Jump to content

Recommended Posts

Am un Piaggio Typhoon 50 cmc din 1995 (dupa cum sugereaza seria) pe care as vrea sa-l imbunatatesc si as dorii sa stiu de la proprietarii de modele promenite unele lucruri.

In 2008 (aproximativ) mi s-a incins ambreiajul foarte tare si a crapat.Atunci vroiam sa-l schimb cu unul nou,dar recent m-am gandit ca mi-ar placea frana pe disc pe spate si motor racit pe apa (disponibile la motoarele Hi-Per 2 fabricate din 1998) astfel m-am decis sa il inlocuiesc cu un set motor + transmisie din fabrica de 125 cu racire pe apa si disc pe spate dar am unele intrebari,dupa cum urmeaza :

- Are Hi-Per 2 racire pe apa si disc pe spate sau acestea sunt doar disponibile pe Hi-Per 2 Pro (asa a spus cineva intr-un comentariu aici ca doar varianta Pro le are)

- Motorul cu bloc mare (big block) 125 este motor Hi-Per 2 sau exista si inainte de a aparea varianta aceasta de motor (fabricat de cand s-a lansat modelul in 1994) ?

- Este roata de Piaggio Typhoon sau NRG de 125 (adica mai mare sia nume asa) care sa aiba balonaj si latime mare ca cele originale de 50 adica asa ?

- Frana pe disc pe spate este actionata de cablu sau hidraulic?

- Se poate reumple furca fata cu ulei (cred ca asta e problema,i s-a scurs,DE MULT) sau trebuie schimbata ?

- Farul model acesta (poza 1 si 2) sunt (este acelasi far in ambele poze ?) standard pe modelele mai noi (dupa 2000) sau sunt cumparate separat ? Daca separat,stie cineva cum se numesc ?

- Acele faruri sunt normale sau folosesc Xenon ?

- Pot pune faruri xenon pe ele,mai ales daca schimb (banuiesc ca trebuie) incarcatorul (sau cum s-o numii) pentru noul motor de 125 ?

- Unde sunt rolele la modelul de 125 ? La mine parca sunt in spate,in dreptul rotii,iar in articolul de sus mentioneaza ca locul s-a schimbat.

- Ce role trebuie sa am ca sa prinda usor 90-100 km/h dar sa aiba demaraj ca si acum (inainte sa se strice,cu motor de 50 smucea de pe loc si cu 250 kg pe el,dar nu stiu ce greutate au rolele),dar viteza fiind acum de doar 80km/h maxim ? Se poate marii din viteza fara a pierde din demaraj ? Role de aceleasi greutati,au acelasi efect si pe motorul de 50 si pe cel de 125 ?

- Asa este ? Mai sunt alte diferente ?
Mi s-a spus (de catre un posesor de 125 pe forum strain) ca suportul pt motorul de 50 (poza 3) este diferit de 125 (poza 4).
Inafara de diferenta de suport mai sunt si altele ? Acel suport e sudat in acelasi loc ca la 50 (Deci poate fi inlocuit) ? Cel de 125 e ca si cel de 50 si are ceva in plus sau e total diferit ?






Asta ar fi tot.Mersi anticipat :D

post-31723-0-23584700-1467845427_thumb.jpg

post-31723-0-68808100-1467845437_thumb.jpg

post-31723-0-67987000-1467846087_thumb.jpg

post-31723-0-60437400-1467846254_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt mult prea multe intrebari si prea haotic organizate.

pe scurt, daca nu-ti permite cadrul sa pui motor de 125 las-o balta. nu te apuca de sudat cadrul ca faci tiganie, mai ales ca urmeaza sa o folosesti zilnic, nu e un proiect in care doar sa arati ca se poate.

presupun ca motorul actual e in 2 timpi, iar cel de 125 mai mult ca sigur e 4 timpi; in cazul asta ai nevoie si de instalatia electrica completa, deja se complica lucrurile.

legat de role, nu poti sa ai demaraj si topspeed in acelasi timp. sacrifici una in favoarea celeilalte. te uiti care e greutatea standard si jonglezi 1-2 grame in functie de ce vrei. role mai usoare pentru demaraj, role mai grele pentru top speed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vinde asta de 50, mai pui o leaca de bani si-ti cumperi de 125

lasa dracului carpelile...

sau vrei sa circuli asa pe negru cu motorul de 125?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg...

tu vrei sa inlocuiesti tot motorul sau doar setul?
set de 125 pe un motor care era de 49... nu. sry, nu cred ca ai cum...

