Sari la conținut

E Ok Daca Scot Catalizatorul?


KristaKe
 Share

Postări Recomandate

Pai castigi putere deoarece catalizatorul restrictioneaza cel mai mult ,dar s-ar putea sa ai noxe mai mari si sa nu mai treci la RAR.

 

Incearca sa gasesti sa faci un test cu toba scoasa sa vezi daca e diferenta mare la noxe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, stie cineva ce castig si/sau ce pierd daca scot catalizatorul? ma intereseaza pt ca as vrea sa schimb evacuarea...

 

:crack:

 

Pai eu zic ca pierzi ceva. Pierzi banii degeaba.

 

Puterea castigata nu se justifica daca o folosesti numai pe strada. O sa castigi 3-5 CP. In plus castigul de putere nu va fi liniar pe toata curba de putere. Daca pui esapament pt. racing o sa castigi in special in zona de turatii mari... total nefolositor daca nu mergi pe circuite de viteza. Ba chiar se poate sa influenteze negativ comportamentul la turatii folosite pe strada (depinde de ce esapament folosesti).

 

In plus, odata cu schimbarea esapamentului, trebuie re-mapata injectia, pt. ca altfel amestecul nu va mai fi corespunzator. Daca n-ai pe cineva cu dinamometru si software pt. remapat injectia, nu te apuca ca n-o sa stii niciodata daca ai facut un lucru bun sau rau. Pt. orice schimbi, trebuie sa ai o modalitate de a verifica rezultatele, altfel nu vei sti daca ai facut bine sau nu.

 

Eu merg cu catalizatorul si pe circuit si in afara ca e un pic mai greu decat un esapament pt. racing, nu ma deranjeaza la performante. Mai am destul pana sa ajung sa folosesc castigul de putere si avantajul masei mai mici oferite de esapamentele aftermarket.

 

Tu faci ce vrei, ca e banul tau, dar in afara de zgomot n-o sa castigi mai nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai castigi putere deoarece catalizatorul restrictioneaza cel mai mult ,dar s-ar putea sa ai noxe mai mari si sa nu mai treci la RAR.

 

Incearca sa gasesti sa faci un test cu toba scoasa sa vezi daca e diferenta mare la noxe.

 

 

la motociclete nu se fac teste de gaze :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teste de gaze se fac doar pentru motociclete a caror greutate maxima admisibila depaseste 450kg.

Si pentru astea legislatia spune ca "trebuie sa aibe in dotare un dispozitiv catalitic" dar nu se specifica nici o norma de poluare ce trebuie indeplinita.

Informatia e din septembrie de la RAR cand mi-am facut omologarea la Husky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

skimba...

pune tobe "adevarate"...

catalizatorul il pune fabricantul...trebe sa respecte niste norme de omologare generale...

 

:crack:

 

Foloseste o linie de evacuare completa si castigi si mai multi CP. Daca ai injectie , intr-adevar ai nevoie si de remapare. Sau macar sa vezi cum stai cu cifrele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms de sfaturi!

da, e pe injectie...oare cine imi poate face remaparea? si cam cat ar costa treaba asta? nu ma pricep la mecanica, dar am inteles ca tot acolo e si sonda lambda (care nici nu stiu ce face defapt) si e ok daca dispare si asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms de sfaturi!

da, e pe injectie...oare cine imi poate face remaparea? si cam cat ar costa treaba asta? nu ma pricep la mecanica, dar am inteles ca tot acolo e si sonda lambda (care nici nu stiu ce face defapt) si e ok daca dispare si asta?

 

Sonda lambda, a.k.a. senzorul de oxigen, detecteaza cantitatea de oxigen rezidual din gazele de esapament. In funtie de informatia primita de la acest senzor si de la alti cativa senzori (turatie, pozitia acceleratiei, temp. motor, masa de aer care intra in motor etc.) computerul, a.k.a. ECU, ajusteaza fuel trim-ul (cantitatea de benzina care intra in cilindri). Asta se intampla cand motorul este cald si regimul se numeste "closed loop". La rece functioneaza in "open loop". Amestecul e mai bogat (necesar la un motor rece). Senzorul de O2 nu functioneaza corect decat cand e cald, de aia e pus cat mai aproape de motor. Deci eu zic, daca ai asa ceva nu-l arunca la gunoi.

