Sari la conținut

Simering-uri si Rulmenti industriali SKF, ca alternativa la Kit-ul ded


Postări Recomandate

Tocmai mi-au venit jantele si butucii de la vopsit.

 

post-67543-0-53103600-1469009526_thumb.jpg post-67543-0-62247800-1469009531_thumb.jpg post-67543-0-31862200-1469009535_thumb.jpg

 

Daca tot am scos rulmentii, i-as inlocui. La Badi ii gasesc la preturi acceptabile:

-----------------------------------------------------------------------------------

Spate:

Qty 1 X Husqvarna Part #: 8B00 26846 / Cod SKF 63005-2RS / ø25xØ47x16 mm 53RON
Qty 2 X Husqvarna Part #: 8A00 26846 / Cod SKF 6005-2RS / ø25xØ47x12 mm 12 RON

Fata:
Qty 2 X Husqvarna Part #: 8000 84938 / Cod SKF 6905-2RS / ø25xØ42x9mm 51 RON

-----------------------------------------------------------------------------------

 

In schimb la kit-ul de simering-uri + bucse, SKF-ul are niste scoruri nesimtite 250 RON fata / 400 si ceva spate.

 

 

 

Tot la Badi gasesc simering-uri industriale SKF:

-----------------------------------------------------------------------------------

Fata: ø28 x ø42 x 7 cod Badi: 101535 (Simering 28*42*7 HMSA10RG SKF) ~11 RON
ø32 x ø42 x 7 cod Badi: 101843 ~10 RON

Spate: 2x Ø32 x ø47 x 7 (32x47x7 HMSA10 RG) Cod Badi: 101628 ~ 11 RON

-----------------------------------------------------------------------------------

... iar la Dementor pot comanda bucsile cu 76 RON fata, 61 RON spatele.

 

 

Intrebarea mea este: are sens sa dau bani pe kit-ul de simering-uri si bucse dedicate moto SKF, sau merge sa combin rulmentii si simering-urile industriale cu bucsile OEM?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergi pe varianta industriala.

eu asa am facut si asa am sa fac.

e posibil ca simeringurile dedicate sa fie cu ceva mot, adicalea sa aiba 2 buze, sa fie mai elastice , sa tina mai mult in timp.

cat despre rulmenti, depinde de tratamente etc, eu iau intotdeauna rulmenti capsati ce au factor de dilatare C3 parca, adica turatii ridicate

dar la scorurile respective... iti spun ca raportul pret/calitate nu se renteaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Catalin,

 

Vopsirea m-a costat 350 RON la SRZ Powdercoating. Demontarea am facut-o eu, deci cost 0 RON.

 

Spitele sunt la cromat la dl. Bratu, care ma cam duce cu vorba de vreo 3 saptamani, dar il inteleg pt. ca are multe chestii de facut: 150 RON cu tot cu nipluri.

Respitat + centrat 0 RON pt ca am stand.

Stand-ul de centrat / echilibrat 50 Euro + cost suplimentar: rectificat ax stramb din fabrica, fabricat conuri centrate pe ax 350 RON).


O zi placuta,

Cristian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, nu-mi vine sa cred ce inseamna pasiunea. Imi aduc aminte cind a venit Cristi la mine,prin 2011 toamna, nici nu stia sa impinga motocicleta peste bordura. Acum spiteaza roti. E ceva salt !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pasiunea ... sau obsesia :) ?

 

Numai curatarea pinionului spate, dinte cu dinte, mi-a luat vreo 7 ore.

 

OK, preferam sa ma dau cu ea decat s-o lustruiesc, dar mentenanta la jante chiar trebuia facuta. Din iarna am observat ca spitele incepusera sa oxideze si daca mai asteptam un an, nu cred ca le mai desfaceam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, rotile sunt de enduro.

On topic ... chiar nu a folosit nimeni simering-uri industriale la moto, sa ne spuna daca au observat vreo diferenta fata de cele OEM?

 

Mi-e greu sa cred ca toti care se dau tare, baga cate 150 Euro in niste bucati de cauciuc si 4 rulmenti cel putin odata pe sezon.