 

probleme majore:

daca se prinde police / rar de treaba nu este ok deloc. serii si acte de 49 si in realitate 125cc...

xenon, se poate, 35w consum, dar atrafi tare atentia si tu vei avea si un 125 pe un cadru de 49...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cam de dosar penal daca n-ai permis si mergi cu 125. Ai permis sau vrei sa o arzi racer clandestin si sa dai fum in nas baietilor cu vitezane?

Edited by dionysos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anothergxg daca aranjarea intrebarilor dupa importanta,iar cele relationate una dupa alta numesti haotic ... atunci nu stiu care sunt aranjate.
Da cel actual e in 2 timp dar si cel de 125 e in doi timpi.Su suport cele in 4 timpi la cilindree asa mica.Sunt mult prea lenese,sub 3-400 cmc (parerea mea).


ApriliaCluj,nu il vand pe asta pentru ca 1 : nu e in stare de functionare iar sa bag banii ca sa-l vand nu e merita,in plus,banii adunati sunt pentru Bandit.
Nu,nu ar fi la negru daca ii fac actele de la 0,inregistrarea fiind DOAR la primarie,fara RAR necesar.


Jerry_Mcrie,da,vreau sa inlocuiesc tot ansamblul motor + transmisie.Bun si daca xenon-ul ar atrage atentia,ce sugerezi ? Halogenul din cate am vazut nu e cu mult mai breaz decat lumina normala,uneori chiar mai slab,iar lumina actuala e MUUUUULT prea slaba (de aceea vreau si faruri cu lupa pt a fi concenctrata si bine delimitata).
Dupa cum am spus si mai sus,ma gandeam ca sa fac actele din nou,de la 0 (oricum "actele" este doar o bucata de carton emisa de primarie,cu datele oferite de tine) iar rar-ul nu e necesar la cele inregistrate doar la primarie.





Domnilor clovni,Cluj rider,dyonysos (am permis de 6 ani) si amendatu' ... circul e mai incolo ...

Edited by GeorGEBlaCKRidER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi, eroul seriozității si eticii morale, sa ti explic ca sa nu mori din cauza balonarii:

 

125 cmc ca si scula pe doă rotz' se inmatriculeaza normal și nu pe primarie. Ca cum ar trebui sa intelegi, ce vrei tu sa produci, e infracțiune si se trateaza ca atare. Zi merci ca nu te am facut soț castrat de vaca* si te am tratat in gluma.

 

(Aka bou)

 

P.S. zi după mine, pe litere:

 

"CLUJRAIDER"

 

Noapte umedă sa ai.

Edited by clujraider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jerry_Mcrie deci singura varianta ramana 80cmc din fabrica cu racire pe apa si disc pe spate.In Regula.Dar nu problema motorului e singura.
Raman restul intrebarilor neraspunse despre far si furca si roti.

Edited by GeorGEBlaCKRidER

Share this post


Link to post
Share on other sites

prea mult de lucru, 100 de chestii care trebuie 'potrivite'...

nu merita.

ia ceva deja gata din fabrica.

daca ai carnet... orice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule,mie scuterul mi-e pe tusa de 8 ani si vreau sa-l repar,obligatoriu (sunt satul sa merg pe jos iar pana la motor mai este,plus ca oricum in oras trebuie si scuter).
Eu schimbatul motorului m-am referit la TOT.Ansamblul motor + Transmisie.Adica motorul + cutia aia metali din lateral cu tot ce e in ea + roata spate,de la unul care eventual il dezmembraza.Oricum cel de 80 cmc nu trebuie inmatriculat.
M-am gandit ca daca tot il schimb,sa pun ceva mai mare,racit pe aer si cu disc pe spate DAR motorul asta,evident din fabrica 80cmc.Nu cred ca trebuie mare lucru schimbat,inafara de tras furtun pt discul spate (daca nu e actionat de cablu) si montat radiator + rezervor si furtun de apa.atat.
Cu restul intrebarilor nu ma poti ajuta ?


