Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

eu am gasit pe rolele rulmentilor de la jug, un fel de smoala semisolida , senzatia in sensurile giratorii era exact cum spui tu mai ales pe decelerare si franare, dar in linie dreapta nu vobla deloc . Daca ai posibilitate sa filetezi un gresor intre rulmenti,pe cadru, chiar ai putea face o fapta buna :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut teneristi.Am un prieten vrea sa cumpere un tenere de prin 2008- 2010 cum gaseste .Ar fi cineva de acord sa faca si el o proba scurta cu ea sa vada una si alta?A mai avut motor ,deci stie sa mearga .Noi suntem din pitesti,daca cineva este dragut si ne poate ajuta ,venim si pina la bucuresti sau ceva similar in jur . Va multumim. numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut tot ghidonul, am verificat rulmentii de la jug, i`am curatat si i`am uns,cel de sus era cam intepenit asa ca l-am inlocuit, sunt in stare buna si merg usor. La fel si bucsele pe care stau rulmentii sunt perfecte, am montat totul la loc. Nu s-a schimbat mai nimic, acuma am observat cand merg fara maini ghidonul are tendinta sa se miste singur stanga dreapta, practic mobra mea merge in S, doar daca tin de ghidon merge drept, inainte sa fac pana nu facea asa. Jantele nu au 8-uri, am pus si jantele de rezerva si la fel se comporta. Telescoapele fata sunt ok, nu am cazut cu mobra deci se exclude sa fie ceva stramb, nu e prima oara cand mesteresc la motoare, nu se pune problema ca am montat ceva gresit.

Am ajuns la capatul puterilor, nu mai stiu ce pot face... aveti alte idei ?

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e aliniata egal din ambele intinzatoare. Am avut o mobra la care nu erau aliniate bine si tot mergea drept pe drum..... Nu cred ca e asta cauza...

 

E posibil sa fie indoit axul la roata fata? La ochi pare drept. Si am mai facut pana pe fata de mai multe ori si nu a avut nimic dupa ce am schimbat camera.

 

Pot sa virez relativ bine doar ca trebuie sa ma lupt cu ghidonul.

Practic cand merg fara maini merge in zig zag. Inainte cand luam mainile de pe ghidon mergea drept.

Nu imi dau seama ce poate cauza treaba asta. Mentionez ca atunci cand merg pe o roata mobra merge drept :)

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca stii sa mergi pe o roata, datoria ta e sa rezolvi singur problema directiei.

Telescoapele sunt montate egal? In interior sunt in regula? Roata fata e montata corect in telescoape? Inainte sa strangi suruburile de prindere ale rotii fata ai apasat pe ghidon de cateva ori? Suspenda roata fata si invarte-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca am incercat sa o rezolv singur dar nu-i mai dau de cap deloc, ma depaseste.

Telescoapele sunt egale, nici macar nu s-a umblat la ele cand a inceput nebunia, roata e montata corect in telescoape, ca si inainte, inainte sa strang suruburile am apasat-o desigur, d-asta zic ca am montat totul corespunzator, nu sunt chiar asa de incepator in mecanica...

Am suspendat roata fata si am urmarit-o, se invarte usor, nu are 8-uri nici janta si nici cauciucul, Nu scoate zgomote de frecare cand se invarte, la fel si ghidonul merge usor. Nu e prima oara cand umblu la roata asta mi se pare dubios ca fix acuma l-au apucat dracii din senin, totul de la o simpla pana.

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa imi faca asa din cauza ca nu am pus astea in pozitia lor corecta ? stiu ca mi-au cazut pe jos cand am desfacut roata si le-am pus in asa fel incat sa nu intre fier pe fier acel disc cu foaia pe butuc.

$T2eC16VHJGkE9no8h,J6BRC80lVNsg~~60_35.J

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa imi faca asa din cauza ca nu am pus astea in pozitia lor corecta ? stiu ca mi-au cazut pe jos cand am desfacut roata si le-am pus in asa fel incat sa nu intre fier pe fier acel disc cu foaia pe butuc.

$T2eC16VHJGkE9no8h,J6BRC80lVNsg~~60_35.J

pui janta orizontal, asezi alea cum trebuie , pui suportul pinionului, legi (provizoriu) suportul suportul de spite cu 2 coliere de plastic, pui roata sus, tai colierele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat corect damperele. Schimbat ax fata si spate. Reverificat rulmenti roti. Rezultatul este acelas. La viteza mica (sub 45kmh) atat pe liber cat si in viteza merge in zig zag. Simt cum ghidonul imi misca mainile stanga dreapta ca si cum ar vobla. Daca tin de ghidon cu forta nu mai vobleaza. Atunci cand ma las dus de el nu numai ca imi misca mainile dar il si simt cum se inclina stanga dreapta cu totul. E exact ca atunci cand vreau eu sa merg printre jaloane. E greu de descris fenomentul si probabil nu stie nimeni o cauza reala. Mecanici priceputi la motoare nu am in zona. Renunt la mobra :(

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ai spitele slabite. Verifica-le la mana, strangand partea mai lunga a X-ului format de cate doua spite cum pleaca ele din cerc.

