Sari la conținut

Electrician Priceput


Postări Recomandate

Dacă ţii secretă problema ai succesul asigurat.

Lipsa luminilor de pozitie (fata si spate) si luminii din bord, lipsa "fazei scurte", cand folosesc frana se aprinde becul de pozitie in far ca si cum ar fi cel de frana din spate, pana azi se aprindea si bordul cand franam :). Am curatat switchul din dreapta unde selectezi oprit-pozitie-faza scurta, am verificat sigurantele , am mai curatat niste contacte electrice pe unde am avut acces. Cand am lasat-o la iernat era ok , in primavara nu mai era. Nu mi-au ros soarecii cabluri pentru ca nu sunt soareci in locul unde am tinut-o peste iarna (nici umiditate mare). Cand blochez ghidonul pe pozitia in care ar trebui sa se aprinda becul de pozitie din far si pozitia spate, se aprind normal.

Editat de mateisidon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai o problema cu masa. Masa pleaca de pe baterie si se prinde electromotor (si eventual pe cadru). Intrucat poti sa pornesti agregatul clar n-ai o problema intre baterie si electromotor. Lampile, bordul, demarorul si celelalte componente electrice isi iau masa de pe cadru. Pentru piesele care nu sunt sudate intre ele (cum ar fi ghidonul si motorul, de exemplu) exista cabluri de 10-20 cm prinse in suruburi pe ambele componente (cadru si ghidon, cadru si motor). Daca-ti dai putin interesul, cred ca o poti rezolva si fara un electrician priceput. Incepe prin a identifica cablul de masa dintre motor si cadru. Masa se face si prin rulmenti, cablu de acceleratie si alte piese metalice, dar cu pierderi de curent si cu intermitente si de-aia se intampla toate chestiile care par ciudate (apesi frana si se aprinde farul, etc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu esti electricianul priceput?

Io's chibitzu de pe margine. Nu stii ca in orice problema tre' sa existe un Dorel care sa-si dea cu presupusul?

Acum serios: 99% sunt convins ca legatura de masa dintre cadru si motor e problema. Intrucat cam toti consumatorii electrici isi iau masa de pe cadru si cam toti nu functioneaza, imi e greu sa ma gandesc la alte cauze. Un electrician priceput ar incepe cu schimbat bateria, schimbat releu de incarcare, schimbat becuri si contactoare si luat bani pentru toate astea. La fel cum un mecanic priceput a vrut sa-mi desfaca si mie scuterul in doua ca sa poata ajunge la motor sa-mi schimbe segmentii, in conditiile in care problema era un injector infundat.

Alte pronosticuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand ma apuc sa repar ceva instalatie electrica procedez cam asa:

1 - ce trebuie reparat (cum se numeste, an de fabrciatie, date de identificare)

2 - caut o schema electrica

Si apoi ma apuc de treaba.

 

Si treaba se rezolva intotdeauna.

 

Pentru @Berevoescu Mihai: un electrician priceput mai intai studiaza cu atentie simptomele, apoi studiaza cu atentie schema electrica timp in care gandeste. Apoi masoara, verifica pina ajunge la problema. La fel procedeaza si mecanicul priceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...

Cred ca mai bine taceam si ignoram cu desavarsire problema omului. Daca si pentru un papuc slabit / contact imperfect / surub oxidat avem nevoie de schema electrica... Din putinele informatii pe care le-am avut in topic am venit cu o idee, de unde as incepe eu verificarea in cazul asta. Nu-i neaparat cea corecta, dar macar e ceva. Din pacate, alte ponturi care sa-l ajute pe om n-am vazut, desi mai e putin si se umple o pagina.

Succes tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri !

 

Atasata e schema electrica a motocicletei in cauza, problema mea nu cred ca este foarte complicata, probabil masa, da, insa am obiceiul sa nu incerc sa repar lucruri la care nu ma pricep, prefer sa las pe cineva care are cunostinte si o pregatire sa vada pe viu ce se poate face. Nu plec de la premisa ca toti electricienii vor sa te fure cum am vazut mai sus, nu cred ca trebuie sa schimb toata partea electrica a motocicletei ca sa rezolv o astfel de problema :)

 

 

Schema Electrica Navigator.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1- Contactul general (ignition switch-ul cu probleme) , in cautarea unui contact nou sau sh (nou 350 Eur :) )

2- O mufa care face/nu face contact

3- masa de la releul de semnalizare sarita

4- faza scurta avea probleme cu instalatia de xenon (chinezarie), la gunoi, trecut la bec ''normal''.

Editat de mateisidon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil, noroc ca motorul, injectia si restul sunt Suzuki si Cdi-ul Denso. Mie imi place si asa, in 4 ani de cand o am nu mi-a facut probleme, la 1500 eur cat am dat pe ea si vreo 300 sa mai schimb consumabile alt V2 de 100 cai, sa confortabila si cuplu cat cuprinde nu gaseam inmatriculat si in Romania...

» Post actualizat in 08 May 2017 12:40

Am rezolvat, recomand pe Relu pentru oricine are probleme de natura "electrica", in Bucuresti.

 

Doua fire legate gresit la stop au generat "prajirea contactului" si restul de probleme. Deci eroare umana, nasol, inseamna ca mobra "talieneasca" nu are vina.

 

0723 730 633 (Relu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...