In plus,nu stiu cum a fost la altii,dar mie mi-a facut primaria doar un carton ca si "cartea vehiculului",fara rar doar asigurare,dar de atunci cartea aia s-a uzat cu totul.
Asa ca o s-o schimb si daca se poate 80 tot pe primarie,declar 80,daca nu ramane 50.Oricum nu-l verifica nici naiba.
E drept,inregistrarea a fost facuta in 2005

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Si daca nu verifica nici naiba, hai sa facem o ilegalitate...

Nu e sanatoasa atitudinea. Ma rog, imi dau si eu cu parerea...

Ce ma intreb eu, cum vei face tu ITP ul. Ma rog, poate se gasesc niste inconstienti sa ti-l elibereze, in varianta cu upgrade dorita de tine.

Vezi mai jos, acte necesare inregistrare moped.

ACTE NECESARE INREGISTRARII MOPEDELOR

Conditii tehnice:
capacitatea cilindrica: max. 50 cm
Viteza: max. 45 Km/h
Putere: max. 4 Kw – numai pentru vehicule electrice

1. FISA DE INREGISTRARE
Se completeaza de catre solicitant, scris la masina sau la calculator, datele despre detinator (A) si datele despre vehicul ( B).

2.1.ACTUL DE IDENTITATE AL SOLICITANTULUI (in original si copie pentru persoane fizice)
2.2 CERTIFICATUL DE INMATRICULARE AL SOLICITANTULUI (in original si copie pentru persoane juridice), IMPUTERNICIRE inregistrata la firma si copie dupa B. I. / C.I. a celui imputernicit ;
3. ACTUL DE PROPRIETATE ASUPRA VEHICULULUI (in original si copie)
4. DOVADA EFECTUARII INSPECTIEI TEHNICE (in original si copie), pe care sa se mentioneze ca vehiculul este apt de a circula pe drumurile publice si nu prezinta pericol pentru participantii la trafic
5. CARTEA DE IDENTIFICARE A VEHICULULUI (in original si copie)
6. DOVADA PLATII TAXEI DE INREGISTRARE (in original si copie) in valoare de 40 RON, platit in contul deschis la CEC, .
Vehiculele apartinand Primariei Municipiului Bucuresti, Primariilor sectoarelor 1 - 6, precum si institutiilor publice, regiilor autonome, societatilor comerciale si serviciilor publice aflate in subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau al consiliilor sectoarelor 1 - 6, sunt scutite de plata taxei de inregistrare.
7. DOVADA PLATII CONTRAVALORII CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (in original si copie), in valoare de 24 RON, platit in contul , deschis la CEC.
8. DOVADA PLATII CONTRAVALORII PLACUTEI CU NUMARUL DE INREGISTRARE (in original si copie), in valoare de 30 RON, platit in contul deschis la CEC.
Taxele se achita prin ordin de plata (pentru persoanele juridice) sau mandate postale (pentru personae fizice).
Placutele cu numerele de inregistrare si certificatele de inregistrare se inmaneaza personal solicitantului sau delegatului acestuia.
9. DOVADA PLATII CONTRAVALORII PLATII ASIGURARII OBLIGATORIE VEHICULULUI (in original + copie)
10.DOSAR CU SINA

Edited by mathe adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi, eroul seriozității si eticii morale, sa ti explic ca sa nu mori din cauza balonarii:

 

125 cmc ca si scula pe doă rotz' se inmatriculeaza normal și nu pe primarie. Ca cum ar trebui sa intelegi, ce vrei tu sa produci, e infracțiune si se trateaza ca atare. Zi merci ca nu te am facut soț castrat de vaca* si te am tratat in gluma.

