Am facut ceva km (aproape 400) cu un Sv 650 al unui prieten si mi-a iesit un consum sub 4,5 %. El n-a avut nici o probl cu el si il are deja de vreo 5 ani. Nu sunt mare fan SV, dar sunt motociclete reusite. Breva e o chestie eleganta si-mi place cum arata, dar sa nu exageram cu calitatile ei.

Si pt animalu' murdar... cardanul e mai putin eficient la transferul de energie.. crede-ma pe cuvant. Am 2 GSX-uri de cilindree apropiata (1135 cel cu lant 1127 cel pe cardan); cel pe cardan consuma binisor mai mult. Comoditatea tot se plateste cumva. ;) Pt unii e rentabil economia de timp.

 

@ Cooler

Despre liga in care joaca fiecare producator, nu cred ca are rost sa discutam.... MG este un producator clasic, Italian,cu istorie, ce are o capacitate de productie net inferioara oricarui producator japonez consacrat, insa nu cred ca asta este criteriul pentru care iti alegi motocicleta.

Asta explica si numarul mic de MG la vanzare, obiectiv vorbind.

 

Referitor la calitate/rezistenta...fara o statistica exacta nu are rost sa faci comparatii, insa ca exemplu, pentru modelul meu (Breva V11), prin U.S. avea una ~ 500k km parcursi.....nu stiu multe motociclete cu scorul asta insa asta nu este o statistica.

Despre consum, iti spun ca eu cu motor de 1100 scot 4.5-5% consum cu ea si nu o menajez....iar cred ca aici sta excelent, comparabil cu orice alta motocicleta.

 

Majoritatea dintre noi stim ca transmisia cardanica pierde cel mai mult puterea la roata vs celelalte solutii, insa este de departe cea mai fiabila si ieftina solutie dintre toate 3 la intretinut, aici iar conteaza ce iti doresti.

Nu inteleg cum o moto cu transmisie cardanica consuma mai mult ca una pe lant ( am avut 2 moto cu transmisie cardanica si nu am observat acest fenomen vs moto comparabile din clasa lor cu transmisia pe lant), diferenta de greutate nu poate influenta semnificativ.

 

Una peste alta, cine cauta ce ofera Guzzi, nu cred ca gaseste in alta parte, iar daca nu gasesti ofertant ce ofera acest producator, este normal sa nu ai ochi pentru MG.

Este o chestiune de preferinte si ma bucur ca avem cu totii de unde alege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Ciprian

Sunt tot Ciprian si eu... Remarcile acide pe care le-am facut aveau legatura cu postul lui belogerer in care isi manifesta superioritatea deci trebuie sa interpretezi ce am scris pornind de la aceasta premisa. Un produs cu adevarat bun se impune si se vinde in cantitati mari indiferent cine il produce si ce traditie au. Acum depinde ce target si capacitati de productie au fiecare... dar sa revin.

Referitor la cei 500k km.. depinde cum si unde au fost facuti. Cine face toate intretinerile (chiar preventive) si il foloseste pe autostrada 95% din timp are toate sansele sa ajunga la nr mare de km. Stiu FJR cu mai multi km, dar stiu si FJR-uri cu probleme (de fabricatie).. inchid paranteza. Si in general motoarele de cilindree mare sunt mai robuste decat cele cu cilindree mai mica.

O moto cu transmisie cardanica consuma mai mult ca una pe lant tocmai pt ca transmisia cardanica e mai putin eficienta (energetic vorbind).. mi se pare o chestie logica. Acum n-am spus ca diferenta e mare, dar ea exista (si nu e vorba de 0,1 l % !). Daca cardanul ar fi chiar asa fantastic ar fi prezent pe toate motocicletele, ori de fapt e minoritar. Costul kiturilor de lant e posibil sa se amortizeze din diferenta de cost a combustibilului consumat, iar daca n-ai chef de uns lantul exista ungatoare gen Scottoiler, etc. De curatat lantul din an in pasti nu e asa greu.

Si eu ma bucur ca avem de unde alege... daca ai citit posturile mele chiar spuneam ca simpatizez Breva; atat doar ca nu i-as chiar ridica in slavi cum o fac altii.

Asfalt uscat si bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tizule! :)

 

Problema la cantitati este capacitatea de productie in cazul lui MG, este o fabrica mica comparativ cu mastodontii japonezi. Alt exemplu ar fi MV Agusta....