» Post actualizat in 05 Aug 2016 09:24

Da, m-am luamurit si cu diferenta intre simering-uri OEM vs industriale.


La Badi simering-ul SKF e 6 RON (si e modelul cu 2 margini).

post-67543-0-69015600-1470388175_thumb.jpg


La Dementor, modelul cu doar o margine, sau buza, sau cum s-o chema chestia aia care tine praful afara, costa numai ... 46 RON.

post-67543-0-25339500-1470388174_thumb.jpg

Voi vedea cat rezista unul si cat celalalt, dar la diferenta asta de pret, reteaza sa schimb SKF-urile la 10 ore de mers.


Multumesc din inima tuturor forumistilor (expertii lui peste prajit care sar cu sfaturi numai la thread-urile cu <<vreau sa-mi iau enduro cu 3 lei si sa mai am si bani de inghetata>>), pt. ca m-au lasat sa dau 50 de RON pe un jaf de simering made in China .. pardon Italy.

 

 

 


» Post actualizat in 05 Aug 2016 09:33

A .. si inca ceva, bucsele alea din aluminiu care costa 75 RON bucata, se gasesc la SKF sub denumirea de 'wear sleeves' si bineinteles, costa mult mai putin.

 

post-67543-0-42611300-1470389547_thumb.jpg


» Post actualizat in 05 Aug 2016 09:37

Anunt: vand simering OEM pt. pus la icoana sau de tinut in vitrina. Pret negociabil 45 RON. :)

Editat de Killer_533
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu nu inteleg de ce ati vopsit pinioane, care oricum sunt consumabile si care oricum se murdaresc. Sau poate probabil o sa puneti motoreta la expozitie.

 

Cat despre spite si jenti am incercat sa fac si eu asta o data si am facut... si am observat ca toat operatiunea nu merita atat efort pt ca motocicleta aia a mai stat 3 ani cu mine dupa care m-am plictisit de ea si am dat-o.

In plus daca oxideaza spitele... ce? Nu se rup.. Si daca nu se mai desfac? Se desfac orice ar fi.. daca in caz ca se rupe una la desfacere se inlocuieste si basta, nu merita schimbarea tuturor spitelor doar pentru asta.. O roata nu se descentreaza de nebuna.. poate fi folosita asa cum e ani la rand.

Chiar nu stiu ce trebuie sa-i faci unei roti chiar cu spite oxidate sa NU mai tina inca 10 ani asa cum e.. doar cu o curatare din cand in cand.

Pot intelege chestia asta doar pt restaurarea unui model special care va fi expus, dar pt o motocicleta care ulterior va fi utilizata.. chiar nu merita nici cel mai mic efort.

Chiar nu o sa intereseaza pe nimeni ca aveti spite noi si pinioane rosii iar din mers nu o sa le puteti vedea nici dvs...

 

just my 2 cents, dar na, pasiunea nu are limite..

 

p.s. - am vazut motorete care au mers fara semeringuri la roti ani intregi.. dilema intre cele ieftine si cele scumpe iar e una falsa, la fel si pentru rulmenti. :)

Mult success la restaurare!

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc din inima tuturor forumistilor (expertii lui peste prajit care sar cu sfaturi numai la thread-urile cu <<vreau sa-mi iau enduro cu 3 lei si sa mai am si bani de inghetata>>), pt. ca m-au lasat sa dau 50 de RON pe un jaf de simering made in China .. pardon Italy.

 

Domnu, de unde aceasta suparare pe forumisti?

Aia de posteaza in topicuri gen "vreau sa-mi iau enduro cu 3 lei" sunt utilizatori, nu mecanici. Nu e neaparat necesar ca ei sa stie macar ca exista macar vreun semering pe motocicleta.

Cat despre topicul tau, ai pus problema un pic gresit. Ce sunt alea kituri dedicate de la SKF? Ca nu am auzit de asa ceva?

Am auzit doar de KTM, care cumpara de la SKF, Koyo sau alti producatori niste rulmenti mai rasariti si semeringuri, ii rebranduieste si ii vinde ca si "kit reparatie roata KTM". Daca macar din intamplare dadeam la timp peste topicul tau, eu unul nu il intelegeam si nu puteam sa-ti raspund.

