Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Btw, am montat crash-bar-ul. Inca n-am apucat sa sudez si bucatile "extra", dar il duc la sudor saptamana viitoare.

 

312936_205096226219967_100001587732724_586618_6418509_n.jpg

sper sa sti ca tre' desfacuta borna bateriei daca ti le puncteaza pe motor (eu deculez si TCIul) si pus protectie spre carene, oricum trebuie demontate si "incarcate" cu sudura .

Daca atinge cadrul si intra in rezonalta da-i cu ciocanu' pt 2-3 mm :crack: . al meu are platbandele mai subtiri dar le-am mai intarit acum (se indoiau), iar bara de legatura era de 16 mm acum am si io de 21mm ... daca poti cantarestele, asa de curiozitate, cred ca au 2-3kg

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sper sa sti ca tre' desfacuta borna bateriei daca ti le puncteaza pe motor (eu deculez si TCIul) si pus protectie spre carene, oricum trebuie demontate si "incarcate" cu sudura .

Daca atinge cadrul si intra in rezonalta da-i cu ciocanu' pt 2-3 mm :crack: . al meu are platbandele mai subtiri dar le-am mai intarit acum (se indoiau), iar bara de legatura era de 16 mm acum am si io de 21mm

 

Astazi merg cu ele la sudat. Le dau jos si merg cu ele demontate, nu ma risc sa le sudeze pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Obturezi cat vrei din radiator. Important este sa urmaresti termometrul din bord. Acul sa nu fie niciodat la minim. Ideal este sa fie la jumate sau un pic peste. Vei simti si motorul cum trage mai puternic.

Probabil d-aia spune lumea ca Tenere sunt puturoase: merge (lumea) cu ele reci.

oare de ce nu au rezolvat problema (la ani de fabricatie mai noi ) cu un alt termostat? ar fi posibil? :scratch:

 

Astazi merg cu ele la sudat. Le dau jos si merg cu ele demontate, nu ma risc sa le sudeze pe motor.

Le pui pe pardosea astfel incat cele 2 coturi la 90 grade sa stea in acelasi plan , deci le sudeaza prima data pe interior.

Vezi ca un spay de grund + 1 spray de vopsea pot costa tot cam cat vopsirea electrostatica, daca nu incalzeste cuptorul numai pt tevile tale

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le pui pe pardosea astfel incat cele 2 coturi la 90 grade sa stea in acelasi plan , deci le sudeaza prima data pe interior.

Vezi ca un spay de grund + 1 spray de vopsea pot costa tot cam cat vopsirea electrostatica, daca nu incalzeste cuptorul numai pt tevile tale

 

Inca nu m-am horatat cum sa le vopsesc, dar cred ca electrostatic mai prin iarna. Daca tot ma apuc de-o treaba as baga o vopsea si pe juguri si alte piese mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare de ce nu au rezolvat problema (la ani de fabricatie mai noi ) cu un alt termostat? ar fi posibil? :scratch:

 

 

 

As fi cel mai fericit daca as gasi un termostat care sa deschida mai tarziu. Sa nu mai stau cu cartoanele si cu stress-ul ca intru in oras si am carton peste ventilator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le pui pe pardosea astfel incat cele 2 coturi la 90 grade sa stea in acelasi plan , deci le sudeaza prima data pe interior.

Vezi ca un spay de grund + 1 spray de vopsea pot costa tot cam cat vopsirea electrostatica, daca nu incalzeste cuptorul numai pt tevile tale

 

Am rezolvat-o, vezi atasamentele. Le-am dus demontate sa nu mai pierdem vremea ca era destul de ocupat. Tot azi am decis, la sugestia mecanicului sa mai astept cu desfacutul, strang piesele incet-incet si cand o fi nevoie (banuiesc ca iarna 2012) intram in el serios, rectific chiuloasa, poate si un piston nou + segmenti, in functie de ce gaseste prin el. Important ii sa calculez o suma maxima, dupa ce am cumparat garnituri si alte nimicuri care oricum trebuie schimbate si am banii de piese in caz ca trebuie schimbate mai multe, ne apucam.