Este ciudat ca pana acum, in niciun review, nu am vazut sa specifice cineva ca transmisia cardanica adauga la consum....doar ca pierde putere la roata insa este cea mai fiabila si ieftina de intretinut....conform multor review-uri si multor motociclisti consacrati.

Dealtfel, orice tourer dedicat are transmisie cardanica ( vezi modele de la BMW, Kawasaki, Honda, Moto Guzzi, s.a.), si ar fi ilogic sa promoveze o solutie care sa creasca consumul.

 

Mai mult, ia exemplul meu, Mobra de 230 kg, cu cilindree mare si transmisie cardanica -> consum 4.5-5%. Minimul am scos pe 100 km 4.1% (mers la consum in afara)....mai putin decat una de 600 cmc.....

Pt cei care fac ture lungi si zeci de mii de km /an....economia facuta de lipsa investitiei in kit de lant la 20-30k km este enorma.....daca faci cateva mii pe an atunci nu se mai vede.

Cardanul are dezavantajul lui, in special pierderea de putere care pentru multi il face sa iasa din calcul... pt o sportiva zic eu ca nu se justifica transmisia cardanica.... poate mai putin la Honda VFR 1200F cu cei 170 caluti ai ei cu cardan cu tot... :).

 

Asfalt uscat, calitativ si vreme favorabila sa avem cu totii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tizule!

 

Problema la cantitati este capacitatea de productie in cazul lui MG, este o fabrica mica comparativ cu mastodontii japonezi. Alt exemplu ar fi MV Agusta....

Salutare .. Depinde ce urmareste fiecare producator. La multi le place ideea de nisa si le e teama sa "iasa in fata".

 

Este ciudat ca pana acum, in niciun review, nu am vazut sa specifice cineva ca transmisia cardanica adauga la consum....doar ca pierde putere la roata insa este cea mai fiabila si ieftina de intretinut....conform multor review-uri si multor motociclisti consacrati.

Dealtfel, orice tourer dedicat are transmisie cardanica ( vezi modele de la BMW, Kawasaki, Honda, Moto Guzzi, s.a.), si ar fi ilogic sa promoveze o solutie care sa creasca consumul.

Orice tourer pune accentul pe confort in detrimentul oricaror altor caracteristici. Deci faptul ca nu trebuie sa-ti bati capul cu lantul la drumuri lungi pt multi e preferabil chiar daca asta creste putin greutatea si scade putin eficienta. Oricum tourerele mari sunt grele; 2-3 Kg in + nu se simt.

 

Mai mult, ia exemplul meu, Mobra de 230 kg, cu cilindree mare si transmisie cardanica -> consum 4.5-5%. Minimul am scos pe 100 km 4.1% (mers la consum in afara)....mai putin decat una de 600 cmc.....

Fiecare producator are un target. Cei cu SS de 600 vor putere mare/greutate mica; consumul e mai putin important cand e multa adrenalina. Dar e de asteptat ca un SS de 600 sa mearga mai tare cu depasiri frecvente si catre zona rosie. Un Sv650 (care nu e SS) e mai sprinten ca Breva ta dupa parerea mea; iti spun sigur dupa ce ma lasi sa dau o tura :P . Consumul mobrei tale este excelent mai ales ca din ce am citit eu ar trebui sa consume mai mult. Dar sa tinem cont de urmatoarele aspecte: un motor mare e mai eficient decat un motor mic; pe de alta parte un motor mare e mai greu deci trebuie mai multa putere pt greutatea crescuta. De obicei motoarele mari sunt penalizate in regim de trafic in oras si sunt favorizate la regim afara. Peugeot-ul meu 406 (2.0 HDi) consuma sub 5% afara dar cca 10% in oras; consumul pe ultimul rezervor mers 95% afara a fost de 4,7; e bine zic eu.. inchid paranteza.

Dar sa comparam mobrele noastre pe cardan: Breva 1064cc 86 cai, cca 87NM, 233 kg GSX 1100G 1127cc, 100 cai, 99 NM 259 Kg. Doar din datele astea si tinand cont de varsta lor ar fi logic sa existe diferenta de consum. Apoi Breva e un design recent cu injectie vs carburator mai antic. Nici uzura nu e aceeasi probabil. Cel mai mic consum de pe spritmonitor.de la GSX1100G e de 6,08, la Breva nu exista date, dar consumul dat pe motorcyclenews la Breva e de cca 6,7% (42 mpg); nu pun mare baza pe consumul dat acolo.. la fostul meu Zephyr de 550 e dat consum si mai mare iar eu am scos 3,9% cu el cu topcase si 2 side-case-uri... in fine. Oricum nu toate transmisiile cardanice sunt la fel. De ex sistemul tau cardanic e mai eficient decat al meu datorita dispunerii motorului.