 

(Aka bou)

 

P.S. zi după mine, pe litere:

 

"CLUJRAIDER"

 

Noapte umedă sa ai.

 

Nu te obosi ca baiatul e pornit rau. Daca tot se baga la modificari, mai bine pune un motor de dacie, ca gaseste mai ieftin la dezmembrari, piese sunt pe toate drumurile etc. Sa vad eu cum inmatriculeaza un 125 pe primarie daca e asa guraliv.

» Post actualizat in 08 Jul 2016 08:35

Anothergxg daca aranjarea intrebarilor dupa importanta,iar cele relationate una dupa alta numesti haotic ... atunci nu stiu care sunt aranjate.

Da cel actual e in 2 timp dar si cel de 125 e in doi timpi.Su suport cele in 4 timpi la cilindree asa mica.Sunt mult prea lenese,sub 3-400 cmc (parerea mea).

 

 

ApriliaCluj,nu il vand pe asta pentru ca 1 : nu e in stare de functionare iar sa bag banii ca sa-l vand nu e merita,in plus,banii adunati sunt pentru Bandit.

Nu,nu ar fi la negru daca ii fac actele de la 0,inregistrarea fiind DOAR la primarie,fara RAR necesar.

 

 

Jerry_Mcrie,da,vreau sa inlocuiesc tot ansamblul motor + transmisie.Bun si daca xenon-ul ar atrage atentia,ce sugerezi ? Halogenul din cate am vazut nu e cu mult mai breaz decat lumina normala,uneori chiar mai slab,iar lumina actuala e MUUUUULT prea slaba (de aceea vreau si faruri cu lupa pt a fi concenctrata si bine delimitata).

Dupa cum am spus si mai sus,ma gandeam ca sa fac actele din nou,de la 0 (oricum "actele" este doar o bucata de carton emisa de primarie,cu datele oferite de tine) iar rar-ul nu e necesar la cele inregistrate doar la primarie.

 

 

 

 

 

Domnilor clovni,Cluj rider,dyonysos (am permis de 6 ani) si amendatu' ... circul e mai incolo ...

 

Numele e "dionysos", nu cum ai scris tu. Nu e vorba de circ aici, ci de faptul ca tu vrei sa faci din c_acat bici. Atatea modificari nu se justifica pentru ca tu practic faci un vehicul total diferit fata de ce aveai la inceput. Daca atata minte ai sa faci atatea modificari care oricum o sa iasa ca un c_ur, in loc sa iei ceva gata facut sau sa-l repari pe cel existent cum era gandit de fabrica, iti doresc succes. Dar sa stii un lucru: cand postezi o idiotenie, asteapta-te sa te si critice lumea pe un forum care este public, pana la urma. Spor sa ai!

Edited by dionysos

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca la nord inca mai merge treaba fara CIV. ciudat...

http://www.satu-mare.ro/ancora/inregistrarea-vehiculelor-nesupuse-regimului-de-inmatriculare

Da si nu.

1-scrie fisa tehnica , date vehicul completate pe propria raspundere-deci, deja discutam de fals in acte, daca tu ai 125 si scrii 50cmc.

2-document care sa ateste caracteristici tehnice, aici poate merge cu cartea. Dar la fel, poate sa iti ceara ITP, rar, orice. e mai rau, ca nu specifica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. DOVADA EFECTUARII INSPECTIEI TEHNICE (in original si copie), pe care sa se mentioneze ca vehiculul este apt de a circula pe drumurile publice si nu prezinta pericol pentru participantii la trafic

asta este o prostie, pericolul nu vine de va vehicul ci de la sofer.

doar o gluma, o gluma trista avand in vedere cate vehicule apte au soferi inapti...

si cati au fost omorati si schiloditi din cauza soferilor, extrem de rar din cauza masinariei.