 

Cam asta e teoria, simplificata, a ceea ce face un senzor de O2.

Astea fiind spuse, un sistem de injectie care are senzor de O2 (se poate si fara), este un sistem destul de complex, as spune o bijuterie inginereasca. Parerea mea ca e pacat sa strici ceva care merge bine, numai ca sa fii la "moda" si sa ai un esapament mai zgomotos si sa poluezi mai mult. In plus, daca dupa modificari, amestecul nu e corespunzator, durata de viata a motorului va scadea un pic (depuneri, functionare la temp mai calde etc.).

Nu e treaba mea si nici nu stiu cat de bun motociclist esti, dar eu zic sa te bucuri de ea asa cum e si daca intr-adevar vrei sa faci ceva bun, in loc sa cheltui pe esapamente, cheltuie pe suspensie (revalving, tuneup etc.) O sa fii mult mai castigat si o sa te simti mult mai stapan pe motor ceea ce-ti va permite sa folosesti mult mai mult din puterea motorului. Pt. mine e uimitor si de neinteles cati oameni isi cumpara motociclete si primul lucru pe care-l fac e sa schimbe esapamentele, iar cand vine vorba de suspensie, desi multe motoare au suspensii reglabile, nici macar nu se obosesc sa le ajusteze conform cu greutatea lor si drumurile pe care merg (nu toti oamenii au 75kg si merg pe autostrazi netede). Desi reglajul corect al suspensiei poate face diferenta intre a evita un accident sau a ajunge sub rotile unui tir.

 

Cheers :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe carburatie trebuie schimbate jigloarele si reglate carburile! :crack:

 

Nu neaparat.Stiu cel putin pe cineva cu un Suzuki V-Strom 650 care a schimbat toba finala fara sa umble la injectie.Teoretic un sistem de evacuare trebuie facut in asa fel incat sa aduca inbunatatiri fara sa mai fie nevoie de alte modificari.

 

ms de sfaturi!

da, e pe injectie...oare cine imi poate face remaparea? si cam cat ar costa treaba asta? nu ma pricep la mecanica, dar am inteles ca tot acolo e si sonda lambda (care nici nu stiu ce face defapt) si e ok daca dispare si asta?

 

 

Sau cum zis cel de sus. Pana am scris eu a postat altcineva. :crack:

 

Sonda Lambda trasnmite date inapoi la microcomputerul injectiei e un fel de analizator de gaze din cate stiu eu nu stiu sigur. Iara din cate stiu un sistem performant de avacuare e construit sa poata fi remontata sonda lambda inapoi.

Editat de Dan_06
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am skimbat tobele...am pus sonda sub capac o perioada pina am comandat un senzor ...nu a fost nici o problema cu injectia...nici cu sonda sub capac nici cu senzorul montat...doar ca ma costat 30$ senzorul...asa ca faci cum crezi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am skimbat tobele...am pus sonda sub capac o perioada pina am comandat un senzor ...nu a fost nici o problema cu injectia...nici cu sonda sub capac nici cu senzorul montat...doar ca ma costat 30$ senzorul...asa ca faci cum crezi...

 

Faptul ca merge nu inseamna ca nu are probleme. Si tu poti sa mergi pe strada daca te doare burta, sau capul si probabil nimeni nu vede. Fara O2 sensor merge in "open loop". Cel putin teoretic ar trebui sa consume un pic mai mult si arderile nu-s complete. Pe termen scurt nu-i problema, dar pe termen lung, asa cum am zis inainte, poate scurta durata de viata a motorului. Din pacate a trecut vremea cand motoarele se putea diagnostica numai dupa simturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm...deci sonda asta e o treaba buna, cred ca ar fi pacat sa renunti la o chestie ce face numai bine, nu? Si deocamdata chiar nu am nevoie de cativa cai in plus, asa ca pt moment o las balta cu schimbatul evacuarii, o sa schimb probabil in primavara doar finala, care e stock si sunetul ei nu-mi place de nici o culoare...

