Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Eu cred ca nu e suficient 1 min sa mearga motorul, incearca dupa o tura de cartier, 5-10 min...

 

In rest cred ca ai facut corect.

 

 

 

 

````

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cand ai verificat jocul supapelor ultima data?

niciodata,am mobra de 1 an si tot mai rau parca porneste, azi a pornit si a scos foarte mult fum, cand il turez la maxim scoate foc pe toba si da rateuri turatia netrecand de 5k...am schimbat bujia si parca merge mai bine dar tot da rateuri la ture mari. am verificat scanteia si e ok, am verificat impedanta la bobina de la magnetou ce alimenteaza cdi si am 180ohm, am verificat cei 2 senzori tot de la magnetou si au 110ohm fiecare. bobina de inductie e ok, are 15kohm pe fisa/pipa. ce sa mai verific ? e posibil sa faca nazuri de la bujii? am incercat cu 3 bucati si cu diferite distante la electrod, de la 0.7 la 1 si tot rau merge, sau e posibil sa fie de la supape?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se face verificarea nivelului de ulei la Yamaha XT600? E o intrebare aparent banala, dar raspunsul imi scapa. La ultimul schimb (si primul pe care l-am facut eu de cind am moto), am pus cantitatea corecta de ulei, dupa manual.

 

Cum am verificat eu uleiul: pe o suprafata plana, fara inclinare am a) pornit motorul si lasat ~1 minut la relanti. B) scos busonul cu joja, sters de ulei, introdus la loc fara sa-l infiletez. c) scos din nou joja si "citit" nivelul. Aici m-am blocat, joja e uscata. Ulei nu mi-a curs pe nicaieri din motor, iar cantitatea pe care am pus-o cind am facut schimbul a fost corecta. Motorul aparent functioneaza bine, nu scoate fum. Verificarea am facut-o imediat ce am schimbat uleiul, deci uleiul n-a ars.

 

Mentiuni: Fara sa pornesc motorul inainte de a verifica nivelul de ulei, joja e uscata. Dupa ce pornesc motorul, joja o scot "uda" pina la nivelul corect, intre marcaje. Daca o sterg si o pun inapoi, fara sa o infiletez (asa cum zice manualul), ramine uscata (uneori se uda doar virful, putin, dar nici vorba sa arate nivelul corect).

 

Care sa fie faza? Voi cum verificati nivelul de ulei?

daca ar avea racire cu apa , nivelul maxim ar fi atunci cand a pornit ventilatorul, deci trebuie sa incalzesti bine motorul si uleiul sa fie rulat prin cutia de viteze, adica dai o tura prin oras, parchezi pe loc drept , opresti motorul, dupa cateva secunde scoti joja, stergi joja, pui motorul in pozitie verticala si masori fara sa infiletezi joja. Ideea este ca uleiul este cald si "spumos". Cand faci schimbul pui ulei cat scrie in manual , daca pui 1-200 ml in plus nu este problema, dar daca pui maimult nu-i bine.

» Post actualizat in 18 Mar 2015 13:03

niciodata,am mobra de 1 an si tot mai rau parca porneste, azi a pornit si a scos foarte mult fum, cand il turez la maxim scoate foc pe toba si da rateuri turatia netrecand de 5k...am schimbat bujia si parca merge mai bine dar tot da rateuri la ture mari. am verificat scanteia si e ok, am verificat impedanta la bobina de la magnetou ce alimenteaza cdi si am 180ohm, am verificat cei 2 senzori tot de la magnetou si au 110ohm fiecare. bobina de inductie e ok, are 15kohm pe fisa/pipa. ce sa mai verific ? e posibil sa faca nazuri de la bujii? am incercat cu 3 bucati si cu diferite distante la electrod, de la 0.7 la 1 si tot rau merge, sau e posibil sa fie de la supape?

jocul supapelor nu se face la intervale de timp, se face la nr de km, 6000 km sau mile nu mai stiu exact. Daca nu este jocul specificat se pot arde sau se pot rupe si nici carburatorul nu functioneaza bine. Pornirea este primul semnn.

Dupa anul 2004 (injectie) intervalul este 20 000 km si jocurile sunt mai mici, probabil materiale cu coeficient de dilatatie mai mic

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racirea la XT 600 nu este pe apa, ci doar aer, iar uleiul are un circuit prin cadru pentru a-i mai reduce temperatura. Problema este ca am pus clar mai mult ulei decit era specificat in manual (sa zic in jur de 200ml), dar cu toate astea joja, dupa ce o stergeam si o re-bagam la loc pentru masurare, iesea fie uscata, fie indica un nivel prea mic. Am facut masurarea chiar si dupa ture (dupa ce functionase o ora-doua motorul) si nivelul era tot sub. Poate ca nu-l lasasem sa se linisteasca suficient... Cam putine detalii in manual, de unde si mega-confuzia mea. Mi se pare cam aiurea sa n-am o metoda relativ sigura de verificare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am verificat jocul la supape si era ok, l-am reajustat ca sa fiu sigur si e ok acuma, ca in manual, problema persista, nu porneste deloc, cu unele bujii da rateu cand incerc sa-l pornesc, cu alte bujii porneste cate o secunda si se opreste, de fiecare data cand desfac bujia e uda. carburatorul l-am curatat din nou si reglat ca in manual. probat si fara filtru aer. degeaba...alte sfaturi ?

