Sari la conținut

Alezare si hornuire cilindri, unde? (in Bucuresti sau Romania)


danutu_m
 Share

Postări Recomandate

Stiu ca exista foarte multe ateliere care se ocupa cu asemenea operatiuni, insa problema mea este urmatoarea: am doi cilindri de Buell, iar pentru masurarea uzurii si/sau operatiunea de alezare, peste tot (inclusiv in manualul de reparatie) scrie clar ca cilindrul sa fie fixat cu o placa de presiune (sper ca asa se traduce "torque plate"). Deja am sunat la doua astfel de ateliere din Bucuresti si raspunsul a fost ca nu au o astfel de placa, insa din punctul lor de vedere nu sunt probleme daca nu este folosita aceasta placa - raspuns care pe mine nu prea ma multumeste.


Asadar, s-a mai lovit cineva de aceasta problema? Cunoasteti vreun atelier din Bucuresti sau Romania care ma poate ajuta?


Multumesc!


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fel se fixeaza f bine cilindrul. traducerea nu e tocmai acurata. Nu cred ca se refera la ceva de genul post-43689-0-16737000-1477730913_thumb.jpg

ci maid egraba la ce se zice aici

daca mergi la un atelier cu recenzii bune nu cred ca ar fi vreo problema

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. eu am facut ceva asemanator in Bucuresti , undeva pe splaiul unirii (Dambovita) in dreptul unei pasarele de trecere Intre Timpuri Noi si Podul Mihai Bravu . Undeva dupa Universitatea Dimitrie Cantemir . Dar eu am pastrat pistonul original si segmentii originali si am presat alt cilindru . Alezare + honuire + planare suprafete 250 lei

 

Sry. dar nici acolo nu au ce zici tu . Din cate imi amintesc a prins cu niste ghiare piesa , si intradevar se poate deplasa putin sau chiar sa sara . caz nefericit .

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am cautat sa inteleg care e povestea cu torque plate, si din ce am inteles se foloseste pt a induce in cilindru stresul/fortele cauzate de strangerea capacului de chiulasa.

astfel vei fi sigur ca cilindrul pe toata suprafata va avea aceleasi tolerante.

se foloseste in special la motoare de performanta (Buell checks in)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, lasati, ca totul se rezuma la torck plate, nu la hornuire :)))) ce mare cacao, se prinde cilindru in bacuri, se centreaza si se alezeaza/honuieste... prin operatiunea asta se cestiga 5%plus de compresie...

deh, motociclete exotice... operatiuni exotice... preturi exotice etc... trimite fratzice cilindri la fabrica sa ti honuiasca daca tot te dai in barci!

habar nu ai ce implica procedeul dar ai citit matale pe net si nu ai incredere in oamenii care fac treaba asta de-o viata! esti tare, tare de tot!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fel se fixeaza f bine cilindrul. traducerea nu e tocmai acurata. Nu cred ca se refera la ceva de genul attachicon.gifcylinderhoning.jpg

ci maid egraba la ce se zice aici

 

daca mergi la un atelier cu recenzii bune nu cred ca ar fi vreo problema

 

M-ai dat pe spate cu traducere "acurata". Bai vere dar daca spui "corecta" crezi ca te faci de ras?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la honuire si alezare tu ai analizat sa vezi ce fel de cilindrii ai? daca sunt bucsati din fonta,da merge fara probleme...dar daca ai otel cu strat de nikasil peste,poti sa-ti iei adio....de curiozitate,era un buell de vanzare pe forum cu ceva probleme la motor care mai fusese reparat cu ceva mari investitii la cilindrul din spate,sper ca nu e taman acela

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@raoulserban: asa este, fixarea cilindrului intre cele doua placi se face pentru a simula conditiile de operare ale motorului. In manual este specificat ca diferenta intre masuratori cu cilindru fixat si fara cilindru fixat poate fi de pana la 0.025mm.

 

@Eek!: ai dreptate, multumesc de corectura.

 

@stulewa, recunosc ca nu am experienta cu aceste operatiuni, Totul se rezuma la articole citite pe forumuri, pe site-urile celor de la nrhs si hammer performance + clipuri pe youtube. Concluzia generala este ca atelierele care nu folosesc astfel de dispozitive de fixare a cilindrilor sunt de evitat. Nu contest ca operatiunile de alezare si honuire pot fi foarte bine executate la orice atelier care are experienta, insa eu as fi fost interesat daca exista si oameni care lucreaza ca la carte, atata tot.

Si daca ai experienta cu astfel de ateliere, recomanda-mi unul te rog.

 

@mad_max_86: consider ca cilindrii sunt bucsati cu fonta. Zic asta pentru ca in state sunt multe firme care realizeaza operatiunile de mai sus mentionate pentru acest tip de cilindri, fara sa faca referire la refacere de strat nikasil. Nu stiu despre ce Buell faci referire, dar sigur nu despre acela este vorba.

