Sari la conținut

Tobă afumată CBF600 N 2005


BCB
 Share

Postări Recomandate

Așa cum spune si topicul, toba s-a afumat recent. După un an de mers curat, m-am pomenit că toba are funingine - o verific la 2-3 săptămâni. Clar s-a întamplat ceva și posibile cauze sunt:

 

-modificat ralanti-ul – m-a mâncat să umblu la șurubul respectiv, întrucât în manual zicea că trebuie să stea pe la 1300 +/- 100 rpm iar la mine era la 1.000 (conform turometru)

-posibil mers cu șocul tras – deși puțin probabil, este o variantă plauzibilă

 

Alte cauze – cam fără logică cu subiectul:

- verificat bujia de la cilindrul 1 și posibil să fi intrat puțin praf, etc ori sa nu fi prins-o bine – dar motorul nu merge mai prost, deci cauză cu șansă foarte mică

- schimbat recent ulei – poate să nu-i placă noul 7100

-mers distanțe scurte (sub 10 km)

Am încercat să readuc ralanti-ul la poziția inițială și să șterg toba de fum pentru o re-verificare ulterioară. Acum totul pare normal. Din logica mea, modificarea poziției ralanti-ului nu ar trebui să afume toba. E ca și cum o ții puțin turată. Ar rămâne mersul cu șocul tras, dar o simțeam, mi se îneca, mergea supraturată – măcar la un semnafor / trecere vedem că nu e în regulă; în plus am avut Dacie mulți ani.

 

Vouă vi s-a întamplat să aveți caz similar ? Nu am umblat la alte șuruburi gen amestec aer-benzină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtru de aer schimbat recent (sub 1000 km facuti pana la constatare). Consumul in schimb in perioada de oras a fost cam ridicat, peste 8,5. Avand carburatie si plecand mai repejor de la stopuri, cred ca se justifica.

O sa fac o calibrare a carburatoarelor in primavara.

Editat de BCB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urc-o in ture pe loc și uită-te la culoarea fumului de la eșapament. Dacă scoate fum negru, e cazul să cureți carburatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are cum sa consume peste 7 in oras oricum ai merge. Cati km are?

Pe bord are putin peste 25.000 km, dar posibil sa aiba mai mult, e luata s.h.

 

 

@sukhoi, fum nu scoate, dar dupa mirosul evacuarii amestecul ar fi cam bogat in benzina. Are ceva ani in spate, nu stiu cand a fost reglata carburatia ultima data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E "ca noua" la kilometrii aia.

 

Prima chestie care imi vine in cap: esti sigur ca socul revine pe pozitia inchis atunci cand apesi pe butonul de reglaj? Arunca un ochi la cablul socului si angrenajul pe care acesta il misca pe bateria de carburatoare. Sfatul meu e sa o duci la un mecanic pentru o curatare completa a carburatoarelor plus o sincronizare dupa. Am acelasi model din acelasi an, iar la 25k km este o mobra foarte stata si e posibil ca si carburatoarele sa fie pline cu maclavais din benzina statuta.

 

Mai apoi ai nevoie de o verificare/reglaj al jocului supapelor. Prima data se face la 24k asa ca ar fi timpul, ma indoiesc ca a fost facuta pana acum. Dupa operatiunile astea ar trebui sa ai o mobra ok.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu ce-a spus marianv deasupra. Sunt curios care e problema pana la urma desi sunt convins ca facand operatiunile de mentenanta in ordine si ca la carte se rezolva. Cu siguranta mobra aia are nevoie de ceva ingrijire...

Descarca user manual-ul mobrei si ai acolo un tabel cu tot ce trebuie facut si la ce interval de timp sau nr de kilometri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O voi duce la un amic curand sa o verifice bine, tot a venit vremea "faina". Din pacate ralanti-ul abia adaca se apropie de 1.200 ture (o idee sub), oricat de mult as regla surubul.

Ești sigur că umbli la surubul de reglaj al ralantiului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca da. Am manualul de service, manual de reparatii, verificat pe net/youtube, deci nu l-am ratat. E cel indicat cu galben mai jos.

Am comandat un tachometru electronic pentru verificarea turației. Dar până vine de la chinez, dă bruma afară...

 

post-90192-0-27065600-1474395335_thumb.jpg

Editat de BCB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vestea este că s-a întâmplat (doar) din cauza filtrului de aer. Adică era un model cu flux de aer mai mare (gen K&N high airflow) și eu am comandat de pe Louis un filtru de hârtie Champion. Acum bujiile și toba mi-au rămas afumate.

Geo_ZGA, ideea a fost bună, doar că finalul era altul :)

Cu ocazia asta am comandat și un Colortune, după ce un frate a zis că vrea să cumpere, acum aștept să ajungă pentru o bună reglare a mixului, chiar și cu filtrul Champion.

Apropo: cum reglați mixul de aer, cu air-boxul pus sau dat jos ? Mă gandesc că ideal este să fie montat, pentru condiții de funcționare reale.

 

Totuși, ralanti-ul nu sare de 1.200 rpm, mă bate gandul să îmi comand un kit de sincronizare carburatoare, după ce îi fac o detoxifiere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu ziceai ca filtrul e schimbat de 1000 km? Ca inteleg ca tu nu stiai ce e acolo...

Filtrele astea de bumbac se curata si se ung la loc, cel mai probabil era f imbacsit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta pe youtube cum se spala filtrul de bunbac! fara jet de aer sau apa. Daca ai facut asta poti sa il arunci. se cace odata la 15- 40 mii km , pe enduro mai des

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Romania se curata si mai des de 15.000 km :)

in cazul filtrului de bumbac impregnat cu ulei, cu cat este mai imbaxit cu atat filtrarea este mai buna. Atat timp cat culoarea bujiei si consumul de carburant nu indica semne ca filtrul ar fi prea imbaxit nu cred ca este cazul sa il speli mai repede de 30-40 mii km. Pe enduro impuritatile ar fi de cateva zeci de ori mai multe si tot este ok la 15-20 mii . Mitul cu "in Romania trebuie mai des" este valabil pentru filtre de HARTIE, care retine impuritatile in "primul strat" ca sa zic asa

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtreaza mai bine pana la un punct... cresterea consumului si accelerarea mai greoaie iti cam "spun" cand e cazul sa-l cureti. Mie mi se pare f mult 30-40.000 km, mereu l-am curatat la 10-15.000 km. La masina, intr-adevar, dar nu cred ca e f mare diferenta de mizerie trasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Filtreaza mai bine pana la un punct... cresterea consumului si accelerarea mai greoaie iti cam "spun" cand e cazul sa-l cureti. Mie mi se pare f mult 30-40.000 km, mereu l-am curatat la 10-15.000 km. La masina, intr-adevar, dar nu cred ca e f mare diferenta de mizerie trasa.

la masina am interval lung de schimb ulei, insa voi schimba filtrul la jumatatea intervalului, pentru ca am vazut diferenta la schimbul de ulei, diferenta datorata filtrului, pentru ca uleiul vechi era ok (masina are senzor pentru atentionare privind calitatea uleiului, si avea oricum 20k, nu 30k cat puteam sa merg cu el, masina avand 6 schimburi de ulei fiecare la 30-35 mii km). Se simte diferenta si la un cuplu de 320 / 1,5 tone. Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Identificat dupa un an: benzina. In primul sezon am pus de 100, ulterior am trecut la 95. Dupa asta s-a afumat toba. Am revenit la 100 de la Petrom / OMV. Si asa voi ramane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...