 

In caz de vreun trip mai lung, acum am crash bar sa prind cate un bidon de 4L cu chingi in fiecare parte si am autonomie de 8000 km, costa mult mai putin decat sa desfac motorul :moto:.

post-60128-0-24347800-1315939527_thumb.jpg

post-60128-0-11047700-1315939537_thumb.jpg

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut, intru si eu aici, pt ca am o probema: am un XTZ Tenere 660 din 91, model 3YF si de vre-o 3 zile, cand pun contactul, porneste si ventilatorul de la radiatorul de racire. Uneori porneste si cand e rece motorul, alteori apa nu ajunge nici la jumatate cu temperatura si porneste ventilatorul. Banuiala mea e ca s-a bulit termocupla, dar as vrea sa ma ajutati si voi cu ceva pareri, daca v-ati mai intalnit cu asa ceva. Ar putea fi si altceva?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica firele de la sonda sa vezi daca sunt izolate... poate atinge cadrul undeva, eventul cand porneste ventilatorul si apa e rece decuplaza firele de la sonda si vezi daca se opreste

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai fara cartoane consuma cam 1000-1500ml de ulei la mia de km, in functie de firma si modelul (vascozitate) de ulei. Cu acul de temp la jumate consuma cam 200-300ml de ulei. In consecinta, la ture mai lungi pot sa plec cu un bidonas de ulei cu mine. Nu cu un butoi intreg.

 

Am testat weekendul trecut, vreo 750 km cu radiatorul acoperit aproape in intregime. Am lasat liber ~1.5-2.5 cm, acul de temperatura statea in zona centrala chiar si dimineata pe la 10 grade, la drum intins. In orase pornea ventilatorul des, dar rezolva problema, nu o trebuit sa fac pauza de racire. Consumul de ulei, la mers mai golanesc decat de obicei, mai mult pe asfalt (decat de obicei :)), nu o fost mult mai mic. In loc de vreo 7-800 ml de ulei, mi-a ars vreo 550-600 ml. (+/- eroarea de masurare, n-am facut mare lucru...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, intru si eu aici, pt ca am o probema: am un XTZ Tenere 660 din 91, model 3YF si de vre-o 3 zile, cand pun contactul, porneste si ventilatorul de la radiatorul de racire. Uneori porneste si cand e rece motorul, alteori apa nu ajunge nici la jumatate cu temperatura si porneste ventilatorul. Banuiala mea e ca s-a bulit termocupla, dar as vrea sa ma ajutati si voi cu ceva pareri, daca v-ati mai intalnit cu asa ceva. Ar putea fi si altceva?

Multumesc.

 

DUPA cum zicea si YUK mai sus , verifica prima data firele .

 

Eu chiar cum cateva zile am gasit 2 fire roase , care duceau la semnalizari unde aveam cateodata probleme , roase de la viratul ghidonului , si unu face masa .

Dupa ce le-am izolat am rezolvat problema .

 

Daca nu , sigur este termocupla . Asta o poti sa jos in primul rand , si sa sa verifici , daca este curata .

Daca pe ea s-au facut depuneri din circuitul de racire , aceste pot afecta modul ei de lucru , si ea poate da erori .

 

Daca si curatata tot , ai probleme , apeleaza cu incredere dand clic : aici

 

 

ASTEPT sa vedem cum ai rezolvat problema !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am si eu o intrebare pt posesorii mai vechi si mai cunoscatori decat mine: In afara de xt550, in gama xt 600/tenere este vreun model care sa aiba rezervorul de ulei in cadru, sub rezervorul de benzina?

Eu am xt550 dar fara acte si padurea e la vreo 2km, nu stau copoii dar mi-ar placea sa am acte pt a nu fi probleme, de asta as vrea sa gasesc un cadru cu acte de XT, dar 550 sunt f rare iar ce stiu eu de 600 au rezervorul de ulei in spate, nu stiu cat de greu ar fi sa modific totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am si eu o intrebare pt posesorii mai vechi si mai cunoscatori decat mine: In afara de xt550, in gama xt 600/tenere este vreun model care sa aiba rezervorul de ulei in cadru, sub rezervorul de benzina?