 

multumesc foarte mult de sfaturi si pareri! love you guys! :crack:

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat.Stiu cel putin pe cineva cu un Suzuki V-Strom 650 care a schimbat toba finala fara sa umble la injectie.Teoretic un sistem de evacuare trebuie facut in asa fel incat sa aduca inbunatatiri fara sa mai fie nevoie de alte modificari.

Sau cum zis cel de sus. Pana am scris eu a postat altcineva. :crack:

 

Sonda Lambda trasnmite date inapoi la microcomputerul injectiei e un fel de analizator de gaze din cate stiu eu nu stiu sigur. Iara din cate stiu un sistem performant de avacuare e construit sa poata fi remontata sonda lambda inapoi.

 

De acord ca merge si fara remapare, dar n-o sa obtii rezultatele maxime. Fara remapare, is bani aruncati degeaba. As vrea sa vad graficele de la dinamometru inainte si dupa schimbarea esapamentului la acel V-Strom.

In general, pt. castiguri de putere mai mari, se schimba tot sistemul nu numai toba. De obicei tevile originale sunt mai restrictive la 'scurgerea' gazelor.

 

Sonda de O2 e mai putin decat un analizor de gaze. Detecteaza doar prezenta oxigenului. Un analizor de gaze iti da compozitia gazului de esapament...(CO, NO, Hidrocarburi nearse in ppm etc). Mult mai complex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord ca merge si fara remapare, dar n-o sa obtii rezultatele maxime. Fara remapare, is bani aruncati degeaba. As vrea sa vad graficele de la dinamometru inainte si dupa schimbarea esapamentului la acel V-Strom.

In general, pt. castiguri de putere mai mari, se schimba tot sistemul nu numai toba. De obicei tevile originale sunt mai restrictive la 'scurgerea' gazelor.

 

Sonda de O2 e mai putin decat un analizor de gaze. Detecteaza doar prezenta oxigenului. Un analizor de gaze iti da compozitia gazului de esapament...(CO, NO, Hidrocarburi nearse in ppm etc). Mult mai complex.

 

 

Iti spun ce mi-a zis proprietarul: inainte nu putea sa faca whellie si acum poate.Probabil i-a dat putere la ture joase.

 

OK deci sonda Lambda e senzor de O2.

 

Participi la curse cu moto din poza de la profil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar la motocicletele 2t nu se fac teste de gaze cu sigurantza! la 4t nu stiu, unii spun ca nu, altii ca da.....

 

 

pai iti spun eu ca ma aflu in domeniu asa ca ca nu se face nici la 2T nici la 4T :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti spun ce mi-a zis proprietarul: inainte nu putea sa faca whellie si acum poate.Probabil i-a dat putere la ture joase.

 

OK deci sonda Lambda e senzor de O2.

 

Participi la curse cu moto din poza de la profil?

 

Merg la track days, dar nu particip la competitii. Bike-ul din poza e dedicat numai pt. track, nu mai iese pe strada. Pt. strada am un Suzuki DRZ 400S convertit in supermoto. E perfect pt. 'urban assault'. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici o legatura intre evacuare si injectie (dak are soc manual inseamna ca nu are sonda lambda si viceversa), catalizatorul poate fi scos fara nici o problema, dar cred ca e sudat de teava si odata dat jos nu il mai pui la loc. Si castigul de putere e vax, la mine la XZ dak scot catalizatorul castig numai 3 cp (de la 178 la 181, asa ca nu merita). O alta treaba benefica la scosul catalizatorului e fatpul ca nu mai tine atata caldura in toba, gazele ferbinti fiind evacuate mai usor ..... cine are supersport stie cum e vara prin oras, iti prajesti poponeata :cheers: .....si cu protectia mediului cum ramane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tobele aftermarket - NU au catalizator nici moarte...decat probabil cele street-legal, dar in general alea au numai silenceru care se poate scoate si serveste la cu totul alta mantucarie.

 

Uite cam cum arata toba stock de Kawasaki ZX6R din 2000

 

Litera D este un fel de catalizator, care reduce noxele...asa scrie si in manual.

post-10925-1168344505_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...