danutu_m Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 Stiu ca exista foarte multe ateliere care se ocupa cu asemenea operatiuni, insa problema mea este urmatoarea: am doi cilindri de Buell, iar pentru masurarea uzurii si/sau operatiunea de alezare, peste tot (inclusiv in manualul de reparatie) scrie clar ca cilindrul sa fie fixat cu o placa de presiune (sper ca asa se traduce "torque plate"). Deja am sunat la doua astfel de ateliere din Bucuresti si raspunsul a fost ca nu au o astfel de placa, insa din punctul lor de vedere nu sunt probleme daca nu este folosita aceasta placa - raspuns care pe mine nu prea ma multumeste. Asadar, s-a mai lovit cineva de aceasta problema? Cunoasteti vreun atelier din Bucuresti sau Romania care ma poate ajuta? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 de fel se fixeaza f bine cilindrul. traducerea nu e tocmai acurata. Nu cred ca se refera la ceva de genul ci maid egraba la ce se zice aici daca mergi la un atelier cu recenzii bune nu cred ca ar fi vreo problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 (editat) Salut. eu am facut ceva asemanator in Bucuresti , undeva pe splaiul unirii (Dambovita) in dreptul unei pasarele de trecere Intre Timpuri Noi si Podul Mihai Bravu . Undeva dupa Universitatea Dimitrie Cantemir . Dar eu am pastrat pistonul original si segmentii originali si am presat alt cilindru . Alezare + honuire + planare suprafete 250 lei Sry. dar nici acolo nu au ce zici tu . Din cate imi amintesc a prins cu niste ghiare piesa , si intradevar se poate deplasa putin sau chiar sa sara . caz nefericit . Editat Octombrie 29, 2016 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 am cautat sa inteleg care e povestea cu torque plate, si din ce am inteles se foloseste pt a induce in cilindru stresul/fortele cauzate de strangerea capacului de chiulasa. astfel vei fi sigur ca cilindrul pe toata suprafata va avea aceleasi tolerante. se foloseste in special la motoare de performanta (Buell checks in) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eek! Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 E honuire bre, nu hornuire, hornuirea e procesul de largire preventiva a hornului casei pentru cazul in care Mos Craciun s-a ingrasat pe timpul verii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 eh, lasati, ca totul se rezuma la torck plate, nu la hornuire ))) ce mare cacao, se prinde cilindru in bacuri, se centreaza si se alezeaza/honuieste... prin operatiunea asta se cestiga 5%plus de compresie... deh, motociclete exotice... operatiuni exotice... preturi exotice etc... trimite fratzice cilindri la fabrica sa ti honuiasca daca tot te dai in barci! habar nu ai ce implica procedeul dar ai citit matale pe net si nu ai incredere in oamenii care fac treaba asta de-o viata! esti tare, tare de tot!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 de fel se fixeaza f bine cilindrul. traducerea nu e tocmai acurata. Nu cred ca se refera la ceva de genul cylinderhoning.jpg ci maid egraba la ce se zice aici daca mergi la un atelier cu recenzii bune nu cred ca ar fi vreo problema M-ai dat pe spate cu traducere "acurata". Bai vere dar daca spui "corecta" crezi ca te faci de ras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 nu man, am o competitie cu colegii sa folosim cat mai multe cuvinte fancy si mai scap si pe forum cu neologisme urmatoarea provocare e cu acronime, like: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 pana la honuire si alezare tu ai analizat sa vezi ce fel de cilindrii ai? daca sunt bucsati din fonta,da merge fara probleme...dar daca ai otel cu strat de nikasil peste,poti sa-ti iei adio....de curiozitate,era un buell de vanzare pe forum cu ceva probleme la motor care mai fusese reparat cu ceva mari investitii la cilindrul din spate,sper ca nu e taman acela Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 Am inteles. Este un celengi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Octombrie 29, 2016 Autor Share Postat Octombrie 29, 2016 (editat) @raoulserban: asa este, fixarea cilindrului intre cele doua placi se face pentru a simula conditiile de operare ale motorului. In manual este specificat ca diferenta intre masuratori cu cilindru fixat si fara cilindru fixat poate fi de pana la 0.025mm. @Eek!: ai dreptate, multumesc de corectura. @stulewa, recunosc ca nu am experienta cu aceste operatiuni, Totul se rezuma la articole citite pe forumuri, pe site-urile celor de la nrhs si hammer performance + clipuri pe youtube. Concluzia generala este ca atelierele care nu folosesc astfel de dispozitive de fixare a cilindrilor sunt de evitat. Nu contest ca operatiunile de alezare si honuire pot fi foarte bine executate la orice atelier care are experienta, insa eu as fi fost interesat daca exista si oameni care lucreaza ca la carte, atata tot. Si daca ai experienta cu astfel de ateliere, recomanda-mi unul te rog. @mad_max_86: consider ca cilindrii sunt bucsati cu fonta. Zic asta pentru ca in state sunt multe firme care realizeaza operatiunile de mai sus mentionate pentru acest tip de cilindri, fara sa faca referire la refacere de strat nikasil. Nu stiu despre ce Buell faci referire, dar sigur nu despre acela este vorba. Editat Octombrie 29, 2016 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 @mad_max_86, bani sa ai ca se rezolva si nikasil-ul https://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil ...ui la asta ce de servicii ofera http://www.millennium-tech.net/serviceInfo.php?id=1 