 

Garantat vei simti cum unele sunt rigide, stranse, asa cum trebuie, in timp ce altele sunt moi si flexibile de parca ar fi de plastic. Mergi cu roata la centrat la un atelier de biciclete.

Pe loc, fara sa ai greutate pe spite, roata se centreaza din forta centrifuga. Situatia se schimba cand dai motocicleta jos de pe cric si pui sarcina pe ele atat cele aprox 150 kg ale ei si cele X ale tale.

Damperele nu au nici o treaba.

Ale mele erau uzate, tocite pe margini si cu sectiune ce le leaga rupta. Am luat altele noi si intr-o luna aratau si functionau la fel (de bine).


» Post actualizat in 30 Jul 2014 05:56

Editul pm

Ai spitele slabite. Verifica-le la mana, strangand partea mai lunga a X-ului format de cate doua spite cum pleaca ele din cerc.

post-3763-0-05698900-1406699524_thumb.jpg

Garantat vei simti cum unele sunt rigide, stranse, asa cum trebuie, in timp ce altele sunt moi si flexibile de parca ar fi de plastic. Mergi cu roata la centrat la un atelier de biciclete.

Pe loc, fara sa ai greutate pe spite, roata se centreaza din forta centrifuga. Situatia se schimba cand dai motocicleta jos de pe cric si pui sarcina pe ele atat cele aprox 150 kg ale ei si cele X ale tale.

Mai este o metoda sa iti dai seama daca ai spite slabite - Iei o surubelnita mai lunga si incepi sa o plimbi peste ele. Unele vor avea un sunet usor ascutit, de fier intins, ce rezoneaza putin (ca si corzile unui instrument muzical bine intins), in timp ce altele vor avea un sunet sec, moale, imperceptibil. Ultimele sunt cele slabite. Merge ok metoda la roata fata unde spitele sunt mai subtiri, dar, important, mai lungi si altfel se aude rezonanta metalica. Cele de pe spate sunt scurte si groase si nu prea se mai aude asa clar diferenta de sunt.

Vizavi de dampere - nu au nici o treaba.

Ale mele erau uzate, tocite pe margini si cu sectiune ce le leaga rupta. Am luat altele noi si intr-o luna aratau si functionau la fel (de bine).


» Post actualizat in 30 Jul 2014 06:00

Cand am avut spitele slabite la roata fata imi tragea motocicleta intr-o parte. Trebuia sa ii tin contra in ghidon in permanenta.

Cunosc senzatia. Enervanta la culme. Eu am crezut mult timp ca am strambat cadrul la ce faceam cu ea pe vremea respectiva.


» Post actualizat in 30 Jul 2014 06:05

Eu reglam spitele o data pe an/sezon. Am scris mai sus atelier de biciclete fiindca ei stiu sa o faca ok si la bani decenti.

Daca ai ateliere moto in zona, care fac treaba asta, no problemo.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pt informatii, am verificat spitele, sunt tari si egale, deasemenea jantele nu prezinta deloc 8-uri, deasemenea am pus si alte jante (am o pereche de rezerva) si tot asa se manifesta, am schimbat si uns rulmentii la jug, am dat jos etrierul fata deoarece freaca putin discul si am crezut ca aia e problema, am schimbat axul rotilor, am verificat (si uns) de mai multe ori rulmentii rotilor, am verificat sa nu am joc in bascula spate si nici in articulatiile ce vin de la telescop prin bascula si apoi cadru. Toate sunt fixe, nu prezinta joc si nici nu sunt intepenite. Am incercat cu 3 tipuri de cauciucuri, inclusiv cu cele vechi cu care mi-a mers ultima data bine, am schimbat si amortizorul spate cu cel vechi cu care mi-a mers bine.. Cadrul sau jugul e exclus sa fie strambe din senin deoarece nu am cazut si nici nu am lovit mobra inainte de asta. Telescoapele fata nu curg si nici nu sunt moi sau deformate, merg asa cum trebuie, asa cum au mers intotdeauna. Totul a inceput de cand am facut pana fata, am schimbat camera, cauciucurile si amortizorul spate. Dupa aceste schimbari a aparut problema, vazand ca nu mai merge bine am pus inapoi totul exact ca inainte sa ma apuc sa schimb ceva.

Toate in zadar, la viteza mica ma lupt cu directia, daca iau mainile de pe ghidon merge in jaloane, nu foarte puternice dar sunt suficiente incat sa strice directia si sa imi miste lent stanga-dreapta atat ghidonul cat si corpul (adica odata cu ghidonul parca toata mobra se inclina).

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Wtf? Chiar ma depaseste.

Eu nu ziceam de opturi la ele. Credeam ca poate nu sunt intinse uniform. Si pana nu pui cateva sute de kg pe ele + miscare, nu observi nimic.

Dar daca zici ca mai ai o pereche de jante si tot la fel, atunci cred ca putem exclude spitele.