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mad_max_86, bani sa ai ca se rezolva si nikasil-ul https://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil

...ui la asta ce de servicii ofera http://www.millennium-tech.net/serviceInfo.php?id=1

buell fiind o generatie de mobre mai exotice si noi probabil(ma dau cu parerea aici, ca e moka si gogu nu-mi sopteste nik) ca au nikasil. in teorie pistonul si restul ar trebui sa se uzeze iar cilindrul sa nu sufere.

oricum, peste ocean la cat de mare e piata de tuning/aftermarket sigur se gasesc cilindrii de cumparat si nu-ti mai bati capul cu alezare , honuire samd.

 

@

danutu_m, sa ne spui ce si cum ai rezolvat sa nu se piarda informatia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@raoulserban: 100% nu sunt placati cu nikasil. Daca nu ma insel, cilindrii sunt luati de pe motoarele hd evo 1200, probabil singura diferenta fiind doar la aripioarele de racire. Exista doar la producatorii de piese aftermarket astfel de cilindri placati cu nikasil.

In cazul meu, din cauza piliturii rezultate de la o pana care fixeaza un pinion pe arbore, au aparut urme de uzura atat pe peretii cilindrilor cat si pe pistoane.

Dpdv al costurilor, din ceea ce am analizat, ies mai ieftin cu un set de pistoane cu segmenti noi si cilindrii alezati, decat sa cumpar cilindri + pistoane cu segmenti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. verifica daca e fonta sau nicasil

2. nea Misu din ferentari face treaba buna, eu lucrez cu el de ani buni si acolo alezez, pun ambielaje, echilibrez diverse... dar, ce sa vezi am pierdut numarul de telefon... stiu ca are atelierul pe strada Poenita....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nikasil (si alusil) eu am vazut doar la blocuri sau cilindri din aluminiu, am mai vazut din astea din fonta, dar din otel cum zicea un coleg mai sus never!

On topic: eu + inca niste cunoscuti ai mei care se mai ocupa de motoare de curse si istorice lucram cu Nea Nicu, cel care a fost la Caprita si acum, cu tot cu utilaje, e la Rune. Nu cred ca are vreun atelier placa minune, in primul rand pt ca nu e un dispozitiv universal! Stiu ca la Nea Nicu a facut cineva o lucrare cu placa, insa si-a construit-o el unde a putut, pe calapodu blocului (vb de auto). Desi a fost proiectata si realizata profi (placa), rezultatul final nu a fost cel asteptat. Adica abaterile cilindrilor cu chiulasa montata erau diferite de ce s-a masurat cu placa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi pe splai langa autogeneral e un atelier si au un utilaj fff performant honuiri alezarisi alte operatii de genu am rezolvat multe acolo

» Post actualizat in 29 Oct 2016 17:42

eh, lasati, ca totul se rezuma la torck plate, nu la hornuire :)))) ce mare cacao, se prinde cilindru in bacuri, se centreaza si se alezeaza/honuieste... prin operatiunea asta se cestiga 5%plus de compresie...

deh, motociclete exotice... operatiuni exotice... preturi exotice etc... trimite fratzice cilindri la fabrica sa ti honuiasca daca tot te dai in barci!

habar nu ai ce implica procedeul dar ai citit matale pe net si nu ai incredere in oamenii care fac treaba asta de-o viata! esti tare, tare de tot!!!

lasa bro ca nu are incredere in meseriasi dar in schimb citim pe net. Asa am si eu pe aici meseriasi lucreaza numai cu asa ceva.in schimb nu stiu sa lucreze cu un strung ce sa mai zic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru recomandari!

Voi da cateva telefoane la atelierele care mi le-ati recomandat sa vad daca are cineva dispozitivul respectiv, desi slabe sanse pentru ca asa cum a scris si john17, nu este ceva universal. In final o sa ma hotarasc asupra unui atelier (indiferent ca are placa sau nu) si o sa ma duc in prima faza cu cilindrii pentru o evaluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cilindrii de harley sunt si reativ subtiri si lungi cat crucea nebunului!

Interesant! chiar nu ma gindisem ca asta e motivul pentru care trebuie placa vietii, are sens acuma, merci de informatie!

Si totusi ... in epoca motoarelor patratice sau super-patratice sa vii cu asa cosuri de furnal ... ciudatenii harleystice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant! chiar nu ma gindisem ca asta e motivul pentru care trebuie placa vietii, are sens acuma, merci de informatie!

Si totusi ... in epoca motoarelor patratice sau super-patratice sa vii cu asa cosuri de furnal ... ciudatenii harleystice.

cica se numeste caracter ... eu ii spun lipsa completa a oricarei performante

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...