Officer Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Salutare, Exista oare in Bucuresti un mecanic cu adevarat pasionat de mobrele astea? Am dus-o la mototehnica pentru o verificare generala si schimb de consumabile (toate lichidele si filtrele) si dupa ce am platit 200 de euro am facut 1000 si ceva de km si mi-a aparut un zgomot la roata spate. Am desfacut busonul de golire de la cardan si nu aveam ulei deloc (normal era sa curga 150 cc de ulei de cutie). Mototehnica evita orice contact, nu raspund la mailuri, nu returneaza apeluri. Misto, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Despre ce motocicleta e vorba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 R65 de dupa '85. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Iti trimit PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) urat de tot.sper sa nu-ti fi afectat pinioanele de la lipsa ulei.altfel domnii de la firma sunt buni de plata ptr transmisie...merita o vizita. Editat Septembrie 19, 2016 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
revo Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 in factura este trecut ulei grup? in cazul in care ai...factura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Da, este si factura, este si mentiunea inlocuire ulei grup. Am si mesajul in care i-am scris lui Tiberiu ce operatiuni doresc a fi efectuate pentru ca nu cunosteam istoricul interventiilor, motocicleta fiind recent adusa din Germania. Din cauza ca sunt patit cu fel de fel de mecanici auto, sunt destul de paranoic (exemplu - am fost sunat de reprezentanta auto la o saptamana dupa revizie sa imi spuna ca au uitat sa faca revizia - dar banii i-au incasat - macar au sunat, au remediat, au acordat discount din proprie initiativa). Nu lucrez fara factura, prefer sa lucrez cu piesele furnizate de service sa nu existe probleme pe garantie. Adica, prefer sa dau un ban in plus dar sa nu am probleme pentru ca efectiv nu am timp de complicatii ca asta de acum. Editat Septembrie 19, 2016 de Officer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Nu arata prea bine ce a iesit de acolo. Cred ca ar trebui dat jos desfacut si vazut cum arata pe dinauntru. Cand ai mers nu mirosea a incins, ca daca a mers fara ulei si s-a frecat "fier pe fier"? Dupa mintea mea ar trebui pe linga verificarea danturii transmisiei finale si verificate/inlocuite simeringuri si rulmenti. Oricum este posibil ca fiind un motor facut pe vremea cand se faceau cum trebuie sa fi trecut fara avarii semnificative peste acest incident. Editat Septembrie 19, 2016 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Nu a mirosit deloc a incins. Asta si in conditiile in care am facut un transfagarasan cu ea. Numai pe Bucuresti Pitesti si retur cat o fi suferit ca am tinut-o 120 km/h constant. Transmisia finala nu a suferit, adica acolo unde e pinion si coroana. Astea au ulei in grupul final - adica in butucul ala de la roata spate - separat de carcasa cardanului si am verificat si era ok nivelul. Arata ca dracu' (maro) dar era suficient ulei. Cardanul e compus din ax cardanic cu incheietura in cruce, un arc, un distantier, o saiba si 2 cuple metalice. Aceste 2 cuple au dinti pe interior si cel mai grav lucru care se putea petrece e ca acesti dinti si dintii de pe axul cardanic sa fie compromisi. In poze un cardan desfacut si cele 2 cuple. Cea mai frecventa problema la aceste cardane din cate am citit este ruperea acelui arc. Ca sa ajung la cardan trebuie sa dau jos bascula si sa confectionez o presa. Editat Septembrie 19, 2016 de Officer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brake Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Foarte grava situatia.mergi la ei ,nu i lasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Eh, se intampla si erori cand ai mult de munca. Eu atitudinea o condamn. Sunt fix 3 saptamani de cand am semnalat problema la Mototehnica fara sa fi primit vreun raspuns. Sa dea o explicatie, sa zica ca nu are legatura lipsa uleiului cu zgomotul ala, nu stiu, orice. Ma ingrozeste faptul ca o sa mai am chestii de facut la mobra asta si nu am cu cine Asta este zgomotul: Dupa ce am pus ulei s-a estompat iar acum nu se mai aude cand misc mobra prin curte dar se aude un zgomot in mers mai ales daca e subturata. Editat Septembrie 19, 2016 de Officer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Stai asa. Am inteles in mod gresit ca nu ai avut ulei in transmisia finala. Atunci poate nu e chiar atat de rau. Cred ca motocicleta