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am verificat jocul la supape si era ok, l-am reajustat ca sa fiu sigur si e ok acuma, ca in manual, problema persista, nu porneste deloc, cu unele bujii da rateu cand incerc sa-l pornesc, cu alte bujii porneste cate o secunda si se opreste, de fiecare data cand desfac bujia e uda. carburatorul l-am curatat din nou si reglat ca in manual. probat si fara filtru aer. degeaba...alte sfaturi ?

cum ai verificat daca lucreaza plutitorul? 25-27 mm sti cum se masoara la reglaj ? verificarea nivelului cu furtun transparent cu diametru mai mare pt a evita capilaritatea/forte menisc . Poate ca este doar lipsa de etanseitate a tubulaturii admisiei sau mizerie de jetul de relanti, rateurile pot insemna amestec prea sarac. In manual mai gasesti si cum verifici/masori fisa si fisa+pipa. Socul blocat?

» Post actualizat in 19 Mar 2015 10:37

Racirea la XT 600 nu este pe apa, ci doar aer, iar uleiul are un circuit prin cadru pentru a-i mai reduce temperatura. Problema este ca am pus clar mai mult ulei decit era specificat in manual (sa zic in jur de 200ml), dar cu toate astea joja, dupa ce o stergeam si o re-bagam la loc pentru masurare, iesea fie uscata, fie indica un nivel prea mic. Am facut masurarea chiar si dupa ture (dupa ce functionase o ora-doua motorul) si nivelul era tot sub. Poate ca nu-l lasasem sa se linisteasca suficient... Cam putine detalii in manual, de unde si mega-confuzia mea. Mi se pare cam aiurea sa n-am o metoda relativ sigura de verificare.

stiu, dar este cam 1 litru loc pentru "dilatare" , joja este in punctul maxim de sus, deci numai cand este incins bine si rulat prin pinioanele cutiei de viteze (la relanti cu stiu cat de bine il circula prin cadru), de aia ti-ar fi buna o joja cu termometru. Se vaita unu' ca a pus 4 litri (ok pe joja la rece) in loc de cat trebuie si presiunea a scos afara garnitura dintre cilindru si cutie .

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil, la prea mult ulei, surplusul va fi aruncat prin epuratorul de gaze, drept in cutia filtrului de aer.

depinde de debit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum ai verificat daca lucreaza plutitorul? 25-27 mm sti cum se masoara la reglaj ? verificarea nivelului cu furtun transparent cu diametru mai mare pt a evita capilaritatea/forte menisc . Poate ca este doar lipsa de etanseitate a tubulaturii admisiei sau mizerie de jetul de relanti, rateurile pot insemna amestec prea sarac. In manual mai gasesti si cum verifici/masori fisa si fisa+pipa. Socul blocat?

 

 

am reglat si plutitorul si am verificat si cu principiul vaselor comunicante, am nivelul perfect ca in manual, tubulatura e perfecta, mizerie exclus din moment ce am curatat si recuratat carburatorul ca la carte, nu e prima oara cand il curat, socul clar nu e blocat, functioneaza in parametrii, am verificat fisa si pipa, bobina de inductie si magnetoul, totul e in specificatii, am scanteie foarte ok, chiar ma baga in ceata, cred ca in ultima instanta n-am decat sa dau jos setul motor deoarece banuiesc ca ori sunt segmentii dusi ori supapele nu mai inchid bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

 

Mi-ar putea spune cineva daca filetul de la oglinzi e de 8 sau de 10mm?

XT600K 3TB '93

Multumesc

partea cu maneta ambreajului este filet normal, partea cu pompa de frana este filet invers 10 mm , deci spre dreapta desfiletezi daca nu vrei sa strici pompa de frana . Pune! putina banda textila pe hexagon daca nu vrei sa le zgarii... 17mm parca

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat problema cu pornirea si mersul, se pare ca era carburatorul devina desi nu i-am gasit nici-un defect sau jiglor infundat, am pus un carburator mai "obosit" si merge struna. Acum am o alta nelamurire, am un sunet metalic care se aude din motor pe partea cu ambreiaju, daca apas usor cu mana pe maneta de decompresor de la cilindru sunetul tinde sa se schimbe ba chiar sa dispara, am desfacut detot cablul de decompresie crezand ca e prea strans dar zgomotul persista. Ce sa fac ?