 

Pt cei care fac ture lungi si zeci de mii de km /an....economia facuta de lipsa investitiei in kit de lant la 20-30k km este enorma.....daca faci cateva mii pe an atunci nu se mai vede.

Cardanul are dezavantajul lui, in special pierderea de putere care pentru multi il face sa iasa din calcul... pt o sportiva zic eu ca nu se justifica transmisia cardanica.... poate mai putin la Honda VFR 1200F cu cei 170 caluti ai ei cu cardan cu tot...

Hai sa facem un calcul aprox: 0,2 l "penalizare" pt cardan in loc de lant. 20.000 km *0.2% =400 l *1.1 Euro/l benzina = 440 Euro /kitul de lant. Un kit de lant e cca 150-200 de Euro la o moto mai "solida". Eu zic ca avantaj lant. Sunt destule persoane care au mai mult timp liber (pt lant) decat bani pt carburant in +. E drept ca te costa si unsul lantului, dar un sistem de ungere automata cu ceva ulei uzat nu e o avere. Si oricum si la cardan trebuie sa schimbi uleiul periodic.

 

Asfalt uscat, calitativ si vreme favorabila sa avem cu totii!

Daaa.. pacat ca se cam raceste deja

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ciudat ca pana acum, in niciun review, nu am vazut sa specifice cineva ca transmisia cardanica adauga la consum....doar ca pierde putere la roata

Exact de aici vine consumul mai mare. Daca sunt 2 motociclete identice care merg in conditiile absolut identice (traseu, viteza, ..) cu o singura diferenta si anume una are cardan, celalt are lant, cea cu lant ar consuma un pic mai putin.

Teoretic.

 

La ale mele, Guzzi de 750cmc si 46cp consuma doar un pic mai putin in oras fata de GPZ cu 900cmc si 115cp.

Si in afara GPZ chiar castige cand merg tare. Blocul mic de Guzzi cu carburatie nu exceleaza deloc la eficienta. Un tuning de carburatie poate sa rezolva asta din ce am inteles.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem un calcul aprox: 0,2 l "penalizare" pt cardan in loc de lant. 20.000 km *0.2% =400 l *1.1 Euro/l benzina = 440 Euro /kitul de lant. Un kit de lant e cca 150-200 de Euro la o moto mai "solida". Eu zic ca avantaj lant. Sunt destule persoane care au mai mult timp liber (pt lant) decat bani pt carburant in +. E drept ca te costa si unsul lantului, dar un sistem de ungere automata cu ceva ulei uzat nu e o avere. Si oricum si la cardan trebuie sa schimbi uleiul periodic.

Aici ai gresit semnificativ calculul.....ai calculat cu +2% nu cu +0.2% pt ca la un 0.2l% in plus, la 20.000*0.2%= 40 l * 1.1 Euro/l benzina= 44 Euro vs 150-200 euro/kitul de lant + costurile de intretinere lant (ungere/curatare) la fiecare ~ 300 km in functie de suprafata de rulare ( mai mult sau mai putin praf/murdarie).

Un schimb de ulei pt transmisia cardanica este extrem de ieftin.... 200-300 grame de ulei la 10.000 km..... costurile de intretinere/utilizare sunt incomparabile, categoric in favoarea cardanului, conform exemplului tau.

» Post actualizat in 10 Aug 2016 13:29

Fiecare producator are un target. Cei cu SS de 600 vor putere mare/greutate mica; consumul e mai putin important cand e multa adrenalina. Dar e de asteptat ca un SS de 600 sa mearga mai tare cu depasiri frecvente si catre zona rosie. Un Sv650 (care nu e SS) e mai sprinten ca Breva ta dupa parerea mea; iti spun sigur dupa ce ma lasi sa dau o tura :P .

 

Este corect ce spui, nici eu nu m-am exprimat foarte clar..... nu are rost sa compar cu in 600 SS pt ca nu au nimic in comun in afara celor doua roti (exagerez).

Nu stiu cum se comporta SV 650, pot sa iti spun ca Breva mea comparativ cu o Honda Hornet de 600 cu 98 cp este superiora pana la 120 km/h, ulterior Hornetul recupereaza si ma lasa in spate. Fata de Yamaha TDM 850 mi se pare ca trage mai bine (pana la 130 -140, peste nu stiu).