Edited by jerry_mcrie

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta este o prostie, pericolul nu vine de va vehicul ci de la sofer.

doar o gluma, o gluma trista avand in vedere cate vehicule apte au soferi inapti...

si cati au fost omorati si schiloditi din cauza soferilor, extrem de rar din cauza masinariei.

De acord cu tine. Insa, limiteaza un "aerian" de pustan, care are voie de exemplu, sa mearga doar cu 49cmc, sa faca "mestereli", ca apoi sa zburde cu 150cmc.

ma gandesc si eu ca ar fi o forma de constrangere, si nu e rau. In plus, cine stie ce se poate intampla, cu o mobra mesterita-poti fi pieton, trece pe langa tine un motoritst cu o inventie pe 2 roti, se defecteaza ceva, cade, mobra vine peste tine. Adica, ce vreau sa spun este ca reprezinta un risc, un potential pericol, pe care nu ar trebui sa il avem-permitem, pe drumurile publice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu tine. Insa, limiteaza un "aerian" de pustan, care are voie de exemplu, sa mearga doar cu 49cmc, sa faca "mestereli", ca apoi sa zburde cu 150cmc.

ma gandesc si eu ca ar fi o forma de constrangere, si nu e rau. In plus, cine stie ce se poate intampla, cu o mobra mesterita-poti fi pieton, trece pe langa tine un motoritst cu o inventie pe 2 roti, se defecteaza ceva, cade, mobra vine peste tine. Adica, ce vreau sa spun este ca reprezinta un risc, un potential pericol, pe care nu ar trebui sa il avem-permitem, pe drumurile publice.

corect, insa da-mi un exemplu de asa ceva.

in schimb eu iti pun j-de mii de exemple cu soferi cu masini in stare technica super care au facut ce ai zis tu fara sa le "sara roata" ...

si mai pun j-de mii de exemple unde starea drumului a dus la tragedii.

nu ideea de "custom" care in RO este crunt descurajata genereaza pericolul in principal.

 

cu limitarea existentei in trafic al tuturor ranciurilor trebuie lucrat in directia nivelului de trai...

dar in cel mai caracteristic stil romanesc al carui cel mai bun exemplu este semnul "atentie sector lipsa parapeti" noi dam legi ca nu ai voie cu troaca dar nu facem in asa fel incat oamenii sa-si permita scule bune. misto!

 

ce vrea sa faca initiatorul topicului, da nu este ok. clar.

dar daca initiatorul topicului care are carnet de 6 ani dupa spusele lui avea ivelul economic la care sa nu trebuiasca sa surubareasca o epava ... nu mai aveam nici situatia, nici topicul, nici "pericolul"...

era toata lumea fericita, aveam topic la sectiunea "motocicleta mea" in care se mandrea omul cu scula lui misto, noua si etc...

 

nu ma "contrez" cu tine. sunt doar scarbit de astia care vor dar nu ofera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

corect, insa da-mi un exemplu de asa ceva.

in schimb eu iti pun j-de mii de exemple cu soferi cu masini in stare technica super care au facut ce ai zis tu fara sa le "sara roata" ...

si mai pun j-de mii de exemple unde starea drumului a dus la tragedii.

nu ideea de "custom" care in RO este crunt descurajata genereaza pericolul in principal.

 

cu limitarea existentei in trafic al tuturor ranciurilor trebuie lucrat in directia nivelului de trai...

dar in cel mai caracteristic stil romanesc al carui cel mai bun exemplu este semnul "atentie sector lipsa parapeti" noi dam legi ca nu ai voie cu troaca dar nu facem in asa fel incat oamenii sa-si permita scule bune. misto!

 

ce vrea sa faca initiatorul topicului, da nu este ok. clar.

dar daca initiatorul topicului care are carnet de 6 ani dupa spusele lui avea ivelul economic la care sa nu trebuiasca sa surubareasca o epava ... nu mai aveam nici situatia, nici topicul, nici "pericolul"...

era toata lumea fericita, aveam topic la sectiunea "motocicleta mea" in care se mandrea omul cu scula lui misto, noua si etc...

 

nu ma "contrez" cu tine. sunt doar scarbit de astia care vor dar nu ofera...