Editat de TimeStreamer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

La un prieten cu tt600 i s-au stricat canelurile acelea unde vine pus schimbatorul, bara cu canale care iese din bloc/cutie , se poate schimba relativ usor sau necesita reparatie mai mare?, ca atunci putem suda schimbatorul, el se plimba numai pe camp/munte, trebe sa mearga nu sa arate frumos.... aveti idee cum se poate schimba?

Multumesc.

Editat de edu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

La un prieten cu tt600 i s-au stricat canelurile acelea unde vine pus schimbatorul, bara cu canale care iese din bloc/cutie , se poate schimba relativ usor sau necesita reparatie mai mare?, ca atunci putem suda schimbatorul, el se plimba numai pe camp/munte, trebe sa mearga nu sa arate frumos.... aveti idee cum se poate schimba?

Multumesc.

 

mai bine il sudati, pentru a schimba acel ax trebuie desfacuta cutia de viteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

La un prieten cu tt600 i s-au stricat canelurile acelea unde vine pus schimbatorul, bara cu canale care iese din bloc/cutie , se poate schimba relativ usor sau necesita reparatie mai mare?, ca atunci putem suda schimbatorul, el se plimba numai pe camp/munte, trebe sa mearga nu sa arate frumos.... aveti idee cum se poate schimba?

Multumesc.

cu un flex largiti crestatura de la pedala, astfel in cat surubul sa stranga si mai mult axul uzat/subtiat, asta urgent pana nu se rotujeste cu totul, apoi daca trebuie sudat puneti in spa tele pedalei in jurul axului o carpa uda, ca sa nu ajunga caldura mare la semeringul care este periculos de aproape, exclus sudura cu electrozi, mergeti la tinichigiu pt sudura cu sarma ( cu argon/ CO2), inainte de sudura decuplati bornele de la baterie obligatoriu!!! si mufa de la modulul de aprindere preventiv. Daca tot va faceti de lucru sudati 3 puncte diametral opuse, dar atentie la temperatura

» Post actualizat in 23 Mar 2015 17:54

Totusi poti studia manualul sa vezi cum se schimba axul, daca tot trebuie crapat motorul, macar merita riscul sa prajesti simeringul

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu un flex largiti crestatura de la pedala, astfel in cat surubul sa stranga si mai mult axul uzat/subtiat, asta urgent pana nu se rotujeste cu totul, apoi daca trebuie sudat puneti in spa tele pedalei in jurul axului o carpa uda, ca sa nu ajunga caldura mare la semeringul care este periculos de aproape, exclus sudura cu electrozi, mergeti la tinichigiu pt sudura cu sarma ( cu argon/ CO2), inainte de sudura decuplati bornele de la baterie obligatoriu!!! si mufa de la modulul de aprindere preventiv. Daca tot va faceti de lucru sudati 3 puncte diametral opuse, dar atentie la temperatura

» Post actualizat in 23 Mar 2015 17:54

Totusi poti studia manualul sa vezi cum se schimba axul, daca tot trebuie crapat motorul, macar merita riscul sa prajesti simeringul

Am sa-i spun, si o sa aleaga el varianta care o vrea, de borna si carpa uda stiam dar demufa aceea... aia nu o stiu, dar o sa le scoatem pe toate si gata... in caz ca o sa o sudeze.

El o sa mai trebuiasca sa umble in motor, asa ca s-ar putea sa-i fie accesibil sa inlocuiasca axul, sa vedem ce-o fi.

Mersi.

 

 

Baieti, stiti cumva de unde pot lua un burete de ghidon pt xtz ul meu ? caut unul frumos cu yamaha, poate xtz, sau tenere, si nu gasesc nici unde, nici second...

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu unul nou nout , Yamaha, albastru. Dar e folosit, e portocaliu si scrie KTM pe el. :laugh:

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu unul nou nout , Yamaha, albastru. Dar e folosit, e portocaliu si scrie KTM pe el. :laugh:

:laugh:

 

Mersi Cristian, insa motorul e tot negru si ar arata urat cu protectia portocalie ... dar totusi ti-am cerut o poza pe mp sa vad cum arata.

Mersi Yuk .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

silvinio, cele 3 suruburi sunt la filtrul de ulei.

Uleiul din filtrul de aer provine din motor, prin epuratorul de gaze si se intampla din cauza nivelului prea mare de ulei in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...