buell fiind o generatie de mobre mai exotice si noi probabil(ma dau cu parerea aici, ca e moka si gogu nu-mi sopteste nik) ca au nikasil. in teorie pistonul si restul ar trebui sa se uzeze iar cilindrul sa nu sufere. oricum, peste ocean la cat de mare e piata de tuning/aftermarket sigur se gasesc cilindrii de cumparat si nu-ti mai bati capul cu alezare , honuire samd. @ danutu_m, sa ne spui ce si cum ai rezolvat sa nu se piarda informatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Octombrie 29, 2016 Autor Share Postat Octombrie 29, 2016 @raoulserban: 100% nu sunt placati cu nikasil. Daca nu ma insel, cilindrii sunt luati de pe motoarele hd evo 1200, probabil singura diferenta fiind doar la aripioarele de racire. Exista doar la producatorii de piese aftermarket astfel de cilindri placati cu nikasil. In cazul meu, din cauza piliturii rezultate de la o pana care fixeaza un pinion pe arbore, au aparut urme de uzura atat pe peretii cilindrilor cat si pe pistoane. Dpdv al costurilor, din ceea ce am analizat, ies mai ieftin cu un set de pistoane cu segmenti noi si cilindrii alezati, decat sa cumpar cilindri + pistoane cu segmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 1. verifica daca e fonta sau nicasil 2. nea Misu din ferentari face treaba buna, eu lucrez cu el de ani buni si acolo alezez, pun ambielaje, echilibrez diverse... dar, ce sa vezi am pierdut numarul de telefon... stiu ca are atelierul pe strada Poenita.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 Nikasil (si alusil) eu am vazut doar la blocuri sau cilindri din aluminiu, am mai vazut din astea din fonta, dar din otel cum zicea un coleg mai sus never! On topic: eu + inca niste cunoscuti ai mei care se mai ocupa de motoare de curse si istorice lucram cu Nea Nicu, cel care a fost la Caprita si acum, cu tot cu utilaje, e la Rune. Nu cred ca are vreun atelier placa minune, in primul rand pt ca nu e un dispozitiv universal! Stiu ca la Nea Nicu a facut cineva o lucrare cu placa, insa si-a construit-o el unde a putut, pe calapodu blocului (vb de auto). Desi a fost proiectata si realizata profi (placa), rezultatul final nu a fost cel asteptat. Adica abaterile cilindrilor cu chiulasa montata erau diferite de ce s-a masurat cu placa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mircea Melca Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 Salutare baieti! Dupa cate stiu eu in privinta masuratorilor mereu vor fi diferente chiar si masurand aceasi piesa la un anumit interval cu acelasi comparator sau micrometru....de asta toate piesele au o anumita toleranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pantera2006 Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 Vezi pe splai langa autogeneral e un atelier si au un utilaj fff performant honuiri alezarisi alte operatii de genu am rezolvat multe acolo » Post actualizat in 29 Oct 2016 17:42 eh, lasati, ca totul se rezuma la torck plate, nu la hornuire ))) ce mare cacao, se prinde cilindru in bacuri, se centreaza si se alezeaza/honuieste... prin operatiunea asta se cestiga 5%plus de compresie... deh, motociclete exotice... operatiuni exotice... preturi exotice etc... trimite fratzice cilindri la fabrica sa ti honuiasca daca tot te dai in barci! habar nu ai ce implica procedeul dar ai citit matale pe net si nu ai incredere in oamenii care fac treaba asta de-o viata! esti tare, tare de tot!!! lasa bro ca nu are incredere in meseriasi dar in schimb citim pe net. Asa am si eu pe aici meseriasi lucreaza numai cu asa ceva.in schimb nu stiu sa lucreze cu un strung ce sa mai zic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xPaull Postat Octombrie 29, 2016 Share Postat Octombrie 29, 2016 Incearca aici: https://ghimbav.cylex.ro/firma/autorad+s.r.l-507249.html Ghimbav, Brasov. Stiu maserie oamenii de acolo si poate reusesc ei sa te ajute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Octombrie 30, 2016 Share Postat Octombrie 30, 2016 Incearca si aici: http://www.strungarieauto.ro/wp/ Nu stiu daca au placa vietii, dar o intrebare nu strica, zic eu. Bucuresti, complex Metav, strada Biharia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Octombrie 30, 2016 Autor Share Postat Octombrie 30, 2016 Multumesc pentru recomandari! Voi da cateva telefoane la atelierele care mi le-ati recomandat sa vad daca are cineva dispozitivul respectiv, desi slabe sanse pentru ca asa cum a scris si john17, nu este ceva universal. In final o sa ma hotarasc asupra unui atelier (indiferent ca are placa sau nu) si o sa ma duc in prima faza cu cilindrii pentru o evaluare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Octombrie 31, 2016 Share Postat Octombrie 31, 2016 cilindrii de harley sunt si reativ subtiri si lungi cat crucea nebunului! Interesant! chiar nu ma gindisem ca asta e motivul pentru care trebuie placa vietii, are sens acuma, merci de informatie! Si totusi ... in epoca motoarelor patratice sau super-patratice sa vii cu asa cosuri de furnal ... ciudatenii harleystice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 31, 2016 Share Postat Octombrie 31, 2016 Interesant! chiar nu ma gindisem ca asta e motivul pentru care trebuie placa vietii, are sens acuma, merci de informatie! Si totusi ... in epoca motoarelor patratice sau super-patratice sa vii cu asa cosuri de furnal ... ciudatenii harleystice. cica se numeste caracter ... eu ii spun lipsa completa a oricarei performante Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.