Din discutii contradictorii, civilizate, pot aparea oricand idei bune!

Stai linistit, ca nu o iau personal :) :hug:

Eu inteleg perfect nevoia, si limitele proprii. Acum cca 7 ani mi-am deschis contul aici, eram mai mic si mai "nestiutor", necopt, (nu ca acum as fi cine stie ce zmeu filozofic), si visam si eu marea cu sarea. Cand ma gandesc, imi pare bine ca macar am avut 2 secunde de minte, si m-am oprit. Nu eram inca pregatit-inclusiv financiar, si am renuntat.

La fel de bine inteleg pasiunea, care sa scuze restul. De exemplu, am invatat sa schiez de mic, pe niste doage mizerabile, si am schiat pe doage mizerabile, mult, foarte mult timp, din lipsa de bani. Aia e, atat am putut.

Dar sa treci de limita la care, faci deja ceva ilegal, not ok.

Ce spui, e perfect adevarat. Unde naiba siguranta in trafic, daca se permite punerea in circulatie a unor cazaturi.

Sau, de ce naiba nu opreste politia rutiera, circularea pe drumurile DN si E, a utilajelor agricole?

Eh, exemple se pot gasi multe, si poluam topicul omului.

Important e: avem weeeeekeeend

:banana:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adriane,ma bucur ca macar mai exista 1 PERSOANA morala si etica pe forumul asta (din cei cu care am dialogat) si eu sunt la fel de inversunat impotriva ilegalitatiilor si ideeilor "merge si asa" si "el a furat mai mult,deci furtul meu nu conteaza".
Trebuie sa mentionez ca aceiasi persoana care m-a informat de diferenta de suport,mi-a spus si ca la motorul de 80 e acelasi suport,deci "carpeala" cade din ecuatie.
Eu imi doresc un motor mai mare pentru ca sunt si inalt (1.92) si greu (100 kg) cand scuterul are doar 85,dar nu vreau sa il schimb,nici sa am bani,ci sa-l repar.
Stricaciunea e minora si nu are rost sa mai stea pe tusa pt o reparatie de nivelul lipsei unei bujii,iar eu pe jos.Plus ca ador sa ma plimb cu el.



Dorinta mea e de a avea o usoara creste in putere,si eu fiind greu,racire pe apa si disc pe spate (am avut multe probleme cu tamburul si sunt satul).
Iar ca sa ies ma ieftin am zis ca iau ansamblul complet functionar de la un tip care dezmembreaza (nu o piesa de aici una de dincolo,cum incearca dyonysos sa spuna).
Din nou,modificarile de care vorbeste el NU EXISTA.E acelasi motor,doar varianta cu 3 ani mai nou,care are optiunea cu disc si motor pe apa.Singura modificare v-a fi adaugarea unui radioator in masca fata (care are gauri din fabrica) si prinderea rezervorului de cutia de depozitare,dupa pasca care acopera cilindrul,pt a putea ajunge mai usor la el.
De ce atat agitatie,nu stiu.





In schimb,trebuie sa repet,SCUTERUL E INMARTICULAT DEJA,doar ca atunci cand l-am inregistrat (2005) mi s-a cerut doar dovada proprietatii (contract de mana semnat de vanzator,cumparator si 2 martori,eu si fiul vanzatorului),dovada asigurarii si datele tehnice,care le-am completat intr-o hartie tipizata de la ei.ATAT.Iar ei mi-au eliberat doar o bucata de carton cu datele din formularul tipizat.
Ca sa nu va tin in "suspans" si "orbi" aveti aici "trotineta" (cum ii spun eu :) ) si dovada ca e inregistrat https://www.facebook.com/GeorGEBlaCKRidER/media_set?set=a.140833772638868.30451.100001367394298&type=3 .
Singura intrebare e daca o sa pot sa "scap" cand o sa le cer sa-mi reemita "cartea" doar prin acelasi formular tipizat.



In rest,imi poate raspunde cineva la intrebarea despre furca,far si roti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...