scoate sunete ciudate si din cauza faptului ca este pe cricul central si cardanul este la un unghi mai mare. La fel face si la R1200RT, e drept ca nu am incercat la mana, dar cu motorul pornit scoate ceva sunete tare ciudate - mai precis cloncane. Nu cred ca arborele canelat a suferit prea rau. Daca ai mers pe drum cu denivelari reduse nu cred ca a lucrat prea mult bucsa canelata pe arbore asa ca uzurile sunt minime. Cat despre lipsa de raspuns a celor de la service nu cred ca mai are rost sa comentam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Am ridicat-o pe cricul central pentru ca am auzit zgomotul cand o miscam prin curte. Altfel nici nu aveam cum sa invart de roata. Da, cloncanit e sunetul care se aude si nu cred ca e normal nici la RT, nici pe cric si nici altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 M-ai facut curios .... Merg mai tarziu sa invart roata la mana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) la cum se face posibil sa fi prins joc mare din cauza frecarii fara ulei la cruce...caci se aude intermitent.daca era de la vreun pinion uzat iti uruia continuu. la honda si yamaha nu se aude nimic suspect de la cardan nici pe cric. Editat Septembrie 19, 2016 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 19, 2016 Autor Share Postat Septembrie 19, 2016 Poate fi doar arcul ala rupt. Cand o sa ajung sa o desfac, o sa postez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei gras Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Mai incearca la telefon.iti va raspune sigur si va si raspunde cu siguranta de ce a facut .tibi e unul dintre cei mai corecti oameni care i-am cunoscut.iti garantez ca orice ar fi fost se va rezolva » Post actualizat in 19 Sep 2016 14:43 Si in plus ai dat niste bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 (editat) Am ridicat-o pe cricul central pentru ca am auzit zgomotul cand o miscam prin curte. Altfel nici nu aveam cum sa invart de roata. Da, cloncanit e sunetul care se aude si nu cred ca e normal nici la RT, nici pe cric si nici altfel. Cand e pe cric si roata e in aer, freaca cardanul pe dinauntru carcase, asta auzi. El functioneaza corect doar pana la un anumit grad de inclinare al axului de la grup relativ la cardan. Daca vrei un test elocvent, gaseste o metoda sa tii roata spate suspendata de grup, adica sa fie ca si cand ar fi pe roti dar sa se sprijine pe partea de jos a grupului, si atunci auzi daca sunt ceva jocuri suspecte. Nu ar trebui sa auzi nimic acolo Editat Septembrie 19, 2016 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 20, 2016 Autor Share Postat Septembrie 20, 2016 Dan iti multumesc pentru raspuns insa: 1. Zgomotul care se aude in filmare l-am detectat plimband motocicleta prin curte cu motorul oprit, nu pe cric.Acel zgomot nu s-a auzit niciodata de cand am cumparat-o. Abia dupa ce am sesizat in felul asta am ridicat-o si pe cric. Dupa ce am pus ulei de cutie si am mers cateva zeci de km cu ea cloncanitul s-a estompat pana cand a disparut insa exista un alt zgomot dar foarte incet - ca o frecare iar in mers subturat se aude bine de tot zgomot din zona aia. 2. In orice ghid de cumparare airhead se recomanda ridicare pe cricul central si invartirea rotii spate pentru a detecta eventuale zgomote pentru ca la modelele astea nu trebuie sa se auda nimic suspect pe parte de cardan si grup spate. Se pare ca in cutie e normal ceva zgomot. Buying checks#1 check. The critical area on any Boxer is the drivetrain. Almost anything else will be cheap and easy to fix, but any component gone from the gearbox to the final drive can get very expensive very quickly. Get it on the centre stand and grasp the rear wheel. Rotate it back and forth, listening carefully all along the drive train. Rest your fingers on various casings, feeling for knocks. A light clunk in the gearbox is normal play in the gears. Anything else is worrying. 