Si, ca sa imi scriu si eu opinia: singurii care pot sa-ti raspunda la intrebari sunt chiar vanzatorii de la magazinele de rulmenti. Tu le spui ce dimensiuni ai nevoie si la ce ii folosesti, iar ei iti spun daca rezista modelul respectiv la plaja de turatii necesara tie. Adica si rulmentii astia au cateva caracteristici gen turatie maxima, forta maxima aplicata dinspre lateral, etc. Nu poti lua chiar orice rulment industrial si sa-l pui sa se invarta cu orice viteza.

 

Apropos, ce semering e ala de ai dat 45 lei la Dementor? Semeringurile de la roti sunt 10 lei la ei (cel putin la EXC-uri), iar 45 lei sunt doar alea de la ambielaj la 2T, care trebuie sa reziste si la benzina.

 

Si, in ultimul rand, am nevoie si eu de o informatie: unde ai gasit tu acele "wear sleeves"? Adica distantierele de la roti. Pentru ca ele sunt, din cate stiu, specifice fiecarei motociclete, fiecare are o alta dimensiune. La o simpla cautare pe google nu dau de ele in Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce ati vopsit pinioane, care oricum sunt consumabile si care oricum se murdaresc. Sau poate probabil o sa puneti motoreta la expozitie.

 

Vopsitul si cromatul sunt doar un experiment de-al meu, in pregatirea achizitiei unei super moto, sau transformarii motorului asta in mobra de oras si trecerea la 2T pt. enduro.

 

Am vrut sa vad ce se poate face pe cont propriu si pana acum, singura operatiune care lasa de dorit este vopsirea. Inteleg ca nu poate sa iasa ca in fabrica, dar de acolo pana a gasesi bucati mici de resturi pe suprafata vopsita, vopsea ingrosata (scursa) pe anumite laturi si urme ale sarmei cu care a fost legata piesa, e cale lunga.

 

Vroiam sa imi vopsesc jantele la masina tot la firma aia, dar mi s-a cam luat ...

 

Scopul final este sa ajung de aici ... post-67543-0-30035800-1470645571_thumb.jpg la ceva de genul: post-67543-0-96631900-1470645568_thumb.jpg

 

 

 

 

dilema intre cele ieftine si cele scumpe iar e una falsa, la fel si pentru rulmenti.

 

Nu stiu cat de falsa e, atat timp cat un rulment 'moto' costa de 3 ori mai mult ca unul industrial. Singurul lucru care previne uzura prematura este bucata aia cauciuc si cum preturile simering-urilor nu sunt tocmai mici, eram curios daca diferenta de pret este justificata. Dar cum nimeni nu a binevoit sa ne spuna daca a pus si a fost multumit de calitatile simering-urilor industriale, o sa le folosesc eu si voi reveni dupa un timp cu rezultatele comparative.

 

Gandeste-te ca pe formulul de uleiuri a ajuns lumea sa experimenteze cu produse dedicate auto tocmai din cauza marketing-ului nesimtit facut de marii producatori. OK, dai 80 de RON pe un litru, dar poate ala de 20 RON, schimbat de 3 ori mai des face chiar mai bine motorului.

 

 

Ce sunt alea kituri dedicate de la SKF? Ca nu am auzit de asa ceva?

post-67543-0-08053000-1470647028_thumb.jpg post-67543-0-98977600-1470647145_thumb.jpg

 

 

 

Am auzit doar de KTM, care cumpara de la SKF, Koyo sau alti producatori niste rulmenti mai rasariti si semeringuri, ii rebranduieste si ii vinde ca si "kit reparatie roata KTM".

 

Exact, cumpara de la SKF, inmulteste pretul cu 2 si gata kit-ul.

 

Dar cand chiar SKF-ul ia acelasi simering si ti-l vinde ca dedicat moto la x3 ori diferenta, acolo nu mai e marketing, e nesimtire. Poate ar fi trebuit sa pun problema un pic altfel, dar tot ce vroiam era sa inteleg daca se justifica diferenta de pret.

 

ce semering e ala de ai dat 45 lei la Dementor?