Ma mai gandesc doar la telescoapele fata - mai ai la locul lor suruburile de golire a uleiului?
Sa nu se fi desfacut vreunul si sa fi pierdut uleiul dintr-o singura jamba.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Cumpar capacul de la filtrul de ulei, pt Xtz 660 92'

 

Sau daca aveti ponturi de unde sa iau, v-as multumi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salutare.

 

Cumpar capacul de la filtrul de ulei, pt Xtz 660 92'

 

Sau daca aveti ponturi de unde sa iau, v-as multumi .

Ar trebui sa am eu unul in garaj. Este de XT600. Nu mai stau acum sa caut coduri de piese samd ca sa ma conving, dar eu zic ca se potriveste.

Da un PM cu nr. de telefon si vedem cum facem, fiindca vad ca si tu esti din Timisoara.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat problema !!!! :10:

Nu ma intrebati cum, nici eu nu stiu. :))

 

Va spun ce am facut:

Am desfacut toata bascula cu articulatiile telescopului, le-am curatat si le-am gresat, am desfacut amortizorul si i-am pus arcul stock care mi l-am dorit de la inceput (mobra avea un arc mai scurt cand am cumparato). Am montat totul la loc, apoi cu roata fata suspendata am slabit ghidonul de tot si l-am strans pana in punctul unde incepea sa se simta ca merge putin greu. Am pus totul la loc. Cam atat. Acum sta drept cand merg fara maini.

 

Sper sa ajute experienta asta pe careva care intampina acelas lucru.

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

No, ma bucur ca s-a rezolvat.

Din ce imi aduc aminte (sa fie 2 ani cand am umblat ultima data pe acolo), dupa ce pui surubul jugului trebuie sa strangi atat incat ghidonul sa se miste super lejer.

Sau asta era la bicla? Batranetile... Whatever!

Tot nu imi pare asta a cauza, dar nu mai are nici o relevanta.

Enjoy your riding ;) :D!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

quick question pt un confrate departe... stie cineva coduri pt rulmentii de la jug pt xt660z/r/x ?

Uite un site unde merge sa gasesti repede codurile pieselor in functie de mobra si an http://www.bike-parts-yam.it/index.php.

Multe alte siteuri cu schemele si codurile pieselor sunt din SUA unde XTurile nu se importa.

 

selectand xt 660r 2008 apare asa

 

 

 

 

mai sunt si cateva pdfuri pe www.manualedereparatie.info dar mi se pare mai rapid asa

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un site unde merge sa gasesti repede codurile pieselor in functie de mobra si an http://www.bike-parts-yam.it/index.php.

Multe alte siteuri cu schemele si codurile pieselor sunt din SUA unde XTurile nu se importa.

 

selectand xt 660r 2008 apare asa

 

attachicon.gif1y.jpgattachicon.gif2y.jpg

 

 

mai sunt si cateva pdfuri pe www.manualedereparatie.info dar mi se pare mai rapid asa

 

solvat. nu reperele OEM ma interesau. Unde-i omul care are nevoie de ele nu e sansa de service yamaha. daramite service yamaha cu piese pe stock. ma interesau codurile, rezolvat. n-am inteles eu care-i diferenta dintre 32005/6JR is alea fara JR dar size wise se pupa si se descurca. trebuia doar info de ce sa ceara la un magazin care avea rulmenti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

quick question pt un confrate departe... stie cineva coduri pt rulmentii de la jug pt xt660z/r/x ?

Dimensiuni:

Kegelrollenlager oben

47 x 25 x 15 mm

Kegelrollenlager unten

55 x 30 x 17 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Deranjez si eu cu o intrebare... Care e consumul la Tenere 660 din 93-97 si in general cum e ca mobra, daca sunt probleme specifice, in cazul in care as achizitiona una la ce ar trebui sa fiu atent, etc... N-am timp/chef sa rasfoiesc toate cele 141 pagini... Mersi!

 

le: foarte important daca m-as descurca eu si ai mei 1.73 pe o asemenea 'jucarie'

Editat de petrilacocuz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Deranjez si eu cu o intrebare... Care e consumul la Tenere 660 din 93-97 si in general cum e ca mobra, daca sunt probleme specifice, in cazul in care as achizitiona una la ce ar trebui sa fiu atent, etc... N-am timp/chef sa rasfoiesc toate cele 141 pagini... Mersi!

 

le: foarte important daca m-as descurca eu si ai mei 1.73 pe o asemenea 'jucarie'

are o singura problema: consuma ulei pe la ghidurile supapelor si verificarea nivelului de ulei pe joja este anevoioasa, defapt are consum de ulei din fabricatie. Inaltimea la sa este cam cea mai mare din clasa si nu are kit de coborare, saua este tare, deci nu poti sa o scobesti. In rest numai plusuri, lucratura este de calitate pana la ultimul surub. Singurul concurent este F650/Pegaso in anii aia ... racire cu apa.

Consum 4,5-6,6

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...