3. Acel film a fost postat si pe facebook pe un grup de pasionati de airhead-uri. Mai multi oameni de acolo mi-au zis din prima ca e lipsa de ungere la cardan si ca problema este cel mai probabil de la crucea cardanica, mai precis de la rulmentii acesteia (needle bearings - nu stiu cum se numesc in romana) care au mers pe uscat si s-au gripat. E de citit si pentru RT daca este valabil. Vad ca sunt zeci de discutii pe forumuri in sensul asta. Nu am timp acum sa sap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Atunci cauta un cardan SH si scchimba-l pe asta. Crapa grupul si vezi cum arata pinioanele in inauntru, daca sunt ciobiti dintii, daca calca pe mijloc, vezi cum se invart rulmentii, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Dan iti multumesc pentru raspuns insa: 1. Zgomotul care se aude in filmare l-am detectat plimband motocicleta prin curte cu motorul oprit, nu pe cric.Acel zgomot nu s-a auzit niciodata de cand am cumparat-o. Abia dupa ce am sesizat in felul asta am ridicat-o si pe cric. Dupa ce am pus ulei de cutie si am mers cateva zeci de km cu ea cloncanitul s-a estompat pana cand a disparut insa exista un alt zgomot dar foarte incet - ca o frecare iar in mers subturat se aude bine de tot zgomot din zona aia. 2. In orice ghid de cumparare airhead se recomanda ridicare pe cricul central si invartirea rotii spate pentru a detecta eventuale zgomote pentru ca la modelele astea nu trebuie sa se auda nimic suspect pe parte de cardan si grup spate. Se pare ca in cutie e normal ceva zgomot. Buying checks#1 check. The critical area on any Boxer is the drivetrain. Almost anything else will be cheap and easy to fix, but any component gone from the gearbox to the final drive can get very expensive very quickly. Get it on the centre stand and grasp the rear wheel. Rotate it back and forth, listening carefully all along the drive train. Rest your fingers on various casings, feeling for knocks. A light clunk in the gearbox is normal play in the gears. Anything else is worrying. 3. Acel film a fost postat si pe facebook pe un grup de pasionati de airhead-uri. Mai multi oameni de acolo mi-au zis din prima ca e lipsa de ungere la cardan si ca problema este cel mai probabil de la crucea cardanica, mai precis de la rulmentii acesteia (needle bearings - nu stiu cum se numesc in romana) care au mers pe uscat si s-au gripat. E de citit si pentru RT daca este valabil. Vad ca sunt zeci de discutii pe forumuri in sensul asta. Nu am timp acum sa sap. Traducerea este pe direct: rulmenti cu ace. Sunt din categoria rulmenti cu role cilindrice dar rolele fiind de diametru mic se foloseste denumirea cu ace. Cel mai posibil ca acea motocicleta nu a avut de mult timp ulei pe acolo si stand pe loc este posibil ca cei 4 rulmenti sa fi ruginit si sa se fi gripat. Asa cum spui: demontat cardan + transmisia finala si verificat. In privinta urmei intre pinion si coroana in transmisia finala nu stiu cum trebuie sa arate pentru ca, cel putin la 1200RT, este o transmisie hipoida (adica axul pinionului nu trece prin centrul coroanei). Oricum important este sa fie o uzura uniforma, fara dinti ciobiti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Salutare! Grupul e posibil sa fie praf, uleiul ala de culoare maronie nu are ce cauta acolo, din cauza apei uleiul capata culoarea aia maro. Deci nici ungere nu prea a facut cum trebuie. Din filmulet reiese ca jocul intre pinioanele grupului este ff mare. Deci ca sa nu mai lungim vorba, eu am cardan si grup, modelul asta, in stare excelente, daca iti face trebuinta da un semn. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Officer Postat Septembrie 21, 2016 Autor Share Postat Septembrie 21, 2016 Ieri mi-a scris Tibi (intr-un final). Exista si varianta in care semeringul dintre bascula si grupul final e bulit si uleiul din bascula s-a dus in grup. Nu contest, nu voi mai face alte comentarii asupra cauzelor defectiunii pana nu constatam impreuna ce s-a intamplat. Cert este ca nu s-a umblat la bascula la revizie. Vreau sa subliniez un aspect pe care l-am mentionat si in postul #11 din acest topic - nu am intentionat sa infierez o eventuala culpa - si imi cer scuze fata de Tiberiu si colegii lui de la Mototehnica daca asta s-a inteles - toti suntem supusi erorilor (si din punctul meu de vedere, eroarea in acest caz a fost neverificarea/neinlocuirea uleiului din bascula). Lipsa unui raspuns timp de 3 saptamani (timp mai mult decat rezonabil sa raspunzi la un mail) este cea care m-a determinat sa fac publica aceasta situatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Septembrie 21, 2016 Share Postat Septembrie 21, 2016 Daca exista seriozitate o regasesti si in comunicare si in lucrare. Ma intreb daca Tibi ti-ar mai fi raspuns daca nu deschideai acest topic. Nu inteleg cum de nu a gasit cateva minute timp de 3 saptamani sa isi sune UN CLIENT cu o problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei gras Postat Septembrie 21, 2016 Share Postat Septembrie 21, 2016 Pai de ce nu a schimbat si uleiul din grup Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.