E un petarda de simering de la NAK (Taiwan).

 

 

Si, in ultimul rand, am nevoie si eu de o informatie: unde ai gasit tu acele "wear sleeves"? Adica distantierele de la roti. Pentru ca ele sunt, din cate stiu, specifice fiecarei motociclete, fiecare are o alta dimensiune. La o simpla cautare pe google nu dau de ele in Romania.

 

Aveau la Badi un catalog mai gros decat DEX-ul. Pe net nu am gasit nici eu. Ce poti sa faci e sa masori cotele piesei tale si sa-i suni sa intrebi daca SKF-ul fabrica asa ceva.

In teorie ar trebui sa aiba ... daca te uiti la poza cu kit-ul de reconditionare moto vandut de SKF, au 'wear sleeves' inclus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o sa-ti zic poveste adevarata patita de mine:

Mergeam din Cehia pana in Romania (Galati) si undeva pe la Fagaras la intrare, (jud Brasov) mi-a crapat (spart) rulmentul spate pe partea cu lantul. Honda Transalp, model 1994.

Ce sa fac ce sa fac, am reusit la o vulcanizare auto cu ajutorul celor de acolo sa scot resturile ramase in butuc - camasa externa nu iesea de nici o culoare dar baietii au reusit pana la urma.

Ce sa pun in loc?? Iti jur, am gasit la nici 100m la niste blocuri un magazin "piese auto tractoare" si am cumparat cu 7 lei un rulment (nici nu stiu ce marca era si nici nu ma interesa la ora aia, voiam sa ajung unde trebuia sa ajung, adica la Galati si in 2 zile sa ma intorc si in Cehia).

 

Vreau sa zic ca am mai mers 2 ani cu motoreta aia - am pus doar semering nou luat de la magazin de rulmenti si nu de la Honda..

Baiatul care a cumparat motoreta aia de la mine inca o are si face enduro cu ea...

Am mers in regim de autostrada cu ea - 140km/h si peste.. ore intregi.. si sute si mii de km cu acel rahan de rulment acolo.

 

Deci, cand aud discutii pe tema asta efectiv ma pufneste rasul..

 

p.s. - rulmentul crapat in roata era cel original, NSK. (bine, vreo 15 ani ii ajunsesera si lui - faza se petrecea in 2009)

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e bine si cu rulmentul de tractor, atat timp cat se merge prin locuri circulate. Dar daca ma lasa utilajul pe fundul vreunei rape, seara si orasul e la 20 de KM, atunci cine e fraierul? Eu sunt, ca nu am verificat / schimat piesa la 2 ~ 3 ani, chiar daca nu da semne de uzura ... vorba aia: 'better safe than sorry'.

 

De aceea caut sa fac un compromis cat mai bun intre calitate si pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acele kituri SKF din poza ta sunt exact asa: cumparate de Husqvarna de la SKF, pretul inmultit cu 2 si revandute.

Eu am folosit numai rulmenti si smeringuri de la magazine de rulmenti pana acum. Marci bune, skf sau asemanator. Si au crapat numai pentru ca am refolosit distantierele vechi, care si ele se uzeaza din cauza ca se invarte semeringul pe ele si incetul cu incetul isi fac sant si lasa apa sa patrunda la rulment.

Asa ca poti merge pe industriali doar daca ai distantierele in stare buna. Daca nu, macar fa-ti la strung alte distantiere daca nu vrei sa dai bani pe kit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.s. Online sucks.

Exemplu elocvent: pt EXC, gaseam rulmenti so semeringuri SKF industriali pt roata fata la 150 lei, iar kitul oem de rulmenti, semeringuri si distantiere la 220 lei la dementor. Am dat un tel la masterbike si gasit ceea ce nu avea pe site:kit de la bearing de rulmenti+ semeringuri la 108 lei.

Asa ca da si tu un tel, intreaba la diverse magazine moto sau de rulmenti daca combinatia aia sau cealalta merge, ca de-aia aunt pusinoamenii aia acolo: sa te ajute. Si sigur au si mai multa experienta decat mine sau tine.

A, si masterbike sunt si dealeri husqvarna. Ar trebui sa stie

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...