Oricum ar fi, Breva este o motocicleta cu puternice valente de Touring, nu de liniute/alergatura in regim de racing, in schimb trage foarte tare pe drumurile serpuite de munte, gratie cuplului mare iar sunetul motorului in V cu o toba Termignoni Titanium, hmmm.....nu pot explica in cuvinte. :))

» Post actualizat in 10 Aug 2016 13:41

Consumul mobrei tale este excelent mai ales ca din ce am citit eu ar trebui sa consume mai mult. Dar sa tinem cont de urmatoarele aspecte: un motor mare e mai eficient decat un motor mic; pe de alta parte un motor mare e mai greu deci trebuie mai multa putere pt greutatea crescuta. De obicei motoarele mari sunt penalizate in regim de trafic in oras si sunt favorizate la regim afara.

Dar sa comparam mobrele noastre pe cardan: Breva 1064cc 86 cai, cca 87NM, 233 kg GSX 1100G 1127cc, 100 cai, 99 NM 259 Kg. Doar din datele astea si tinand cont de varsta lor ar fi logic sa existe diferenta de consum. Apoi Breva e un design recent cu injectie vs carburator mai antic. N Oricum nu toate transmisiile cardanice sunt la fel. De ex sistemul tau cardanic e mai eficient decat al meu datorita dispunerii motorului.

 

Consumul comunicat este realizat cu precadere in "afara" si asta pt ca nu merg cu ea prin oras, toata ziua sunt "conservar". Din putinul care l-am mers prin oras, consumul este in jurul valorii de 6.5-7.0%, insa cred ca este cam mare si cam grea pt aglomeratia din Bucuresti.

Pe langa dispunerea motorului, probabil ca si sistemul CARC contribuie si el cu ceva, cel putin la data aparitiei (2004) era peste toti concurentii la acest capitol.

 

Moto_Guzzi_-_CARC_system.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai gresit semnificativ calculul.....ai calculat cu +2% nu cu +0.2% pt ca la un 0.2l% in plus, la 20.000*0.2%= 40 l * 1.1 Euro/l benzina= 44 Euro vs 150-200 euro/kitul de lant + costurile de intretinere lant (ungere/curatare) la fiecare ~ 300 km in functie de suprafata de rulare ( mai mult sau mai putin praf/murdarie).

Ai dreptate.. scuze... mai nou sunt cam obosit/neatent... e clar ca-mi trebuie concediu. Sincer diferenta nu e de 0,2 l ci mai mare, dar intr-adevar nu stiu daca s-ar merita lantul pe baza unui calcul de genul. Am citit in mai multe locuri ca transmisia pe lant e undeva catre 96-98% eficienta iar cea pe cardan undeva la 86%; e posibil sa ma insel, dar tin minte ca am ramas surprins ca aceasta diferenta era destul de consistenta. In general la cardan se pierde energie la schimbarea cu 90 de grade a directiei de rotatie. Cred ca la Guzzi ta e o singura schimbare iar la GSX-ul meu 2. Oricum nici cardanul nu e infailibil si probleme la el sunt mult mai costisitoare ca un kit de lant; acum fiecare cum ii e norocul. Si tot la fel in momentul achizitiei unei moto clar platesti mai mult pe varianta cu cardan. Cardanul e mai robust ca lantul dar am citit si despre persoane care cu ceva gen scottoiler au reusit 35-40 k km cu un kit de lant de calitate. Sincer am schimbat doar 2 kituri de lant, unul la un Zephyr de 550 si unul la GSX (cu noul lant inca n-am circulat, GSX-ul e in restaurare de vreo 2 ani).

La GSX-ul meu pe lant consumul mi-a iesit intr-un sezon cam 5,6% si asta includea si naveta la servici deci nu doar afara. Eu circul legal (99% din timp) si nu forjez motoarele dar eu zic ca pt o moto de aproape 30 de ani si la greutatea pe care o avea era excelent. GSX G-ul e destul de musculoasa si ii place sa o accelerezi, dar clar nu e potrivita pt regimul de oras la care o supun momentan.

Un motociclist din Cj avea Breva de 1100 si mi-a spus ca a avut ceva probl electrice mai minore cu ea.

Daca ajungi prin Cj poate facem "schimb de experienta" cu cardanistele. :)

Asfalt uscat si bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...