Eu am xt550 dar fara acte si padurea e la vreo 2km, nu stau copoii dar mi-ar placea sa am acte pt a nu fi probleme, de asta as vrea sa gasesc un cadru cu acte de XT, dar 550 sunt f rare iar ce stiu eu de 600 au rezervorul de ulei in spate, nu stiu cat de greu ar fi sa modific totul.

 

XT-ul de 600 (91+) are rezervorul de ulei in cadru, sub rezervor, fix cum iti trebuie tie. Ochiometric motorul pare cam la fel, cadrul cam tot pe acolo, dar totusi s-ar putea sa nu-ti puste prinderile. Plus, cred ca trebuie sa faci ceva adaptari sa pui telescopul/bascula aia ciudata de pe XT 550.

Deci, daca ai noroc sa puste prinderile la motor, bascula, mai sudezi o prindere pentru telescop, ceva cleme pentru instalatia electrica, ai noroc sa incapa airbox-ul, jugul sa se potrivesca, adaptezi prinderi pentru rezervor, plastice si aripa din spate, si multe alte mici lucruri, tot nu treci ITP-ul pentru ca seria motorului nu incepe la fel ca cea de pe cadru (in cazul asta, cred ca e 3TB), deci tot ilegal umblii.

 

Daca vrei neaparat poti sa te uiti saptamanal pe ebay.de daca apare vreunul la vanzare si il iei de acolo.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! ma gandesc la o achizitie iarna asta si anume sa-mi schimb amortizoru spate la mobra cu cv aftermarket,e cam prea rigid asta al meu si in plus imi lipseste si rezervoru ala de gaz si vreau s-o mai inalt un pic.Asa ca daca stiti careva sau poate ati schimbat de p alte mobre gen WR 450 WR 426 sau alte crossuri astept cu drag cv sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ar trebui sa te uiti dupa amortizoare concepute pt moto de 200 kg. 'Cross'urile au intre 105 si 125 kg.

bun aspect...pai m-as uita dar deocamdata nu prea stiu unde astept ponturi cv

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun aspect...pai m-as uita dar deocamdata nu prea stiu unde astept ponturi cv

 

Mie mi-sa spart telescopul spate la XT , si am comandat tot unu upgrade , cu arc progresiv , dar nu am avut bani de nou si am luat unu second hand . Leam comandat de la www.achimoto.ro , foarte seriosi , si promti .

Aduc piesele second din cate am inteles din Anglia si Olanda , deci trebuie sa fie calumea si ma gandesc ne forjate foarte mult !

 

Bafta la achizitie , si sa ne spui si nou impresiile dupa ce il montezi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut baieti,

vin si eu cu 2 intrebari:

1.ce diferenta este (in afara de roti, evident) intre modelele xt 660x si xt 660r de dupa 2004?

2.se poate pune roti de pe r/x pe x/r fara nici o modificare?

 

:cheers:

 

1. cam ce stiu eu

 

- discul de frana de pe fatza e diferit, e mai mare la x.

- etrieri sunt si ei diferiti - daca-mi aduc aminte bine si pe fatza si pe spate.

- furca e diferita.

- bascula e diferita.

- radiatorul e mai mare la r si are o grila de protectie.

- s-ar putea sa fie si diferenta la rapoarte la cutie si pinioane.

- plastice si diferente d-astea de detalii - le vezi pe poze...

 

2. fara nici o modificare nu cred, poate pe spate...

 

intrebarea e de ce ai vrea, si noi si sh diferenta nu-i majora si nici x nici r nu sunt excelenti in clasa lor... adica sa cumperi un supermoto wannabe ca sa-l faci enduro wannabe sau viceversa, bagand niste bani in el, nu pare prea mare realizare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam' de raspuns,

 

ma incanta ideea de a avea 2 seturi de roti..acum, ai si tu dreptate.

vad ca se tot vorbeste cum ca x/r-urile nu ar fi prea vanoase.. va trebui sa ma dau cu unul ca sa-mi fac o idee si pe urma sa iau o decizie.

 

oricum, iarna-i lunga :)

 

:cheers: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Pai inainte ce fel de roti avea? De lemn?

de alea penale de tabla avea si xt ul de 600 2003 albastru din camping de la Brasov ;) ... ieftinake comparativ cu vechituriele de dural

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...